Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24-12-11, 14:36 thumb up   #51
Hup Holland!

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig Bekijk bericht
[...]

Maar door daar te gaan zitten en geld te betalen voor een kaartje support hij zijn team toch ook, maar dan financieel? Sommige mensen zitten 90 minuten stil en klappen alleen bij goals of wissels, nou als hun voetbal zo willen beleven is dat prima toch? Ik vind het een beetje onzin om te stellen dat je alleen een supporter bent als je meezingt en schreeuwt. Het is een heel breed begrip mijn inziens.
Okee, dan ben je ook gewoon supporter als je ooit een keer een mok met het clublogo erop hebt gekocht.
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 24-12-11, 14:37 thumb up   #52
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Zwoerd Bekijk bericht
[...]
Okee, dan ben je ook gewoon supporter als je ooit een keer een mok met het clublogo erop hebt gekocht.
Goede vergelijking man.

Oud 24-12-11, 14:38 smile   #53

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Presidente Bekijk bericht
Eens met Afwazig. Lijkt me heerlijk als voetballer om 90 minuten lang je supporters te horen. Ga je alleen maar beter van voetballen, dus supporten ze de club toch? Of moet je eerst 5 min stil zijn bij een tegengoal omdat je "het team support"?
Nee, maar om te gaan springen met 0-3 ofzo is volkomen achterlijk.

Anyway: ik ben blij dat ze niet bij NAC te zien zijn en hoop dat het zo blijft. Ik heb liever de voetbalbeleving waarbij wel wordt gezongen maar het een wisselwerking betreft met wat er op het veld gebeurt. Veel strijd + inzet zorgt voor goede sfeer, baggerspel voor minder. Dan kan er best nog geprobeerd worden om ze naar voren te schreeuwen maar niet het zingen/springen om het zingen/springen.
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-11, 14:38 Standaard   #54
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Presidente Bekijk bericht
Eens met Afwazig. Lijkt me heerlijk als voetballer om 90 minuten lang je supporters te horen. Ga je alleen maar beter van voetballen, dus supporten ze de club toch? Of moet je eerst 5 min stil zijn bij een tegengoal omdat je "het team support"?
Nou geweldig. Sta je met 5-0 achter en gaan je eigen supporters nog compleet uit hun plaat op la tribuna.

Oud 24-12-11, 14:38 thumb up   #55
DiFontaine

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
[...]
Ik heb liever de voetbalbeleving waarbij wel wordt gezongen maar het een wisselwerking betreft met wat er op het veld gebeurt. Veel strijd + inzet zorgt voor goede sfeer, baggerspel voor minder. Dan kan er best nog geprobeerd worden om ze naar voren te schreeuwen maar niet het zingen/springen om het zingen/springen.
Deze man.

Oud 24-12-11, 14:38 smile   #56
Hup Holland!

[...]

Goede vergelijking man.
Ja vind ik ook wel, je help je club er financieel mee, misschien iets minder dan sommige anderen dat doet, maarja iedereen support op zijn eigen manier.
Oud 24-12-11, 14:38 big smile   #57
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Dat komt toch ook niet voor in Nederland?

En mensen zitten altijd te janken om het ''singing when you are winning'' en nu is het dan óók weer niet goed

Oud 24-12-11, 14:39 Standaard   #58
Oorspronkelijk geplaatst door zjroen Bekijk bericht
[...]

Nou geweldig. Sta je met 5-0 achter en gaan je eigen supporters nog compleet uit hun plaat op la tribuna.
Ja joh, overdrijf lekker
El Presidente is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-11, 14:40 smile   #59

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Dat komt toch ook niet voor in Nederland?

En mensen zitten altijd te janken om het ''singing when you are winning'' en nu is het dan óók weer niet goed
Ik zeg niet perse dat het in Nederland voor komt. Zjroen heeft het over in Duitsland bij kansloze achterstand.
Oud 24-12-11, 14:43 arrow   #60
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Anyway: ik ben blij dat ze niet bij NAC te zien zijn en hoop dat het zo blijft. Ik heb liever de voetbalbeleving waarbij wel wordt gezongen maar het een wisselwerking betreft met wat er op het veld gebeurt. Veel strijd + inzet zorgt voor goede sfeer, baggerspel voor minder. Dan kan er best nog geprobeerd worden om ze naar voren te schreeuwen maar niet het zingen/springen om het zingen/springen.
Je kan ook stellen dat juist wanneer het spel bagger is het team behoefte heeft aan meer sfeer. Liever non stop feest dan het 'sing when you're winning' idee inderdaad.

