Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-01-12, 23:56 Standaard   #1

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Hier maar verder..
Laatste posts uit het vorige topic:

sjimmie 6 januari 2012 21:59
Van Aanholt is ook niet echt een succes. Zijn huurovereenkomst bij Wigan is beëindigd wegens een gebrek aan speeltijd.,

Superheld 6 januari 2012 22:10
Zouden ze die niet aan Feyenoord/Twente kunnen verhuren. Twente zoekt iig nog een linksback.

Palmboom 6 januari 2012 22:14
Wat moeten we met die gast. Wij hebben Nelom.

RayMania 6 januari 2012 22:28
Kan hij dan deze transferperiode weer worden verhuurd?

sjimmie 6 januari 2012 22:29
Ja, lijkt mij wel.

Koekebakker 6 januari 2012 22:47
terug naar PSV

sjimmie 6 januari 2012 22:49
PSV heeft hem ook niet nodig.

Koekebakker 6 januari 2012 22:50
Pieters is er toch nog een tijdje uit?

sjimmie 6 januari 2012 22:51
Zal niet lang zijn en ze hebben Willems.

Palmboom 6 januari 2012 22:57
Twente heeft geen linksback dat zou de meest logische club zijn.

sjimmie 6 januari 2012 22:59
Als hij bij Wigan niet aan de bak komt dan zal het voor de titelkandidaten ook geen directe versterking zijn. Weer een talent dat voor het geld ging en voorbij gestreefd is.

RayMania 6 januari 2012 23:00
Ik kom nog alleen tot maar tot Krul die een echte carrière heeft, al duurde dat ook jaren. Van Persie ook min of meer, alleen met het verschil al basisspeler bij Feyenoord geweest te zijn (en was ouder).

Superheld 6 januari 2012 23:01 Stam kwam tot voor kort ook bij Wigan niet aan de bank. Deed het bij Twente ook niet slecht..

Palmboom 6 januari 2012 23:03
De vraag blijft altijd of hij het wel had gered als hij bij een kleinere club bleef. Nu is hij in ieder geval financieel onafhankelijk.

De KnikkerKoning 6 januari 2012 23:27
Dat denk ik niet hoor.

Radegast 6 januari 2012 23:53
21 jaar, en iets van 40 officiele potjes gespeeld in drie jaar tijd waarvan slechts een handjevol in de Premier League.
Tja, er zal nu wel weer een uitleenbeurt komen naar een club uit The Championship, doorbreken zie ik hem niet meer doen bij Chelsea. Hij staat er trouwens nog wel lang onder contract zeg, tot 2015 zelfs dacht ik.

Laatst gewijzigd door Radegast; 07-01-12 om 00:48
Radegast is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 07-01-12, 00:22 Standaard   #2
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Als hij bij Wigan niet aan de bak komt dan zal het voor de titelkandidaten ook geen directe versterking zijn. Weer een talent dat voor het geld ging en voorbij gestreefd is.
Hij heeft van de zomer nog een nieuw contract getekend van 4 jaar, dat zegt wel wat. En in die paar potjes dat ie voor Chelsea speelde was hij lang niet slecht.

Alleen is hij echt nog niet beter dan Figueroa, hij moet gewoon ergens heen waar ze een linksback nodig hebben. Liever Eredivisie dan weer Championship.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 07-01-12, 00:58 Standaard   #3
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Aanholt gewoon terug naar FC Den Bosch
TR is offline   Met citaat reageren
Oud 07-01-12, 01:36 Standaard   #4
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Mag ik zeggen dat ik het zo'n jochie wel gun dat hij faalt bij Chelsea? Misschien dat hij het op termijn nog wel redt hoor, maar als het echt zo'n talent was had hij bij PSV al een wedstrijd of 100 gespeeld en was hij nu international.

