Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16-01-12, 19:36 Standaard   #151

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vraag me trouwens even hardop af of de tv-gelden nou echt het verschil maken? Want door lucratieve sponsorcontracten kon Real in het verleden ook haar dure transfers doen, echter was het onderscheid in voetbal toen ontzettend klein. Het verschil in loon zal destijds wel minder groot zijn geweest denk ik? Want hoe kan een subtopper destijds zo makkelijk haar spelers behouden t.o.v. nu? Puur het salaris dus? En terwijl men alles in huis heeft om verzorgd voetbal te spelen, kiest men ook steeds weer vaker voor een tactiek waarin het vooral om tegenhouden gaat. Op die manier denk ik niet dat je het gat zult verkleinen, slechts tijdelijk. En dan niet alleen ploegen die tegen de top-2 spelen, maar ook onderling.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 16-01-12, 19:41 Standaard   #152
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Het Bosmanarrest heeft natuurlijk ook een grote rol gespeeld, clubs kunnen onbeperkt spelers halen die (bijna) aan het eind van hun contract staan, de beperkingen in het aantal buitenlanders zijn opgeheven en er kunnen overal jeugdspelers vandaan gehaald worden.

Oud 16-01-12, 19:50 Standaard   #153

Ja, maar het Bosman-arrest was in de 90s en begin 00s ook al van invloed, maar dat had niet als gevolg dat de verschillen op het veld zo groot waren. Die verschillen waren haast nihil.
Oud 16-01-12, 19:54 Standaard   #154

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Ja, maar het Bosman-arrest was in de 90s en begin 00s ook al van invloed, maar dat had niet als gevolg dat de verschillen op het veld zo groot waren. Die verschillen waren haast nihil.
Je vergeet dat toen Barcelona en Madrid nog niet de twee rijkste clubs van Europa waren. Qua uitgaven laten ze nu zelfs clubs als Manchester United achter zich en dat was toen niet zo. Dat heeft natuurlijk zijn invloed op de sterkte van de twee teams. Bijvoorbeeld: heel Europa stond in de rij voor Alexis Sanchez maar dankzij hun financiële macht, en successen, hebben Barcelona en Real Madrid min of meer de eerste keus bij dit soort gasten.

Oud 16-01-12, 19:56 Standaard   #155

Verder heeft Tzitl interessante dingen gezegd in het verleden over de situatie van de tv-gelden van een aantal jaar terug.

Oud 16-01-12, 20:16 Standaard   #156

Barcelona speelt wel al jaren het beste voetbal van Europa, en Madrid is de beste club aller tijden. En het zijn beide clubs uit de buitencategorie met aanzien, enorme historie en (vaak) fraai voetbal. Dat trekt normaal gesproken meer aan dan andere big spenders als Chelsea en City.

Nogmaals, ik vraag me af waarom het nu zo hard achteruit gaat.
Oud 16-01-12, 20:25 Standaard   #157

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Barcelona speelt wel al jaren het beste voetbal van Europa, en Madrid is de beste club aller tijden. En het zijn beide clubs uit de buitencategorie met aanzien, enorme historie en (vaak) fraai voetbal. Dat trekt normaal gesproken meer aan dan andere big spenders als Chelsea en City.

Nogmaals, ik vraag me af waarom het nu zo hard achteruit gaat.
Manchester United was ooit heel dichtbij om Rivaldo over te kopen van Barcelona. Dat is nu ondenkbaar.

Ja, je noemt nu twee namen maar je vergeet dat 10 jaar geleden een Milan, Bayern of Fiorentina nog niet zo achter de feiten aan liepen. M.a.w. nu kunnen Barcelona en Real alles krijgen wat hun hartje begeert met geen enkele andere concurrent in Europa...

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:31.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site