Oud 24-12-11, 14:46 Standaard   #61
DiFontaine

Daarnaast heeft het gehele ultra gebeuren in West-Europa ook wel een ironisch tintje. Ze ageren allemaal tegen het moderne voetbal, maar al die ultra groeperingen zijn mijns inziens ook gewoon een voortvloeisel van het moderne voetbal.

Oud 24-12-11, 14:47 Standaard   #62

[...]
Je kan ook stellen dat juist wanneer het spel bagger is het team behoefte heeft aan meer sfeer. Liever non stop feest dan het 'sing when you're winning' idee inderdaad.
Ja, non stop feest terwijl je bagger speelt. Dan kan je ook stellen dat de spelers denken dat de supporters het wel best vinden. Je hebt diverse soorten spreekkoren, het feesterige jelelele is dan minder gepast dan een massaal "COME ON NAC". Het moet de wedstrijd aanvoelen.

Daarom zeg ik dus ook dat er dan best geprobeerd kan worden om het team naar voren te schreeuwen. Maar het jelelele owe owe owa of welke deuntjes lijken mij dan niet geschikt. Dat hoor je regelmatig bij wedstrijden in heel europa waardoor ik het idee krijg dat ze meer met zichzelf bezig zijn en het zingen om het zingen.
Oud 24-12-11, 14:47 wink   #63
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Ik zeg niet perse dat het in Nederland voor komt. Zjroen heeft het over in Duitsland bij kansloze achterstand.
Tjah, je kan ook met z'n allen in een hoekje zitten janken maar daar schiet het team ook niks mee op

Oud 24-12-11, 14:49 Standaard   #64
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Dat is ook niet wat Superheld bedoeld volgens mij. Kijk er zit een verschil tussen compleet uit je plaat gaan dansjes en springen etc. Of je team naar voren schreeuwen wanneer je merkt dat het team het nodig heeft(ook bij achterstand).

Wat dat betreft ben ik het ook wel eens met Superheld en Zjroen. Daar stoor ik me in Duitsland ook wel eens dat ze bij een kansloze achterstand inprincipe gewoon nog feest staan te vieren.

Verder komt het natuurlijk wel de sfeer ten goede over het algemeen in het stadion.

Oud 24-12-11, 14:50 Standaard   #65

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Tjah, je kan ook met z'n allen in een hoekje zitten janken maar daar schiet het team ook niks mee op
Kan aan mij liggen maar het heeft ook met je gevoel te maken. Ik ben zwaar chagrijnig als we weer zwaar weg worden gespeeld. Als er dan een paar debielen staan springen word ik daar niet vrolijk van.
Oud 24-12-11, 15:00 Standaard   #66

Klaphark's Voetbal Forum schermafbeelding

Ligt aan de situatie indd. Als er kut gespeeld wordt scheld ik alleen nog maar, dan kan ik indd niet zo blij doen. Maar bij onterechte ellende zoals laatste wedstrijd CL, vind ik het heerlijk dat iedereen alleen maar harder gaat zingen. Dat was ook wel anders.
Klaphark is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-11, 15:10 Standaard   #67

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Dat is eigenlijk mijn grootste bezwaar aan het hele ultragebeuren. Het is (meestal) 90 minuten zingen/gek doen zonder enige relatie met de wedstrijd. Komt op mij over als zelfverheerlijking.

Als ik weer eens een club door Borussia kansloos afgedroogd zie worden blijven die mensen wel gewoon fanatiek met hun vlaggen zwaaien. Dan denk ik echt "Wat? ".
Dat vind ik nog veel erger. De 'mooi weer supporters'. Ongeacht wat er gebeurt moet je achter je club staan en zingen. En dat doen de ultra's dan weer wel.

Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<<
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-11, 15:14 Standaard   #68
DiFontaine

Oorspronkelijk geplaatst door Breach Bekijk bericht
[...]

Ongeacht wat er gebeurt moet je achter je club staan en zingen. En dat doen de ultra's dan weer wel.
Waarom moet ik ongeacht wat er gebeurt moet ik met vlaggen zwaaien en blijven zingen? Hou toch op zeg, ruimte voor frustratie of teleurstelling is er dus niet bij jou.

