Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19-12-11, 17:21 Standaard   #1

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

We zitten inmiddels op de helft van de competitie. Misschien een mooi moment om een tussentijdse balans op te maken?

Lees hier 7 pagina's vol namedropping van de bovenste plank: http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/v...-opvallen.html

Oud 19-12-11, 17:24 Standaard   #2
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Dijk (groningen) werd goed aangehaald. Verder staan werd er toch veel verwacht van spelers die het (nog) niet hebben gemaakt. Ik noem een Chanturia, een Serero en een Foor.

Oud 19-12-11, 17:39 Standaard   #3

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Virgil van Dijk wilde ik ook noemen.

Daarnaast denk ik dat De Leeuw van de Graafschap een uitstekende 2e seizoenshelft gaat spelen.

#T Robert Maaskant
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 17:41 Standaard   #4
FCT
Banned

Ik verwacht veel van de naamgenoot van Sergio bij RKC
FCT is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 17:44 arrow   #5
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik noemde Botteghin, toch een basisplaats in Breda. Alleen ik heb niet echt op hem gelet hoe hij het doet, NAC supporters?

Oud 19-12-11, 17:44 Standaard   #6
Theo, pak 'm terug

In de eerste helft van het seizoen is bij Vitesse Kalas toch wel duidelijk opgevallen; verder zijn er niet veel spelers speciaal opgevallen bij Vitesse.

Overigens werd in het vorige topic Reis genoemd

Oud 19-12-11, 17:45 Standaard   #7
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Tomasso met Clasie

Beste tot nu toe die ik ben tegen gekomen.

Oud 19-12-11, 17:48 Standaard   #8
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig Bekijk bericht
Ik noemde Botteghin, toch een basisplaats in Breda. Alleen ik heb niet echt op hem gelet hoe hij het doet, NAC supporters?
Hij begon het seizoen niet al te best. Toen had hij ook nog geen basisplaats volgens mij.

De afgelopen weken keer op keer in de basis en wekelijks behorend tot de beste spelers van het elftal.
Tevens staat hij bij de speler van het jaarverkiezing op DeRat.nl op de 3e plaats. (voor wat het waard is. )

Goed gezien dus.

Laatst gewijzigd door Thieske; 19-12-11 om 17:51
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 17:59 Standaard   #9
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Virgil van Dijk doet het zelfs beter dan ik verwacht had. Sneller in de basis gespeeld en een prima verdediger die er altijd wel bovenuit steekt en geen onvoldoende haalt.
Burnet heeft gewoon een basisplek, terwijl ik er vanuit ging dat wanneer Johansson fit zou zijn, Burnet weer snel op de bank zou zitten.
Kieftenbeld ook heerlijk nu hij op het middenveld staat.
Petter Andersson mist vorm, die valt tegen. (Genoemd door Venom)
Suk is nu geblesseerd, maar heeft het al beter gedaan dan menigeen verwacht had.

Boerrigter is door een aantal toch wel goed gezien, jammer van zijn blessure, dan had hij zelfs Oranje nog gehaald en was het een uitstekend debuut half jaar geweest.

Espa zag goed dat Narsingh het lekker ging doen bij SCH.

Botteghin doet het volgens mij niet al te best bij NAC en maakt toch duidelijk waarom niemand hem uiteindelijk wegkocht bij Zwolle.
edit: volgens Thieske dan weer niet.

Ola John goed genoemd, Bajrami valt wederom tegen. Berghuis is weggevallen na een redelijk begin.

Utrecht heeft nog weinig plezier van haar aankopen (Gerndt bijvoorbeeld)

Nuytinck deed het volgens mij wel opvallend (zoals gezegd door Strooper), al draait NEC niet lekker.

Labyad heeft zijn kans gegrepen. (Rucebo)

Altidore werd uitgelachen, maar heeft het toch beter gedaan dan verwacht.

Tommy Oar (Bateman) valt ook nog niet echt op. (geblesseerd?)

