![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#51 |
|
Moet ik de oude topics gaan doorpluizen, ook op FOK en zo. Je gelooft het niet ofzo? Maar rond de Wesley discussie ging het er nog over en waren o.a. Riro en Prosac daar duidelijk over.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Dat zal in de praktijk ook wel meevallen, maar ze mogen je wel gewoon oppakken. Ook als ik als Ajax-seizoenkaarthouder boodschappen ga doen op de dag van Utrecht-Ajax (ik woon op nog geen kilometer van de Galgenwaard) ben ik strafbaar volgens artikel
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Stadionverboden moeten ze echt beperken tot voetbalvandalen/hooligans, dus mensen die rellen in of buiten het stadion, mensen die stewards aanvallen, mensen die het veld betreden etc. __________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Ik weet niet wat die destijds gedaan heeft? Steward geduwd ofzo? Maar er lijken mij weinig redenen die het rechtvaardigen om een kind van 15 zich 4 jaar lang elke week te laten melden.
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
Dan ben ik echt al tientallen keren in overtreding geweest. Ik woon(de) ook vlakbij de Galgenwaard en ging vaak even kijken.
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Zijn er op kinderen van die leeftijd dezelfde regels van toepassing?
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ik ken bij Heerenveen één jongen die een stadionverbod heeft gekregen omdat hij in het stadion tegen de bar stond te pissen.
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Klinkt overdreven. Aan de andere kant, als je bij mij in de keuken gaat staan pissen, ben je ook even niet meer welkom.
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Maar goed, je kunt voor een meldingsplicht toch wel onderscheid maken tussen wildplassen, fakkeltje afsteken, spreekkoren, en vernieling of geweld lijkt me.
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Zeker, die wildplasser zal ook geen meldingsplicht hebben toch?
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Wat een trieste discussie zeg
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Hoezo Grunner?
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
#67 |
|
SCH, je wilt voorbeelden dat "De maatregel van het stadionverbod misbruikt wordt voor akkefietjes".
FC Groningen publiceert wat dat betreft als één van de weinigen netjes cijfers hierover, geanonimiseerd, maar wel met de reden van het verbod: http://www.svfcgroningen.nl/bestande...m_20111219.pdf Van de 23 die ze nu hebben, is ongeveer de helft "een verdubbelding omdat ze geen recente pasfoto hebben ingeleverd". Met andere woorden, deze mensen zouden al naar binnen mogen omdat het verbod van hun vergrijp al is verlopen, maar vanwege een pasfoto mogen ze toch nog niet naar binnen. Ook op de lijst, een man geboren in 1944 heeft een SV vanwege beledigen steward. Weet natuurlijk niet wat er gezegd is, maar ik denk dat een opa van bijna 70 niet tot de doelgroep hoort waarvoor stadionverboden / voetbalwet is bedacht. Hoewel het CIV een bagger instutuut is en haar eigen bestaanrecht moet verantwoorden, zijn die jaarverslagen wel één van de weinig statistische aanknopingspunten: http://www.civ-voetbal.com/sites/def...02010-2011.pdf Ik pak er even één kolom uit: aantal incidenten buiten het stadion in het seizoen 2010-2011: Anders 69 Bedreiging 4 Brandstichting 1 Mishandeling 10 Spreekkoor 16 Vechtpartij 33 Vernieling 25 Vuurwerk 85 Bekogeling 25 Totaal 268 Mijn gevoel is dat die categorie "anders" de wildplassers / bierdrinkers op straat zijn. Daarmee heb ik nog geen bewijs dat het instrument stadionverbod wordt misbruikt voor de kleine incidenten (dat soort statistische gegevens gaat het CIV natuurlijk nooit zelf maken) maar wel dat een aanzienlijk deel van wat tegenwoordig als incident genoteerd wordt, eigenlijk niets voorstelt. De dingen die wel iets voorstellen zijn ongeveer 1/3 van het totaal aantal geregistreerde incidenten bij de politie. __________________ They say our days are numbered, we're not famous anymore....but Dordrecht rules this city like we've always done before! |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Twee seizoenen terug hebben zes Groningen supporters een 9 maanden SV gekregen omdat ze bier dronken in de auto in Waalwijk. Mooi man zo'n voetbalwet!
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Bedankt DRD, goede info, ga ik eens op studeren.
En Grunner, de SV's hebben op zich niet direct met de voetbalwet te maken natuurlijk, die SV's waren er allang en worden door de club uitgedeeld. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Het gaat erom dat zij zich hadden moeten melden als die wet er al zou zijn... Dan schiet je je doel voorbij.
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Dat is niet perse gezegd, dat de meldingsplicht voor iedereen met een stadionverbod geldt. En het principe dat de club mag bepalen wie er wel en niet in hun stadion mag, is vrij logisch toch?
