![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Het lijkt dit seizoen iets meer een trend dan andere jaren. In het Abe Lenstra Stadion fluit het publiek al snel de ploeg uit bij een mindere wedstrijd, of individuele spelers. Vanmiddag werd Van der Wiel op die manier benaderd door het publiek, de ploeg kwam er ook niet genadig van af. Gisteren bij Utrecht werd er veel gefloten en liep minimaal een kwart van het publiek weg in de 80e minuut.
Er zijn nog tientallen andere voorbeelden, ik hoor ze graag, met jullie beoordeling. Is het begrijpelijk en kan het niet zoveel kwaad? Of is het not-done en doe je dat niet en hoor je je ploeg door dik en dun te steunen? Ik heb het met nadruk niet over het einde van de wedstrijd, maar tijdens de wedstrijd. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Een fluitconcert om de boel op scherp te zetten is nog begrijpelijk. Maar juichen bij een wissel is zo'n beetje het laagste van het laagste. Dat moet bij een individu door merg en been gaan...
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hup Holland!
|
Uitfluiten van het team vind ik kunnen. Uitfluiten van één speler kan niet.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik kan niet fluiten
. Al zou ik het ook niet doen als ik het wel kon. Ik kan af en toe prima begrijpen dat het lastig is om onvoorwaardelijk achter het team te blijven staan, terwijl het team zelf als een stelletje ongemotiveerde jongens over het veld loopt te sjokken. Maar uitfluiten (en al helemaal in de eerste helft), daar wordt het echt niks beter van.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Werd Van Loo ook uitgefloten? Hij ging er blijkbaar beter van keepen.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ja. En ik ben anti-uitlfuiten. (ik kan het ook niet trouwens
)
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik kan ook niet fluiten. Ik houd er ook niet van, naar geluid dat pijn aan de oren doet. Vraag me altijd of hoe het voor de spelers is. Individueel lijkt het me echt heel rot, dat vind ik ook belachelijk. Behalve als het Michel Breuer is dan
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Een ploeg uitfluiten na een slecht resultaat, oke dat kan.. Spelers tijdens een wedstrijd als vandaag bij 0-0 uitfluiten?
Spelers individueel is helemaal triest
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Af en toe word ik er helemaal schijtziek van, dat fluiten bij bijvoorbeeld een bal terug die prima te verklaren is als je ook maar een schijntje voetbalverstand hebt.
Zelf fluit ik Ajax nooit uit, maar vandaag vond ik het best uit te leggen dat er vanwege het spel en de inzet gefloten werd. Het individueel uitfluiten/toejuichen van de wissel bij van der Wiel vond ik echt een schande (net zoals een aantal jaren geleden bij Boukhari bijvoorbeeld)! __________________ "Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!" |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Op een gegeven moment werd vandaag echt elke terugspeelbal uitgefloten, dat sloeg echt nergens op. Het stond gewoon vaak muurvast.
VDW uitfluiten was belachelijk, al heb ik gedurende de wedstrijd ook wel wat tirades die kant op geslingerd
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
En dan maakt het niet uit of die speler Cabral of v/d Wiel heet of wie dan ook. Je bent fan van een club en staat achter de spelers. En elke speler kan wel eens een mindere dag hebben of een capitale fout maken. Een speler die zich dan gesteund voelt, zal echt beter presteren dan een speler die dan gelijk zo afgebrand wordt. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Eigen spelers uitfluiten bij 0-0 slaat idd nergens op.
Als een speler duidelijk niet doet/wil wat hij wel kan, dan mag je daar toch kwaad op worden. __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Alsof dat uitfluiten alleen over deze wedstrijd gaat.. we hebben al 4x op rij niet gewonnen en het spel is in 30 jaar nog niet zo slecht geweest. Ik snap het wel. Maar of het goed is, nee dat niet.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bij Groningen was het lange tijd zo dat er altijd één vaste pispaal was. Het rijtje wat me zo te binnen schiet:
Toine Rorije Tony Alberda Ignacio Tuhuteru Paul Matthijs Glen Salmon Paar wedstrijden terug was ook Bacuna even aan de beurt, maar die heeft dat de fluiters al snel doen verstommen. Sowieso schande natuurlijk dat een jonge speler uit de eigen jeugd werd uitgefloten. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Je eigen ploeg of spelers uitfluiten vind ik not-done en mag ook niet gebeuren.
