Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17-10-11, 14:01 sad   #1

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Several foreign-owned Premier League clubs want to scrap relegation, according to League Managers Association (LMA) chief Richard Bevan.

If more clubs are sold to foreigner investors, they may have enough votes to force through the change.

But Bevan hopes that a government-led inquiry can help prevent the proposal.

"We're very keen that the report is successful in helping the Football Association introduce a licensing programme for clubs," he said.

"Because there are a number of overseas-owned clubs already talking about bringing about the avoidance of promotion and relegation in the Premier League.

"If we have four or five more new owners, that could happen."

Nearly half of the Premier League's 20 clubs are under foreign ownership, with rules stipulating that if changes are to be made to the format, 14 clubs must vote in favour of any new reforms.

Blackburn joined the likes of Manchester United, Manchester City, Liverpool and Chelsea in this class when they were taken over by Indian-owned Venky's Group last season.

The claim by LMA chief executive Bevan comes a week after the government demanded changes to the way that football is run.

Sports minister Hugh Robertson said that an FA-led licensing system would be brought in to safeguard against issues such as financial mismanagement, asset-stripping owners and tax avoidance.

The government also asked for rules to manage club debts and an overhaul of the FA board.

Last Wednesday, Liverpool's managing director Ian Ayre also said the Premier League's overseas television revenues should be skewed in favour of big clubs.

BBC Sport - Foreign owners 'want end to Premier League relegation'
Hier is door de UEFA toch ook wel een stokje voor te steken? Volgens mij was het zo dat als Nederland niet voor 2012/13 degradatie uit de Jupiler League mogelijk maakte, Nederlandse clubs uitgesloten worden van Europees voetbal oid.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-10-11, 14:04 thumb down   #2
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

RIP aan de nabestaanden

Oud 17-10-11, 14:08 Standaard   #3
Ik voel me hier thuis!

Oud 17-10-11, 14:15 Standaard   #4
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Absurd idee.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 14:16 Standaard   #5
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 17-10-11, 14:18 Standaard   #6
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Iets zegt me dat die kippenboeren van Blackburn hier achter zitten.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 14:51 Standaard   #7

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Zat er aan te komen. Verbaast me niks.

Oud 17-10-11, 15:49 Standaard   #8
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou het einde van de EPL zijn wat mij betreft. Maar Championship > EPL anyway.

Oud 17-10-11, 15:53 Standaard   #9
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

De Premier League wil het niet afschaffen he. De buitenlandse eigenaren willen dat. Zij die niks met het voetbal, maar alleen met hun eigen club en geld, hebben.
Friggles is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 15:58 Standaard   #10
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Hier is door de UEFA toch ook wel een stokje voor te steken? Volgens mij was het zo dat als Nederland niet voor 2012/13 degradatie uit de Jupiler League mogelijk maakte, Nederlandse clubs uitgesloten worden van Europees voetbal oid.
Uit de column van Henk Kessler (1 februari 2008):
"Terwijl de laatste dag van de overschrijvingsperiode is aangebroken en wellicht nog een aantal interessante transfers op stapel staat, speelt op de achtergrond nog de discussie over de voetbalpiramide, met als centrale vraag hoe de toekomstige voetbalstructuur eruit moet komen te zien. In juni van dit jaar zal hierover meer duidelijkheid komen.

Hervormingen in met name de Eerste Divisie zijn naar ons aller mening absoluut noodzakelijk, omdat een gezondmakingproces ertoe moet leiden dat de top van de Eerste Divisie een betere aansluiting vindt bij de Eredivisie. Gelukkig realiseert men zich binnen de Eerste Divisie zelf ook dat verregaande maatregelen noodzakelijk zijn om de positie van de Eerste Divisie te versterken en de sportieve en financiële aansluiting naar de Eredivisie te hervinden. Deze discussie wordt overigens niet alleen binnen het Nederlandse betaalde voetbal gevoerd, maar ook daarbuiten. De FIFA heeft namelijk in een brief kenbaar gemaakt dat er - wereldwijd - verplicht sprake zou moeten zijn van promotie en degradatie in de nationale competities."
Zou wel goed zijn als het ergens in de FIFA regelementen opgenomen is.
Eigenlijk vind ik het wel prima, laat een aantal premier league clubs maar hun eigen super-competitie oprichten. Real Madrid, Barcelona erbij. En dan ook niet meer meedoen aan Europees voetbal. Kunnen ze lekker voor een eigen fanboys wedstrijden in China, de VS en het midden-oosten gaan spelen. En kunnen de andere competities en clubs weer meer open strijden om landelijke en europese prijzen.
DRD is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 16:01 Standaard   #11
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu.nl heeft het ook opgepikt. Zou belachelijk en lachwekkend zijn als dit er door zou komen.

'Clubs in Premier League willen af van degradatieregeling'

Laatste update: 17 oktober 2011 14:23 info
AMSTERDAM - Verschillende buitenlandse eigenaren willen dat de degradatieregeling in de Premier League wordt afgeschaft.

Dat zegt Richard Bevan, de voorzitter van de vakbond van managers in de Engelse competitie (LMA).
“Er zijn buitenlandse eigenaren die hun wens om promotie naar en degradatie uit de Premier League af te schaffen niet onder stoelen of banken steken.”

Wijziging

Ongeveer de helft van de Premier League-clubs is momenteel in buitenlandse handen. De competitieregels kunnen alleen worden aangepast als veertien van de twintig clubs instemmen met de wijziging.
“Als er nog vier of vijf buitenlandse eigenaren bijkomen, is het een reële mogelijkheid dat degradatie wordt afgeschaft”, zegt Bevan.
De bewering van Bevan komt een week nadat de Engelse regering eiste dat de manier waarop het voetbal wordt geleid in Engeland verandert.

Mismanagement

Minister van Sportzaken Hugh Robertson wil dat de FA een licentiesysteem gaat opzetten en controleren, met als voornaamste doel het voorkomen van zaken als financieel mismanagement en belastingontduiking.
Bevan hoopt dat er ook kan worden vastgelegd dat clubs niet de mogelijkheid hebben de degradatieregeling aan te passen.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 16:10 Standaard   #12
CHAMPIONS OF EUROPE

Die leeghoofden weten niet dat de degradatiestrijd 1 van de meest aantrekkelijke dingen is uit de Premier League. Haal dat weg en het grote publiek geeft niets meer om je Blackburns, je Wolves en je Wigans. En laten we het vooral niet hebben over het onrecht voor de ploegen buiten de hoogste divisie.

Gelukkig ben ik optimistisch genoeg om te denken dat het bij een proefballonnetje blijft van een onbenul die zich nog maar even moet verdiepen in voetbal voordat ie weer zijn bek opentrekt tijdens een meeting.
Oud 17-10-11, 16:18 Standaard   #13

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DRD Bekijk bericht
[...]

Eigenlijk vind ik het wel prima, laat een aantal premier league clubs maar hun eigen super-competitie oprichten. Real Madrid, Barcelona erbij. En dan ook niet meer meedoen aan Europees voetbal. Kunnen ze lekker voor een eigen fanboys wedstrijden in China, de VS en het midden-oosten gaan spelen. En kunnen de andere competities en clubs weer meer open strijden om landelijke en europese prijzen.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 17:12 Standaard   #14

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
[...]

Dan richten die hun eigen WK op.

Oud 17-10-11, 17:13 smile   #15
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Heel erg vroeger waren competities ook gesloten, maar het is niet voor niks dat dat heel erg vroeger was. Zou het failliet voor de PL zijn en ik denk dat ze nog wel gaan inzien dat de degradatiestrijd een behoorlijk deel van de TV opbrengsten verzorgd. Desalniettemin is het bizar dat het idee überhaupt geopperd wordt natuurlijk.

Oud 17-10-11, 17:37 Standaard   #16
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een idioot plan
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 17:38 Standaard   #17

Klaphark's Voetbal Forum schermafbeelding

Klaphark is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 21:40 Standaard   #18
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

En over 15 jaar spelen ze in Engeland alleen nog met de beste 10 teams die 4x tegen elkaar spelen?
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 22:20 Standaard   #19
CHAMPIONS OF EUROPE

Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Bekijk bericht
En over 15 jaar spelen ze in Engeland alleen nog met de beste 10 teams die 4x tegen elkaar spelen?
Ze hoeven alleen maar naar de bovenburen te kijken om te zien dat zoiets niet echt in je voordeel werkt.
Oud 17-10-11, 22:25 Standaard   #20

[...]
Dat zou het begin van het einde zijn. Dan gaan we de bokssport achterna met 684 bonden en wk's.
Oud 17-10-11, 23:34 Standaard   #21
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Dat zou het begin van het einde zijn. Dan gaan we de bokssport achterna met 684 bonden en wk's.
Begin van het einde van wat? Het grootkapitaal wat het voetbal momenteel domineert? Het is toch geen toeval dat ManU, Arsenal en Chelsea de laatste 15 jaar alle titels en bijna alle tweede plaatsen hebben gepakt? En dat willen die clubs ontzettend graag zo houden. Logisch.

