![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
is de nieuwe kampioen van Noorwegen. Voor het eerst in de geschiedenis van de club, die dit jaar honderd jaar bestaat, eindigt de ploeg bovenaan in de competitie. MFK had zondag voldoende aan een gelijkspel tegen Strømsgodset IF (2-2) doordat Rosenborg BK in eigen huis met 6-3 verloor tegen SK Brann.
Het huidige succes van Molde FK heeft extra glans door de aanwezigheid van Ole Gunnar Solskjær (38) als debuterend hoofdtrainer. De voormalige aanvaller was vanaf het seizoen 2008/09, een jaar na het beëindigen van zijn actieve loopbaan, anderhalf jaar coach van de reserves van Manchester United. Voor deze jaargang had het Noorse icoon de taak het in verval geraakte Molde FK - in 2010 als elfde geëindigd in de zestien teams tellende Tippeligaen - van een impuls te voorzien. Solskjær keerde terug naar de tweevoudig bekerwinnaar; de club waar hij in de periode 1995-96 liefst 31 keer scoorde in 38 competitieduels en zo een toptransfer naar Manchester United verdiende. Enerzijds wilde de 67-voudige international om familieredenen terug naar Noorwegen, anderzijds had Sir Alex Ferguson hem geadviseerd bij zijn eerste klus als hoofdtrainer te kiezen voor een vertrouwde en prettige omgeving. De terugkeer van de verloren zoon had in Molde een enorme stijging van het aantal seizoentickets tot gevolg. Hoewel de hoofdmacht het seizoen startte met een 3-0 nederlaag bij het gepromoveerde Sarpsborg 08, ging het sinds de twaalfde speeldag aan kop. Solskjærs formatie profiteerde dit seizoen deels van een grote crisis bij recordkampioen Rosenborg BK In Noorwegen heeft Rosenborg BK vanaf 1992 een abonnement op de landstitel. In negentien jaar wisten alleen Vålerenga (2005), SK Brann (2006) en Stabæk IF (2008) de heerschappij te doorbreken. Leuk begin voor Solksjaer.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Grappig. Een beetje net zo'n verhaal als Viktoria Plzen in Tsjechie vorig jaar. Ook 100-jarig bestaan en voor het eerst kampioen, daar waar ze in het verleden nooit meetelden.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Solskjaer
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Molde Kampioenuhh! Heb de hele nacht staan feesten.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
De beste van Trondheim! De beste van Stavanger! De beste van Hammerfest!
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Helemaal niets in Tromso! Helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in Tromso!
Het zijn de homo's, niet best, het zijn de homo's, niet best, het zijn de homo's, niet best, deeee homo's van Hammerfest! __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Haha, ben echt kapot brak van het kampioensfeest.. Maar wat een dag was het,
!Ik zat met Silenus en KnikkerKoning aan de lange zijde, vlak naast het vak met de fanatieke uitsupporters van Vålerenga. Die gasten probeerden ons hard te fokken door op het plexiglas slaan, leuzen te zingen als "Moldeeee fans zijn ho-mo-fiel", dit, dat. Vet irritant natuurlijk, maar wie het laatst lacht lacht het best kan ik je zeggen! Heerlijk moment toen notabene de nooit spelende linksback Knut Olav Rindarøy die bal in de verre kruising trapte, . Die gast heeft nooit iets laten zien en jaagt 'ie die bal zo de goal in. Zelden zo'n wild feest gehad op de tribune. Die gast voor ons flikkerde gewoon drie rijen naar beneden door het juichen! .Goed, daarna lekker de stad in gegaan. 28.3 bier de man gedronken zo ongeveer. Laatste enigszins heldere moment wat me nog voor de geest staat is dat KnikkerKoning met die verkeersregelaar stond te dansen, midden op de kruising! .Nu lekker uitgaren en nagenieten van de beelden, .
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hahahaha.
![]() Oh kan het volledig onderschrijven. Ben echt brak snapte.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Gefeliciteerd mannen
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Wel jammer dat jullie nog de binnenstad hebben gemold...
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Clough, wat doen jij, Knikkerkoning én Silenus allemaal in Molde?
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Grapje toch zeker, deze post?
Laatst gewijzigd door Clough; 31-10-11 om 23:13 __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Weekendje weg, heb je de prijsvraag gemist?
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Blijkbaar ja.
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ole
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Wel een beter eeuwfeest dan dat van Ajax.
Kut Vennegoor
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
__________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Molde FK voor het eerst in 100 jaar Noors kampioen.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|