Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29-09-11, 14:46 Standaard   #1
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Sinds een schedelfractuur draagt Cech tegenwoordig altijd een rugbyhelm tijdens het keepen. Ook Chivu draagt zo'n helm, al vergeet hij vaak om hem vast te klikken.

In de Nederlandse Jupiler League is het Sparta keeper Pellatz die komende vrijdag (30-09-2011) vrijwillig met een helm gaat keepen na de recente botsingen die zich hebben voorgedaan.

Sparta-doelman kiest voor helm
De eerste doelman in de Jupiler League is om: Sparta Rotterdam-sluitpost Nico Pellatz speelt aanstaande vrijdag in duel met Willem II met een helm op. Mogelijk geschrokken van de beelden van collega’s Danny Wintjens en Stef Doedee (bekijk video).

Pellatz probeerde de helm tijdens de training van donderdag uit. Tot zijn tevredenheid. Volgens RTV Rijnmond besloot hij daarom het hoofddeksel voortaan te dragen.

Enkele clubs uit het betaalde voetbal kregen na de recente incidenten met keepers van een fabrikant enkele helmen opgestuurd.
Denk je dat het het voetbal echt veiliger zal maken of zal het er alleen maar belachelijk uit zien?

Oud 29-09-11, 14:50 Standaard   #2
Roem en glorie

Overigens maakte Henrik Rydstrom afgelopen maandag zijn rentree in Zweden met een iets andere helm als Chivu en Cech.

Helmen Cech en Chivu niets vergeleken met robuuste helm van Rydstrom
Dinsdag, 27 september 2011 om 08:45
Henrik Rydstrom maakte maandagavond zijn rentree op de voetbalvelden van Zweden en dat bleef niet onopgemerkt. De middenvelder van Kalmar FF voegde in het competitieduel met Gefle IF een nieuwe versie toe aan de categorie helmen voor aan het hoofd geblesseerde profvoetballers. Of de versie überhaupt is toegestaan, is echter niet duidelijk.

Rydstrom raakte enkele weken geleden geblesseerd in het duel met Halmstads BK. De middenvelder brak zijn jukbeen op drie plaatsen en met behulp van een helm kon hij maandagavond zijn rentree maken. De manier waarop Rydstrom het veld opkwam, zorgde voor hoongelach en vraagtekens bij de Zweedse media en voetballiefhebbers.
"Het is een fijne helm", vertelde Rydstrom, die met zijn hoofddeksel de versies van Petr Cech en Cristian Chivu duidelijk overtrof. "Het voelt raar. Ik leek wel of ik een ijshockey-speler was. Ik won drie kopduels en het ging beter af dan ik verwacht had. De supporters moesten er wel om lachen."

Oud 29-09-11, 15:44 surprise   #3
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik krijg hetzelfde gevoel als ik mensen zie fietsen met een helm op, die wil ik ook altijd expres laten vallen. En ja, ook kinderen.

Oud 29-09-11, 15:49 Standaard   #4
Roem en glorie

Tja, ik ben in al mijn jaren als keeper nog nooit geraakt aan mijn hoofd. Ik denk dat iedereen daar gewoon kans op maakt, dan kan je net zo goed bij het douchen ook een helm gaan dragen.

Oud 29-09-11, 15:52 Standaard   #5
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Die helm van die Zweed da's toch niet eerlijk? Als je daar met je hoofd tegen aan knalt, heb je zelf een gat in je kop.

Oud 29-09-11, 15:54 Standaard   #6
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
Tja, ik ben in al mijn jaren als keeper nog nooit geraakt aan mijn hoofd. Ik denk dat iedereen daar gewoon kans op maakt, dan kan je net zo goed bij het douchen ook een helm gaan dragen.
De kans dat je daar uitglijd is ook net zo groot inderdaad.

Oud 29-09-11, 16:07 Standaard   #7
Roem en glorie

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
Die helm van die Zweed da's toch niet eerlijk? Als je daar met je hoofd tegen aan knalt, heb je zelf een gat in je kop.
Volgens mij is die helm van die zweed juist ook heel zacht?
Volgens mij is het zo'n bokshelm.

Oud 29-09-11, 16:43 Standaard   #8
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
Idd. Dan is het toch juist gevaarlijk voor de spelers.

