|
|
#1 |
|
Messi kan nog ruim 10 jaar voetballen op topniveau, maar hij heeft als het op Europees clubvoetbal aankomt op 24-jarige leeftijd alle prijzen al één of meerdere keren gewonnen.
Ook in 2012 zal hij wel weer Spaans kampioen (4x op rij, nog nooit vertoond in Spanje?!) worden en de Champions League (2 opeenvolgende jaren, nog nooit vertoond) winnen. Hij heeft Kubala achterhaald op de alltimetopscorerlijst van Barcelona, en in de komende dagen gaat hij hem voorbij. Het record van Cesar Rodriguez (235 goals) gaat er ook binnen afzienbare tijd aan. Als je alle prijzen meerdere keren hebt gewonnen, straks alle records op je naam hebt, alle Spaanse stadions tig keer gezien hebt, al het applaus hebt mogen ontvangen; zou je dan niet eens een keer iets anders willen? Wat zou jij doen? Voetballen in Engeland? Proberen de FA Cup te winnen op Wembley? Voor nog meer geld in de woestijn of in de Kaukasus gaan ballen? Of bij Barcelona blijven en daar je carriere afsluiten? Of doodleuk overstappen naar Real Madrid. Ik zou denk ik als ik hem was nog in Argentinie willen spelen. Bij River Plate of Boca Juniors, dé superclassico spelen. Of doen wat Juan Sebastian Veron deed. Die ging terug naar zijn club waar het allemaal voor hem begon, Estudiantes. Investeerde een deel van zijn geld in die club (trainingfaciliteiten, jeugdopleiding), won nog een aantal titels (Argentijns kampioen, Copa Libertadores) en wil in de toekomst voorzitter worden van Estudiantes. Dat vind ik groots. Messi zou dat ook allemaal kunnen doen bij Newell's Old Boys. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Messi zit natuurlijk al bij de club waar het voor hem begon. Zonder die groeihormonen zou hij nu 1 meter 32 zijn ofzo. Daarnaast hebben ze hem bij barca top getraind. Denk dat hij of bij Barca blijft, of een maradona'tje doet om te bewijzen dat hij echt de beste ooit is.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Goed topic. In de situatie zelf zou ik natuurlijk altijd anders kiezen, maar ik zou alle records die je kan breken bij Barcelona willen breken, vooral omdat het binnen handbereik is voor hem. Daarna zou ik het nog wel zien, het zou leuk zijn om de beste speler van Barcelona in alle opzichten de geschiedenisboeken in te gaan.
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik zou naar Ajax gaan.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Wat met dit Argentijns team nooit zal lukken...
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dus zal hij voor altijd de zoveelste goede clubvoetballer blijven.
Overigens zou de uitdaging een stuk groter zijn geweest als Barcelona niet het beleid had om alle sterren op te kopen
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dat is waar. Daarom is het voor Gerrard en Carragher ook makkelijker om bij Liverpool te blijven (wordt nu minder) en was dat voor Maldini met Milan het geval.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Naar Engeland gaan
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Buitenaards voetbal kan Messi imo alleen spelen in die ufo van Amsterdam
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Allemaal plastik, allemaal nep (supporters zijn ook nep en helemaal in bedwang gehouden) en meestal maar matig voetbal bovendien, ondanks de individuele klasse.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Speler/trainer bij Argentinië
__________________ [size=xx-small]Ik reageer soms wat overdreven ;([/size] |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Maar jouw argumenten, die kun je toch over alle competities uitleggen? __________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Rond 1:10, Gerri Eickhof
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ja, maar de PL is wel het summum van een gemaakte atmosfeer.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
Gerri, ouwe jood.
__________________ [size=xx-small]Ik reageer soms wat overdreven ;([/size] |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Misschien bedoelde Den wel dat Messi naar een Championship club moet komen.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Naar Parma gaan.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
De Champions League winnen met Vitesse
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Leuk topic
![]() Ik zou in zijn geval denk ik toch nog wel eens in Engeland willen voetballen. Kan me wel indenken dat de tiende keer Racing of Osasuna uit niet zo heel spannend meer is. Dan zou ik wel inderdaad voor de tweede keer op rij de CL willen winnen en die 235 goals halen. Terug naar Argentinië kan ook nog wel als je in de 30 bent. De manier waarop Veron dat heeft gedaan is natuurlijk wel meesterlijk, maar die hoorde niet meer tot de absolute top, en ook niet meer tot het niveau er net onder. Voor Messi op dat niveau zit zijn we 10 jaar verder. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Zolang die bij Barcelona blijft kan die in mijn ogen niet de beste speler aller tijden worden, dan moet die het ook ergens anders laten zien. Weggaan dus over 2 jaar ofzo, voor z'n 28ste in ieder geval.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hup Holland!
|
Alle records breken bij Barcelona en dan naar Ajax gaan
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ik kom hier nog niet het scenario tegen dat hij dit of volgend seizoen (zwaar) geblesseerd raakt, vervolgens bijna een jaar uit de roulatie is en nooit meer op het absolute top niveau terug zal keren. Hopelijk niet, maar in het verleden is dit toch vaak het scenario geweest voor wereldtoppers.
Uiteindelijk zal hij wel terugkeren naar Argentinië inderdaad, maar de komende jaren blijft hij Barcelona trouw. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Naar Real Madrid gaan
__________________ Oh for crying out loud! |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
dat scheelt
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Waarom is dat vet? Totaal onnodig zo'n speler.
Bovendien zou Messi het nooit doen. __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Waar slaat dat nu weer op?
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Ronaldo en Messi in de aanval
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Gewoon bij Barcelona blijven en daar alle records niet alleen verbreken maar verdubbelen
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ik zie Messi eigenlijk helemaal niet terugkeren naar Argentinië. Wat moet hij daar? Hij woont vanaf zijn 12e in Spanje, en mede door zijn matige prestaties in het nationale elftal en vroege vertrek naar Spanje wordt hij volgens mij helemaal niet zo gewaardeerd in Argentinië.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ik zou mijn achternaam in As veranderen.
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
#43 |
|
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ik zou naar Twente gaan
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
wat was dat geniaal geweest zeg...
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Op dat WK begon ie ook niet zo goed, veel meer aandacht ging toen uit naar Adu
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ik kwam laatst met FM de Argentijn Gustavo Oberman tegen, die was toen samen met Messi toch wel een soort van smaakmaker van dat team destijds....
__________________ VVV-Venlo - SSC Napoli - 1.FC Köln |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Als ik Messi was zou ik één account aanmaken op wzv. Meedoen aan spelletje onderschriften competitie, winnen en daarna weebl de poedel geven.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Als jij Messi was...
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |