Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20-09-11, 10:34 Standaard   #101
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
[...]
Een teken van kracht, respect en fatsoen moet je denk ik niet bepaald bij Ajax-supporters gaan zoeken. Ajacieden zijn in principe net zulke figuren als andere supporters, met hun uitwassen/gajes en hun normale supporters. Er zal altijd een groep zijn die er op uit is om te kwetsen.
Nou, ik lees hier al van veel mensen dat dat Joden gedoe voorr hen niet hoeft. En ik denk nog altijd dat de grote groep in staat moet zijn om de kleine groep onschadelijk te maken.

Oud 20-09-11, 10:39 emo   #102
Męnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
[...]

Nou, ik lees hier al van veel mensen dat dat Joden gedoe voorr hen niet hoeft. En ik denk nog altijd dat de grote groep in staat moet zijn om de kleine groep onschadelijk te maken.
Dat probeerden ze 70 jaar geleden ook

Oud 20-09-11, 10:47 Standaard   #103
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Het Ajax-publiek zit wel iets anders in elkaar dan bijv. het Heerenveen-publiek, en dat bedoel ik (dit keer ) niet lullig.

De harde fanatieke kern is juist de hechte groep, de rest zijn individuen of kleine groepjes die elkaar hoogstens van gezicht kennen. Bovendien is de harde fanatieke kern wat sterker, groter, assertiever etc.

Als hier een normale supporter naar een kale hooligan loopt en zegt 'dat die Jodenliedjes echt niet kunnen' kan die normale supporter natuurlijk direct naar het ziekenhuis.

Oud 20-09-11, 11:21 Standaard   #104
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
[...]

Het Ajax-publiek zit wel iets anders in elkaar dan bijv. het Heerenveen-publiek, en dat bedoel ik (dit keer ) niet lullig.

De harde fanatieke kern is juist de hechte groep, de rest zijn individuen of kleine groepjes die elkaar hoogstens van gezicht kennen. Bovendien is de harde fanatieke kern wat sterker, groter, assertiever etc.

Als hier een normale supporter naar een kale hooligan loopt en zegt 'dat die Jodenliedjes echt niet kunnen' kan die normale supporter natuurlijk direct naar het ziekenhuis.
Dat verschil is me wel duidelijk hoor Al zitten er bij ons meer doorgesnoven idioten dan jullie vaak vermoeden.

Ik bedoelde ook niet zozeer aanspreken maar meer in het stadion duidelijk maken dat het ongewenst is door iets anders te gaan zingen, allemaal je broek uit te trekken of iets anders ludieks

Oud 22-09-11, 09:21 Standaard   #105

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoorde gisteren op het radionieuws dat er door Ajaxsupporters een oproep is gedaan om komend weekend zoveel mogelijk Israelische vlaggen en sjaals en petjes met Davidssterren mee te nemen als statement?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 22-09-11, 09:22 Standaard   #106
Niet te sip!

Door de boefjes van afca.nl ja. Zal uiteindelijk dus wel meevallen, ook al denkt de media dat die site door elke Ajax-supporter meerdere malen per dag wordt bekeken.

Oud 05-10-11, 20:28 Standaard   #107

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

*ZUCHT*

Kap nou eens met die retorische truukjes van de omdraaiing. Natuurlijk ligt het probleem aan alle kanten en is het de vraag of mensen er bereid zijn naar te luisteren en zich aan te passen, van beide kanten. Wat minder gevoelig, wat minder spreekkoren. Is het nou echt zo belangrijk om je Joden te blijven noemen, als het ook maar een opgedrongen naam is?
Waarom vind je het een probleem dat Ajax-fans zich joden noemen? Ik zie niet wat het probleem is. Dat mensen zich gekwetst voelen door leuzen als 'joden aan het gas' en 'kankerjoden' begrijp ik en zulke teksten zouden ook moeten verdwijnen, maar waarom moeten we er rekening mee houden dat Frits Barend het vervelend vindt dat er in de Arena 'superjoden' wordt gezongen? Ik vind het bijna iets engs hebben dat zulke etnische labels niet meer mogen worden geparodieerd. Juist door die collectieve identiteiten (etnisch, religieus, nationaal etc.) zo serieus te nemen ontstaan er problemen.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-11, 11:46 Standaard   #108

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

De Stichting Bestrijding Antisemitisme (BAN) heeft de dagvaarding tegen de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan ingetrokken. Dat meldde de organisatie vanochtend.