Oud 24-12-11, 15:18 Standaard   #69

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Waarom moet ik ongeacht wat er gebeurt moet ik met vlaggen zwaaien en blijven zingen? Hou toch op zeg, ruimte voor frustratie of teleurstelling is er dus niet bij jou.
Tuurlijk wel. Maar door te zingen ondersteun je je spelers en door te kankeren niet. En verder kan ik me in principe altijd aardig beheersen in een stadion ja. "Voetbal is maar een spelletje" gaat me te ver, maar ik kan het altijd aardig relativeren.

En kom niet aan met het feit dat ik niet fanatiek zou zijn, want ik heb twee seizoenen lang elke wedstrijd meegepakt en er tussen gestaan. Echter ging het hele Ultra gebeuren me steeds meer tegenstaan. Als je tegen oude mannen gaat schreeuwen dat ze weg moeten omdat ze niet meedoen met onze koeri koeri capo, dan gaat het te ver.

Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<<
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-11, 15:28 Standaard   #70
[...]

Ja, non stop feest terwijl je bagger speelt. Dan kan je ook stellen dat de spelers denken dat de supporters het wel best vinden. Je hebt diverse soorten spreekkoren, het feesterige jelelele is dan minder gepast dan een massaal "COME ON NAC". Het moet de wedstrijd aanvoelen.

Daarom zeg ik dus ook dat er dan best geprobeerd kan worden om het team naar voren te schreeuwen. Maar het jelelele owe owe owa of welke deuntjes lijken mij dan niet geschikt. Dat hoor je regelmatig bij wedstrijden in heel europa waardoor ik het idee krijg dat ze meer met zichzelf bezig zijn en het zingen om het zingen.
Ben het wel met je eens. Wedstrijden waar er een capo op de tribune zit, waar er gehost, gedanst ge-ole-ola't wordt helemaal los van het spelbeeld zap ik altijd voorbij. Doe mij maar die sfeer van gewoon normaal achter je team staan omdat je graag wilt dat ze winnen, niet omdat er iemand een leuk liedje of dansje heeft bedacht dat op youtube moet. Wat dat aangaat hebben ze het bij jullie het beste voor mekaar en zo heel af en toe eens bij Feyenoord(tegen PSV bv.)

Wat ik eigenlijk het mooiste vind is dat oude Engelse sfeertje, juichen en schreeuwen bij een felle sliding, een strakke voorzet of wat dan ook. De scheids of de tegenstander een keer de huid volschelden met z'n allen als ze je tegenwerken. En dan zo heel af en toe eens een song d'r tussendoor. Trommels, toeters, microfoons, dansjes, carnavalssongs en al die andere dingen die puisterige pubers en 30-jarige bijstandstrekkers met een gebrek aan eigenwaarde bedenken mogen wat mij aangaat net zo snel weer verdwijnen uit het stadion als dat ze d'rin gekomen zijn.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-11, 18:39 Standaard   #71

Cheiron's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind de sfeer die in het stadion brengt over het algemeen geweldig, alles er omheen.. Dat hoeft van mij niet
Cheiron is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-11, 18:58 Standaard   #72
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
Wat je nu ziet is dat door de opkomst van internet het Mediterrane langzaam terrein heeft gewonnen op het Britse voorbeeld. Zelfs in Groot-Britannië zelf zie je steeds meer capo's, groepsdoeken met 'ultras' erop enzo.
Volgens mij zijn er in Nederland nog steeds zal clubs met een "Britse" cultuur. En dan bedoel ik niet de Stone Island dragende tieners met uitdaaggebaartjes, maar inderdaad het spontane zang zonder gigantische hiërarchie. Dat het in Amsterdam zo nadrukkelijk aanwezig is, zorgt ervoor dat het in Rotterdam, Den Haag en Utrecht juist niet de stadions in komt. Clubs als Twente en Roda liggen dan weer dichter bij de Duitse grens en zullen dus eerder Duitse invloeden hebben, allemaal heel logisch.

Vind zelf vooral capo's met een megafoon een sneu fenomeen. Als je zelf met je eigen stem er niet voor kan zorgen dat je een heel vak meekrijgt, dan is of je nummer of je timing verkeerd.

Oud 24-12-11, 19:05 Standaard   #73
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door DRD Bekijk bericht
[...]

