![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
De volgende pdf'jes gevonden.
Over slapende reuzen en wakkere dwergen Grijpt de provincie de macht? De geografische markten en marktpotenties van de Nederlandse BVO’s: een vergelijking tussen 2003/04 en 2007/08 Zijn wel vrij oud, maar nog steeds erg interessant. Met mooie plaatjes: ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Palmboom; 02-11-11 om 10:40 __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sinds wanneer ben jij een kwaliteitsuser?
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Volgens mij zit ik in regio Dordt
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Interessant.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Interessant topic Palmboom.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Zal een Twente inmiddels niet een groter oppervlak beslaan?
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ik verbaas me er al lang over dat er in Leiden geen betaald voetbal wordt gespeeld. Een stad van 120.000 inwoners, groot verzorgingsgebied... Maar je hebt natuurlijk wel de grote amateurclubs in deze regio.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Plus het feit dat je vanuit Leiden zo in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag bent.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mooi, die witte vlek...
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Overigens geloof ik niets van de laatste afbeelding.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Er liggen toch ook mogelijkheden voor VVV, al zal dat inmiddels wel wat groter zijn. Maar die moeten met het verzorgingsgebied toch een stabiele eredivisieclub kunnen worden.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mooie plaatjes Palm
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Waarom niet? Betuwe is altijd meer Feyenoord geweest en je ziet er wat Ajax-steden tussenzitten die geisoleerd liggen maar toch rood zijn. (Wezep, Oss
)
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ja, hoewel dat volgens mij groter lijkt dan het is. In Midden-Limburg hebben ze volgens mij niet veel op met Venlo, dus het is maar de vraag of daar een grote markt ligt. Vanuit de regio Weert gaat men vn oudsher richting PSV, de regio Roermond is van alles wat.
|
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
Nee, kleiner.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nog iets gevonden wat een vergelijking maakt tussen 2003 en 2008
![]() De geografische markten en marktpotenties van de Nederlandse BVO’s: een vergelijking tussen 2003/04 en 2007/08 Daaruit blijkt dus ook dat clubs als Heracles, VVV, NEC, De Graafschap, PSV en FC Utrecht te maken hebben met capaciteitsdruk in hun huidige stadion. Laatst gewijzigd door Palmboom; 02-11-11 om 10:27 __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Omdat het hier 50/50 is, maar dat plaatje laat zien dat het hier Feyenoord is.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Het blijft toch wel opvallend dat Ado den Haag niet meer publiek weet te halen uit hun eigen marktgebied. In potentie zijn ze toch een club waar veel mensen kunnen komen.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Mensen uit het verzorginggebied richting het westen/noordwesten hebben al hun topamateurs al: Katwijk, Noordwijk, Lisse, Rijnsburgse Boys, VVSB (allen topklasse) en Quick Boys. In het zuiden-zuidwesten Voorschoten/Wassenaar hangt men al snel richting Den Haag (en ADO dus). In Leiden zelf is er geen club die Topklasse of Hoofdklasse speelt. GHC (zaterdag), UVS (voormalig BVO! En heeft een samenwerkingverband met FC Twente.....) en Boshuizen (zondag) spelen allemaal 1e klasse. Ook is er in Leiden zelf volgens mij totaal geen plek voor een fatsoenlijk stadion (afgezien van het feit dat de gemeente ook geen cent te makken heeft). |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
Maar die mensen gaan natuurlijk allemaal naar Duitsland.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
De regio roermond wordt gezien als een onbenut gebied waar VVV nieuw publiek vandaan kan halen.
Laatst gewijzigd door Palmboom; 02-11-11 om 11:10 __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#22 | |||
Voorschoten '97 speelt bij Quick Boys en Ter Leede (ook uit de bollenstreek) op zaterdag trouwens.
|
||||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Als FC Emmen ten onder gaat ontstaat daar ook een behoorlijke witte vlek. Er woont verder ook niemand, maar toch.
