![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#51 | |
Ik kan je als Ajacied vertellen dat we momenteel niet moeten kijken naar wat De Boer allemaal doet bij Ajax. Dat staat los van wie goed genoeg is en wie niet. |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ik weet niet of hij niet genoeg talent heeft, maar feit is dat hij nog niet doorgebroken is bij Ajax. Of dat dan door gebrek aan talent of onkunde van F. d. Boer of gebrek aan vertrouwen door diezelfde F. d. Boer komt maakt verder niet uit.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
#55 |
|
5% van een paar ton is niet veel voor hem natuurlijk.... Weet niet hoe het met de rest zit. Misschien moet die z'n Juve vriendjes te vriend houden ofzo.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Is het niet juist ooit echt begonnen na de transfer van Sergio de Windt naar Juventus? Ik herinner me dit als één van de eerste jeugdtransfers, maar ik kan me vergissen.
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Mwoa, De Windt vertrok als 17-jarige. Maar even ter vergelijk, Kanu ging ook op zijn 17e naar Ajax.
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
Ook als we de salarissen weten van jeugdspelers maakt dat niet zoveel uit.. In landen zoals Rusland betalen ze 12 of 13 procent belasting. In Italie en Engeland zijn ook andere tarieven.. Maar laten we ervanuit gaan dat de spelers niet overstappen naar die landen voor het mooie weer en de sportieve uitdaging.. Het zijn broodvoetballers en ze kunnen beter verdienen dan hier..
Ik vind het geen probleem, maar zeg het dan ook gewoon.. En kom niet met een lulverhaal aan over sportieve uitdagingen enz. De jeugd krijgt eerder een kans in ons land dan in de overige landen. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Rekik is verhuurd aan Porsmus
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Mjaa, dat is ook wat een aparte, maar de verhuurdeadline (
) is bijna dicht. Misschien dat ze het dan kunnen verlengen.Verhuur voor een maand komt trouwens wel best vaak voor in de UK, om een blessure op te vangen ofzo. __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Rekik in de basis vanavond
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Zo zonde dat hij niet bij Feyenoord wou blijven
Dit wordt echte een top Verdediger. Dan maar hopen dat hij wel voor het Nederlands Elftal kiest.
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
Zijn moeder is gewoon Nederlands. Laatst bij dat programma van Vermeegen waren ze bij hem thuis geweest. Die jongen kiest gewoon voor NL.
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Vader komt uit Angola volgens mij.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Waarom zouden die gasten allemaal voor een ander land kiezen? Wat wordt daar de laatste tijd panisch over gedaan (niet nu hier hoor, maar zie dat vaker), de gasten die voor een ander land kiezen mis je weinig aan hoor.
__________________ 2e rings user. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Nou je kunt je afvragen in hoeverre je ze dan nog op moet roepen voor de vertegenwoordigende jeugdelftallen. Stel (dus neit echt) dat Rekik nu al aangeeft voor Marokko of Tunesië te kiezen, waarom zou ie dan nog in Nederland -19 uit moeten komen.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Tony Varela had toen aangegeven dat ie ging proberen al die jongens over te halen om voor Kaapverdië te spelen
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Maar ze kunnen hartstikke goed voetballen, dan kiezen ze echt wel voor Nederland hoor. Zeker als het geen Marokkanen zijn, wat met alle respect, gewoon een apart volk is.
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Oh klopt niks van zie ik
Cabral en Castaignos zijn wel Kaapverdiërs, maar Trindade inderdaad een Angolese vader, en Martins Indi een Portugees paspoort met roots in Guinee-Bissau.Die Varela had het toen over 'nog veel meer goede Kaapverdianen bij Feyenoord' dus bij elke Portugese naam ga ik er gewoon vanuit dat het een Kaapverdiaan is .
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
In heel Rotterdam zijn veel Kaapverdianen, Otis. Ze spelen jaarlijks het WK in Amsterdam en dan worden er heuse selectiewedstrijden gehouden, omdat er zo veel aanmeldingen zijn.
