![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Er was eens een nacht lang lang geleden (om precies te zijn donderdag 4 op vrijdag 5 september 2003)....... .....dat Cruoninga de slaap niet kon vatten. Hij besloot voor de gein al zijn bezochte stadions eens op een rijtje te zetten, en hierover een topic in VBL te openen. Het idee sloeg aan bij de mede-forummers, en inmiddels wordt er alweer een heel tijdje de officieuze FOK! Groundhoppers-ranglijst bijgehouden Links naar de vorige delen: VBL / Wie is FOK!'s beste Groundhopper? VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 2 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 3 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 4 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 5 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 6 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 7 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 8 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 9 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 10 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 11 VBL / Het grote FOK! groundhopperstopic, deel 12 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 13 VBL / Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 14 De grote WZV-Groundhopranglijst #1 De grote WZV-Groundhopranglijst #2 De grote WZV-Groundhopranglijst #3 De ranglijst per 4 september 2011 (11:30 uur) is als volgt: EREDIVISIE ![]() 1) Barnet_Bee - 307 ![]() ------------------------------ 2) Bossche Bol - 222 3) Dutchgooner - 135 4) DRD – 135 5) Grunner - 100 ================= 6) Aaf - 82 7) DarkShine - 75 8) MaxPower - 72 9) Kevin6188 - 69 10) Gatalin - 68 11) Yeahinho – 67 12) WheeledWarrior - 66 13) rd4 – 63 14) foxalert - 61 15) DAM – 54 16) maja - 53 17) Robjuhhh - 53 =============== 18) Luni - 51 19) Plato1980 - 50 --------------------------- 20) TerroRobbie - 49 EERSTE DIVISIE 1) Maja - 47 --------------------------- 2) PyTh - 46 3) Cruoninga - 44 4) Marioow - 43 5) Dos37 - 43 6) Superheld - 37 7) 9Christensen - 33 =============== 8)Lamme - 33 9) Riro - 33 10) Clough - 32 11) Bjoro - 32 12) Blawh - 32 13) SCH - 32 14) Silenus - 31 15) Mark-Hgl – 29 16) Jasza - 29 17) Aanvoerder - 27 =============== 18) reem - 27 19) Lamzak - 26 --------------------------- 20) Kopbal - 26 TWEEDE DIVISIE 1) Robin - 26 --------------------------- 2) zjroentje – 25 3) El Capitano - 24 4) VoreG - 24 5) Prosac - 23 6) Strooper - 22 7) BoWa - 22 8) RPS - 21 9) Brord - 21 10) JanBaapbal - 21 11) Prosac - 20 12)Behangplakker - 19 13) Bliksem - 19 14) Da_Sandman - 18 15) Rucebo - 18 16) Arcturus - 18 17) Suijk - 18 18) Damzkieee - 17 19) Keltie - 17 ----------------------------- 20) mcyodogg – 16 TELETEKST-KLASSE 1) Erasmus - 14 ----------------------------- 2) Breach - 14 3) Xummon – 14 4) MRCL - 13 5) Rompompom - 13 6) Robar - 12 7) Hofpleinfontein - 11 8) NumberNine – 11 9) Tjeuke – 10 10) Mindstate - 9 11) Zwoerd - 9 12) KnikkerKoning - 9 13) JensArsenal - 7 14) Jasper - 6 15) Raymania - 4 16) Witikvil - 4 Hé, ik sta er helemaal niet bij!! ![]() Nee natuurlijk niet slimmerik! Hoe moet ik nou weten hoeveel stadions jij hebt bezocht? ![]() Wil je jezelf ook terugzien in de ranglijst, maak dan maar even heel snel een opsomming inclusief nummering (!!) van de door jou bezochte stadions, en Ik heb ooit eens wat regels voorgesteld en daar konden voor zover ik weet de meesten zich wel in vinden. Even nog de belangrijkste punten op een rijtje: 1.) Een stadion telt pas 2x wanneer het nieuwe exemplaar op een andere plaats is gebouwd. Een vérbouwd stadion telt dus gewoon voor één! Er zijn stadions als de Vliert en Goffert die compleet vernieuwd zijn, maar ergens moet de grens getrokken worden, dus moet het nieuwe stadion op een andere plaats zijn gebouwd. 2.) Langs het stadion rijden, of het aan de buitenkant hebben bezocht telt niet. Op die manier is bijna iedereen wel eens 'langs' de Arena gekomen, terwijl ze gewoon op de snelweg er langs zijn gereden. Ik ben bijvoorbeeld ook naar de Bökelberg van Mönchengladbach geweest, maar stond voor een gesloten hek . Die telt dus ook (helaas) niet mee!3.) Amateurstadions tellen niet mee. Er zijn amateurclubs met een echt stadion, maar die grens is helaas moeilijk te bepalen... Quick Boys heeft een leuk stadionachtig complex, maar dan kun je bijv. "de Blauwe Kei" van Baronie ook wel een stadion noemen. En tel je die mee, waarom dan het sportpark van Gemert of Urk niet? En als we dan nog even doorgaan dan telt zo zelfs het achterste trainingsveld van FC Bal op 't Dak nog mee... Kortom: Een stadion dat vernieuwd/verbouwd is maar op dezelfde locatie is blijven staan telt nog steeds voor één (bijv. de Vliert, Galgenwaard, Geuselt). Nieuwe stadions op nieuwe locaties mag je wel mee tellen als (bijv. RBC, Roda, Vitesse). Maar het komt allemaal natuurlijk ook weer niet zó nauw! Enige zelf-inschatting bij het maken van je lijstje is uiteraard gewenst!