Volgens mij zijn er in Nederland nog steeds zal clubs met een "Britse" cultuur. En dan bedoel ik niet de Stone Island dragende tieners met uitdaaggebaartjes, maar inderdaad het spontane zang zonder gigantische hiërarchie. Dat het in Amsterdam zo nadrukkelijk aanwezig is, zorgt ervoor dat het in Rotterdam, Den Haag en Utrecht juist niet de stadions in komt. Clubs als Twente en Roda liggen dan weer dichter bij de Duitse grens en zullen dus eerder Duitse invloeden hebben, allemaal heel logisch.

Vind zelf vooral capo's met een megafoon een sneu fenomeen. Als je zelf met je eigen stem er niet voor kan zorgen dat je een heel vak meekrijgt, dan is of je nummer of je timing verkeerd.
Dat laatste ben ik het niet helemaal mee eens. Dat gaat misschien op voor de wat kleine clubs met 1 fanatiek vak, maar als je bijvoorbeeld in Duitsland ziet waar je de gehele staantribunes hebt met fanatieke supporters verspreid over diverse vakken is het wel een handig hulpmiddel. Anders krijg je dat vak X een liedje inzet terwijl 3 vakken verder een vak ook wat begint.

Oud 24-12-11, 19:09 Standaard   #74

crispy's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben weer helemaal gerustgesteld, hoe kan een mens door een woord zo´n verkeerde indruk krijgen.
Ultra´s zijn generlei wijze bedreigend, het zijn kleuterklasjes en de capo is een pabostudent in spe die hen leert op maat te zingen, op aanwijzingen te klappen en op commando de handjes in de lucht te steken.
crispy is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-11, 19:13 Standaard   #75
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Haha, moet wel lachen om sommige reacties. Maar inderdaad, de gemiddelde Argentijnse ultra is zo'n engerd met een paar japen in z'n wang die na de wedstrijd twee hoeren vermoordt, terwijl de gemiddelde Nederlandse ultra om 18u thuis moet zijn omdat mama de groentensoep op tafel heeft staan.

Ik hou er wel van, het geeft wat reuring in de zaak. Hoe slechter het gaat, hoe harder je moet zingen. (Zonder springen en polonaise erbij dan)

Sommigen slaan er in door, maar dat zie je met alles in het leven. Met alles zijn er een paar die het te serieus nemen en dus alleen maar staan te schreeuwen dat het 'ULTIMA KAOS OP LA TRIBUNA, CURVA SUD ARENA, ULTRA'S LIBERTE, WAJOOO MET DE PARAPLU!!!'

Eh, ok. Maar ach, lekker boeiend. Laat iedereen lekker zo hun wedstrijd beleven, sinds 410 is de sfeer in de Arena gigaaaantisch verbeterd en ook met uitwedstrijden is de sfeer beter sinds 410 meegaat. Hoe zo'n heel uitvak nog (opgezweept door 410) afgelopen seizoen in Heerenveen drie kwartier doorging terwijl de wedstrijd allang was afgelopen...werelds.

Oud 24-12-11, 19:15 Standaard   #76
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door crispy Bekijk bericht
Ultra´s zijn generlei wijze bedreigend, het zijn kleuterklasjes en de capo is een pabostudent in spe die hen leert op maat te zingen, op aanwijzingen te klappen en op commando de handjes in de lucht te steken.
Mwoah, ik denk niet dat je dat ook tegen bepaalde figuren in hun gezicht durft te zeggen als ze voor je staan hoor.

Oud 24-12-11, 19:21 Standaard   #77
Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
[...]

Dat laatste ben ik het niet helemaal mee eens. Dat gaat misschien op voor de wat kleine clubs met 1 fanatiek vak, maar als je bijvoorbeeld in Duitsland ziet waar je de gehele staantribunes hebt met fanatieke supporters verspreid over diverse vakken is het wel een handig hulpmiddel. Anders krijg je dat vak X een liedje inzet terwijl 3 vakken verder een vak ook wat begint.
Mooi toch, niks leuker dan een beetje chaotisch door mekaar heen geschreeuw. Juist dat monotone irriteert me veel meer eigenlijk, allemaal in de maat en het liefst nog zo'n monotone drumroffel d'r doorheen. Nee, doe mij juist maar dat door mekaar heen schreeuwen. Dat meeleven met de wedstrijd, brullen als er een aanval in wordt gezet, fluiten en boegeroep als je in jouw ogen genaaid wordt. Heerlijk. Je kunt bij veel clubs aan het geluid op de tribune al niet eens meer horen of ze nou aanvallen of verdedigen.
Oud 24-12-11, 19:40 Standaard   #78
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
[...]