Djuricic lijkt definitief doorgebroken

Verder lees ik vanavond of morgen weer even het topic.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 18:07 big smile   #10
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Gerndt valt vooral buiten het veld op

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 18:14 Standaard   #11
Ich bin Mario

Mats Rits hebben we ook nog niks van gezien.
Evenals Serero.

Oud 19-12-11, 18:19 Standaard   #12
SuperPalmboom

Die Gerdnt werd door heel veel mensen getipt en is toch eigenlijk niets bijzonders.

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Bij de eerder genoemde Gerndt zou ik me verder nog willen aansluiten. Fysiek eigenlijk vrij uniek omdat hij sterk, groot en snel is en hij heeft echt een heerlijke pegel. Scoort daarmee ook vrij makkelijk, ik denk dat hij dat bij Utrecht ook wel zal doen. Ben wel wat sceptisch over zijn vermogen om als voetballend en creatief aanspeelpunt te fungeren.....

Ik hoop maar dat 'ie daar zwaar in faalt, aangezien Feyenoord hem heeft 'laten lopen'. Zal zulke schrale troosten nodig hebben dit jaar.
Ben blij dat wij een andere zweed hebben. 11 uit 12

Clasie en Labyad zijn de beste voorspellingen die ik ben tegengekomen.

Oud 19-12-11, 18:20 Standaard   #13

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Niemand Maher?
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 18:38 Standaard   #14
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Niemand Maher?
Wie?

Oud 19-12-11, 19:34 Standaard   #15
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich Bekijk bericht
Ik heb wel behoorlijke verwachtingen van de Excelsior-spelers Kevin Jansen en Roland Alberg. Zullen denk ik in eerste instantie samen moeten strijden om één open plaats op het middenveld, maar het zou me niks verbazen als ze allebei een basisplaats bemachtigen. Alberg weet redelijk makkelijk te scoren, Jansen is wat veelzijdiger heb ik het idee. Dan nog iemand die mogelijk kan opvallen op bepaalde momenten en wel Darren Maatsen. Komt van Excelsior Maassluis, dus het is een flinke stap, maar het is een erg snelle buitenspeler en zeker op de counter kan hij daardoor best van waarde worden. Wel voornamelijk als invaller denk ik.
Jansen en Alberg nu wel allebei in de basis, maar Jansen valt nog niet echt op. Alberg is wel de beste - of minst slechte - speler bij Excelsior dit seizoen. Maatsen valt inderdaad op bepaalde momenten op, met goals tegen Twente en Ajax.

Een treetje lager dan, bij Sparta Rotterdam. Daar hoop ik op een mooie ontwikkeling voor Mario Bilate. Spits die in de winterstop werd gehaald van XerxesDZB, maar nog niet mocht spelen. In principe heeft hij alles, maar nu is het zaak om dit ook op een hoger niveau met meer weerstand te tonen. Ook zie ik Ilias Bel Hassani wellicht verrassend doorbreken op één van de vleugels of misschien wel achter de spits. Behendige voetballer. Voor Adnan Bajic zal het nog te vroeg zijn, maar mogelijk kan dit enorme talent al enkele keren ruiken aan het eerste. Als dat gebeurt, kan het best eens heel snel gaan. Sierlijke speler.
Bilate heeft het erg moeilijk, verloor zijn basisplaats en maakte er slechts één. Bel Hassani basisspeler geworden. Bajic nog niet bij het eerste gezeten.

En dan FC Dordrecht, waar ik vooral hoge verwachtingen heb van Jeffrey Rijsdijk. Enkele jaren geleden bij Sparta was hij een goed talent, wel net een treetje lager dan Falkenburg, Strootman, Viergever. Ging toen verrassend naar Groningen, maar dat was geen succes. Nu wil hij zijn kans pakken. Is multifunctioneel, ik vind hem het best als hij zijn loopvermogen kan aanwenden en dus min of meer achter de spits(en) speelt. Maar hij kan ook van de zijkant komen. Scoort ook redelijk makkelijk. Ook zou jeugdspeler Kevin Patijn best eens verrassend kunnen doorbreken als linksback.
Rijsdijk doet het minder dan ik gedacht had, vooral qua goals. Pendelt tussen bank en basis, laatste tijd speelt hij alles. Patijn kwam op gegeven moment in de basis, maar raakte toen direct geblesseerd.

