Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-10-11, 17:40 Standaard   #1
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben wel eens benieuwd wie van uit huis eigenlijk al voetbal heeft mee gekregen in zijn opvoeding. Gingen jullie vroeger aan de hand van pa al mee naar het stadion of ben je zelf op latere leeftijd pas naar het voetbal gegaan? Zaten jullie thuis op zondag klaar voor Studio Sport of kreeg je daar helemaal niks van mee en hoe kijken/keken jullie ouders er tegen aan dat je zelf naar het stadion ging?

(Verdwijnt na registratie)
Oud 08-10-11, 18:05 Standaard   #2
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Mijn pa moest niks van voetbal hebben. Mijn ma daarintegen weer wel. Voetbal hoorde erbij, stadionbezoekjes wat minder (als in: niet).

Oud 08-10-11, 18:09 Standaard   #3
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Hmm, mijn vader was vroeger best fanatiek fan van De Graafschap en heeft best wat jaren in het stadion gezeten, daarnaast is hij ook fan van Feyenoord en heeft hij regelmatig in De Kuip gezeten, maar hij heeft mij eigenlijk nooit meegenomen naar een stadion. Vind ik eigenlijk wel raar, nu ik er zo over nadenk. Hij heeft er wel voor gezorgd dat ik ook voor De Graafschap en Feyenoord ben.

Naar Studio Sport keken we iedere zondag, eigenlijk keken we bijna altijd als er voetbal op de tv was.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 08-10-11, 18:36 Standaard   #4
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Als 5-jarige aangemeld bij de plaatselijke fc.
Verder keken we thuis altijd voetbal, iig op zondag om 19u.

In de Obikulu-tijd ben ik weleens met mijn vader en broer naar de Eagles geweest verder niet echt. Qua clubvoorkeur zijn we ook "vrijgelaten." Mijn vader is voor feyenoord, mijn broer voor ajax en ik voor de kampioen van 2014

Oud 08-10-11, 18:54 Standaard   #5
Hup Holland!

Hoe ben jij dan bij Vitesse terecht gekomen?
witikvil is offline   Met citaat reageren
Oud 08-10-11, 19:38 Standaard   #6
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door witikvil Bekijk bericht
Hoe ben jij dan bij Vitesse terecht gekomen?
Paar keer met mijn oom geweest en het werd serieus ten tijde van Curovic en Machlas ed.

Oud 08-10-11, 19:59 sunglasses   #7
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Successupporter.

Oud 08-10-11, 21:05 wink   #8
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Mijn vader is mijn hele leven trainer geweest hier in de buurt. Verschillende 1e elftallen en nu ik naar de senioren ben gegaan is hij toevallig ook bij de club op het dorp aan de slag gegaan. Redelijk door mijn vader gekomen dus, al ben ik qua voetbal volgen en kijken wel fanatieker dan hem. Mijn moeder houdt er ook wel van om voetbal te kijken, dus komt wel van 2 kanten hier.
Friggles is offline   Met citaat reageren
Oud 08-10-11, 21:24 Standaard   #9
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Als kleine jongen ging ik altijd met mijn opa mee naar uit- en thuiswedstrijden van NFC,voetbalclub uit Amstelveen waar ik zelf ook voetbalde als super getalenteerde spits en later keeper. Door diezelfde opa heb ik ook jarenlang een pesthekel gehad aan voetbal,mijn opa woonde bij ons in en als er waar dan ook maar een wedstrijd op tv was dan keek hij die en kon ik niet naar de Transformers kijken Die hekel aan voetbal heeft 4 jaar geduurd en sloeg in 1 keer om naar 17 jaar lang een seizoenskaart van Ajax . Als mijn opa het meegemaakt had had hij het prachtig gevonden dat ik zo'n fanatiekeling qua voetbal werd. Hij zal het wel minder gevonden hebben dat ik voor Ajax ben want als een echte DWS-er had mijn opa nogal een hekel aan Ajax
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 08-10-11, 21:38 thumb up   #10
Hup Holland!

d_b01's Voetbal Forum schermafbeelding

Mijn opa's en vader waren alle 3 voetbalfan, dus ik werd het automatisch ook. Vanaf het begin af aan al. Toen ik op mijn 5e ofzo nog geen wedstrijden mocht spelen trainde ik al wel mee.