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Ik heb het helemaal niet over of een club beslist wie naar binnen mag of niet, wel dat ze in die wet willen opnemen dat alle verboden zich moeten gaan melden.
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Voor bierdrinken op straat heb ik laatst ook bijna een SV gehad. Mevrouw de agent: Meneer wilt u dat biertje wegdoen? Ik ja das prima, maar ik zag geen prullenbak dus ik kloekte hem achterover. Nou ze werd me een partij link
pakte me gelijk vast "IK ZEI WEGDOEN" "LEGITIMATIE!!"
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |||
. Het ligt natuurlijk voor de hand dat nieuwe trends worden belicht in zo'n rapport, maar het zo braaf overnemen van dat soort koddige termen in zo'n analytisch context heeft wel iets komisch.
__________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
||||
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
268 incidenten waarvan maar een deel serieus. Ben ik nou gek of valt dit enorm mee op miljoenen voetbalbezoekers?
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
En nee, het valt niet mee vind ik. Het zou naar maximaal 10 incidenten moeten. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
Het gros van de vuurwerk"incidenten", spreekkoren. Kwajongens-gedrag vind ik dat, niet meteen iets om je als maatschappij nou heel druk over te maken. Als je het linkt naar het uitgaansleven valt het trouwens uitermate mee. Het is volgens mij een ratio van 1 incident op de 10.000 bezoekers. Daar zou de gemiddelde horeca-uitbater zich de handen mee dichtknijpen.
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Volgens mij laat jij je veel te veel door de media meesleuren, er gebeurd amper wat. |
||
|
|
|
|
|
#79 |
|
Oh ja, het bagatellisseren weer. Laat maar dan. Tuurlijk, er gebeurt niks mensen. Kop in het zand en zo.
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Natuurlijk gebeurd er af en toe wel wat, maar dat is overal zo. Ik ga al jaren naar voetbal, maar zie zelden ongeregeldheden. Is het haaldbaal of nuttig om de rottigheid die we nu zien nog verder te reduceren? Dan moeten we een deel van de maatschappij uitsluiten van het voetbal, dat lijkt me ook niet de bedoeling.
|
|
|
|
|
|
|
#81 | |
|
|
En idd, vuurwerk e.d. mits niet op personen of het veld gegooid vind ik niks mis mee. Je kunt wel alles wat je doet in regeltjes proberen te vangen, zoals ze nu bijv. met het internetgebruik doen, om alle risico uit te sluiten, maar dan kun je jezelf net zo goed meteen en masse voor de kop knallen, de meeste dingen die echt leuk zijn houden nu eenmaal een bepaald risico in. Sporten, autorijden etc. etc. Geweld ban je nooit helemaal uit of je moet de vlucht en vechtreacties van mensen gaan testen en vervolgens de vechters elimineren. |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Het gaat er niet om wat jij mis vindt Solstice, met alle respect. Het gaat er om wat in de regels vast ligt. En vuurwerk mag niet. Iemand anders vindt spreekkoren prima, iemand anders vindt het geen probleem dat een steward een klap op zijn bek krijgt.
Ik word een beetje prikkelbaar van dat eeuwige relativeren en de vergelijking met andere dingen: 'Ja maar daar is het erger'. Klopt en daar moet dan ook wat aan gedaan worden en dat gebeurt natuurlijk ook, kijk alleen maar naar het snelrecht met oudjaar en alle veiligheidsmaatregelen rond de horeca. Deze regels zijn ook niet gebaseerd op zomaar wat opstootjes maar de voetbalwet is het resultaat van een jarenlang proces en niet gebaseerd op de cijfers van 1 of 2 jaar. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
|
D'r gebeurd al jaren nauwelijks iets. Het zijn trouwens regels die als een lul op een drumstel slaan. Omdat Pietje 6 maand geleden in de gracht iemand voor z'n bek timmerde voor vak-P zou ik een ring hoger als een crimineel behandeld moeten worden. Omdat Mustafa en Victor in naam van Twente op een parkeerplaats wat de Graafschap supporters opzoeken moet ik me een seizoen later ineens melden bij de politie en een stel stewards voordat ik het stadion in kan. Omdat Ernst en Julian wildplassen!!!!! wildplassen gvd, waar heb je het over, moet ik een jaar later met de bus naar Heerenveen. Zet dit naar de normale maatschappij en je hebt meteen 2 miljoen man aan 't demonstreren. Bij het voetbal is het normaal.
Dat jij een beetje prikkelbaar wordt zal mooi, maar d'r is nergens in Nederland waar zo hard gestraft wordt n.a.v. zo weinig. Dat jij dat dood wilt relativeren, daar wordt ik een beetje prikkelbaar van. |
|
|
|
|
|
#84 | |
|
||
|
|
|
|
|
#85 | |
||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Het is heel gezellig in mijn onderbuik
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
||
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Ook wel eens lekker als je zo'n burgemeester hebt.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De voetbalwet - gaat ie nog werken?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|