Gelukkig komt het bij Twente weinig voor, die paar mafkezen die zitten te fluiten als er wat minder gespeeld wordt worden gelukkig ook snel aangesproken als het gebeurt.
__________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Slecht spel is nooit een reden om uit te fluiten. De enige reden zou zijn als een ploeg het duidelijk laat lopen, ze een wanprestatie leveren tegen een aanmerkelijk lager geklasseerd team omdat ze er overduidelijk geen zin in hebben. En ja, Van der Wiel zat er na de wedstrijd echt wel doorheen hoor. Moest door iedereen gesteund worden, moet je even denken hoe het voelt als je door de supporters van de club waar je al sinds je 8e ofzo rondloopt zo weggehoond wordt. Blijft gewoon een jonge jongen, dat zou iedereen niet in de kouwe kleren gaan zitten. Ik kan overigens ook niet eens fluiten. Ja wel melodietjes enzo met m'n lippen maar dat zet op zo'n moment ab-so-luut geen zoden aan de dijk.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik fluit spelers nooit uit. Zelfs Leonardo niet.
Wel uitschelden natuurlijk. Ergens moet die woede en onmacht er dan toch uit als ze weer kut voetballen. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik heb in de periode dat Gert Jan Verbeek trainer was bij Heerenveen wel meegedaan aan fluitconcertjes als het voetbal weer eens kut was. Wat ik toen niet wist was dat het nog vééééééél kutter kan.
Ik zal nu dan ook plechtig beloven nooit meer het eigen team of een speler uit te fluiten.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
"Echt, die fucking kuttyfpok..grkgrkvanderwiel, godverdomme zeg jezus!!" En dan baal ik dat zelfs die vloek er niet lekker uitkomt waardoor ik met de frustratie blijf zitten.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
Wat ik nu weet, en ik toen nog niet helemaal van overtuigd was is dat hij helemaal niet kan voetballen. Daarom heb ik er achteraf toch wel spijt van. |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Als er geen inzet wordt getoond, mag het best. Alleen wordt het er vaak niet beter op. Spelers gaan zich daar weer aan irriteren en dan werkt het averechts.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Laten we het even doortrekken. Uitfluiten is een uiting van frustratie en waar komt die frustratie vandaan? Vooral het feit dat je maandag weer het mikpunt van spot bent als je club verliest, natuurlijk. En het feit dat je soms 50 euro aftikt voor een kaartje (los van de vervoerskosten) en zoals gisteren moest je ook nog voor dag en dauw op om op dat KUT-tijdstip in de kou naar het stadion te gaan.
Dan is het wellicht ietwat frustrerend dat er op het veld spelers staan die er een potje van maken. Zeker als ze per maand 80.000 euro krijgen bijgeschreven, daar moet ik verdomme drie maanden voor werken. 40 uur per week! Van de andere kant, bedenk eens hoe kut het is als jij op je uitdagende kantoorbaan zit en een mail moet versturen. Je verstuurt 'm met twee spelfouten en bovendien verneuk je een opdracht. Hoe kut is het dan als er 52.000 man om je heen gaan staan en 'BOEEEE SUKKEL TERINGLIJER IDIOOT!!!!!' roepen en massaal gaan juichen als jij even met pauze gaat? Kortom: VOETBALLERS WERKEN VOOR JE CENTEN GRGKRGRMGRGMR en supporters, met steunen bereik je meer dan fluiten. Opgelost, slotje. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik kan ook niet fluiten, gelukkig is mijn buurman in het stadion er zo bedreven in dat hij, als dat nodig is, op mijn verzoek voor twee kan fluiten. Maar dat is dan alleen tegen de tegenstander of de scheids.