Eerst was ik een echte ajax-fan, alles was rood-wit, 10 (neppe en echte) shirts, vlaggen, kaarten, vaantjes etc.etc. zelfs mijn kamer was rood-wit.
Toen ik later wat meer verstand kreeg ben ik voor FC Groningen geworden.

Seizoenskaarten heb ik tot een paar jaar geleden nooit gehad. Het was gewoon af en toe een wedstrijd bezoken met papa/opa of met de plaatselijke club. Toen mijn oa zo'n 4 jaar geleden niet meer heen kon, heb ik zijn kaart over genomen. Nu hij er niet meer is, staat de kaart nu echt op mijn naam (stond altijd op zijn naam, 65+ korting jwz.

Zondagavond 19.00 is al vanaf begin af aan vaste stek. Zo ver ik mij kan herinneren heb ik dit altijd al gedaan. Als klein jochie had ik dan ook altijd mijn ajax tenuetje aan. En zat mijn opa helemaal vergrijld naast me omdat hij dus die hard Groningen supporter was en wou dat ik ook Groningen supporter werd. Uiteindelijk is Groningen dus ook mijn cluppie geworden

Tegenwoordig ben ik helemaal verslaafd aan voetbal. Train 1 á 2 kere per week en op zondag een wedstrijdje. Verder doe ik op vrijdagavond aan zaalvoetbal, heb dus een seizoenkaart bij FCG, kijk vaak voetbal op tv(zoals studio sport,CL, etc etc) en niet te vergeten;

Ik zit elke dag meerdere uren op Wij Zijn Voetbal.

Exit Huistra
d_b01 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-10-11, 21:38 Standaard   #11
Hup Holland!

Heb het voetbal meegekregen van mijn vader. Hij was Ajax supporter en heb van hem ook de liefde voor Ajax meegekregen. Daarnaast hielp het ook wel dat Ajax in de tijd dat ik interesse kreeg in voetbal gewoon ontzettend goed was. Helaas niet veel wedstrijden bezocht. Af en toe wel eens naar Cambuur met de lokale voetbalclub. Pas sinds een paar jaar heb ik samen met mijn vader een seizoenkaart bij Cambuur waardoor er nu wat meer wedstrijden worden bezocht.
Oud 08-10-11, 21:41 Standaard   #12
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door d_b01 Bekijk bericht
Mijn opa's en vader waren alle 3 voetbalfan, dus ik werd het automatisch ook. Vanaf het begin af aan al. Toen ik op mijn 5e ofzo nog geen wedstrijden mocht spelen trainde ik al wel mee.

Eerst was ik een echte ajax-fan, alles was rood-wit, 10 (neppe en echte) shirts, vlaggen, kaarten, vaantjes etc.etc. zelfs mijn kamer was rood-wit.
Toen ik later wat meer verstand kreeg ben ik voor FC Groningen geworden.

Seizoenskaarten heb ik tot een paar jaar geleden nooit gehad. Het was gewoon af en toe een wedstrijd bezoken met papa/opa of met de plaatselijke club. Toen mijn oa zo'n 4 jaar geleden niet meer heen kon, heb ik zijn kaart over genomen. Nu hij er niet meer is, staat de kaart nu echt op mijn naam (stond altijd op zijn naam, 65+ korting jwz.

Zondagavond 19.00 is al vanaf begin af aan vaste stek. Zo ver ik mij kan herinneren heb ik dit altijd al gedaan. Als klein jochie had ik dan ook altijd mijn ajax tenuetje aan. En zat mijn opa helemaal vergrijld naast me omdat hij dus die hard Groningen supporter was en wou dat ik ook Groningen supporter werd. Uiteindelijk is Groningen dus ook mijn cluppie geworden

Tegenwoordig ben ik helemaal verslaafd aan voetbal. Train 1 á 2 kere per week en op zondag een wedstrijdje. Verder doe ik op vrijdagavond aan zaalvoetbal, heb dus een seizoenkaart bij FCG, kijk vaak voetbal op tv(zoals studio sport,CL, etc etc) en niet te vergeten;