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
136 Wembley Stadium - London
This is the worst trip.......I've ever been on! Tien jaar geleden heb ik nog net de Twin Towers zien staan, maar was alles al hermetisch afgesloten voor de sloopwerkzaamheden. Wembley heeft al die jaren bovenaan de lijst gestaan om nog eens te bezoeken. Ruim drie jaar van te voren was al bekend dat de vriendschappelijke interland gespeeld zou worden. Het zal uiteindelijk niemand ontgaan zijn, dat vanwege de rellen in de wijken en de benodige politieinzet de vriendschappelijk wedstrijd Engeland-Nederland is afgelast. Voor de mensen die het nog niet wisten bij de metro: ![]() De boog ziet er indrukwekkend uit: ![]() Dan maar naar Wimbledon (zonder gras) ![]() En het Olympisch stadion in aanbouw: ![]() Uiteindelijk toch nog binnen geweest (korte tour, 10 pond). ![]() En een uniek souvenier: ![]() Van binnen is het echt een hele indrukwekkende bak. Tegenwoordig lijken alle nieuwe moderne stadions natuurlijk op elkaar, en ook Wembley mist wel iets wat het uniek maakt, maar toch indrukwekkend, 90.000 plaatsen en vanuit iedere hoek prima zicht. Wedstrijden dit najaar: 15 november Duitsland-Nederland, 3 december Newcastle United-Chelsea |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Doe jij het voortaan? Mooi!
Robjuhhh mag er wel uit die post hier niet. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Wedstrijdsjaaltje is toch een gaaf collectors item DRD!
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Mijn laatste en nog niet genoemde is het Niederrheinstadion in Oberhausen. Maar volgens mij is dat niet nummer 72. Ik zoek het vanavond thuis wel even op, want ik heb zo'n overzichtje.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Stadion # 223: Armand Melis Stadion, Dessel (Dessel Sport-Rupel Boom 2-1, 3e Klasse B Nationaal, 850 toeschouwers)
__________________ (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) (---) 24-05-2012 RKSV Nemelaer -SV Meerssen 1-0 (Prom./Degr. Hoofd-/1e Klasse) (---) 26-05-2012 SV Huizen - Ter Leede (Prom./Degr. Top-/Hoofdklasse) |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Misschien moest Fok! ook maar uit de OP gehaald worden
.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hoe heb je bepaald dat ik in de 2e divisie zit en Lamzak en Kopbal in de eerste?
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Ik sta op 70 nu inderdaad, Niederrheinstadion meegerekend. Dus 69 voor in de lijst klopt.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
En staat er niet twee keer Maja in.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
1) Erasmus - 14
----------------------------- 2) Breach - 14 3) Xummon – 14 8) RPS - 21 9) Brord - 21 10) JanBaapbal - 21 4) Marioow - 43 5) Dos37 - 43 10) Clough - 32 11) Bjoro - 32 12) Blawh - 32 13) SCH - 32 __________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
#14 | |
Robin: Er zijn drie oplossingen voor jouw probleem: 1 - je bezoekt een nieuw stadion waarmee je er boven komt 2 - je maakt zelf een ranglijst zonder fouten 3 - je vraagt heel netjes of ik het wil aanpassen
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ik zie trouwens namen in die lijst staan waarvan ik denk...
? Jan Baapbal ?
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Er komt weer wat bij na tien dagen UK met twaalf wedstrijden (drie revisits).