Mooi toch, niks leuker dan een beetje chaotisch door mekaar heen geschreeuw. Juist dat monotone irriteert me veel meer eigenlijk, allemaal in de maat en het liefst nog zo'n monotone drumroffel d'r doorheen. Nee, doe mij juist maar dat door mekaar heen schreeuwen. Dat meeleven met de wedstrijd, brullen als er een aanval in wordt gezet, fluiten en boegeroep als je in jouw ogen genaaid wordt. Heerlijk. Je kunt bij veel clubs aan het geluid op de tribune al niet eens meer horen of ze nou aanvallen of verdedigen.
Dat laatste deel ben ik wel met je eens maar het kan ook bloedirritant zijn als groep A een liedje inzet en groep B daar doorheen een ander liedje gaat brullen.

Maar ja ik stoor me overigens aan beide manieren van beleving niet, behalve dat gedweep van Ultras met Italië dan wel Zuid-Amerika. Beide de ene club past het gewoon en bij de andere totaal niet. Lijkt me overigens wel irritant als er plots zo'n groepering opduikt binnen je club ik denk dat zoiets bij NAC bijvoorbeeld niet geaccepteerd zou worden maar bij andere clubs zou het goed kunnen dat er opeens zo'n groepering "het beleid"in het stadion overneemt.

Dat proef ik in Duitsland ook nog wel eens, bij Dortmund zijn de Ultras voor het grote deel geaccepteerd maar de wat oudere supporters hebben er bijvoorbeeld totaal niks mee op. Ik ben zelf bij Dortmund niet anders gewend en voor mij is het daar ook iets geworden wat wel past. Nou moet ik zeggen dat je daar ook nog wel verschil merkt als het in een wedstrijd niet loopt of dat het heel goed gaat dus het reageren op het spel zit daar toch nog wel in.En wat ik zei als je op de Südtribune met 26.000 man staat is het ook wel prettig dat er niet om de zoveel meter groep X dit liedje staat te zingen en groep Y een ander liedje.

Oud 24-12-11, 21:39 Standaard   #79
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
[...]

Ben ik het niet mee eens. Ik vind dat massale zingen juist het mooist, komt op mij ook veel imponerender over.
Oud 24-12-11, 21:56 Standaard   #80
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Sowieso 'gemaakte sfeer' en 'sfeervakken'...... Ik heb er echt niets mee. Ik vind dat als er in een wedstrijd een saai of slecht moment is, het gerust stillig mag zijn. Zolang het hele stadion maar kolkt als de momenten daar naar zijn. Gewoon een lekker opgefokt sfeertje, zonder dat het ongezellig wordt.

NAC (en Feyenoord, en Twente jaren geleden) vind ik wel een beetje mijn ideaalbeeld van hoe het moet. Als er een heel klein hectisch wedstrijdmoment is, heb je gelijk 20-50000 man tegen je... dan wens ik je als tegenstander echt veel succes.

In Nederland missen we het temperament en de passie om negentig minuten lang sfeer te maken. Doe maar normaal, dan doe je al genoeg hè. Het helpt ook niet echt dat wedstrijden negen van de tien keer om half 1 of half 3 in de middag zijn. En dus blijft het bij een klein groepje idioten, waar ik respect voor heb overigens... tenzij ze met hun rug naar het veld gaan zingen, of zo ver heen zijn dat ze niets van de wedstrijd meepikken. Ik durf al amper even vijf seconden van het veld af te kijken, bang dat ik iets mis... zij gaan naar 'hun cluppie' en missen dan driekwart van de wedstrijd? Dan weet ik niet of je er nog wel zit voor je club...

Daarnaast vind ik negentig minuten lang het monotone "laylaylaylaylaylaaaaaaaa ooooo Besiktas" ook maar weinig sfeerverhogend als het een kutwedstrijd is of de meerderheid gewoon stil is. Ik denk en vind dat sfeer spontaan moet komen, recht uit het hart, en niet gepland en gecontroleerd. Tenzij het massaal wordt uigevoerd uiteraard, maar nogmaals, dat is in Nederland niet realistisch.