Oud 29-09-11, 16:50 Standaard   #9
PSV Eindhoven!

Of het veiliger maakt dat denk ik wel. Maar het gaat er vooral om dat de keepers zich daardoor veiliger voelen. En of het er belachelijker door uitziet kan me niet zo veel schelen als ik naar het stadion ga, misschien dat SCH daar een andere mening over heeft . Ik vind die fel gekleurde schoenen wat dat betreft erger.

Oud 29-09-11, 16:52 Standaard   #10
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Het voetbal bestaat al honderden jaren ( Ik geloof dat de Monniken de eerste waren op deze aarde , maar goed .. ) en natuurlijk maken die helmen het voetbal veiliger , maar jullie zeiden het al : Als ik ga douchen met een helm op is de kans bij uitglijden bijna 0 op hoofdletsel .

Als je die veiligheid gaat invoeren dan kun je ook andere sporten aanpakken , zoals hockey ( het is echt een wonder dat daar geen doden vallen .. ) en zoals met alles moet je de voor en tegens tegen elkaar opwegen en ik vind dat relatief gezien de hoofdletsels niet in verhouding staan tot het dragen van een helm .

Als je bang bent om dat wel te krijgen dan kijk je toch mooi naar de tellie ?

Ik vind voor mensen die al eerder in botsing zijn geweest en zij willen een helm dragen , dan moet dat gewoon kunnen . Die kun je overigens in Europa met 1 hand tellen . Het blijft namelijk een raar gezicht en past totaal niet bij het voetbal .

Peace .

Oud 29-09-11, 16:56 Standaard   #11
Niet te sip!

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie Bekijk bericht
Het voetbal bestaat al honderden jaren ( Ik geloof dat de Monniken de eerste waren op deze aarde , maar goed .. )
3400 jaar voor Christus:
In ongeveer elke beschaving speelde sport een rol. Vaak had het veel te maken met godsdienst en/of militaire training. Balspelen bestaan al heel erg lang. 3400 v. chr. speelden de meso-indianen een balspel dat op voetbal leek. Het spel werd later overgenomen door de inca's. In die beschaving had de sport veel met hun religie te maken. Zo werd de aanvoerder van het verliezende team bijvoorbeeld geofferd aan de goden.
Heb m'n twijfels bij de bron, maargoed.

Was toen dus ook wel heel gevaarlijk om te verliezen!

Oud 29-09-11, 16:58 Standaard   #12
PSV Eindhoven!

Nee het klopt wat betreft de Inca's (nouja, ik was er zelf niet bij . Maar heb wel een documentaire gezien op National Geographic daarover.)

Oud 29-09-11, 17:00 Standaard   #13
Tukker .

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
[...]

Heb m'n twijfels bij de bron, maargoed.

Was toen dus ook wel heel gevaarlijk om te verliezen!
Leuk om te weten man . De Meso Indianen dus ..

Hen wel verschillende docu 's gezien wat voetbal aangaat en wanneer men werkelijk daarmee begonnen is .

Mmmm, oke 5500 jaren oud .. , maar leek het echt op voetbal ? Mja.. wil het best geloven ..

En wat die opoffering betreft : Man man man , motivatie heb je dan echt niet nodig ..

Zouden ze bij Ajax eens moeten doen ..

Laatst gewijzigd door tjekkie; 29-09-11 om 17:03

Oud 29-09-11, 17:02 Standaard   #14
Niet te sip!

Had het hier vandaan: Het ontstaan en de geschiedenis van voetbal - LeerWiki.nl

Staan wel grappige dingetjes bij.

Oud 29-09-11, 17:06 Standaard   #15
Tukker .

Ga ik zeker lezen , dank je . Oke , het ging over helmen bij het voetbal ...

Oud 29-09-11, 17:27 emo   #16
Snappie?

MRCL's Voetbal Forum schermafbeelding

Dus dan ben je een Duitse keeper en dan wil je ook nog eens een helm op..
MRCL is offline   Met citaat reageren
Oud 29-09-11, 20:52 Standaard   #17
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Ik krijg hetzelfde gevoel als ik mensen zie fietsen met een helm op, die wil ik ook altijd expres laten vallen. En ja, ook kinderen.
Om even off-topic te gaan, ik moet ook altijd even grinniken als de Duitsers weer ons land binnen dringen tijdens de vakanties en allemaal met 'n helmpje fietsen.