Spelers die ik niet zo zeer zie 'doorbreken', maar waar ik wel benieuwd naar ben:

Lerin Duarte bij Heracles Almelo: kunstgras, aanvallend elftal, precies zijn ding.

Guy Ramos bij RKC Waalwijk: bij Dordt was hij klaar voor de Eredivisie, nu komt hij daar eindelijk te spelen, maar zal veel onder druk komen. Ben vooral benieuwd of hij zich staande kan houden en misschien dus nog een stapje vooruit kan zetten.

Ömer Bayram bij NAC Breda: behendige buitenspeler, maar heeft wel behoorlijke concurrentie.

Robert Mühren bij FC Volendam: was de absolute smaakmaker van de amateurtak, samen met Vlugge Japie. Scoorde 17 keer, erg veel voor een middenvelder in de Hoofdklasse, en daar zaten juweeltjes bij. Zou wel eens willen zien hoe hij zich houdt in de Jupiler League.

En dan natuurlijk benieuwd of Davy Pröpper zich onder John van den Brom spectaculair kan doorontwikkelen bij Vitesse.
Duarte doet het prima bij Heracles, Bayram basisspeler, Mühren is goed bezig bij Volendam. Ramos speelt wel alles, maar heeft volgens mij de meeste kaarten in de eredivisie, dus die stap omhoog zet hij nog niet echt. En Pröpper ontwikkelt zich tot op heden nog niet echt door, laat staan spectaculair.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 19:38 emo   #16

Ik lees net ff het vorige topic terug.

De discussie dat ik het niet zie zitten in Bajrami waarna mensen met een andere mening me gaan pakken op Lodeiro

episch om terug te lezen.

Oud 19-12-11, 19:42 Standaard   #17
SuperPalmboom

Lodeiro is nog steeds een speler die niet goed genoeg voor Ajax is, hij doet het nu dan wel leuk. Maar iedereen kan het goed doen tegen de mindere goden, hij moet het maar eens laten zien tegen een echte ploeg.

Tegen AZ bijvoorbeeld.

Oud 19-12-11, 19:42 thumb up   #18

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
Lodeiro is nog steeds een speler die niet goed genoeg voor Ajax is, hij doet het nu dan wel leuk. Maar iedereen kan het goed doen tegen de mindere goden, hij moet het maar eens laten zien tegen een echte ploeg.

Tegen AZ bijvoorbeeld.
Hopelijk dan wel op zijn favoriete positie, linkshalf.

Oud 19-12-11, 19:51 Standaard   #19

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe kwamen sommigen aan die namen? Hadden ze de voorbereiding gevolgd ofzo?

Oud 19-12-11, 19:54 Standaard   #20
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
[...]

Wie?
Aldus iemand met een Van Ginkel afbeelding.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 19:57 Standaard   #21
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht

Tegen AZ bijvoorbeeld.
Of tegen Real ofzo.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 20:02 Standaard   #22
SuperPalmboom

Oorspronkelijk geplaatst door Demie Bekijk bericht
[...]

Of tegen Real ofzo.
Dat was geen wedstrijd vond ik persoonlijk, Real deed er helemaal niets aan.

En om julliengeen trauma te bezorgen noemde ik die wedstrijd express niet.

Oud 19-12-11, 20:17 rainbow   #23

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk topic:

- Guidetti (al noemde ik hem bij Twente) doet het goed.
- Bonevacia komt te weinig aan spelen toe
- Nijland speelt zelden, en valt niet op vanwege verkeerde positie
- Vejinovic doet het goed

Verder noemde ik een aantal jongens die zouden debuteren en opvallen waaronder Ritzmaier, Ondaan, Darri die allen nog niet zijn opgevallen of gedebuteerd, en Achabar die dit wel deed.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 20:22 sunglasses   #24
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig Bekijk bericht
Ik ook. We zijn visionairs.