BAN maakte vorige maand bekend dat ze de burgemeester en Ajax had gedagvaard omdat zij te weinig doen als er antisemitische spreekkoren klinken in het stadion. Het kort geding tegen Ajax zet BAN wel door. Dat dient op 26 oktober bij de rechtbank in Amsterdam. Een delegatie van BAN had deze week 'een constructief en verhelderend gesprek' met de burgemeester.

Van der Laan liet via zijn woordvoerder in een reactie weten dat hij blij is dat de dagvaarding is ingetrokken. 'Wat onverlet laat dat we met elkaar aan de slag moeten om antisemitisme te bestrijden. Maar dat doe ik liever zij aan zij dan tegenover elkaar in de rechtbank. We streven uiteindelijk allemaal hetzelfde doel na.' (ANP/Redactie)
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-11, 11:49 no smile   #109
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

We streven uiteindelijk allemaal hetzelfde doel na
Dit lees ik als: "ook wij willen van het joden-imago van Ajax af"

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-11, 11:50 Standaard   #110
Niet te sip!

Dat willen ze ook. Het bestuur van Ajax wil dat ook.

Gebeurt alleen niet.

Oud 13-10-11, 11:51 Standaard   #111
Ich bin Mario

Blijkbaar gaat men nu samen met het BAN daar wat tegen doen.

Ik vind het tegenwoordig ook wel alleszins meevallen met dat hele joden gedoe. Vanuit het uitvak kwam er ook maar weinig "gejood" vorige week zondag.

Oud 16-10-11, 13:11 Standaard   #112

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Wanneer ze bij Ajax ineens joden-af zijn zouden we eigenlijk bij Groningen die geuzennaam moeten overnemen.
Joden zijn immers ook vaak boeren, in kibboetsen enzo.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 16-10-11, 13:13 big smile   #113
Niet te sip!

En dan doen wij boeren, omdat dat dan immers ook Joden zijn. Gewoon om de publieke opinie wat te fucken.

Oud 25-10-11, 13:28 Standaard   #114
Niet te sip!

Niet in het nieuws geweest, maar het kort geding is inmiddels ingetrokken:

Stichting BAN trekt kort geding tegen Ajax in

Overleg tussen Ajax en Stichting BAN – een organisatie die zich onder andere inzet voor de bestrijding van antisemitisme in voetbalstadions – heeft er toe geleid dat het kort geding dat Stichting BAN tegen Ajax had aangespannen niet door gaat. Ajax en Stichting BAN zullen in de toekomst blijven overleggen over de bestrijding van antisemitische uitingen rond Ajax wedstrijden.

Ajax treedt al vele jaren strikt en intensief op tegen alle racistische of anderszins kwetsende spreekkoren rond uit - en thuiswedstrijden van de club. Het beleid dat Ajax voert is gebaseerd op concrete gedetailleerde afspraken met belangrijke maatschappelijke partners, zoals de KNVB en voor de openbare orde verantwoordelijke instanties.

Aan het actief optreden tegen laakbare spreekkoren heeft Ajax onlangs een preventief aspect toegevoegd. Dat preventieve aspect is er met name op gericht antisemitische spreekkoren die zich in het verleden hebben voorgedaan vanuit de aanhang van sommige andere clubs te helpen voorkomen. Hierbij heeft Ajax aandacht voor het feit dat de bijnaam “Joden” die een deel van de aanhang van Ajax voor zichzelf gebruikt mogelijk een rol speelt bij niet te excuseren verwerpelijke antisemitische spreekkoren van supporters van sommige andere clubs. In het licht van dit feit en het feit dat een deel van de bezoekers van Ajax wedstrijden aanstoot neemt aan het enkele gebruik van de bijnaam - en zich daar door bedreigd voelt - meent Ajax dat het gebruik van de bijnaam “Joden” rond wedstrijden onwenselijk is. Daarbij heeft Ajax goede nota genomen van de intense emoties die dit kan oproepen en wil de club er voor zorgen dat iedereen op een normale manier de wedstrijden van Ajax kan bijwonen. Ajax wil een dialoog op gang brengen met de Ajax aanhang die ertoe moet leiden dat uiteindelijk niemand door het gebruik van de naam meer gekwetst zal kunnen worden.

