![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Hier maar verder..
Laatste posts uit het vorige topic: sjimmie 6 januari 2012 21:59 Van Aanholt is ook niet echt een succes. Zijn huurovereenkomst bij Wigan is beëindigd wegens een gebrek aan speeltijd., Superheld 6 januari 2012 22:10 Zouden ze die niet aan Feyenoord/Twente kunnen verhuren. Twente zoekt iig nog een linksback. Palmboom 6 januari 2012 22:14 Wat moeten we met die gast. Wij hebben Nelom. RayMania 6 januari 2012 22:28 Kan hij dan deze transferperiode weer worden verhuurd? sjimmie 6 januari 2012 22:29 Ja, lijkt mij wel. Koekebakker 6 januari 2012 22:47 terug naar PSV sjimmie 6 januari 2012 22:49 PSV heeft hem ook niet nodig. Koekebakker 6 januari 2012 22:50 Pieters is er toch nog een tijdje uit? sjimmie 6 januari 2012 22:51 Zal niet lang zijn en ze hebben Willems. Palmboom 6 januari 2012 22:57 Twente heeft geen linksback dat zou de meest logische club zijn. sjimmie 6 januari 2012 22:59 Als hij bij Wigan niet aan de bak komt dan zal het voor de titelkandidaten ook geen directe versterking zijn. Weer een talent dat voor het geld ging en voorbij gestreefd is. RayMania 6 januari 2012 23:00 Ik kom nog alleen tot maar tot Krul die een echte carrière heeft, al duurde dat ook jaren. Van Persie ook min of meer, alleen met het verschil al basisspeler bij Feyenoord geweest te zijn (en was ouder). Superheld 6 januari 2012 23:01 Stam kwam tot voor kort ook bij Wigan niet aan de bank. Deed het bij Twente ook niet slecht.. Palmboom 6 januari 2012 23:03 De vraag blijft altijd of hij het wel had gered als hij bij een kleinere club bleef. Nu is hij in ieder geval financieel onafhankelijk. De KnikkerKoning 6 januari 2012 23:27 Dat denk ik niet hoor. Radegast 6 januari 2012 23:53 21 jaar, en iets van 40 officiele potjes gespeeld in drie jaar tijd waarvan slechts een handjevol in de Premier League. Tja, er zal nu wel weer een uitleenbeurt komen naar een club uit The Championship, doorbreken zie ik hem niet meer doen bij Chelsea. Hij staat er trouwens nog wel lang onder contract zeg, tot 2015 zelfs dacht ik. Laatst gewijzigd door Radegast; 07-01-12 om 00:48 |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Alleen is hij echt nog niet beter dan Figueroa, hij moet gewoon ergens heen waar ze een linksback nodig hebben. Liever Eredivisie dan weer Championship. |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aanholt gewoon terug naar FC Den Bosch
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mag ik zeggen dat ik het zo'n jochie wel gun dat hij faalt bij Chelsea? Misschien dat hij het op termijn nog wel redt hoor, maar als het echt zo'n talent was had hij bij PSV al een wedstrijd of 100 gespeeld en was hij nu international.
Laat het een les zijn voor andere talenten die al op jonge leeftijd naar Engeland willen vertrekken en allemaal 'ongelooflijk onder de indruk zijn van de faciliteiten'. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Issa Kallon heeft van de week op zijn 16de verjaardag een contract getekend bij Vitesse ondanks interesse van de Spurs en Chelsea.
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Poen.
__________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Over Van Persie: ik vind eigenlijk dat hij pas dit jaar zijn status waar maakt. Natuurlijk, daarvoor was het soms ook erg mooi maar lang niet constant, denk ik.