Oud 20-12-11, 00:36 Standaard   #25
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
Ik lees net ff het vorige topic terug.

De discussie dat ik het niet zie zitten in Bajrami waarna mensen met een andere mening me gaan pakken op Lodeiro

episch om terug te lezen.
episch, episch.. vind zelf nou niet bepaald dat Lodeiro het beter heeft gedaan dan Bajrami.

Oud 20-12-11, 00:37 Standaard   #26

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
[...]

episch, episch.. vind zelf nou niet bepaald dat Lodeiro het beter heeft gedaan dan Bajrami.
Er zijn nu ineens genoeg users die Bajrami toch niet zo goed meer vinden en omgekeerd steeds meer users die Lodeiro toch wel goed gaan vinden

Oud 21-12-11, 09:49 rainbow   #27
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik had wel gelijk over El Hassnaoui, al moet ik zeggen dat Ulderink me daar een handje bij geholpen heeft.
Wormgoor is tot nu toe degene die mij het meest verrast heeft. Poepeon is met afstand de beste speler bij De Graafschap, al zien sommige boeren om mij heen dat niet in.
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-11, 10:55 Standaard   #28
Kluf

[...]

Er zijn nu ineens genoeg users die Bajrami toch niet zo goed meer vinden en omgekeerd steeds meer users die Lodeiro toch wel goed gaan vinden
Maar 'episch' is sterk overdreven. Over Lodeiro mag je ook niets kwaads meer zeggen want dan krijg je de hoon van het halve topic daar over je heen. Hij doet het nu aardig, maar ik ben nog steeds geen groots fan.

Oud 21-12-11, 10:56 Standaard   #29
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Karrel_Laaglawaai Bekijk bericht
Ik had wel gelijk over El Hassnaoui, al moet ik zeggen dat Ulderink me daar een handje bij geholpen heeft.
Wormgoor is tot nu toe degene die mij het meest verrast heeft. Poepeon is met afstand de beste speler bij De Graafschap, al zien sommige boeren om mij heen dat niet in.
Snap sowieso niet dat die bij De Graafschap speelt (zonder dat lullig te bedoelen). Die zou zo bij een stabiele middenmotor of zelfs subtopper mee kunnen.

Oud 21-12-11, 10:59 Standaard   #30

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
[...]

Maar 'episch' is sterk overdreven. Over Lodeiro mag je ook niets kwaads meer zeggen want dan krijg je de hoon van het halve topic daar over je heen. Hij doet het nu aardig, maar ik ben nog steeds geen groots fan.
episch als in hoe krampachtig iedereen daar reageerde.

Oud 21-12-11, 11:01 no smile   #31

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Het woord episch dan wel behoorlijk aan inflatie onderhevig.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-11, 11:01 arrow   #32
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Lodeiro gaat ook gewoon weg op het einde van het seizoen lijkt me dus of je dan van een succes kan spreken terwijl we een éénzijdige optie hebben....

Oud 21-12-11, 11:03 Standaard   #33

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
Het woord episch dan wel behoorlijk aan inflatie onderhevig.
ach. Koopwoningen zijn ook niks meer waard

Oud 21-12-11, 11:07 Standaard   #34
Kluf

[...]

episch als in hoe krampachtig iedereen daar reageerde.
Niet vreemd, want er waren weinig tot geen handvatten om aan te grijpen om te ondersteunen dat Lodeiro het nog goed zou gaan doen. Dat jij blind vertrouwen had en dat nu (deels) wordt uitbetaald is zo, maar om dan de reacties van toen af te doen als 'episch', waarmee je mijns inziens insinueert dat men dommig reageerde, is wel erg makkelijk. Dat is de koe achteraf in z'n kont kijken. Er was geen enkele reden om aan te nemen dat die jongen ooit nog in Ajax 1 terecht had gekomen, en als er niemand geblesseerd was geraakt was dat denk ik ook niet gebeurd.