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
NAC kan nog wel uitbreiden in gebieden bij rosendaal. Waar RBC nu weg is. __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Interessant topic
__________________ Extra medication for ALL! |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Verder zit in de regio dicht bij Emmen ook niet zoveel qua amateurvoetbal. Dan kom je al gauw uit bij Hoogeveen (VV Hoogeveen en HZVV), Assen (ACV), Meppel (MSC en Alcides), Staphorst en misschien zelfs Hardenberg (HHC). Of Duitsland natuurlijk, SV Meppen ofzo. |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dat is het streven van VVV ja, ze zijn daar bezig met dingen, maar dat geldt ook voor Roda. Ik denk dat beiden slechts zeer beperkt succes zullen hebben daar.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ergens is dat ook wel weer mooi, de kunstmatige scheiding tussen betaald voetbal en amateurvoetbal is afgeschaft en clubs moeten maar zorgen dat ze sterk genoeg zijn. Zo niet dan zakken ze vanzelf af en dat is ook niet erg. Wel zouden ze er iets op moeten vinden dat failliete clubs helemaal onderaan overnieuw moeten beginnen. Zet ze bijvoorbeeld terug naar de hoofdklasse en dan mogen ze daar proberen om zich te bewijzen.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Goed topic Palmpje.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
. Verder ben ik het met je eens.Al moet je ook zien wat er van een club overblijft na een faillissement. Als RBC bijvoorbeeld de gehele selectie was kwijtgeraakt (misschien is dat ook wel gebeurd, dat weet ik niet), dan waren ze in de hoofdklasse wellicht ook kansloos gedegradeerd. Al blijft het bij een compleet nieuwe selectie natuurlijk moeilijk inschatten op welk niveau een club thuishoort. |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Rondom Zwolle ligt een groot open gebied, liggen dus kansen.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Drenthe is ook gewoon de meest mongolistische provincie van Nederland. Nog erger dan Friesland, Limburg en Zeeland.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Wat doet Roda dan in die regio? Van VVV weet ik het wel, binnenkort is er weer een symposium voor sponsors georganiseerd door VVV in het theater, Oud-VVV speelt binnenkort in de buurt etc.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Wezep is inderdaad heel Ajaxminded, maar heb niet het idee dat WHC echt leeft daar. WHC is ook een club die niet echt een band heeft met de lokale bevolking geloof ik, zo hebben ze ook veel spelers van buitenaf in plaats van hun eigen jeugd.
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
De laatste jaren hebben we niet meer tegen ze gespeeld, dus ik ben daar ook niet meer geweest. Volgens WHC · Voetbal op Zaterdag komen er nu gemiddeld nog zo'n 800 mensen. Nog wel redelijk voor een hoofdklasseclub, maar tegelijkertijd nog genoeg mensen die naar Zwolle zouden kunnen. Die amateurclubs zijn qua toeschouwersaantallen ook afhankelijk van derby's. Vroeger zaten Genemuiden en beide Kampense clubs vaak ook nog bij WHC in de competitie. Dat spreekt daar wel aan natuurlijk. |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Regio Roermond zit echt van alles wat. Ajax, PSV, Feyenoord maar ook Fortuna. Alles tussen Roermond en Venlo is "gewoon" VVV, van oudsher.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Overal jeugd-voetbal dagen in de regio, opgezet door VVV en de Rabobank. Onder leiding van Maurice Graef.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Er waren in ieder geval plannen om daar wat te gaan doen, of daar iets van terechtgekomen is weet ik echter niet. Je hebt echter wel dorpen daar waar groepen naar Roda gaan, maar ook dat is volgens mij van oudsher, je had daar namelijk dorpen waar veel mensen in mijnen werkten en dan ging men ook naar Roda. Dat zie je wel meer trouwens, je hebt zelfs een stadswijk van Maastricht waar men van oudsher naar Roda ging, ook vanwege de relatie met de mijnen.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Welke wijk was dat Plato?
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Heer, zal tegenwoordig wat beperkter zijn, maar ik ken nog steeds best wel wat Rodasupporters uit Heer.
|
|
|
|
|
|
#42 | ||
|
WijZijnVoetbal.nl - ADO gaat de top niet halen Wat Cruoninga daar op schreef klonk wel logisch:
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|||
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Trekken sponsors ook naar WKE daar...? |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Al moet ik zeggen dat ze de laatste jaren er iets meer mee doen, maar imo niet meer dan een halfslachtige poging __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
Maar terug naar ROHDA. Als de jongens bij een profclub terecht kunnen, waren ze daar dan niet sowieso naartoe gegaan? Ook als ze bij senioren wel een kans hadden gekregen? Ziet jullie club dan zelf niet dat ze met die eigen jeugd een heel end kunnen komen? Want als je wel die mogelijkheid hebt, dan moet je daar altijd voor gaan natuurlijk. |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
De spelers die hier van buitenaf worden gehaald passen veelal gelukkig ook goed bij onze club (enkele uitzonderingen daargelaten, maar dat hou je toch). De meeste spelers komen uit Friesland of Groningen en die weten wel ongeveer wat voor soort club wij zijn. De paar spelers die van veraf komen, die passen/pasten hier ook goed. Tien à vijftien jaar geleden speelde hier iemand uit Rotterdam. Die paste goed bij de club, kon goed met de mensen opschieten en zat zaterdag na de wedstrijd ook gewoon in de kantine. In de jaren nadat ie bij ons was vertrokken, kwam ie nog steeds een paar keer per jaar in Harkema om even bij de club te kijken. Voor Martijn Barto (uit Spijkenisse, speelde hier 4 jaar) en Jordy van Wijk (komt van Ter Leede uit Sassenheim) geldt hetzelfde. |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De geografie van het Nederlands betaald voetbal
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|