308. Bath City 309. Swindon Town 310. Malvern Town 311. Bradford Park Avenue 312. Clyde 313. Fleetwood Town 314. Barrow 315. Windsor 316. Aveley |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Komen al deze verslagen ook op je site, want ik vind het altijd wel leuk om te lezen
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
__________________ Work hard, earn less. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
101. Arena auf Schalke, Gelsenkirchen (Dui)
Schalke 04 - HJK Helsinki 6-1 Laatst gewijzigd door Grunner; 24-10-11 om 08:58 __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nederland:
01 Alkmaarderhout 02 Arke Stadion/Grolsch Veste 03 Gelredome 04 Stadion Oosterpark 05 Stadion Feijenoord 06 DSB Stadion 07 Zuiderparkstadion 08 't Kasteel 09 Stadion De Vijverberg 10 Euroborg 11 Seacon Stadion - De Koel - 12 Stadion Woudestein 13 Haarlem-stadion 14 Sportpark Schoonenberg 15 ADO Den Haag Stadion 16 Kras Stadion 17 Philips Stadion 18 Polman Stadion 19 Rat Verlegh Stadion 20 Amsterdam ArenA 21 Abe Lenstra Stadion 22 Gjaltemastadion aan de Langeleegte 23 McDOS Goffertstadion 24 Koning Willem II Stadion 25 Fly Brazil / DESKO Stadion 26 Stadion De Vliert 27 Parkstad Limburg Stadion 28 Jan Louwers Stadion 29 Mitsubishi Forklift Stadion 30 Stadion Galgenwaard 31 Lavans Stadion Engeland: 32 Loftus Road 33 St James' Park 34 Emirates Stadium Duitsland: 35 RheinEnergieStadion 36 Weserstadion 37 easyCredit-Stadion 38 Signal Iduna Park 39 osnatel ARENA 40 Wersestadion 41 Schüco Arena 42 HSH Nordbank Arena 43 Tivoli (nieuw) 44 rewirpowerSTADION 45 Schauinsland-Reisen-Arena 46 Energieteam Arena 47 Stadion am Bruchweg 48 Stadion am Bieberer Berg 49 airberlin world 50 Stadion Niederrhein 51 Stadion an der Gellertstraße Zwitserland: 52 Hardturm Rusland: 53 Sportivny Kompleks “Petrovsky” Finland: 54 Finnair Stadium Griekenland: 55 Stadio Toumpas 56 Stadio Georgios Karaiskakis 57 Olympiako Stadio Spanje: 58 Estadi “Ciutat de Valencia” 59 Mestalla Turkije: 60 Recep Tayyip Erdoğan Stadyumu 61 BJK İnönü Stadı 62 Şükrü Saracoğlu Stadyumu Zweden: 63 Gamla Ullevi (nieuw) Tsjechië 64 GENERALI Arena 65 Chance ARENA Hongarijë 66 Illovszky Stadion Wit-Rusland 67 Stadyon Dynama Oekraďne 68 Staděon "Dinamo" ěm. Valerěya Lobanovs'kogo Noorwegen 69 Color Line Stadion Tsja, de wedstrijd was niet veel, maar Alesund is wel leuk om een keertje bezocht te hebben. Aardig stadion aan het water, wat als gevolg heeft dat ook veel mensen uit de omgeving met hun boot bij het stadion aankomen. Logisch gezien de geografie, maar wel leuk om te zien. Charkiv ga ik helaas niet redden qua planning, Wenen ga ik binnenkort regelen en Malmö is nog even afwachten. Maar eerst volgende week zondag de Eredivisie wederom compleet maken met een bezoek aan Waalwijk
__________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
(83) Kingsmeadow-Wimbledon AFC. Bezocht op 6 augustus jl. voor de wedstrijd tegen de Bristol Rovers 2-3. Voor foto's check
Op 28 augustus tevens Watford FC tegen Birmingham City (2-2) bezocht op Vicarage road. Dit stadion had ik al eerder bezocht (maar toen was er geen wedstrijd). __________________ football is a not a matter of life or death! it's more important than that |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Hannover'96 v Standard Liege 0-0 Europa League __________________ 71 White Hart Lane 89 Anfield 02 Old Trafford 04 White Hart Lane, with style (16) 13.09.11 Borussia Dortmund v Arsenal @ Champions League 1-1 (17) 15.09.11 Hannover'96 v Standard Liege @ Europa League |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
1. De Kuip (Rotterdam-Feyenoord)
