![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Het is hilarisch, maar het heeft eigenlijk ook wel wat. Volg hier onze voetballers, trainers, journalisten en supporters die het Steenkolenengels als geen ander beheersen.
De ongekroonde koning mag natuurlijk niet ontbreken. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Abonnate on this discussy.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
PSV Eindhoven!
|
Kuyt zijn twitter
__________________ "A little knowledge is a dangerous thing." |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik heb Krol al binnen 20 seconden weggeklikt.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Steenkolen
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik heb zo dubbel gelegen om dat filmpje, niet normaal. Uit veiligheid wegklikken na 20 seconden is daarom ook zeker niet verkeerd.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Plaatsvervangende schaamte inderdaad, ik heb het ook niet uit kunnen kijken.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gewoon lekker Hollands spraak-tempo en ritme aanhouden en de woorden in het engels vertalen, zo doe ik het ook.
Krol´s engels
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bij SBS worden de heren ook op een cursusje getrakteerd volgens mij. Nu hebben Alberto Stegeman en Rob Geus weinig met het voetbalwereldje te maken, maar Hansie Hansie die Bryan Ruiz interviewde leverde ook aardige TV op.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Goed topic
![]() Wat ik overigens net zo irritant vind als steenkolen-engels is wanneer Nederlanders met een extreem Brits accent praten. En dan ook nog woorden als "bloke" of "me trousers" gebruiken
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Rob Geus , eind oktober komt die op tv in mijn dorpje
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
__________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Rob Geus
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Daar kan ik echt niet naar luisteren he
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Steinkohlen Deutsch
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hup Holland!
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Sneijder z'n kennis van zinsbouw en vooral werkwoord vervoegingen in de Engelse taal is ook nogal slecht. Wat dat betreft jammer dat ie niet naar Man Utd is.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Haha, ook terechte klacht inderdaad.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Ik moet bij steenkolen-Engels altijd hier aan denken: Helemaal geen Nederlands accent, maar toch hilarisch. You crazy Dutch bastard! __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hup Holland!
|
En wat is je excuus?
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dat ik er geboren ben,
.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hup Holland!
|
Mwoh, vooruit dan.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Trappatoni in het Duits is ook geniaal
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
www.dumpert.nl - And toen says ik toe mij wijf...
And toen says ik toe mij wijf. Blijft ook altijd een goeie |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
I speak English very well, not so snel, but dat komt nog wel.
I speak English very goed, but sometimes I vergeet that de grammar is a bit anders. __________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hup Holland!
|
Soms kom je er achter dat wat je zou bestempelen als steenkolen engels gewoon correct is. Zo kan je een vervelend kind gewoon een 'snotnose' noemen in het engels
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ich habe fertig!
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Die is echt zo legendarisch
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Van Persie en Jol waren als vanouds weer lekker bezig in de interviews in MOTD gisteren. Verschrikkelijk om aan te horen...
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Hup Holland!
|
Maar snap sowieso niet hoe veel Nederlanders de taal totaal niet oppikken van alle Engelstalige tv-series en films die ze kijken. Op m'n 13 was ik samen met nog iemand de enige die al vrij goed Engels kon in de brugklas. De rest kreeg het voor elkaar om de woorden als Russisch uit te spreken. Terwijl je dan toch al een paar jaar het dagelijks hebt gehoord... |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Aan de andere kant zijn het volgens mij alleen de Scandinaviërs (+IJsland) die in Europa beter Engels kunnen dan de Nederlanders.
Daarvoor hoef je bij de Fransen en Duitsers in ieder geval niet te zijn. Lekker naief volk met hun nagesynchroniseerde shit. __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Dat accent van Wenger na 20 jaar ofzo, geweldig
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Wat helpt is dus vooral de BBC kijken. Vroeger hadden we alleen de publieke omroep en Duitse zenders op tv bij ons thuis. Daar leer je wel Duits van spreken/verstaan.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ontertiteling in combinatie met de gesproken tekst zorgt juist dat je de taal goed leert.
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Dat deed ik vooral door op de BBC juist de ondertiteling aan te zetten. Bij Engelse series op de Nederlandse tv las ik gewoon de ondertiteling en 'hoorde' ik verder het Engels niet. Kan ook niet lezen en luisteren tegelijk.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Maakt nu sowieso niet uit, want tegenwoordig zijn alle kinderprogramma's in het Nederlands.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Inderdaad. Zelfs als je nu nog een vreemde taal wil leren is dat een goede manier.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Hup Holland!
|
) en films ook. Of vica versa; engelse subs onder Spaanse films. Omdat ik zo voorliep op de rest heb ik overigens nooit aandacht besteed aan de engelse lessen op school. Maakte de toetsen altijd op gevoel. Mij moet je echt niet vragen wat de present perfect of whatever is. Heb het nooit op die manier geleerd. Maar vraag me een brief te schrijven in correct Engels en geen probleem. Blijkbaar als kind het goed opgepikt, misschien een gevoel voor... maar nu op latere leeftijd gaat het een stuk moeizamer om vloeiend te worden in een nieuwe taal. Als kind kan je dingen zoveel makkelijker en sneller leren. Overigens was ik ook heel veel buiten spelen, voetballen enzo. Maar 's avonds toch wel op de bank en dan stond er Friends, A-team, McGuyver of MASH oid op. En vanaf m'n 8e ging ik over van nagesynchroniseerde films naar ondertitelde. The Lion King was geloof ik m'n eerste bioscoopfilm in originele taal.En idd scandinaviers zijn gemiddeld beter dan wij hollanders in de engelse taal. Ken redelijk wat zweden die het vrijwel accentloos spreken. Maar die lui kunnen ook al vrijwel accentloos Nederlands na 2 jaartjes hier
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Maar wij leren de Romaanse talen dan weer makkelijker.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Scandinaviërs zijn gewoon heel prettige lui. Sympathiek, intelligent, zijn afspraken mee te maken. Praat een paar keer Nederlands tegen ze en ze lullen je prima na. Ik mag ze graag.
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het grote Steenkolenengels topique
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|