Oud 21-12-11, 11:08 Standaard   #35

[...]

Niet vreemd, want er waren weinig tot geen handvatten om aan te grijpen om te ondersteunen dat Lodeiro het nog goed zou gaan doen. Dat jij blind vertrouwen had .
Ik had hem toch zien spelen

Hoe denk je dat bijvoorbeeld een scout zijn werk doet? Die ziet spelers ook hier en daar een wedstrijdje voetballen op een heel ander niveau.

Maar goed. Krijgen we deze discussie weer

Oud 21-12-11, 11:21 Standaard   #36
Kluf

[...]

Ik had hem toch zien spelen

Hoe denk je dat bijvoorbeeld een scout zijn werk doet? Die ziet spelers ook hier en daar een wedstrijdje voetballen op een heel ander niveau.

Maar goed. Krijgen we deze discussie weer
Laten we die discussie inderdaad maar niet weer opstarten, want hoe het ook zij is het absoluut niet vreemd dat mensen niets meer zagen in Lodeiro. Ik vind er niets krampachtigs of episch aan. Eerder logisch.

Jammer dat je dan met emo's moet gaan strooien trouwens, want ik kraam geen onzin uit.

Oud 21-12-11, 11:23 Standaard   #37

[...]

Laten we die discussie inderdaad maar niet weer opstarten, want hoe het ook zij is het absoluut niet vreemd dat mensen niets meer zagen in Lodeiro. Ik vind er niets krampachtigs of episch aan. Eerder logisch.

Jammer dat je dan met emo's moet gaan strooien trouwens, want ik kraam geen onzin uit.
Ik heb vorige keer ook al uitgelegd dat ik hem bij verschillende gelegenheden had zien voetballen. Bij bijna al die gelegenheden droop de klasse ervan af.

En dan gaan mensen die hem niet of nauwelijks hebben zien voetballen vertellen dat ie er niks van kam, puur omdat hij niet in Ajax 1 minuten maakte. Dat is gewoon dom.

Oud 21-12-11, 11:24 Standaard   #38
Kluf

En de vergelijking met een scout slaat natuurlijk als een kut op Hendril, want je gaat mij niet vertellen dat je hem op zeer regelmatige basis 90 minuten aan het werk hebt gezien. En zelfs als dat wel zo is, dan nog blijft het de vraag of Lodeiro uberhaupt minuten had gemaakt als er niet zoveel blessures waren geweest. Ik denk namelijk van niet.

Enfin. Mijn mening is dat het niet raar is dat mensen daar als zodanig op reageerden, en ik vind er dus niets episch aan. Als jij dat wel vindt..

Oud 21-12-11, 11:25 Standaard   #39

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij FC Groningen is trouwens een vacature voor scout, kiek moar eem in dat topic. Bord-op-schoot-scouten is een pré.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-11, 11:27 Standaard   #40
Kluf

[...]

Ik heb vorige keer ook al uitgelegd dat ik hem bij verschillende gelegenheden had zien voetballen. Bij bijna al die gelegenheden droop de klasse ervan af.

En dan gaan mensen die hem niet of nauwelijks hebben zien voetballen vertellen dat ie er niks van kam, puur omdat hij niet in Ajax 1 minuten maakte. Dat is gewoon dom.
Oh ja. Dan krijgen we die weer. Klaarblijkelijk is Lodeiro de enige speler op de wereld waaover je niet mag oordelen tenzij je hem heel vaak hebt zien spelen. Ik heb Lodeiro ook een aantal keer gezien. Bij Ajax, op het WK. En met mij vele anderen. Maar al die meningen deden er niet toe, want jij (en wat anderen) hebben hem vaker gezien en toen was 'ie goed. En dus mag je het niet oneens zijn, blijkbaar.

Dat de klasse er toen vanaaf droop verbaast me trouwens ook. Ik zie hem nu ook iedere week en ik vind dat hij het heel aardig doet, maar ik vind bepaald niet dat de klasse er vanaf druipt.