Ik weet wel dat Varela destijds naast Cabral ook Lerin Duarte, toen nog Sparta, richting Kaapverdië wilde praten. Op zich is het zo gek niet, voor spelers die waarschijnlijk nooit Oranje halen is het een mooie manier om toch international te worden, mooie reizen te maken, aparte dingen mee te maken en tegen voetballers te spelen waar ze normaal niet zo snel tegen zouden spelen. Maar het lijkt me wel logisch dat spelers die wel de potentie hebben Oranje te halen daar lang mee wachten. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Nee, ze spelen daar elk jaar een soort WK met allerlei landenteams. Niet de nationale ploegen, maar vaak gewoon bevriende teams. Turkije, Suriname, Marokko, Nederland, Kaapverdië, de Antillen, enzovoort. Hele happening hoor.
www.wkamsterdam.nl Laatst gewijzigd door methodmich; 28-03-12 om 20:13 __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Ziet er best gezellig uit, maar lijkt me niet echt iets voor mij.
|
|
|
|
|
|
#84 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#85 | |
|
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Ik snap niet helemaal wat nou het probleem is.. Ok, 14 jaar is wat jong.. maar A(en b)-jeugd spelers is toch al jaren aan de gang?
Er zijn de laatste 15 jaar bij een matige opleiding als NAC al regelmatig spelers door Feyenoord en PSV weggehaald. Volgens mij heeft niemand het daar uiteindelijk gemaakt overigens. Voor Sparta is het ook niet nieuw, Wijnaldum is daar b.v. ook weggehaald. Sowieso vind ik de jeugdopleiding van Sparta heel knap. Weten elke keer toch aardig wat talent af te leveren als kleine club met klein budget en een grote club in dezelfde stad. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Hoeveel weggekaapte spelers redden het uiteindelijk bij die clubs?
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Bij NAC een aantal uit mijn hoofd:
Gorter (PSV) -> weer terug naar NAC om door te breken. Stam (Feyenoord) -> weer terug naar NAC om door te breken. Sweres (PSV) -> Weer terug naar (jong) NAC maar stopt en gaat studeren. |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Bij Heerenveen breken er nu wel wat weggekaapte pareltjes door.
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Niettemin vind ik dit verre van een goede zaak/ontwikkeling.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
#93 | |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Vandaag in ieder geval een speler van SCH naar Ajax gegaan.
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
[Update]
De berichtgeving in de Telegraaf is echter nogal eenzijdig. Het bericht dat Mink Peeters door Ajax wordt weggehaald bij PSV klopt, alleen zit daar een verhaal aan. PSV wilde Peeters in Eindhoven naar school laten gaan, zodat hij elke dag in de buurt van de Herdgang zou zijn om te trainen. Zelf was Peeters daar geen fan van, hij blijft zelf het liefst in de buurt van zijn woonplaats naar school gaan. Aangezien Peeters in Nijmegen woont, zou dat wat problemen opleveren. Ajax heeft daarop aangeboden om hem dagelijks op te halen van z'n school, iets wat PSV weigerde. Hij zou z'n eigen vervoer dan moeten regelen, iets waar hij tegenop zag. Dat maakte het reizen te zwaar voor hem. Op 22 maart j.l. werd bekend dat Peeters volgend jaar naar Ajax komt. PSV is daar op in actie gekomen. Als direct gevolg hebben ze een dag later via een scout naar de ouders van Ajax-jeugdspeler Deyovaisio Zeefuik gebeld, of hij volgend jaar naar PSV komt. Z'n vader lijkt ingepakt te zijn door de scout, de speler zelf twijfelt echter nog. Dit is echter niet de eerste keer dat PSV achter jeugdspelers van Ajax aan zit. Voor Van Rhijn naar buiten bracht dat hij zijn contract bij Ajax zou verlengen, heeft onder andere PSV hem ook een aanbieding gedaan. Andere jeugdspelers die PSV een contract aan heeft geboden zijn Jody Lukoki, Yener Arica en Stefano Denswil. Van Ajax Netwerk. __________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Haha, als dat waar is
.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Al die berichten op .netwerk staan neem ik met een korreltje zout.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Transfers van jeugdspelers #3 Poen of speelminuten?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|