![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Vandaag wordt er in de Kamer gediscussieerd over de voetbalwet. Hij is dan wel ingevoerd maar er is veel kritiek op.
Voetbalwet kent zo z'n beperkingen Tweede Kamer en politiebonden roepen op tot effectievere voetbalwet __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
Wanneer was dat dan?
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Het voetbal is nog nooit zo populair geweest en de stadions nog nooit zo vol
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Blijf dat ook raar vinden, dat die meldingsplicht zo veel problemen oplevert. Al ben ik ook wel benieuwd of dat in de praktijk dan weer echt werkt.
@Knikkerkoning - er gebeurt natuurlijk nog veel te veel rottigheid ieder seizoen. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Zeg dan niet van die onzin dat het ''weer een feest moet worden''. Net alsof je niet meer naar het stadion toe kan, de cijfers bewijzen het tegendeel.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Er zit toch wel iets in hoor, er gebeurt gewoon teveel rottigheid.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Wil natuurlijk niet zeggen dat er niet opgetreden moet worden als er problemen zijn maar deze idioten overdrijven zo verschrikkelijk dat ze schade berokkenen. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Op zaterdagavond is er relatief gezien meer rottigheid op minder mensen.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
Natuurlijk moet er opgetreden worden, maar dat hele 'voetbal moet weer een feest worden' is weer van die populistische praat van mensen die nooit in een stadion komen. Het is nooit veiliger geweest om naar het stadion te gaan als nu, iig sinds het hooliganisme in '74 naar Nederland kwam. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Veiligheid gaat verder dan geweld, het gaat ook over spreekkoren e.d.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Veiligheid heeft geen fuck te maken met spreekkoren. Ik kan je verrot schelden tot ik een ons weeg zonder dat jou veiligheid in het gedrang komt terwijl ik met een baksteen in 2 seconden grote schade aan kan richten. Spreekkoren zijn vervelend, soms heel vervelend, maar ook niet meer dan dat.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Voor spreekkoren was toch een ander topic? Ik zou het hier graag bij de voetbalwet willen houden, waarom werkt het niet en hoe krijgen we dat wel voor elkaar? Als we het hier over spreekkoren gaan hebben kan ik de discussie wel weer uittekenen en dat eindigt in feedback.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Richard de Mos, Aboutaleb, ze hebben geen idee waar ze het over hebben
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
geen idee, ik ken het wetboek niet uit mijn hoofd. Maar is het nieuw voor je?
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Die zogenaamde voetbalwet is toch eigenlijk niet écht een wet? Maar meer een uitbreiding van de bevoegdheden die burgemeesters toch al hadden.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Prima dat ze signaleren dat sommige zaken niet werken, goed dat de minimum straffen willen bekijken en zorgen dat die meldingsplicht wel werkt.
Echter het feit dat men wil dat hier de bewijslast omgedraaid wordt, je bent dus schuldig tot je je eigen onschuld kan bewijzen, is ronduit belachelijk en is zelfs een gevaarlijk precedent. Overigens vind ik ook de tweespalt, hoe voetbalfans bij gewelddadigheden totaal anders behandeld en bestraft worden t.o.v. mensen die zich aan exact dezelfde gewelddadigheden schuldig maken maar dan in een andere setting, erg zorgwekkend. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Laatst gewijzigd door Thieske; 26-01-12 om 20:16 |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Thieske
![]() Artikel 137c __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Het gaat om ernstige overlast en zelfs die kunnen ze er al niet mee vangen. Dus spreekkoren lijken me er niet bepaald onder te vallen. Landelijke stadionverboden zijn al aan de orde van de dag. Net als jarenlange stadionverboden. Dus dat gelul over te soft en minimale straffen (3 maanden worden bijna nooit opgelegd) is niet bepaald aan de orde. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Het gaat onder andere om het naleven van het stadionverbod. En een stadionverbod kun je ook krijgen voor deelname aan spreekkoren of het uiten van beledigende teksten.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jullie weten,dat dit een artikel is wat allang bestond en helemaal niks met de voetbalwet te maken heeft?
Op grond van dit artikel werd Wilders vervolgd, en nee dat was niet omdat hij zich had misdragen bij VVV
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik weet dat, maar jij vroeg op basis van welke artikel je veroordeeld kunt worden voor een spreekkoor.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Maargoed we dwalen af. |
||
|
|
|
|
|
#28 | |
![]() Het heeft er alles mee te maken, maar laat maar zitten. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
![]() Ik weet alleen hoe google werkt.
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Verbaal geweld kan wel degelijk strafbaar zijn, in tegenstelling wat jij beweert. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
En ook het handhaven van stadionverboden is geen doel van de wet. Hooguit een middel. |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
Als een spreekkoor niet racistisch of discriminerend is , is het niet strafbaar en dan krijg je er ook geen stadionverbod voor. Maar als dat wel zo is en je krijgt een straf stadionverbod dan is de voetbalwet toepasbaar en kunnen de maatregelen die daarin worden geregeld, worden in gezet. De voetbalwet is gewoon van toepassing op mensen die zich in en om het stadion ernstig misdragen, of dat nou fysiek of verbaal geweld is of een ernstige andere overtreding. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
|||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Maargoed prima, laten we er voor de grap een keer vanuit gaan dat jij gelijk hebt.. Even goede vrienden..
Waar schort het volgens jou dan aan? |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Niet voor de grap. Ik heb gelijk. En de meldingsplicht zou al een ding zijn, dan was die ellende in de Arena niet gebeurd.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Een meldingsplicht is natuurlijk een behoorlijke inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer. Die zal een rechter niet snel toewijzen, zeker niet aan een menneke van 15. Daarnaast is het organisatorisch denk ik niet te realiseren om echt iedereen met een SV zich te laten melden.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Jij hebt ook meegezongen met ''blabla je moeder is een hoer''. Zou je het rechtvaardig vinden als je een stadionverbod kreeg?
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Met meldingsplicht 3 jaar elke week melden.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Als er elke week voor 3 jaar lang 2000 man (of hoeveel hebben er een SV?) zich zouden moeten melden. Zal de politie blij mee zijn.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Het is wel een risico dat ik nam inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Je kan ook een stadionverbod krijgen voor bijv. wildplassen rond het stadion. Wil je zo'n persoon dan een jaar lang elke zondag verneuken door hem op het politiebureau te laten melden?
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Is het ook niet zo dat je op een wedstrijddag in het shirt van je favoriete ploeg zowat voor elke overtreding een stadionverbod kan krijgen? Zo ja, echt totale waanzin. Ook dat wildplas voorbeeld wat jij geeft.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Huh? Nu vinden we de meldingsplicht ook al verkeerd? Daar werd in eerdere topics altijd om gesmeekt.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Heb je daar een concreet voorbeeld van?
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Lijkt me dat die maatregelen nodig zijn voor mensen die echt over de schreef gaan. __________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ik ken weinig tot geen mensen met een stadionverbod maar ik heb wel enkele linkjes.
SBM Advocaten - 2004 (onderin het stukje) Op dit maffe forum hebben ze het erover: SC Heerenveen Forum • Toon onderwerp - De Voetbalwet Supporterszaken - Individueel belang - Stadionverbod n.a.v. een aanhouding buiten het stadion | FeyenoordNet.nl __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
||
|
|
|