Ik zit elke dag meerdere uren op Wij Zijn Voetbal.
Ik zie dat wel vaker dat fans van Ajax op latere leeftijd fan worden van een andere club. Ik vraag me af hoe dat dan gaat. Hoe is die liefde voor Ajax dan minder geworden? Ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Oud 08-10-11, 21:49 Standaard   #13
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door witikvil Bekijk bericht
[...]
Ik zie dat wel vaker dat fans van Ajax op latere leeftijd fan worden van een andere club. Ik vraag me af hoe dat dan gaat. Hoe is die liefde voor Ajax dan minder geworden? Ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Ik zal beginnen met te vertellen hoe ik voor Ajax ben geworden

Als klein jngetje had ik een buurjongen en dat was een echte ajax-fan. Ik, als klein jochie keek daar natuurlijk tegenop. Ik kreeg ook vaak ajax posters etc van hem. In die tijd werden ze ook nog wel eens kampioen (de tijd van Litmanen, Van der Sar, Arveladse etc). Dus ik werd al gauw voor ajax.

Toen ik wat ouder werd en;
1) steeds meer mensen om mij heen voor Groningen waren
2) Amsterdam niet echt in de buurt lag en ik af en toe wel eens een wedstrijdje van Groningen meepikte
3) Ik een keer mee mocht de kleedkamer in bij FCG, vervolgens met Hugo () het veld op mocht lopen en alle handtekeningen etc kreeg.
4) Groningen toch the local football club is.
5) Mijn opa gaf mij maar al te graag posters/sjaals van Groningen.

Werd ik ook Groningen fan. Maar na verloop van tijd werd het Ajax gevoel minder en het Groningen gevoel sterker.

Exit Huistra
Oud 08-10-11, 21:58 Standaard   #14
Hup Holland!

Als ik dat zo lees snap ik het wel,maar toch kan ik het mij niet voorstellen dat ik het gevoel voor Ajax ooit kwijt raak.
Oud 08-10-11, 22:07 Standaard   #15
Hup Holland!

Als kind ben je daar gevoeliger voor he

Exit Huistra
Oud 09-10-11, 10:34 thumb up   #16
Tja, bij mij is het met de paplepel ingegoten. Mijn vader speelde in de hoofdklasse en mijn oom was een profvoetballer bij Ajax en Barcelona. Bijna mijn gehele familie heeft wel wat met voetbal te maken (gehad). Dan is het ook niet zo gek dat ik ook een groot liefhebber van het spelletje ben geworden

Oud 09-10-11, 11:18 Standaard   #17
Redactie

Bij ons thuis stond Studio Sport ook altijd wel op zoals ik mij kan herrineren. Wat mijn eerste bewuste herrinering is dat mijn pa me een keer mee had genomen naar een oefenwedstrijd van Feyenoord in Vlissingen. Omdat het nogal druk was en ik nog klein kon ik niks zien en was ik maar een rondje gaan lopen rondom het veld totdat ik een mooi plaatsje had gevonden op de reservebank. Later nam mijn pa me wel regelmatig naar de Kuip of naar andere wedstrijden in de buurt.

Toen ik een jaar of 16 was heb ik een tijdje samen met pa een seizoenskaart van RBC gedeeld, dat was vanuit Zeeland namelijk de dichstbijzijnde club en er speelde toen een bekende van ons. In die tijd kwam ik ook al regelmatig bij NAC omdat ik met de broer van mijn toenmalige vriendinnetje mee ging. Toen ik zelf in Breda ging wonen ging ik regelmatig kijken en sinds een jaar of 4 nu een seizoenskaart.

De liefde voor het Duits voetbal is eigenlijk ook door mijn pa ontstaan op vakantie pakten we nog wel eens oefenwedstrijd van een Duitse profclub mee. Toen ik eenmaal mijn eerste auto had ben ik dan ook als eerste ongeveer naar Dortmund gereden om daar een wedstrijd te bezoeken.

Oud 09-10-11, 11:21 surprise   #18
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door FireFox1 Bekijk bericht
Tja, bij mij is het met de paplepel ingegoten. Mijn vader speelde in de hoofdklasse en mijn oom was een profvoetballer bij Ajax en Barcelona. Bijna mijn gehele familie heeft wel wat met voetbal te maken (gehad). Dan is het ook niet zo gek dat ik ook een groot liefhebber van het spelletje ben geworden
Cruijff of Neeskens?