Laat het een les zijn voor andere talenten die al op jonge leeftijd naar Engeland willen vertrekken en allemaal 'ongelooflijk onder de indruk zijn van de faciliteiten'.
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 07-01-12, 13:50 thumb up   #5
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Issa Kallon heeft van de week op zijn 16de verjaardag een contract getekend bij Vitesse ondanks interesse van de Spurs en Chelsea.

Oud 07-01-12, 14:08 thumb down   #6

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Poen.

Oud 09-01-12, 10:39 Standaard   #7

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
Issa Kallon heeft van de week op zijn 16de verjaardag een contract getekend bij Vitesse ondanks interesse van de Spurs en Chelsea.
Kiest voor het geld dus.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-12, 12:59 Standaard   #8

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Over Van Persie: ik vind eigenlijk dat hij pas dit jaar zijn status waar maakt. Natuurlijk, daarvoor was het soms ook erg mooi maar lang niet constant, denk ik.

Maduro vind ik ook zo iemand die het nooit heeft waargemaakt in het buitenland. Is al 26.

Heel jammer dat Van Aanholt door de plee gaat nu; was een heel groot talent. Beter dan Pieters.

Oud 09-01-12, 13:01 big smile   #9
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Kiest voor het geld dus.
Hehe.
Friggles is offline   Met citaat reageren
Oud 24-01-12, 22:45 rainbow   #10

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Zat net nog even het rijtje na te gaan met spelers die voor hun 18e richting Engeland zijn gegaan. Nu de meeste niet doorbreken of naar kleinere clubs verkassen kun je voorzichtig concluderen dat er weinig aan verloren gaat. Bij sommige spelers is het wel jammer omdat ze wel de potentie hadden om goed te worden, bij de meeste kun je heel stellig zeggen dat ze toch echt gehaald zijn vanwege hun fysiek/snelheid. Dat lijkt bij 70-80% van de jeugdtransfers vanuit Nederland toch echt de reden dat ze gehaald werden (alleen Arsenal lijkt daar wat vanaf te wijken). Vaak zie je ook dat het dan om donkere jongens gaat, en dat is (niet discriminerend van aard) geen toeval.

Als ik naar mijn eigen club kijk, dan heeft men daar niet echt last van. Brouwer, MacDonald, Van Velzen vertrokken uit eigen beweging maar behoorden sowieso al niet tot de toptalenten en wisten niet uit te blinken vanwege hun absolute technische bagage. Boussoufa en Quincy werden gedwongen te vertrekken, waarvan slechts één het er enigszins gemaakt heeft. Efmoridis was wel een groot talent in zijn lichting, maar vertrok zelfs al op 9-jarige leeftijd. Uiteindelijk is hij weer terug bij de Ajax jeugd volgens mij.

We kunnen ons dus afvragen of het allemaal wel zo erg is momenteel (principieel gezien sowieso wel natuurlijk). De spelers die nu verloren gaan zijn voor het vaderlandse voetbal nog geen groot gemis. Even heel zwart-wit gezien dus nóg meer redenen om veel meer de focus te leggen op het technisch aspect binnen het opleiden van jeugd. Liever 11 Clasie's dan 11 Bruma's bij wijze van. Ik heb niet het idee dat onze jonge voetballers worden weggehaald vanwege de aspecten die men in de onderscheidende jeugdopleidingen krijgt aangeleerd. Dat zie je vaak bij "volwassen" transfers wel. Zo heeft Ajax haar reputatie natuurlijk ook bij het duur verkopen van spelers, zeker als het eigen kweek betreft.