Ik denk niet dat het zover zal komen dat ze zich afzonderen. Want dan bestaat het gevaar dat mensen op ze uitgekeken raken, zoals mensen al op de CL afknappen. Dan kunnen ze beter onderdeel blijven van een aantrekkelijke competitie.
DRD is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-11, 23:53 Standaard   #22

Ik vind het merkwaardig dat dit aan komt als een steen in de vijver. Achter de schermen en semi-officieel wordt er al jááren gepraat om een Amerikaanse competitieopzet te gaan hanteren (dus idd zonder degredatie; dat is financieel veiliger net zoals de Champions League financieel veiliger is voor de grote clubs dan de oude Europa Cup).
Maar kennelijk heeft nu iemand voor het eerst een proefballonetje in de pers gegooid (zo gaat dat altijd; het begint met een relatieve, doch belangrijke, nobody die 'opeens' iets blèrt) en valt de hele media over elkaar heen om dat als 'revolutionair idee' te bestempelen. Nou nee, het is al minstens 20 jaar oud. Bij de oprichting van de Premier League is het door Rupert Murdoch al eens geopperd en in 1998 voor het eerst door de clubs zelf.

Laatst gewijzigd door Koekebakker; 17-10-11 om 23:57

Oud 18-10-11, 09:48 Standaard   #23

[...]

Begin van het einde van wat? Het grootkapitaal wat het voetbal momenteel domineert? Het is toch geen toeval dat ManU, Arsenal en Chelsea de laatste 15 jaar alle titels en bijna alle tweede plaatsen hebben gepakt? En dat willen die clubs ontzettend graag zo houden. Logisch.
Als de FIFA het toestaat dat bepaalde clubs zich afzonderen is dat het begin van het einde voor voetbal als mondiale sport nummer 1. Het is dan een kwestie van tijd dat ook in andere competities of combinaties van landen gesloten competities opgericht gaan worden. Juist in die vorm speelt winstmaximalisatie de belangrijkste rol, anders zou men dit plan niet uitvoeren. En ik geloof er niks van dat het huidige Championship dan opeens een superaantrekkelijke competitie gaat worden, de waarde van de titel is gedevalueerd en bovendien kan een tv-zender maar 1x zijn geld uitgeven en het leeuwendeel gaat dan naar de supercompetitie.

Ik denk niet dat het zover zal komen dat ze zich afzonderen. Want dan bestaat het gevaar dat mensen op ze uitgekeken raken, zoals mensen al op de CL afknappen. Dan kunnen ze beter onderdeel blijven van een aantrekkelijke competitie.
Ik denk ook niet dat het zover komt, laat dat duidelijk zijn.
Oud 18-10-11, 11:31 Standaard   #24
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

FA zal afschaffen degradatie vetoën

AMSTERDAM - De FA zal in alle gevallen een stokje steken voor het mogelijke afschaffen van de degradatieregeling in de Premier League.

Maandag veroorzaakte Richard Bevan, de voorzitter van de vakbond voor managers, grote onrust in Engeland met zijn uitspraken dat een aantal buitenlandse eigenaars af wil van degradatie uit en promotie naar de Premier League.
Op termijn zouden deze clubs hun zin kunnen doordrukken, waardoor er een ‘gesloten’ competitie ontstaat.
Een woordvoerder van de FA zegt dinsdag tegenover Sky Sports dat zoiets niet mogelijk is. De Premier League staat weliswaar formeel ‘los’ van de Engelse voetbalbond, maar deze bezit wel een gouden aandeel in de elitecompetitie.
“We kunnen elke grote reglementswijziging vetoën. Mutaties in de degradatie- en promotieregeling schaar ik daar ook onder.”
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 18-10-11, 18:41 Standaard   #25
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

De FA zal langzaam maar zeker weg gewerkt worden door de buitenlanders

Wat blijf ik toch blij met onze Eredivisie als je deze verhalen ook weer leest

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site