Maduro vind ik ook zo iemand die het nooit heeft waargemaakt in het buitenland. Is al 26. Heel jammer dat Van Aanholt door de plee gaat nu; was een heel groot talent. Beter dan Pieters. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Zat net nog even het rijtje na te gaan met spelers die voor hun 18e richting Engeland zijn gegaan. Nu de meeste niet doorbreken of naar kleinere clubs verkassen kun je voorzichtig concluderen dat er weinig aan verloren gaat. Bij sommige spelers is het wel jammer omdat ze wel de potentie hadden om goed te worden, bij de meeste kun je heel stellig zeggen dat ze toch echt gehaald zijn vanwege hun fysiek/snelheid. Dat lijkt bij 70-80% van de jeugdtransfers vanuit Nederland toch echt de reden dat ze gehaald werden (alleen Arsenal lijkt daar wat vanaf te wijken). Vaak zie je ook dat het dan om donkere jongens gaat, en dat is (niet discriminerend van aard) geen toeval.
Als ik naar mijn eigen club kijk, dan heeft men daar niet echt last van. Brouwer, MacDonald, Van Velzen vertrokken uit eigen beweging maar behoorden sowieso al niet tot de toptalenten en wisten niet uit te blinken vanwege hun absolute technische bagage. Boussoufa en Quincy werden gedwongen te vertrekken, waarvan slechts één het er enigszins gemaakt heeft. Efmoridis was wel een groot talent in zijn lichting, maar vertrok zelfs al op 9-jarige leeftijd. Uiteindelijk is hij weer terug bij de Ajax jeugd volgens mij. We kunnen ons dus afvragen of het allemaal wel zo erg is momenteel (principieel gezien sowieso wel natuurlijk). De spelers die nu verloren gaan zijn voor het vaderlandse voetbal nog geen groot gemis. Even heel zwart-wit gezien dus nóg meer redenen om veel meer de focus te leggen op het technisch aspect binnen het opleiden van jeugd. Liever 11 Clasie's dan 11 Bruma's bij wijze van. Ik heb niet het idee dat onze jonge voetballers worden weggehaald vanwege de aspecten die men in de onderscheidende jeugdopleidingen krijgt aangeleerd. Dat zie je vaak bij "volwassen" transfers wel. Zo heeft Ajax haar reputatie natuurlijk ook bij het duur verkopen van spelers, zeker als het eigen kweek betreft. Dit soort stempels zou heel Nederland als voetbal land nog veel meer kunnen verkrijgen, zelfs in deze krankzinnige tijden van een sport die geen sport meer is. Juist dit middel zoals ik het beschrijf is een van de weinige mogelijkheden om stappen te zetten of om überhaupt nog mee te kunnen doen, als het zo door blijft gaan. Spoiler
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
|
Ik vind het ook zonde dat Bruma naar Engeland is vertrokken, ook al doet hij het niet onaardig. Maar laten we wel wezen, als ik 15 of 16 jaar was en ik woonde niet al te ruim en ik kon kiezen tussen 40.000 bij een club in NL of 400.000 per jaar in Engeland. Dan was ik er geloof ik ook snel uit. Ik vind het des te sterker van de jongens die nu bewust kiezen voor NL.. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hoezo was je er dan zo uit? Je wilt toch een goede voetballer worden, zodat je later een tienvoud kunt verdienen. Op jaarbasis.
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
In de praktijk valt alleen op dat het ontwikkelen wel erg achterblijft. Natuurlijk zijn er veel voorbeelden van spelers die alleen om hun fysiek worden gehaald, of nouja... een goed toernooitje ofzo. Brouwer heeft er nooit wat van gebakken... hij had een neusje voor de goal, dat was het wel bijvoorbeeld. Dus hen meetellen is niet eerlijk. Maarja, terugkijkend kan je toch wel concluderen dat de stap naar het buitenland wel te vaak negatief uitvalt. Van Aanholt en Bruma waren zo veel verder gewest in de Eredivisie, durf ik te stellen. Rekik had zondag bijvoorbeeld in de basis gestaan. Het is gewoon erg complex. Kiezen voor zekerheid dat je miljonair bent zonder ook maar een bal te hebben geraakt, een huis te hebben en goede banen voor je ouders... of toch de gok wagen en het via de Eredivisie uiteindelijk halen. Ik zou zelf in zo'n situatie proberen gelijk weer(of zo snel mogelijk) verhuurd te worden aan een Nederlandse club. Jarenlang aanklooien in de reserves en dertig Championship-clubs kan nooit goed zijn voor je. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Zeg maar wat Arnold Kruiswijk en Youssef El-Akchaoui nu bij sc Heerenveen krijgen dus.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Maar dat bedrag zou tegenwoordig ondenkbaar zijn bij Feyenoord. Wat nou dat voetballers tegenwoordig meer betaald krijgen dan vroeger
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ja, en Fanny Blankers-Koen kreeg een fiets. Wat is je punt?