Dit soort stempels zou heel Nederland als voetbal land nog veel meer kunnen verkrijgen, zelfs in deze krankzinnige tijden van een sport die geen sport meer is. Juist dit middel zoals ik het beschrijf is een van de weinige mogelijkheden om stappen te zetten of om überhaupt nog mee te kunnen doen, als het zo door blijft gaan.
Spoiler
Het zijn natuurlijk niet alleen de verloren jeugdspelers die het voetbal kapot maken, maar ook de gewone transfermarkt, de invloed van toernooigelden en nog veel erger tv-gelden, het geld dat niet vanuit de voetballerij verkregen wordt maar in clubs wordt gepompt etc etc.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 25-01-12, 17:48 Standaard   #11
Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Zat net nog even het rijtje na te gaan met spelers die voor hun 18e richting Engeland zijn gegaan. Nu de meeste niet doorbreken of naar kleinere clubs verkassen kun je voorzichtig concluderen dat er weinig aan verloren gaat. Bij sommige spelers is het wel jammer omdat ze wel de potentie hadden om goed te worden, bij de meeste kun je heel stellig zeggen dat ze toch echt gehaald zijn vanwege hun fysiek/snelheid. Dat lijkt bij 70-80% van de jeugdtransfers vanuit Nederland toch echt de reden dat ze gehaald werden (alleen Arsenal lijkt daar wat vanaf te wijken). Vaak zie je ook dat het dan om donkere jongens gaat, en dat is (niet discriminerend van aard) geen toeval.

Als ik naar mijn eigen club kijk, dan heeft men daar niet echt last van. Brouwer, MacDonald, Van Velzen vertrokken uit eigen beweging maar behoorden sowieso al niet tot de toptalenten en wisten niet uit te blinken vanwege hun absolute technische bagage. Boussoufa en Quincy werden gedwongen te vertrekken, waarvan slechts één het er enigszins gemaakt heeft. Efmoridis was wel een groot talent in zijn lichting, maar vertrok zelfs al op 9-jarige leeftijd. Uiteindelijk is hij weer terug bij de Ajax jeugd volgens mij.

We kunnen ons dus afvragen of het allemaal wel zo erg is momenteel (principieel gezien sowieso wel natuurlijk). De spelers die nu verloren gaan zijn voor het vaderlandse voetbal nog geen groot gemis. Even heel zwart-wit gezien dus nóg meer redenen om veel meer de focus te leggen op het technisch aspect binnen het opleiden van jeugd. Liever 11 Clasie's dan 11 Bruma's bij wijze van. Ik heb niet het idee dat onze jonge voetballers worden weggehaald vanwege de aspecten die men in de onderscheidende jeugdopleidingen krijgt aangeleerd. Dat zie je vaak bij "volwassen" transfers wel. Zo heeft Ajax haar reputatie natuurlijk ook bij het duur verkopen van spelers, zeker als het eigen kweek betreft.

Dit soort stempels zou heel Nederland als voetbal land nog veel meer kunnen verkrijgen, zelfs in deze krankzinnige tijden van een sport die geen sport meer is. Juist dit middel zoals ik het beschrijf is een van de weinige mogelijkheden om stappen te zetten of om überhaupt nog mee te kunnen doen, als het zo door blijft gaan.
Spoiler
Het zijn natuurlijk niet alleen de verloren jeugdspelers die het voetbal kapot maken, maar ook de gewone transfermarkt, de invloed van toernooigelden en nog veel erger tv-gelden, het geld dat niet vanuit de voetballerij verkregen wordt maar in clubs wordt gepompt etc etc.

Ik vind het ook zonde dat Bruma naar Engeland is vertrokken, ook al doet hij het niet onaardig. Maar laten we wel wezen, als ik 15 of 16 jaar was en ik woonde niet al te ruim en ik kon kiezen tussen 40.000 bij een club in NL of 400.000 per jaar in Engeland. Dan was ik er geloof ik ook snel uit. Ik vind het des te sterker van de jongens die nu bewust kiezen voor NL..
klapperboys is offline   Met citaat reageren
Oud 25-01-12, 17:50 Standaard   #12

Hoezo was je er dan zo uit? Je wilt toch een goede voetballer worden, zodat je later een tienvoud kunt verdienen. Op jaarbasis.
Oud 25-01-12, 18:14 Standaard   #13
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoezo was je er dan zo uit? Je wilt toch een goede voetballer worden, zodat je later een tienvoud kunt verdienen. Op jaarbasis.
400,000....................................... dat is wel even bloody veel natuurlijk. En dan worden ze altijd nog warm gemaakt met geweldige faciliteiten en het meetrainen en voetballen met andere weggekocht toptalenten en zelfs eerste elftal-spelers. In theorie is het milieu er om alles uit je potentie te halen zeg maar.