Oud 24-12-11, 23:17 Standaard   #81
Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Sowieso 'gemaakte sfeer' en 'sfeervakken'...... Ik heb er echt niets mee. Ik vind dat als er in een wedstrijd een saai of slecht moment is, het gerust stillig mag zijn. Zolang het hele stadion maar kolkt als de momenten daar naar zijn. Gewoon een lekker opgefokt sfeertje, zonder dat het ongezellig wordt.

NAC (en Feyenoord, en Twente jaren geleden) vind ik wel een beetje mijn ideaalbeeld van hoe het moet. Als er een heel klein hectisch wedstrijdmoment is, heb je gelijk 20-50000 man tegen je... dan wens ik je als tegenstander echt veel succes.

In Nederland missen we het temperament en de passie om negentig minuten lang sfeer te maken. Doe maar normaal, dan doe je al genoeg hè. Het helpt ook niet echt dat wedstrijden negen van de tien keer om half 1 of half 3 in de middag zijn. En dus blijft het bij een klein groepje idioten, waar ik respect voor heb overigens... tenzij ze met hun rug naar het veld gaan zingen, of zo ver heen zijn dat ze niets van de wedstrijd meepikken. Ik durf al amper even vijf seconden van het veld af te kijken, bang dat ik iets mis... zij gaan naar 'hun cluppie' en missen dan driekwart van de wedstrijd? Dan weet ik niet of je er nog wel zit voor je club...

Daarnaast vind ik negentig minuten lang het monotone "laylaylaylaylaylaaaaaaaa ooooo Besiktas" ook maar weinig sfeerverhogend als het een kutwedstrijd is of de meerderheid gewoon stil is. Ik denk en vind dat sfeer spontaan moet komen, recht uit het hart, en niet gepland en gecontroleerd. Tenzij het massaal wordt uigevoerd uiteraard, maar nogmaals, dat is in Nederland niet realistisch.
Van begin tot einde mee eens. Heerlijke momenten meegemaakt op die manier. Jaren terug(2002 meen ik) tegen Roda thuis, legendarische wedstrijd, Twente komt met 3-1 achter maar blijft knokken, publiek gooit er nog een schep bovenop. Gejuich bij elke balverovering vanaf alle tribunes, Roda blijft eerst nog op de been, mede met dank aan de keeper. Maar bij elke balverovering lijkt het wel of er harder geschreeuwt wordt. Aanvalsgolf na aanvalsgolf, de 2-3, nog even en de decibellen nemen nog meer toe, zelfs de bobo's met het schuim op de lippen langs de kant. Beuken op dat doel, totdat Roda uiteindelijk zwichtte. Geweldig.

Grasshopper thuis, Twente verloor uit met 4-1, bij de thuiswedstrijd zijn de tribunes maar met een 8000 man gevuld, maar zo gauw dat blijkt dat Twente er nog alles voor wil geven om de uitslag in Zwitserland teniet te doen staat er wel 8000 man achter de ploeg. Geschreeuw bij elk balcontact, elke vliegende tackel van spelers als Polak en Grujic. En zowaar Grasshopper wankelt, 3-0 op een gegeven moment als de storm op de tribune eindelijk iets luwt. Polak blundert, 3-1 voor Polonia, Twente schakelt weer een tandje bij wat meteen weer opgepikt wordt op de tribunes, 4-1, iedereen klaar voor verlengingen terwijl Grasshopper nog eens scoort(vraag me geen namen van hun). Grote domper, maar weer een legendarisch avondje, juist omdat het hele stadion erachter stond en er intensief met de wedstrijd meegeleefd werd.

Dat zijn voor mij de avonden. Het hele publiek leeft mee met elk balcontact, gejuich als de weg naar voren wordt ingezet, de scheids massaal de huid vol schelden als ie in jouw ogen een fout maakt. Come on Twente Enschede klinkt als je even teruggedrukt wordt, en dan bij balverovering weer gaan met die banaan. Dat is voor mij de echte wedstrijdbeleving. Niet het samen gezellig liedjes zingen. Dat kan ik in de kerk ook.
Oud 24-12-11, 23:40 Standaard   #82

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

Ultra's .

Elk woord dat aan deze zich schromelijk overschattende gasten wordt besteed is er één te veel.

(Deze post van mij dus ook)

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-11, 23:53 Standaard   #83
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Uiteraard moet er ook een capo zijn he
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-12, 01:24 Standaard   #84
Redactie

Leuk filmpje opzich.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:50.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site