Oud 09-10-11, 11:24 Standaard   #19
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Cruijff of Neeskens?
Bogarde

Oud 09-10-11, 11:25 wink   #20
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
[...]

Bogarde
Als het goed is heeft die kinderen dus daar is die te oud voor

Oud 09-10-11, 11:44 Standaard   #21
[...]

Cruijff of Neeskens?
Reiziger

Oud 09-10-11, 11:46 big smile   #22
Mênnus Brabander

[...]

Reiziger
Hahaha.

Spoiler
Ik dacht dat jij veel ouder was met kinderen enzo. Wel tof verder

Oud 09-10-11, 15:03 Standaard   #23
[...]

Hahaha.

Spoiler
Ik dacht dat jij veel ouder was met kinderen enzo. Wel tof verder
Ik ben 29 en heb 2 kinderen van 5

Ben hard bezig om de traditie in ons familie hoog te houden. Heb mijn zoontje in ieder geval zover getraind dat hij zowel met links als rechts prima kan schieten

Oud 09-10-11, 15:37 Standaard   #24
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben zo ongeveer als Roda JC'er geboren, zo lang ik me kan herinneren ben ik supporter van die club en dat komt door mijn vader en de rest van de familie. Eerste wedstrijd die ik bezocht heb was Roda-Ajax in 85 of 86, we wonnen met 2-1 en sindsdien ging ik altijd met mijn vader mee, later stond ik met vrienden op een andere tribune.

Oud 09-10-11, 15:50 Standaard   #25

Ik kan wel zeggen dat ik het meekrijg met de opvoeding
Ashi is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-11, 18:47 Standaard   #26
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

M'n moeder heeft helemaal niks met voetbal, nooit gehad ook. M'n pa doet het ook weinig; die kijkt af en toe wat Feyenoord gedaan heeft en daar blijft het dan wel bij.

Ging zelf echter vroeg op voetbal en bleek dat verdomd goed te kunnen, kreeg daar m'n contacten, werd gescout door ADO en zo is het voor mij begonnen.

M'n eigen dochter vind voetbal wel leuk om te doen, niet om op TV te kijken. Zoon consumeert alles wat met voetbal te maken heeft, speelt zelf in een selectieteam (F'jes pas), voetbalt veel in z'n vrije tijd, leerde lezen met voetbal (de clubnamen van de spelende clubs op TV), kijkt trouw studio sport en 90' minuto (de Italiaanse versie zeg maar) en daarnaast alles van Napoli en ook veel overige Serie A en Eredivisie. Is al in San Paulo en de Kuip weest, over 2 weken mee naar Den Haag.

Oud 09-10-11, 18:50 Standaard   #27
Cool Daddy

[...]

Ik ben 29 en heb 2 kinderen van 5

Ben hard bezig om de traditie in ons familie hoog te houden. Heb mijn zoontje in ieder geval zover getraind dat hij zowel met links als rechts prima kan schieten
M'n zoontje is 7 en perfect 2-benig, kan met beide benen gewoon goed kappen en draaien, schieten, passen, hooghouden etc. ook dat kon ie al van jongs af aan en houden we er zeker in. Hij speelt een beetje als Sneijder in z'n team.

Oud 09-10-11, 19:31 Standaard   #28
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk topic

Van huis uit wel de liefde voor voetbal meegekregen, maar niet specifiek Ajax. Deze liefde heb ik ontwikkeld door kennissen e.d. die er heen gingen.