In de praktijk valt alleen op dat het ontwikkelen wel erg achterblijft. Natuurlijk zijn er veel voorbeelden van spelers die alleen om hun fysiek worden gehaald, of nouja... een goed toernooitje ofzo. Brouwer heeft er nooit wat van gebakken... hij had een neusje voor de goal, dat was het wel bijvoorbeeld. Dus hen meetellen is niet eerlijk.

Maarja, terugkijkend kan je toch wel concluderen dat de stap naar het buitenland wel te vaak negatief uitvalt. Van Aanholt en Bruma waren zo veel verder gewest in de Eredivisie, durf ik te stellen. Rekik had zondag bijvoorbeeld in de basis gestaan.

Het is gewoon erg complex. Kiezen voor zekerheid dat je miljonair bent zonder ook maar een bal te hebben geraakt, een huis te hebben en goede banen voor je ouders... of toch de gok wagen en het via de Eredivisie uiteindelijk halen.

Ik zou zelf in zo'n situatie proberen gelijk weer(of zo snel mogelijk) verhuurd te worden aan een Nederlandse club. Jarenlang aanklooien in de reserves en dertig Championship-clubs kan nooit goed zijn voor je.

Oud 25-01-12, 19:40 Standaard   #14

Die snotneuzen moeten eens snappen dat Johan Cruijff voor 800000 gulden zat te voetballen als 36 jarige bij Feyenoord met 3 Europacups op zak.

Teken des tijds, zegt deze cynicus.

Oud 26-01-12, 00:45 Standaard   #15
Schiet van afstand

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Die snotneuzen moeten eens snappen dat Johan Cruijff voor 800000 gulden zat te voetballen als 36 jarige bij Feyenoord met 3 Europacups op zak.

Niet te vergelijken.
Oud 26-01-12, 00:48 Standaard   #16
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoeveel is dat eigenlijk in euro's anno 2012?
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-12, 13:58 Standaard   #17

Gecorrigeerd voor inflatie is dat vandaag de dag 1,34 miljoen gulden (naar boven afgerond), hetgeen gelijk staat aan ongeveer 610000 euro (naar boven afgerond)

Oud 26-01-12, 15:34 sad   #18

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Zeg maar wat Arnold Kruiswijk en Youssef El-Akchaoui nu bij sc Heerenveen krijgen dus.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-12, 15:45 Standaard   #19
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar dat bedrag zou tegenwoordig ondenkbaar zijn bij Feyenoord. Wat nou dat voetballers tegenwoordig meer betaald krijgen dan vroeger
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-12, 18:45 Standaard   #20

Een 22-jarige Gullit kreeg overigens 350000 gulden per jaar.

Oud 26-01-12, 18:48 Standaard   #21
Schiet van afstand

Ja, en Fanny Blankers-Koen kreeg een fiets. Wat is je punt?
Oud 26-01-12, 18:53 Standaard   #22

Punt is dat die snotneuzen geen gevoel hebben voor de realiteit en zich laten afschepen met een spreekwoordelijke fiets om hun carriere om zeep te helpen. Dát is mijn punt. Ze verdienen prima en hebben alle kans om op hun 20ste of 23ste alsnog een klapper te maken.

De grootste nederlandse sporter aller tijden kreeg overigens de fiets nav de gouden medailles, voor degenen die het niet weten, en het was inderdaad symbolisch bedoelt, als gebaar van waardering.

