![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#51 | |
|
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
Goede vergelijking man.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Anyway: ik ben blij dat ze niet bij NAC te zien zijn en hoop dat het zo blijft. Ik heb liever de voetbalbeleving waarbij wel wordt gezongen maar het een wisselwerking betreft met wat er op het veld gebeurt. Veel strijd + inzet zorgt voor goede sfeer, baggerspel voor minder. Dan kan er best nog geprobeerd worden om ze naar voren te schreeuwen maar niet het zingen/springen om het zingen/springen. |
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Nou geweldig. Sta je met 5-0 achter en gaan je eigen supporters nog compleet uit hun plaat op la tribuna.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
En mensen zitten altijd te janken om het ''singing when you are winning'' en nu is het dan óók weer niet goed
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ik zeg niet perse dat het in Nederland voor komt. Zjroen heeft het over in Duitsland bij kansloze achterstand.
|
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
||
|
|
|
|
|
#61 |
|
Daarnaast heeft het gehele ultra gebeuren in West-Europa ook wel een ironisch tintje. Ze ageren allemaal tegen het moderne voetbal, maar al die ultra groeperingen zijn mijns inziens ook gewoon een voortvloeisel van het moderne voetbal.
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Daarom zeg ik dus ook dat er dan best geprobeerd kan worden om het team naar voren te schreeuwen. Maar het jelelele owe owe owa of welke deuntjes lijken mij dan niet geschikt. Dat hoor je regelmatig bij wedstrijden in heel europa waardoor ik het idee krijg dat ze meer met zichzelf bezig zijn en het zingen om het zingen. |
||
|
|
|
|
|
#63 | |
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Wat dat betreft ben ik het ook wel eens met Superheld en Zjroen. Daar stoor ik me in Duitsland ook wel eens dat ze bij een kansloze achterstand inprincipe gewoon nog feest staan te vieren. Verder komt het natuurlijk wel de sfeer ten goede over het algemeen in het stadion. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Kan aan mij liggen maar het heeft ook met je gevoel te maken. Ik ben zwaar chagrijnig als we weer zwaar weg worden gespeeld. Als er dan een paar debielen staan springen word ik daar niet vrolijk van.
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Ligt aan de situatie indd. Als er kut gespeeld wordt scheld ik alleen nog maar, dan kan ik indd niet zo blij doen. Maar bij onterechte ellende zoals laatste wedstrijd CL, vind ik het heerlijk dat iedereen alleen maar harder gaat zingen. Dat was ook wel anders.
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
__________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
Waarom moet ik ongeacht wat er gebeurt moet ik met vlaggen zwaaien en blijven zingen? Hou toch op zeg, ruimte voor frustratie of teleurstelling is er dus niet bij jou.
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
En kom niet aan met het feit dat ik niet fanatiek zou zijn, want ik heb twee seizoenen lang elke wedstrijd meegepakt en er tussen gestaan. Echter ging het hele Ultra gebeuren me steeds meer tegenstaan. Als je tegen oude mannen gaat schreeuwen dat ze weg moeten omdat ze niet meedoen met onze koeri koeri capo, dan gaat het te ver. __________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
||
|
|
|
|
|
#70 | |
|
|
Wat ik eigenlijk het mooiste vind is dat oude Engelse sfeertje, juichen en schreeuwen bij een felle sliding, een strakke voorzet of wat dan ook. De scheids of de tegenstander een keer de huid volschelden met z'n allen als ze je tegenwerken. En dan zo heel af en toe eens een song d'r tussendoor. Trommels, toeters, microfoons, dansjes, carnavalssongs en al die andere dingen die puisterige pubers en 30-jarige bijstandstrekkers met een gebrek aan eigenwaarde bedenken mogen wat mij aangaat net zo snel weer verdwijnen uit het stadion als dat ze d'rin gekomen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Ik vind de sfeer die in het stadion brengt over het algemeen geweldig, alles er omheen.. Dat hoeft van mij niet
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Vind zelf vooral capo's met een megafoon een sneu fenomeen. Als je zelf met je eigen stem er niet voor kan zorgen dat je een heel vak meekrijgt, dan is of je nummer of je timing verkeerd. __________________ They say our days are numbered, we're not famous anymore....but Dordrecht rules this city like we've always done before! |
||
|
|
|
|
|
#73 | |
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Ben weer helemaal gerustgesteld, hoe kan een mens door een woord zo´n verkeerde indruk krijgen.
Ultra´s zijn generlei wijze bedreigend, het zijn kleuterklasjes en de capo is een pabostudent in spe die hen leert op maat te zingen, op aanwijzingen te klappen en op commando de handjes in de lucht te steken. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Haha, moet wel lachen om sommige reacties. Maar inderdaad, de gemiddelde Argentijnse ultra is zo'n engerd met een paar japen in z'n wang die na de wedstrijd twee hoeren vermoordt, terwijl de gemiddelde Nederlandse ultra om 18u thuis moet zijn omdat mama de groentensoep op tafel heeft staan.