Oud 21-12-11, 11:27 Standaard   #41

En de vergelijking met een scout slaat natuurlijk als een kut op Hendril, want je gaat mij niet vertellen dat je hem op zeer regelmatige basis 90 minuten aan het werk hebt gezien. En zelfs als dat wel zo is, dan nog blijft het de vraag of Lodeiro uberhaupt minuten had gemaakt als er niet zoveel blessures waren geweest. Ik denk namelijk van niet.

Enfin. Mijn mening is dat het niet raar is dat mensen daar als zodanig op reageerden, en ik vind er dus niets episch aan. Als jij dat wel vindt..

[afbeelding: link]
Ik kan er gewoon niet tegen dat mensen hem af schoten OMDAT HIJ NIET SPEELDE.

Grootste kutargument ever. En als ik hem dan hier en daar (ook op niveau) goed heb zien spelen zegt dat veel meer.

Oud 21-12-11, 11:28 Standaard   #42
Kluf

Ik schoot hem af omdat hij altijd geblesseerd was en niet wist te overtuigen op de momenten dat hij dat niet was. Het was een hele logische veronderstelling dat Lodeiro en Ajax einde verhaal zou zijn, los van zijn mogelijk verdere potentieel. Daar blijf ik bij.

Oud 21-12-11, 11:29 Standaard   #43

Ik schoot hem af omdat hij altijd geblesseerd was en niet wist te overtuigen op de momenten dat hij dat niet was. Het was een hele logische veronderstelling dat Lodeiro en Ajax einde verhaal zou zijn, los van zijn mogelijk verdere potentieel. Daar blijf ik bij.
Maar de meeste mensen die het niet in hem zagen zitten zagen dus ook absoluut geen potentieel in hem.

Oud 21-12-11, 11:30 Standaard   #44
Kluf

En nu moet ik de deur uit dus we zullen deze prachtige herhaling van zetten op een ander moment moeten voortzetten, .

Oud 21-12-11, 11:42 Standaard   #45

Feit is wel dat veel mensen hem afschreven zonder hem écht gezien te hebben. Ik hoop dat hij zijn kans op het middenveld nog gaat pakken.
Oud 21-12-11, 11:56 Standaard   #46
Ich bin Mario

Maar is het een hele gekke gedachte om te stellen dat Lodeiro het niet zou gaan redden? Hij speelde namelijk ook niet, terwijl hij wel fit was. Daar doet hem niet zien spelen niks aan af. Als je al zoveel jaar bij een club zit, steeds geblesseerd bent en als je dat niet bent, dan speel je niet bij het eerste.. is het dan heel gek om te denken dat het niks meer wordt?
Dat hij dan nu wel speelt, is mooi meegenomen voor hem. Maar zonder die blessures van de spitsen hadden we nog steeds niet geweten of hij überhaupt bij Ajax voetballen kon en gezien de voorgeschiedenis is het allemaal helemaal niet gek om te denken dat het ook dit jaar niks wordt. Los van zijn schijnbaar afdruipende klasse.