In het geval van der Wiel speelt natuurlijk ook mee dat hij nog niet zo lang geleden een interview gaf waaruit ongeveer bleek dat hij wel klaar was voor een volgende stap. En sindsdien speelt hij echt als een natte krant. Maar dan nog, klappen als hij naar de kant gaat is echt not done. __________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
En op zich is het ook wel terecht, want erg zeker keept hij nou ook weer niet, maar hij krijgt inmiddels wel erg weinig credits. Gisteren ook een gigantische blunder en de eerste helft een aantal keren uitgefloten (ook te vaak naar mijn mening), daarna was het gelukkig ook wel klaar en min of meer vergeten. In de 2e helft revancheerde hij zich en kreeg hij terecht applaus (eerst wat cynisch, maar later oprecht leek het) Ik vind dat "we" in de Euroborg ook te snel aan het fluiten zijn, geen geduld en te snel bepaalde spelers afbranden (daar tegenover staan spelers die nooit wat verkeerd kunnen doen). Ik doe daar niet aan mee, ik kan ook niet hard fluiten, dus dat scheelt al. Je mag wat mij betreft best een keer de ploeg na een wanprestatie uitfluiten, maar dan moet het ook écht een wanprestatie zijn en nou net dat zie ik (gelukkig) weinig in de Euroborg. Individuele spelers mogen ook best een keertje uitgefloten worden, maar na 1 of 2 momenten moet dát ook klaar zijn, dan moet die frustratie er ook wel uit zijn. Juichen bij wissels is funest, net als een hele wedstrijd gaan zitten uitfluiten, daar help je diegene of de ploeg al helemaal niet mee om beter te presteren. Dan kun je wat mij betreft beter fan worden van een andere ploeg. En ik zie en hoor dat bij veel en veel meer ploegen, men verwacht te veel, denkt dat een bepaald niveau het hele seizoen wel vastgehouden kan worden. Of verwacht zelfs topprestaties gedurende meerdere seizoenen. Elke ploeg heeft wel een pispaal en daaraan wordt al het negatieve opgehangen. Vervolgens kan daarmee ook het mindere presteren van de "helden" opzij gezet worden, want hoewel Andersson/Eriksen/Narsingh bijzonder kut/onzichtbaar speelde, Van Loo/Van der Wiel/Breuer was pas écht kut. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Hebben jullie nog vacatures!
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Weinig mensen hier die kunnen fluiten zeg. Ik kan zo hard fluiten dat de mensen voor mij zich een ongeluk schrikken en vingers in hun oren steken omdat ze anders doof worden.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ik voel ook weinig behoefte het me eigen te maken.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Haha, mijn beste maat ook. Toen we nog in vak 426 zaten ging de dikke kerel voor ons standaard bij een foute beslissing z'n vingers in de oren doen omdat mijn maat FIERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTT TTTTTttt zat te fluiten.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ik zet er geen tegenprestatie tegenover...
![]() Desondanks ben ik wel helemaal klaar met het negativisme rondom onze club en probeer dus bewust alles wat positiever te benaderen.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
De verwachtingen zijn veel te snel ongekend hoog na een leuk seizoen(en)
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Waarom is het eigenlijk not-done om de spelers van jouw club uit te fluiten?
Ik zie het hier regelmatig als feit langskomen, maar ik wil daar graag wel uitleg over. Ik vind dat juist de supporters de club zijn. Zij staan er veelal al jaren. De spelers zijn voorbijgangers. Als zij jouw club beschamen door gebrek aan inzet, of wat dan ook, dan vind ik dat je als supporter dat best duidelijk mag maken. Moeten we alles wat op het veld gebeurt maar accepteren? De club is van ons en niemand anders. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Mooi is dat he? Ik zie ook regelmatig mensen voor mij omkijken om te kijken waar die herrie vandaan komt.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ik kan op mijn vingers fluiten, telt dat ook?
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nee, wel op andere lichaamsdelen
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Uitfluiten na een individuele gemiste kans, pass, of moment - zeker in de eerste helft is compleet not done. Bij de twintigste corner of vrije trap die dezelfde persoon weer compleet ruk aflevert, wellicht uit pure wanhoop of frustratie.