![]() Ik hou er wel van, het geeft wat reuring in de zaak. Hoe slechter het gaat, hoe harder je moet zingen. (Zonder springen en polonaise erbij dan) Sommigen slaan er in door, maar dat zie je met alles in het leven. Met alles zijn er een paar die het te serieus nemen en dus alleen maar staan te schreeuwen dat het 'ULTIMA KAOS OP LA TRIBUNA, CURVA SUD ARENA, ULTRA'S LIBERTE, WAJOOO MET DE PARAPLU!!!' Eh, ok. Maar ach, lekker boeiend. Laat iedereen lekker zo hun wedstrijd beleven, sinds 410 is de sfeer in de Arena gigaaaantisch verbeterd en ook met uitwedstrijden is de sfeer beter sinds 410 meegaat. Hoe zo'n heel uitvak nog (opgezweept door 410) afgelopen seizoen in Heerenveen drie kwartier doorging terwijl de wedstrijd allang was afgelopen...werelds.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
Maar ja ik stoor me overigens aan beide manieren van beleving niet, behalve dat gedweep van Ultras met Italië dan wel Zuid-Amerika. Beide de ene club past het gewoon en bij de andere totaal niet. Lijkt me overigens wel irritant als er plots zo'n groepering opduikt binnen je club ik denk dat zoiets bij NAC bijvoorbeeld niet geaccepteerd zou worden maar bij andere clubs zou het goed kunnen dat er opeens zo'n groepering "het beleid"in het stadion overneemt. Dat proef ik in Duitsland ook nog wel eens, bij Dortmund zijn de Ultras voor het grote deel geaccepteerd maar de wat oudere supporters hebben er bijvoorbeeld totaal niks mee op. Ik ben zelf bij Dortmund niet anders gewend en voor mij is het daar ook iets geworden wat wel past. Nou moet ik zeggen dat je daar ook nog wel verschil merkt als het in een wedstrijd niet loopt of dat het heel goed gaat dus het reageren op het spel zit daar toch nog wel in.En wat ik zei als je op de Südtribune met 26.000 man staat is het ook wel prettig dat er niet om de zoveel meter groep X dit liedje staat te zingen en groep Y een ander liedje. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#79 | |
|
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
Sowieso 'gemaakte sfeer' en 'sfeervakken'......
Ik heb er echt niets mee. Ik vind dat als er in een wedstrijd een saai of slecht moment is, het gerust stillig mag zijn. Zolang het hele stadion maar kolkt als de momenten daar naar zijn. Gewoon een lekker opgefokt sfeertje, zonder dat het ongezellig wordt. NAC (en Feyenoord, en Twente jaren geleden) vind ik wel een beetje mijn ideaalbeeld van hoe het moet. Als er een heel klein hectisch wedstrijdmoment is, heb je gelijk 20-50000 man tegen je... dan wens ik je als tegenstander echt veel succes. In Nederland missen we het temperament en de passie om negentig minuten lang sfeer te maken. Doe maar normaal, dan doe je al genoeg hè. Het helpt ook niet echt dat wedstrijden negen van de tien keer om half 1 of half 3 in de middag zijn. En dus blijft het bij een klein groepje idioten, waar ik respect voor heb overigens... tenzij ze met hun rug naar het veld gaan zingen, of zo ver heen zijn dat ze niets van de wedstrijd meepikken. Ik durf al amper even vijf seconden van het veld af te kijken, bang dat ik iets mis... zij gaan naar 'hun cluppie' en missen dan driekwart van de wedstrijd? Dan weet ik niet of je er nog wel zit voor je club... Daarnaast vind ik negentig minuten lang het monotone "laylaylaylaylaylaaaaaaaa ooooo Besiktas" ook maar weinig sfeerverhogend als het een kutwedstrijd is of de meerderheid gewoon stil is. Ik denk en vind dat sfeer spontaan moet komen, recht uit het hart, en niet gepland en gecontroleerd. Tenzij het massaal wordt uigevoerd uiteraard, maar nogmaals, dat is in Nederland niet realistisch. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#81 | |
|
|
Grasshopper thuis, Twente verloor uit met 4-1, bij de thuiswedstrijd zijn de tribunes maar met een 8000 man gevuld, maar zo gauw dat blijkt dat Twente er nog alles voor wil geven om de uitslag in Zwitserland teniet te doen staat er wel 8000 man achter de ploeg. Geschreeuw bij elk balcontact, elke vliegende tackel van spelers als Polak en Grujic. En zowaar Grasshopper wankelt, 3-0 op een gegeven moment als de storm op de tribune eindelijk iets luwt. Polak blundert, 3-1 voor Polonia, Twente schakelt weer een tandje bij wat meteen weer opgepikt wordt op de tribunes, 4-1, iedereen klaar voor verlengingen terwijl Grasshopper nog eens scoort(vraag me geen namen van hun). Grote domper, maar weer een legendarisch avondje, juist omdat het hele stadion erachter stond en er intensief met de wedstrijd meegeleefd werd. Dat zijn voor mij de avonden. Het hele publiek leeft mee met elk balcontact, gejuich als de weg naar voren wordt ingezet, de scheids massaal de huid vol schelden als ie in jouw ogen een fout maakt. Come on Twente Enschede klinkt als je even teruggedrukt wordt, en dan bij balverovering weer gaan met die banaan. Dat is voor mij de echte wedstrijdbeleving. Niet het samen gezellig liedjes zingen. Dat kan ik in de kerk ook. |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Ultra's
. Elk woord dat aan deze zich schromelijk overschattende gasten wordt besteed is er één te veel. (Deze post van mij dus ook) __________________ (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) (---) 24-05-2012 RKSV Nemelaer -SV Meerssen 1-0 (Prom./Degr. Hoofd-/1e Klasse) (---) 26-05-2012 SV Huizen - Ter Leede (Prom./Degr. Top-/Hoofdklasse) |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Uiteraard moet er ook een capo zijn he
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Leuk filmpje opzich. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Ultras #1 Horen thuis bij het voetbal?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|