Oud 21-12-11, 12:01 Standaard   #47

Je kunt je afvragen of hij het gaat redden inderdaad, ik zelf ben daar ook niet zeker van. Maar dat staat los van zijn mogelijkheden in mijn ogen, maar meer vanwege de situatie waarin hij zich telkens heeft bevonden. Maar wat ik niet begrijp, is die twijfel steeds. "Ja hij doet het wel goed, maar ik snap niet dat men hem zo ophemelt." Of dat men zich afvraagt: "waarom de klasse er van afdruipt". Ik ben dan misschien wat bevooroordeeld omdat ik het altijd in die jongen heb zien zitten, en al voordat hij 1 minuut bij ons gespeeld had lyrisch was. Maar als je sinds je eerste serieuze kans in Ajax 1 elke wedstrijd tot de betere Ajacieden hoort in een team dat voor geen meter loopt, op een positie waar je nooit speelt, ook tegen ploegen als Lyon en Real, en zelf eigenlijk nog niet door de ondergrens bent gezakt, dan heb je het toch over een vorm van klasse? En de dingen die hij laat zien, toegegeven het zijn nog vooral momenten maar ook dat is logisch, die wil je toch van elke Ajacied zien? Maar de realiteit is anders. Een Theo Janssen heeft het in al zijn wedstrijden bij Ajax nog niet kunnen laten zien bijvoorbeeld.
Oud 21-12-11, 12:11 Standaard   #48
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Je kunt je afvragen of hij het gaat redden inderdaad, ik zelf ben daar ook niet zeker van. Maar dat staat los van zijn mogelijkheden in mijn ogen, maar meer vanwege de situatie waarin hij zich telkens heeft bevonden.
Dat hij het niet zou gaan redden is in mijn ogen ook helemaal niet ten gevolge van zijn voetbalkundige kwaliteiten. Dat kan hij duidelijk wel. Het heeft meer met de randzaken te maken.

Maar wat ik niet begrijp, is die twijfel steeds. "Ja hij doet het wel goed, maar ik snap niet dat men hem zo ophemelt." Of dat men zich afvraagt: "waarom de klasse er van afdruipt". Ik ben dan misschien wat bevooroordeeld omdat ik het altijd in die jongen heb zien zitten, en al voordat hij 1 minuut bij ons gespeeld had lyrisch was. Maar als je sinds je eerste serieuze kans in Ajax 1 elke wedstrijd tot de betere Ajacieden hoort in een team dat voor geen meter loopt, op een positie waar je nooit speelt, ook tegen ploegen als Lyon en Real, en zelf eigenlijk nog niet door de ondergrens bent gezakt, dan heb je het toch over een vorm van klasse?
De eerste potjes viel hij in positie zin nog wel op, maar ik vind hem momenteel toch vooral 1 van de 11..
En ik ga dan even de cynist uithangen: Was hij nou zo goed omdat hij zo goed is, of omdat de rest zo slecht was?
Mijn twijfel komt vooral voort uit het feit dat hij ook bij Uruguay (dat nou niet bepaald overloopt van geweldige middenvelders) geen kansen kreeg en ook bij Frank de Boer pas in de picture kwam toen er zoveel blessures waren. Dit terwijl De Boer daarvoor wel bewezen had geen moeite te hebben met het inpassen van "nieuwe" spelers. Ook nu met bijvoorbeeld van Rhijn weer.

En de dingen die hij laat zien, toegegeven het zijn nog vooral momenten maar ook dat is logisch, die wil je toch van elke Ajacied zien?
Het is bij vlagen inderdaad en voor zover ik me herinner, vooral iets van zijn eerste wedstrijden.
De voorbeelden van spelers met voetballende klasse die het toch niet redden zijn -helaas- ook legio.
Ik herhaal maar eens, bij Groningen hadden we Gonzalo Garcia.. op trainingen en bij vrije partijtjes én bij vlagen overduidelijk de beste technische/frivole voetballer die we op dat moment hadden. Toch was hij altijd omstreden en mocht hij ook transfervrij vertrekken, op het veld voegde het helaas te weinig toe, tenzij hij weer een tijdje vanaf de zijlijn had mogen toekijken. Bij Utrecht had je Sanmartean.. iedereen was lyrisch over hem, maar toch mocht ook hij voor niks weg, na de zoveelste blessure. Om maar een ander te noemen.

Oud 21-12-11, 12:14 Standaard   #49

Ach. Die blessures van hem waren domme pech (of onkunde van Ajax).

Zijn instelling is ook top. Dus daar ligt het ook niet aan.

Oud 21-12-11, 12:51 Standaard   #50

Hij was in de play-off van uruguay voor het wk 2010 de beste man aan hun zijde, en als hij erin kwam op het wk was er voor het eerst wat lijn te ontdekken. Pas in de latere wedstrijden stonden Forlan en Suarez op. De vergelijking met Garcia of Sanmartean ga ik niet op in...
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:46.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site