Maar rondom dode speelmomenten (goals voor/tegen, wissels) - waarom zou je dan niet je afkeuring of goedkeuring mogen laten merken? Sinds wanneer is het de regel dat je alleen maar mag juichen in het stadion? Er zijn dan nog steeds een hoop mitsen en maren - spelers die hun debuut maken moeten nooit uitgefloten worden of onheus bejegend, maar in het voorbeeld van Gregory vd Wiel, ik heb geklapt voor de wissel omdat ik er volkomen mee eens was. Het is niet zijn eerste dramatische wedstrijd, het is niet een speler die net bij Ajax komt kijken, het was een aanvallende wissel. Prima, waarom zou je dan niet mogen klappen voor een goede wissel? |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Het ging ook meer om het luide gejuich dat v/d Wiel er af ging. Dat vind ik niet kunnen, ik heb indertijd bij dezelfde situatie met Bacuna me heel boos gemaakt. Ruzie staan maken met mijn achterbuurman, hoe hij het in zijn hoofd haalde om eigen jeugd, in een dipje, zo te benaderen. Ik vind dat schandalig gedrag. Zeker omdat Gregory door dat constante gefluit bij balbezit van hem, echt al wel wist dat hij het niet goed gedaan had in de ogen van de supporters. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ik heb ook geklapt, niet gejuicht. Maar dat was meer omdat er tien spelers op het veld staan en ik gewoon hoopte dat Van der Wiel het zou zijn, omdat hij gewoon totaal niet in de wedstrijd zat. Als je dan het bord met nummer 2 omhoog gaat, dan is je Pavlov-reactie gewoon "yes!".
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
Jij benoemt het trouwens wel mooi, klappen voor een goede wissel. Ik vraag me wel af of dat zo overkomt, het leek toch meer tegen Van der Wiel bedoeld, althans zo kwam het over. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Lucas heeft het echt jarenlang gehad. Vooral omdat hij moest wennen aan de Engelse league en ook nog eens vrij in het begin van zijn Liverpool periode in het veld kwam tijdens de derby met Everton voor nota bene Steven Gerrard. Daardoor had hij gelijk bij een deel van het publiek de schijn tegen de lieveling van Benitez te zijn. Dat hij tijdens die invalbeurt een penalty won waaruit Kuijt de gelijkmaker scoorde werd overigens al snel vergeten.
Tot vorig seizoen werd sommige thuiswedstrijden gewoon uitgejauwd door het thuispubliek en klonk er dikwijls boegeroep als hij gewisseld werd of zijn naam omgeroepen werd tijdens de opstelling. Gelukkig is hij sinds vorig seizoen een van de betere spelers, maar nog steeds is hij nog niet populair bij een deel van het publiek. Zijn positie als verdedigende middenvelder is dan ook niet een positie waarin makkelijk een meerwaarde gezien kan worden door een publiek dat helemaal gebrainwashed is door Sky waar alleen Hollywood-passes en wereldgoals tellen. __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Dit gesprek vond maandag plaats. 'Dit betekent gewoon dat we met elf man niet voor de volle honderd procent alles geven',
Dan vraag je er toch gewoon om? En met VD wiel komt ook omdat hij in het verleden wel eens te brutaal tegen de supporters is geweest... __________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Dat laatste is wel het grootste punt als je het mij vraagt. Auxerre-uit is door een hoop mensen nog lang niet vergeten...
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Je zou alleen spelers moeten uitfluiten als je ziet dat ze het niet proberen. Je kan best een dag hebben dat het niet loopt, maar als je het niet probeert, heeft het publiek alle recht je uit te fluiten.
Zelf heb ik nooit m'n team, of een speler daarvan uitgefloten, ik word meestal droevig stil van zo'n wanprestatie, maar betekent niet dat ik niet dezelfde frustratie deel van degenen die het dan wel doen. Laatst gewijzigd door mcyodogg; 25-10-11 om 13:50 |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
Foei toch
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Wie respect wil, moet eerst respectvol zijn is het niet?
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
Dan zal Vertonghen vanavond dus zijn middelvinger mogen opsteken naar het uitvak vanwege zondag? Het Auxerre incident heeft niets met zondag te maken. Ik denk dat 75% van de mensen die geen respect kon tonen niet eens wist van dat incident. Lekker makkelijk afschuiven zo |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Eens met Den.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het uitfluiten van je eigen spelers/ploeg
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|