Oud 09-10-11, 19:59 Standaard   #29
Graafschap DTC.

farmer46's Voetbal Forum schermafbeelding

Ouders houden totaal niet van voetbal.. njah kijken wel gewoon Nederlands elftal op een WK of EK maar voorderest niet.
Was dan ook door vriendje op de basisschool voor Ajax, aangezien zijn vader ook voor Ajax was. Eigenlijk zelf niet echt fanatiek voor Ajax geweest, nooit een shirtje ofzo van gehad. Toen op me 9e meegenomen door me oom na de Graafschap die daar al zowat zn hele leven komt en sindsdien helemaal verkocht, meteen shawl gekocht en 2 jaar een later seizoenskaart die ik nu nog steeds heb.
farmer46 is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-11, 21:19 Standaard   #30
Doc
Loves C, R en M

Zelf helemaal niets meegekregen van voetbal thuis. Mijn ouders hadden er niets mee - eerder een milde minachting voor mensen die zich daar door mee lieten slepen. Dat laatste is wel wat weggetrokken, maar echt snappen doen ze mijn voorliefde voor voetbal niet. Ik heb wel ooit mijn vader eens meegenomen zodat hij ook eens in het stadion had gezeten.

Mijn jongste dochter heeft niet veel met voetbal, maar mijn oudste wat meer. Zit nu in een selectieteam van de C (eerste jaar) en is afgelopen jaren met 3 teams kampioen geworden (twee keer E, 1 keer D). Zij heeft nu ook zowel uit-als thuis wedstrijden van zowel Ajax als LFC meegemaakt in het stadion. En ze is minstens zo fanatiek als ik daarbij

Voor de rest had mijn neef mij wel voor het eerst naar een voetbal wedstrijd meegenomen, maar hij was nooit echt een fanatiekeling. Alleen mijn opa (vader van mijn moeder) had wel wat met voetbal en tot en met zijn sterfbed heb ik het met hem nog over voetbal gehad

Laatst gewijzigd door Doc; 09-10-11 om 21:22

Oud 09-10-11, 21:50 Standaard   #31
Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
[...]

M'n zoontje is 7 en perfect 2-benig, kan met beide benen gewoon goed kappen en draaien, schieten, passen, hooghouden etc. ook dat kon ie al van jongs af aan en houden we er zeker in. Hij speelt een beetje als Sneijder in z'n team.
Tof man! Zal leuk zijn als je écht een talentje in huis heb

Gezien de foto's die je post, heb je je zoon al aardig warm gekregen voor het spelletje. Keep up the good work!

Oud 09-10-11, 22:01 thumb up   #32

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Van jongs af aan met voetbal opgegroeid. Vooral door vader en broer. Die gingen ook regelmatig bij NAC kijken, broer nam niet veel later een seizoenkaart met zijn vrienden waarna ik ook vaker mee ging en uiteindelijk ook een seizoenkaart nam.

Laatst gewijzigd door Superheld; 09-10-11 om 22:04
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-11, 22:06 Standaard   #33
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Wij woonden precies tussen het oude stadion van Heerenveen en het terrein van Heerenveense Boys in. Mijn beide broers speelden bij de laatste club, ik ging vrijwel iedere zaterdag kijken. Het voetbal was geen nummer 1 bij ons maar ook niet onbelangrijk. We gingen regelmatig naar wedstrijden van sc Heerenveen met mijn vader, toen nog in de eerste divisie.

Ik zei oom tegen Tiemen Veenstra, een vriend van mijn ouders die een straat verderop woonde. Hij was oud-keeper van Heerenveen, uit de tijd van Abe Lenstra. En zo waren er wel wat meer van die lijntjes waardoor het voetbal vrij dichtbij kwam.

Keeper: Tiemen “Vuur” Veenstra
Hij was een echter clubman en was keeper van 1937 tot 1951. Door een auto ongeluk kwam een einde aan zijn carrière. Een keeper met soms vreemde capriolen: of hij was niet te passeren door zijn prachtige reflexen of je stond met je handen voor je ogen van schaamte.
Maar hij was het sluitstuk van het kampioensteam. Hij was bescheiden en vaak het mikpunt van plagerijen maar deelde ook graag uit. Hij zei eens tegen Albert van Keimpema, schrijver van het boek 'Een pompeblêd als voetbalhart': "Een dag niet gelachen en gefoeterd, is een dag niet geleefd." Zijn bijnaam dankt hij aan het brouwen in zijn taalgebruik.