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Punt is dat die snotneuzen geen gevoel hebben voor de realiteit en zich laten afschepen met een spreekwoordelijke fiets om hun carriere om zeep te helpen. Dát is mijn punt. Ze verdienen prima en hebben alle kans om op hun 20ste of 23ste alsnog een klapper te maken.
De grootste nederlandse sporter aller tijden kreeg overigens de fiets nav de gouden medailles, voor degenen die het niet weten, en het was inderdaad symbolisch bedoelt, als gebaar van waardering. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ons grootste talent, Bakkali, heeft schijnbaar getekend vandaag op zijn 16e verjaardag.
Zijn wat foto's opgedoken op facebook. Ze bestaan nog verstandige jeugdspelers .
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Smerige club dat het ook is, altijd die jeugdspelers wegplukken. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Die overgang was puur op sportieve gronden.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Die boys gaan gewoon naar engeland voor een pond of 200.000 per jaar. Gunstig belastingklimaat en je houdt er met alles bij nog zo'n 150.000 pond aan over per jaar. 4 jaar contract en je bent een halve miljonair.
Na die 4 jaar zien ze wel verder en komen ze 9 vd 10 keer wel ergens aan de bak voor net zo'n leuk salaris. Prima toch
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Als je een beetje talent hebt kun je zomaar in de eredivisie een half miljoen verdienen, plus nog eventueel mooie sponsorinkomsten en premies.
Kun je daar wel vergeten. Maar lekker boeiend. Punt is dat de grootheden uit het nederlandse voetbal veel minder verdienden en nu ook riant kunnen leven. Zie Ruud Gullit. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
![]() Maar goed PSV moet hem op de een of andere manier proberen te paaien want financieel zullen ze verre van het beste contract kunnen aanbieden. __________________ Bedoelde u: nijlpaard |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ik kijk er ook niet vreemd van op hoor, van het gros verwacht ik ook niks anders eigenlijk. Zijn ook meestal de spelers die uiteindelijk nergens echt veel zullen toevoegen. Barazite, Ozkayub etc. zijn uitzonderingen in mijn ogen. De rest zijn the usual suspects.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bouy is dus de volgende
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Maar niet naar Engeland gelukkig. Al blijft het kut.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Simpelweg de meeste jeugdtransfers in mijn ogen.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Veel centrale middenvelders heeft Juventus niet, dus wie weet. Maar natuurlijk heeft hij zich gek laten maken door Raiola.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Alsof dat jung zich staande kan houden in de Seria A. Maargoed, jammer dat je steeds vaker leest dat jeugdspelers voor het geld kiezen. Zijn gelukkig nog een paar verstandige spelers die niet puur voor het geld gaan.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Maar jij hebt hem dus wel eens zien spelen?
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ik heb hem volgens mij een keer in de jeugd zien spelen tegen De Graafschap. Dus mijn mening is niet gebaseerd op persoonlijke ervaring met de betreffende speler maar met het feit dat het gros van de jeugdspelers die op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken het niet redden.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Zoveel krijgt Raiola toch niet voor deze transfer.....
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
#48 | |
Overigens denk ik zelf: Bouy = ik hoop dat hij slaagt Italië = leuk (persoonlijk) Jeugdtransfer vanuit Nederland = ik hoop dat hij faalt
|
||
|
|
|
|
|
#49 | |
Maar die gasten moeten het ook allemaal lekker zelf weten. Stiekem hoop ik dat ze allemaal falen. |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Dan heb je wel een punt, maar ik til er zwaar aan als het om Engeland gaat omdat het daar echt de spuigaten uit liep. Laatste tijd heb ik het idee dat je het iets minder ziet. Alhoewel... Rekik, Ebecilio, Ake. |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Transfers van jeugdspelers #3 Poen of speelminuten?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|