Nu ik sinds niet zo lang zelf op de racefiets zit en al menigmaal in situaties terecht kom dat 'n helmpje bijna noodzakelijk is, vraag ik me eigenlijk af waarom 't in NL (voor kinderen) ook niet verplicht gesteld wordt.

't Is pure gewenning, zo'n ding op je hoofd als je gaat fietsen. Als iedereen 't gaat doen, hoef je ook niemand meer uit te lachen.

In 't voetbal, tja .. Ik kan me voorstellen dat vooral keepers ervoor kiezen. Ze komen vaak met 't hoofd op gevaarlijke hoogte (of moet ik laagte zeggen) in en riskeren 'n trap op/richting 't hoofd.

Ik denk dat je degenen die ervoor kiezen vrij moet laten daarin, maar dat er wel goed gekeken moet worden naar 't materiaal. Net als sieraden, moet je met zo'n helm ook niemand anders kunnen verwonden. Als 't van dat zacht materiaal is, is 't zelfs niet eens heel erg als je eens met de koppen tegen elkaar knalt. Dan wordt die klap nog wat geäbsorbeerd door 't materiaal.

Oud 29-09-11, 21:16 big smile   #18
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie Bekijk bericht
[...]

Leuk om te weten man . De Meso Indianen dus ..

Hen wel verschillende docu 's gezien wat voetbal aangaat en wanneer men werkelijk daarmee begonnen is .

Mmmm, oke 5500 jaren oud .. , maar leek het echt op voetbal ? Mja.. wil het best geloven ..

En wat die opoffering betreft : Man man man , motivatie heb je dan echt niet nodig ..

Zouden ze bij Ajax eens moeten doen ..
Het leek niet echt op voetbal Tjek. Ik ben afgelopen mei in Mexico geweest. En daar lieten ze zien hoe de Maya's destijds "voetbalde". Ik heb net even wat filmpjes gezocht op youtube. Kijk en oordeel zelf. Doel is om de bal door die die ring te spelen.

Ze speelden ook nog een soort hockey, alleen dan niet met een gewone bal maar met een vuurbal. Zag er spectaculair uit.

Laatst gewijzigd door Thieske; 29-09-11 om 21:26
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 29-09-11, 23:08 Standaard   #19
Roem en glorie

Ik ben alleen bang voor de commercie. Na de roze/gele/blauwe/oranje/paarse/enzz schoenen, komen er nu ook helmen in die kleurtjes

Oud 30-09-11, 16:49 Standaard   #20
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
Ik ben alleen bang voor de commercie. Na de roze/gele/blauwe/oranje/paarse/enzz schoenen, komen er nu ook helmen in die kleurtjes
En tv-reclames die niet voor 20u op tv mogen...

Oud 01-10-11, 01:12 Standaard   #21
Snappie?

MRCL's Voetbal Forum schermafbeelding

Pellatz droeg geen helm tegen Willem II.
MRCL is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-11, 09:04 sunglasses   #22
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Allemaal leugens. De Engelsen hebben het voetbal uitgevonden.

Oud 01-10-11, 14:55 Standaard   #23
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer dat ze het inmiddels vergeten zijn .
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 03-10-11, 09:06 Standaard   #24
Roem en glorie

Oorspronkelijk geplaatst door MRCL Bekijk bericht
Pellatz droeg geen helm tegen Willem II.
Nee inderdaad, ik las nu weer ergens dat hij er wel mee trainde?

Oud 05-10-11, 15:09 Standaard   #25
Tukker .

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
[...]

Het leek niet echt op voetbal Tjek. Ik ben afgelopen mei in Mexico geweest. En daar lieten ze zien hoe de Maya's destijds "voetbalde". Ik heb net even wat filmpjes gezocht op youtube. Kijk en oordeel zelf. Doel is om de bal door die die ring te spelen.

Mexican Ballgame - YouTube

Xcaret - Pok-ta-Pok - Mayan ball game - YouTube

Mayan Ball Game - Xcaret, Riviera Maya, Mexico - YouTube

Ze speelden ook nog een soort hockey, alleen dan niet met een gewone bal maar met een vuurbal. Zag er spectaculair uit.

Fire ball game - YouTube
Hahaha.. leuk om te zien man ..

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:20.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site