Oud 10-10-11, 11:27 Standaard   #34
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Kom uit een echte voetbalfamilie. Pa en ma hadden veel broers de meesten voetbalden zelf op redelijk niveau. Eén oom werd een "Top" trainer. Pa heeft lang in het eerste gevoetbald van een dorpsclub. Nadat ie gestopt was gingen we zaterdags kijken. Althans als ik zelf niet gelijktijdig moest voetballen. Heb zelf vanaf mijn 15e in het eerste van NIVO Sparta gevoetbald als spits of rechtsbuiten. Mijn pa zei altijd dat als ik zijn mentaliteit had gehad ik veel hoger had kunnen voetballen. Maar ik vond lekker stappen de vond voor de wedstrijd net zo belangrijk. Met pa gingen we ook vaak naar FC Den Bosch. Ik vond het imponerend om voor het eerst in zo'n groot stadion te komen.

Bij mijn opa ging ik altijd Duits voetbal kijken. Zat ie al klaar voor de tv in zijn opa-stoel en schoof ik naast hem aan. Moest ie altijd glunderen.
Op verjaardagen van pa of ma zat het huis vol door de twee grote families. Je kunt wel raden wat het gespreksonderwerp was. En studio Sport werd natuurlijk niet overgeslagen. Maar dat spreekt voor zich.

Oud 10-10-11, 11:37 Standaard   #35
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Mijn vader vind voetbal wel okee, maar meer dan de samenvattingen op zondag kijkt hij ook niet. Alleen tijdens een EK of WK kijkt hij nog wel eens wedstrijden van het Nederlands elftal. Hij ging vroeger wel naar Ajax-Feyenoord en dat soort wedstrijden, maar ook niet vaak. Hij heeft wel op redelijk hoog niveau aan hockey gedaan. Mijn moeder heeft vrij weinig met voetbal.

Ben zelf gaan voetballen op straat met kinderen uit de buurt, ik ging naar een club toen zij ook gingen, ik was toen een jaar of 7. Studio Sport stond altijd wel op en volgens mij ook wel belangrijke wedstrijden, kan me nog vaag iets herinneren van de wedstrijd die PSV toen speelde om de wereldbeker bijvoorbeeld.

Mijn oom is wel iets fanatieker met voetbal, als hij langs kwam dan ging ook de tv aan als de top3 tegen elkaar speelde, dat was toen nog live op de publieke zenders

Laatst gewijzigd door kabonk; 10-10-11 om 11:39

Oud 10-10-11, 11:46 Standaard   #36
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Mijn vader kijkt ook alles qua voetbal (ook als er bijv. een schrale bekerwedstrijd wordt uitgezonden op ZDF ofzo) maar is niet voor een club. Nam me vroeger altijd wel mee naar De Koel, samen met Ome Gerrit.

Ome Gerrit is een beetje de rare oom in de familie, vrij autistisch en zei nooit wat. Ken 'm dus ook alleen van de wedstrijden van VVV, waar hij trouwens ook nooit wat zei. Was machtig mooi om daar als klein jochie tussen al 'die grote mensen' te staan. Daar leerde ik een hoop scheldwoorden joh, en ik mocht vooral niks tegen m'n moeder zeggen als ik thuiskwam.

Rond m'n 11e werd ik voor Ajax, eigenlijk vooral door het Bengaalse vuurwerk in het OS en de sfeer. Daar wilde ik ook tussenstaan. (nooit gebeurd helaas)
M'n ouders praten vooral over het WK van '74 waar ze samen naartoe zijn geweest, en m'n pa die op de dag van de WK-finale zo fucking brak was omdat hij de avond ervoor vast de overwinning had gevierd.

Toen ik in Utrecht ging studeren en daarmee ook een fanatieke stadionbezoeker werd zijn m'n ouders zich wat meer voor Ajax gaan interesseren en ze pakken regelmatig een wedstrijdje mee. Stuk of 5 per jaar. Aanstaande zaterdag zitten ze er weer tegen AZ, samen met m'n zusje. Ter gelegenheid van m'n verjaardag ook, maargoed.

Oud 10-10-11, 14:44 Standaard   #37
Hup Holland!

Silenius ik ben een paar jaar FC Den Bosch wezen volgen bij uitwedstrijden en de Koel is het mooiste stadion waar ik ooit geweest ben. Mooier dan de Kuip of Arena.