Oud 26-01-12, 18:56 Standaard   #23
Schiet van afstand

Punt is dat die snotneuzen geen gevoel hebben voor de realiteit en zich laten afschepen met een spreekwoordelijke fiets om hun carriere om zeep te helpen. Dát is mijn punt. Ze verdienen prima en hebben alle kans om op hun 20ste of 23ste alsnog een klapper te maken.

De grootste nederlandse sporter aller tijden kreeg overigens de fiets nav de gouden medailles, voor degenen die het niet weten, en het was inderdaad symbolisch bedoelt, als gebaar van waardering.
Dan blijft 50000 of 400000 nog steeds heel veel verschil. Zeker als je niet eens zeker weet of je wel meer kan gaan verdienen later. Ik zie de spelers ook liever blijven, maar ik kan het ergens wel begrijpen hoor.
Oud 26-01-12, 19:16 Standaard   #24

Ons grootste talent, Bakkali, heeft schijnbaar getekend vandaag op zijn 16e verjaardag.
Zijn wat foto's opgedoken op facebook. Ze bestaan nog verstandige jeugdspelers .

Oud 26-01-12, 19:19 sunglasses   #25
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door neilpad Bekijk bericht
Ons grootste talent, Bakkali, heeft schijnbaar getekend vandaag op zijn 16e verjaardag.
Zijn wat foto's opgedoken op facebook. Ze bestaan nog verstandige jeugdspelers .
Hij is toch door PSV weggekaapt bij Standard Luik?
Smerige club dat het ook is, altijd die jeugdspelers wegplukken.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-12, 19:28 sunglasses   #26

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Hij is toch door PSV weggekaapt bij Standard Luik?
Smerige club dat het ook is, altijd die jeugdspelers wegplukken.
Die overgang was puur op sportieve gronden.

Oud 26-01-12, 19:30 Standaard   #27
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Die boys gaan gewoon naar engeland voor een pond of 200.000 per jaar. Gunstig belastingklimaat en je houdt er met alles bij nog zo'n 150.000 pond aan over per jaar. 4 jaar contract en je bent een halve miljonair.

Na die 4 jaar zien ze wel verder en komen ze 9 vd 10 keer wel ergens aan de bak voor net zo'n leuk salaris. Prima toch
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-12, 19:40 Standaard   #28

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood1988 Bekijk bericht
Die boys gaan gewoon naar engeland voor een pond of 200.000 per jaar. Gunstig belastingklimaat en je houdt er met alles bij nog zo'n 150.000 pond aan over per jaar. 4 jaar contract en je bent een halve miljonair.

Na die 4 jaar zien ze wel verder en komen ze 9 vd 10 keer wel ergens aan de bak voor net zo'n leuk salaris. Prima toch
Prima inderdaad. Beter worden ze er niet van, voor Oranje zullen ze minder of niet van belang zijn en ze maken Oranje ook niet beter. Ze zullen dus ook weinig successen kennen. Sterker nog, in mijn ogen ben je dan geen sportman, als ze daadwerkelijk puur voor het geld gaan en dus snel tevreden zijn op sportief vlak.
Oud 26-01-12, 20:27 Standaard   #29

Als je een beetje talent hebt kun je zomaar in de eredivisie een half miljoen verdienen, plus nog eventueel mooie sponsorinkomsten en premies.

Kun je daar wel vergeten.

Maar lekker boeiend. Punt is dat de grootheden uit het nederlandse voetbal veel minder verdienden en nu ook riant kunnen leven. Zie Ruud Gullit.

Oud 27-01-12, 09:36 Standaard   #30

Oorspronkelijk geplaatst door neilpad Bekijk bericht
Alleen een verjaardagskadotje dus
Maar goed PSV moet hem op de een of andere manier proberen te paaien want financieel zullen ze verre van het beste contract kunnen aanbieden.

Oud 27-01-12, 11:51 Standaard   #31
[...]

Prima inderdaad. Beter worden ze er niet van, voor Oranje zullen ze minder of niet van belang zijn en ze maken Oranje ook niet beter. Ze zullen dus ook weinig successen kennen. Sterker nog, in mijn ogen ben je dan geen sportman, als ze daadwerkelijk puur voor het geld gaan en dus snel tevreden zijn op sportief vlak.
Ik zeg ook niet dat ik deze spelers echte sportmannen vind. Maar ik zeg alleen dat ik het heel goed begrijpen kan als je uit een gezin komt die amper rond kan komen en ineens op je 16e kan zorgen dat je hele familie ruim kan leven. Het is voor iemand van 16 moeilijk om nee te zeggen tegen een mooie engelse club en tegen je zaakwaarnemer... Je kunt nu 400.000 krijgen maar je kan ook 40.000 per jaar pakken en over 4 jaar verdien je ook 400.000 bij ons en dan sta je in de basis... Dit soort discussies ga je als Nederlandse club nooit winnen.. Sportmannen of niet...
klapperboys is offline   Met citaat reageren
Oud 27-01-12, 11:56 Standaard   #32

Ik kijk er ook niet vreemd van op hoor, van het gros verwacht ik ook niks anders eigenlijk. Zijn ook meestal de spelers die uiteindelijk nergens echt veel zullen toevoegen. Barazite, Ozkayub etc. zijn uitzonderingen in mijn ogen. De rest zijn the usual suspects.
Oud 31-01-12, 08:17 Standaard   #33
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Bouy is dus de volgende
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-12, 13:50 Standaard   #34

Maar niet naar Engeland gelukkig. Al blijft het kut.
Oud 01-02-12, 23:39 Standaard   #35

Maar niet naar Engeland gelukkig. Al blijft het kut.
Leg maar eens uit als je wil. Waarom is nu juist de PL de as van het kwaad?
Oud 01-02-12, 23:39 Standaard   #36

Simpelweg de meeste jeugdtransfers in mijn ogen.
Oud 01-02-12, 23:42 Standaard   #37
'Nuff said...

Flumi's Voetbal Forum schermafbeelding

Die Bouy heeft het hoofd gewoon gek laten maken door die geldwof Raiola. Hij gaat er toch niet vanuit dat hij in aanmerking komt voor een plek bij de 1e selectie van Juve?

Last.fm
Flumi is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-12, 23:45 Standaard   #38

Veel centrale middenvelders heeft Juventus niet, dus wie weet. Maar natuurlijk heeft hij zich gek laten maken door Raiola.
Oud 01-02-12, 23:46 Standaard   #39
'Nuff said...

Alsof dat jung zich staande kan houden in de Seria A. Maargoed, jammer dat je steeds vaker leest dat jeugdspelers voor het geld kiezen. Zijn gelukkig nog een paar verstandige spelers die niet puur voor het geld gaan.

Last.fm
Oud 01-02-12, 23:48 Standaard   #40

Oorspronkelijk geplaatst door Flumi Bekijk bericht
Alsof dat jung zich staande kan houden in de Seria A.
Dat valt dus te bezien. Technisch begaafde spelers kunnen vaak goed mee in de Serie A.
Oud 01-02-12, 23:49 Standaard   #41
'Nuff said...

Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen in. Ik hoop voor hem dat ie het red, maar anders is het weer een mooi voorbeeld hoe het niet moet.

Last.fm
Oud 01-02-12, 23:50 Standaard   #42

Maar jij hebt hem dus wel eens zien spelen?
Oud 01-02-12, 23:53 Standaard   #43
'Nuff said...

Ik heb hem volgens mij een keer in de jeugd zien spelen tegen De Graafschap. Dus mijn mening is niet gebaseerd op persoonlijke ervaring met de betreffende speler maar met het feit dat het gros van de jeugdspelers die op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken het niet redden.