Directeur Jeroen Slop zegt hierover:

“We willen dat iedereen nu echt begrijpt wat iedereen eigenlijk lang weet: Een Ajacied is een Ajacied omdat hij Ajax in zijn of haar hart draagt en de club door dik en dun steunt, niet meer en niet minder. Je ras, geslacht of geloof heeft daar helemaal niets mee te maken en dat is ook nooit zo geweest.”

Woordvoerder Hans Knoop van Stichting BAN zegt hierover: “Wij zijn blij bij Ajax begrip te hebben gevonden voor ons standpunt en daarom hebben wij besloten het kort geding tegen Ajax in te trekken.”

Oud 25-10-11, 13:32 Standaard   #115

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een slappelingen. BAN-ers lopen altijd weg.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 20-12-11, 14:18 Standaard   #116
AFCA

Riro's Voetbal Forum schermafbeelding

Ajax in gesprek over uitbannen spreekkoren
Supportersverenigingen van Ajax en burgemeester Eberhard van der Laan zijn in gesprek over het uitbannen van spreekkoren over Joden tijdens voetbalwedstrijden.

Van der Laan wil al langere tijd af van de spreekkoren, omdat deze volgens de burgemeester kwetsend zijn en antisemitische uitlatingen uitlokken.

Gisteren kwamen alle betrokken organisaties bijeen op de amtswoning van Van der Laan. Tijdens dit twee uur durende overleg sprak Van der Laan met de supportersverenigingen, de club Ajax, de KNVB, het Centraal Joods Overleg en de belangenorganisatie Cidi.

Iedereen was het er vrij snel over eens dat er iets aan de spreekkoren gedaan moet worden, laat de gemeente weten. Het is echter niet realistisch om te denken dat dit op korte termijn lukt. Er werden verschillende suggesties gedaan voor het uitbannen van de spreekkoren, maar tot concrete oplossingen werd nog niet gekomen.

De Stichting Bestrijding Antisemitisme spande eerder dit jaar een kort geding aan tegen Van der Laan, omdat zij vonden dat Van der Laan niet genoeg deed tegen de spreekkoren. Na een goed gesprek tussen de twee partijen werd het kort geding ingetrokken.
Vind het nog steeds niet echt realistisch, ben benieuwd met wat voor maatregelen ze willen komen.

Riro is offline   Met citaat reageren
Oud 20-12-11, 14:23 Standaard   #117
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Als dan de tegenstanders ook maar eens ophouden met die hamas liedjes.

Sowieso vind ik al die liedjes nergens over gaan, ook die vuurwerkgeluiden bij Twente zijn belachelijk.

Oud 20-12-11, 14:44 Standaard   #118
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik blijf het zo'n onzin vinden dat je ermee zou moeten stoppen omdat het antisemitische reacties zou oproepen.
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 20-12-11, 14:48 big smile   #119
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Ik blijf het zo'n onzin vinden dat je ermee zou moeten stoppen omdat het antisemitische reacties zou oproepen.
Joden mogen binnenkort ook niet meer met een keppeltje op langs een groepje Marokkanen/bontkraagjes lopen omdat het antisemitische reacties zou oproepen. Doen ze het toch, dan is het hun eigen schuld en kunnen ze geen aanklacht indienen.

Hetzelfde zal overigens gelden voor hand-in-hand lopende homo's.

Oud 20-12-11, 14:48 Standaard   #120

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
idd

Zo kan je ook zeggen dat je alle Joden zou moeten uitroeien omdat ze verkeerde dingen bij anderen oproepen

Oud 20-12-11, 14:59 thumb up   #121
Niet te sip!

Joden!

Oud 20-12-11, 15:04 emo   #122
Ich bin Mario

- nee niet grappig Prosac -

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:18.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site