Oud 10-10-11, 15:02 Standaard   #38
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door tong80 Bekijk bericht
Silenius ik ben een paar jaar FC Den Bosch wezen volgen bij uitwedstrijden en de Koel is het mooiste stadion waar ik ooit geweest ben. Mooier dan de Kuip of Arena.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Of het het mooiste is waar ik ooit geweest ben, weet ik niet meteen, maar in Nederland staat het zeker in de top 3.

Oud 10-10-11, 16:31 Standaard   #39

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

Tsja, maar alle stadions zijn dan ook mooier dan die arena.

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-11, 16:41 Standaard   #40
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Grappig dat de ArenA hier in Nederland de naam heeft om een lelijk stadion te zijn, terwijl men in het buitenland altijd heel lovend is.

Oud 10-10-11, 16:42 Standaard   #41
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Imponerend is misschien een beter woord voor de buitenlandse bezoekers, qua bouwwerk dan.

Oud 10-10-11, 16:48 Standaard   #42
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Mijn familie is ook een echte voetbalfamilie. Pa heeft op een redelijk amateurniveau gekeept en ik, mijn broertje en zusje zijn op 5-jarige leeftijd begonnen met voetbal. Mijn pa was tevens jeugdtrainer bij onze club.

Naar het stadion gaan is er nooit echt geweest bij ons. Mijn pa ging in de jaren 70 vaak naar Duitsland (seizoenskaart bij Gladbach, maar ook vaker wedstrijden van Koln, Dusseldorf etc), WK in 1974 en een aantal wedstrijden in Engeland (FA Cup finales en een paar keer naar ManU). Dat werd na mijn geboorte veel minder.

Op tv werd ook altijd Studio Sport op zondag en de Sportschau op zaterdag gekeken. Gladbach was dan altijd het belangrijkste voor m'n pa, dus vandaag ook mijn liefde voor die club. Momenteel hebben we (samen met m'n broertje en een vriend van me) voor het derde jaar een seizoenskaart. Het fan/supporter zijn van Ajax stamt zo rond begin jaren 90, geen idee meer hoe dat kwam. Eerste echte levendige herinnering die ik heb is de UEFA Cup finale van '92 tegen Torino.

Oud 10-10-11, 20:58 Standaard   #43
Cool Daddy

Ik moet binnenkort met m'n zoontje naar NIVO, mag lijen dat Tong daar niet in scheidsrechterspak op het veld staat.

Laatst gewijzigd door DIGGER; 10-10-11 om 21:01

Oud 10-10-11, 21:10 surprise   #44
SCH
Hup Holland!

Je lijkt me een heel enge vader langs de lijn DIGGER

Oud 10-10-11, 21:12 Standaard   #45
Cool Daddy

Zo lang ze niet tegen Juve of Ajax spelen, is er niks aan het handje

Oud 10-10-11, 22:15 Standaard   #46
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
Grappig dat de ArenA hier in Nederland de naam heeft om een lelijk stadion te zijn, terwijl men in het buitenland altijd heel lovend is.
Der Arena auf Schalke is er naar vernoemd.

Oud 10-10-11, 22:17 Standaard   #47

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Der Arena auf Schalke is er naar vernoemd.

Dat is net zo'n kutstadionevenementenhal.

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-11, 22:19 Standaard   #48
Hup Holland!

Ik moet binnenkort met m'n zoontje naar NIVO, mag lijen dat Tong daar niet in scheidsrechterspak op het veld staat.
Mijn laatste actieve bezigheid hij NIVO was een column in het clubblad.

Mijn broer is juist dit jaar gestopt als leider en trainer van een jeugdelftal. Zijn zoon en mijn neefje speelt in de D4.

Ik ga GJS volgen Digger

Oud 10-10-11, 22:19 Standaard   #49
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Bossche Bol Bekijk bericht
[...]Dat is net zo'n kutstadionevenementenhal.
Eensch
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 10-10-11, 22:21 Standaard   #50
Hup Holland!

Zo lang ze niet tegen Juve of Ajax spelen, is er niks aan het handje
Ik als newbie op Fok zeggen dat ik suporter ben van FC Den Bosch. De eerste reactie was van Digger met een kotssmiley. Dus je vergeet een club.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:25.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site