Last.fm
Oud 01-02-12, 23:55 arrow   #44
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Zoveel krijgt Raiola toch niet voor deze transfer.....

Oud 01-02-12, 23:56 Standaard   #45
'Nuff said...

Waarom zou ie het anders doorgedrukt hebben dan?

Last.fm
Oud 01-02-12, 23:57 Standaard   #46

Simpelweg de meeste jeugdtransfers in mijn ogen.
Kan zo zijn, maar de excessen qua jeugdtransfers vind je niet in Engeland toch?
Oud 01-02-12, 23:58 Standaard   #47

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Zoveel krijgt Raiola toch niet voor deze transfer.....
Officieel niet.
Oud 01-02-12, 23:59 Standaard   #48

Oorspronkelijk geplaatst door Flumi Bekijk bericht
Ik heb hem volgens mij een keer in de jeugd zien spelen tegen De Graafschap. Dus mijn mening is niet gebaseerd op persoonlijke ervaring met de betreffende speler maar met het feit dat het gros van de jeugdspelers die op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken het niet redden.
Maar zoals met alles in de wereld kun je toch beter elke situatie opnieuw beoordelen? Kijken wat de feiten zijn? De meeste spelers gaan naar Engeland en staan daar vaak stil in hun ontwikkeling omdat ze er meer naar fysieke eigenschappen kijken i.p.v. voetbaltechnisch. Bouy gaat naar de Serie A, waar technische spelers floreren, en dat is Bouy ook. Een hele goede bovendien. Voetbaltechnisch gezien is het een combinatie die best kan slagen, maar er spelen natuurlijk nog een hoop andere factoren mee. Ik vind dus dat je lastig kunt stellen dat hij gaat falen.

Overigens denk ik zelf:

Bouy = ik hoop dat hij slaagt
Italië = leuk (persoonlijk)
Jeugdtransfer vanuit Nederland = ik hoop dat hij faalt
Oud 02-02-12, 00:03 Standaard   #49
'Nuff said...

[...]

Maar zoals met alles in de wereld kun je toch beter elke situatie opnieuw beoordelen? Kijken wat de feiten zijn? De meeste spelers gaan naar Engeland en staan daar vaak stil in hun ontwikkeling omdat ze er meer naar fysieke eigenschappen kijken i.p.v. voetbaltechnisch. Bouy gaat naar de Serie A, waar technische spelers floreren, en dat is Bouy ook. Een hele goede bovendien. Voetbaltechnisch gezien is het een combinatie die best kan slagen, maar er spelen natuurlijk nog een hoop andere factoren mee. Ik vind dus dat je lastig kunt stellen dat hij gaat falen.

Overigens denk ik zelf:

Bouy = ik hoop dat hij slaagt
Italië = leuk (persoonlijk)
Jeugdtransfer vanuit Nederland = ik hoop dat hij faalt
Maar Nederland is een lang waar technische spelers ook kunnen floreren. Waarom is deze jongen dan hier nog niet doorgebroken? F. d. Boer geeft de jeugd veel kansen dus hij had bij Ajax veel meer kansen gekregen lijkt me. Dan had hij zich verder kunnen ontwikkelen en evt. later nog een transfer maken.

Maar die gasten moeten het ook allemaal lekker zelf weten. Stiekem hoop ik dat ze allemaal falen.

Last.fm
Oud 02-02-12, 00:04 Standaard   #50

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
[...]

Kan zo zijn, maar de excessen qua jeugdtransfers vind je niet in Engeland toch?
Zoals? Een 12-jarige naar Barcelona/Real Madrid bedoel je?
Dan heb je wel een punt, maar ik til er zwaar aan als het om Engeland gaat omdat het daar echt de spuigaten uit liep. Laatste tijd heb ik het idee dat je het iets minder ziet.
Alhoewel... Rekik, Ebecilio, Ake.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:52.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site