|
|
#1 |
|
terror rudy
|
Dodental voetbalrellen Egypte loopt op
Laatste update: 1 februari 2012 21:25 infoBekijk op de kaart PORT SAID - Zeker 73 personen zijn woensdag in de Egyptische havenstad Port Said om het leven gekomen tijdens ongeregeldheden na een voetbalwedstrijd. Doden bij voetbalwedstrijd Egypte Fotoserie Video Ruim duizend anderen raakten gewond en er werd brand gesticht in het stadion. Dat meldde de Egyptische staatstelevisie. Supporters van het thuisteam, Al-Masry, bestormden het veld na een zeldzame 3-1 zege op Al-Ahly, het topteam van Egypte uit Caïro. Ze vielen spelers en fans van Al Ahly aan. Daarbij werden onder meer stenen, flessen en vuurwerk gegooid. De vijandelijkheden zetten zich ook buiten het stadion voort. Op televisie was te zien hoe de fans van Al-Masri jacht maakten op hun rivalen uit de hoofdstad Caïro Langstaande vete Fans van Al Masry en Al Ahly hebben een langstaande vete. De laatste jaren braken bij ontmoetingen tussen de twee clubs vaker ongeregeldheden uit. Direct na het geweld is een wedstrijd in Cairo tussen Al-Ismailiya en Zamalek geannuleerd. Boze fans van Zamalek, de aartsvijand van Al-Ahly, staken uit woede over de annulering delen van het stadion in Cairo in brand. Het is onduidelijk of de brand in het stadion in Caïro iets met de zware rellen in Port Said te maken heeft. De autoriteiten in Egypte hebben het leger ingezet om spelers en supporters van voetbalclub Al-Ahly weg te halen uit het stadion in Port Said. Dat meldden militaire bronnen. Er zijn onder meer twee helikopters naar het stadion gestuurd om mensen in veiligheid te brengen Spoedzitting Het parlement van Egypte komt donderdag in spoedzitting bijeen om zich te buigen over het dodelijke voetbalgeweld. Dit heeft de staatstelevisie van het Arabische land woensdagavond gemeld. De Egyptische voetbalbond heeft de belangrijkste competitie van het land, de Premier League, tot nader order stilgelegd in verband met het dodelijke geweld van woensdagavond. Lees de Twitter-reacties op dit nieuws op NUlive © ANP/Novum Print dit artikel |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Weet je zeker dat het niet een voetbalschaap was, gezien Moslims.
__________________ ben een gevoelige jonge die zich niet schaamt om tranen te laten vallen, k hou van knuffelen, strandwandelingen en over gevoelens praten |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
terror rudy
|
lolwut?
![]() edit: ik zie het hoe verander ik het sorry |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moet je Rachel van de smarphone crew niet belle
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Liggen dode fans in de kleedkamer van Al-Ahly, staan al filmpjes van online.
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
terror rudy
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Het is trouwens geen ramp, maar gewoon een moordpartij.
75 doden en honderden gewonden is het laatste nieuws. __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
kom je even een potje spelen
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Is wel een ramp. 9/11 was ook een ramp, en een moordpartij. Het één sluit het ander niet uit.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
terror rudy
|
lijkt de arena wel
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
In een arena vinden gladiatorengevechten plaats. Duhhh.
__________________ ben een gevoelige jonge die zich niet schaamt om tranen te laten vallen, k hou van knuffelen, strandwandelingen en over gevoelens praten |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik heb contact met mensen in Egypte en die zijn er 100% zeker van dat de overheid hier achter zit. Sinds de noodtoestand is opgeheven laaien de overvallen en ontvoeringen op terwijl het volk aan z'n lot wordt overgelaten. Politie/veiligheidsdiensten kijken toe terwijl de ambulances te lang wegblijven. De overheid maakt een statement door thugs in te zetten en het op z'n beloop te laten met het doel om het volk weer in z'n macht te krijgen. In dit geval zal het vanuit officiele kanalen onder de noemer van "voetbalgeweld" gegooid worden, maar zet daar maar je twijfels bij.
Ondertussen verbroederen de voetbalsupporters zich. Zamalek fans zijn op weg naar Port Said om de Ahly ultras te ondersteunen. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dat lijkt me toch wel aardig sterk eerlijk gezegd
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Je kunt het op Twitter zo zien.
Overigens speelt de toenadering tussen die 2 clubs al voor vandaag. Zamalek Ultras call for end to 'bloodshed' with Ahly - Egyptian Football - Sports - Ahram Online |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Voormalig Feyenoord-doelman Sherif Ekramy is omgekomen bij de rellen in Egypte. #voetbalpings
De dood van de ex-goalie van Feyenoord is overigens nog niet bevestigd. #voetbalpings Laatst gewijzigd door Prosac; 01-02-12 om 22:29 __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
En nou ik moet het maar zien gebeuren. Overal op internet lees je nu meteen reacties dat de overheid er achter zou zitten. Zie dat eerst maar eens te bewijzen. |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Er zijn gewoon kinderen doodgestoken omdat ze een Al-Ahly shirtje aanhadden ....
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Veel berichten dat hij gewond zou zijn, en niet dood
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Volgens mij deed hij net een interview op tv daar.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hij en Ghaly schijnen dus wel gewond te zijn
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
r12live FR12.nl LIVE
Oud-Feyenoorders Ekramy en Ghaly hebben klappen opgelopen bij de voetbalrellen in Egypte, maar zijn niet in levensgevaar __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nou, Opsporing verzocht egypte kan haar lol op..
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#33 |
|
En Mido?
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
"A security official said fans of the winning side rushed the field, chased the losing squad's players and cornered their supporters, throwing stones and bottles at them. Most the victims reportedly died from suffocation or head injuries."
70 doden van stenen en flessen gooien? Politie doet weinig. In je achterhoofd houdend dat al ahly aangevallen wordt en die supporters een redelijk grote rol zou hebben gehad bij die revolutie.. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Ik wil niet insinueren dat er gelogen wordt, maar ik zie nergens al die doden waarover gesproken wordt? Waar moeten die mensen overleden zijn? Op het veld ging het er niet zo wild aan toe dat er doden vielen volgens mij toch?
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Omg wat een puinhoop
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Heftig.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Hebben ze een voetbalwet in Egypte?
Gewoon een incident mensen, kan gebeuren. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
In het filmpje van Voetbalzone zie ik honderden politie-agenten staan en he-le-maal niets doen tegen die relschoppers. Zou dat zo gepland zijn? Of zouden ze allemaal oost-indisch blind zijn geworden en plotseling effe niets zien?
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Pres zei het al eerder en ook op twitter lees ik veel Egyptenaren die er een complot in zien. Waar rook is, is vuur.. i guess.
Dat filmpje op voetbalzone is vaag inderdaad... politie doet niets en op het eerste oog gebeurt er ook niet zo veel lijkt het. BBC:
Laatst gewijzigd door DMJN; 02-02-12 om 01:41 __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Ja lijkt mij ook wel ja dat hier een politieke reden achterzit. Het leger kan dan zeggen dat ze nog hard nodig zijn en zodoende aan de macht blijven
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Sukkel.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Grapjes? Daar gaat het niet over. Nu zie ik hier ineens geschokte reacties, wat een beetje hypocriet is, daar wijs ik fijntjes op.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Maar goed dat je daar even fijntjes op wijst! Chapeau!
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Ik negeer de laatste tijd veelvuldig dat wat die trol van een SCH uit zijn typmachine tevoorschijn tovert
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Graag gedaan. __________________ No Homo |
||
|
|