2. Woudestijn (Rotterdam - Excelsior) 3. Philllips Stadion (Eindhoven - PSV) 4. Rosada Stadion (Roosendaal - RBC) 5. Rat Verlegh Stadion (Breda- NAC) 6. De Geusselt (Maastricht - MVV) 7. Borussia Park (Monchengladbach- Borussia Monchengladbach) 8. Signal Iduna Park( Dortmund- Borussia Dortmund) 9. Tivoli (Aachen -Allemania Aachen) 10. Old Trafford (Manchester- Manchester United) 11. Mandemakers Stadion( Waalwijk-RKC Waalwijk) 12. Ruhrpark (Bochum- VFL Bochum) 13. Waldstadion (Frankfurt- Eintracht Frankfurt) 14. Schüco Arena (Bielefeld- Arminia Bielefeld) 15. Nieuw Galgenwaard (Utrecht- FC Utrecht) 16 Arena auf Schalke (Gelsenkirchen- Schalke 04) 17. Bosuilstadion (Antwerpen- RAFC) 18. LTU Arena (Dusseldorf- Fortuna Dusseldorf) 19. Het Kasteel (Rotterdam- Sparta) 20. Koning Willem 2 Stadion (Tilburg -Willem 2) 21. Stadion Krommedijk (Dordrecht - FC Dordrecht) 22. Stadion Rote Erde (Dortmund- Borussia Dortmund 2) 23. Ludwigsparkstadion (Saarbrucken- 1 FC Saarbrucken) 24. Stadion Niederrhein (Oberhausen - Rot-Weiss Oberhausen) 25. BayArena (Leverkusen- Bayer Leverkusen) 26. Georg-Melches-Stadion (Essen-Rot Weiss Essen) 27. De Vliert (Den Bosch - FC Den Bosch) 28. Grolsch Veste (Enschede- FC Twente) 29. RheinEnergieStadion (Koln- 1 FC Koln) 30. Stadion am Zoo (Wuppertal- Wuppertaler SV) 31. Tivoli nieuw (Aachen - Alemannia Aachen) 32. MSV Arena (Duisburg - MSV Duisburg) 33. Frankenstadion (Nurnberg- 1.FC Nurnberg) 34. Wiedenbrucker Jahnstadion (Reda-Wiedenbruck-SC Wiedenbruck 2000) 35. Paul-Janes-Stadion ( Dusseldorf- Fortuna Dusseldorf) 36. Franz Kremer Stadion ( Koln - 1 FC Koln II) 37. Parc des Princes (Parijs-PSG) 38. AirBerlin World (Düsseldorf - Fortuna Düsseldorf) 39. Tata Steel Stadion (Velsen - Telstar) 40. Amsterdam ArenA (Amsterdam - Ajax) 41. Grenzlandstadion (Mönchengladbach - Borussia Mönchengladbach II) 42. Coface Arena (Mainz - Mainz 05) 43. Rhein-Neckar-Arena (Sinsheim - TSG 1899 Hoffenheim) 44. Generali Arena (Praag-Sparta Praag) 45. Mommsenstadion (Berlijn - Tennis Borussia Berlin) 46. Stadion An der Alten Försterei (Berlijn - Union Berlin) 47.Olympiastadion (Berlijn - Hertha BSC) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
28. Den Dreef (Oud-Heverlee Leuven)
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Een twijfelgevalletje: het nieuwe stadion van Zwolle. De plek van het stadion overlapt gedeeltelijk die van het Oosterenk. Mag dit nu als nieuw stadion worden gerekend of niet?
Een ander twijfelgeval zijn oude stadions waar tegenwoordig niet meer in wordt gespeeld. Tellen die mee of niet? De Wageningse Berg bijvoorbeeld? Of Kaalheide en het Olympisch Stadion. Ik zou zeggen van wel, maar voor mijn gevoel gaat dat bijvoorbeeld niet op voor de restanten van een stadion in Glasgow waar tot 1967 werd gevoetbald en tegenwoordig een park is: ![]() Als er echter in 2005 nog op zo'n plek gespeeld was, had ik het alweer een andere situatie gevonden. Ik zie trouwens dat ik nog steeds wordt genoemd in de OP
Laatst gewijzigd door Cruoninga; 27-09-11 om 18:11 |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nederland
1. Heracles Almelo, Bornsestraat 2. Heracles Almelo, Polman Stadion 3. FC Twente, Diekman Stadion 4. FC Twente, Arke Stadion 5. FC Zwolle, Oosterenk Stadion 6. FC Volendam, Veronica Stadion 7. De Graafschap, De Vijverberg 8. Sparta, Het Kasteel 9. Excelsior, Stadion Woudenstijn 10. Feyenoord, De Kuip 11. Ajax, ArenA 12. PSV, Philips Stadion 13. Groningen, Euroborg 14. Heerenveen, Abe Lenstra Stadion 15. Willem II, Koning Willem II Stadion 16. RKC, Mandemakersstadion 17. Vitesse, Gelredome 18. NAC, Rat Verlegh Stadion 19. FC Utrecht, Stadion Galgenwaard 20. Roda JC, Kaalheide Spanje 21. FC Barcelona, Nou Camp 22. UD Las Palmas, Estadio de Gran Canaria 23. CD Maspalomas, Estadio San Fernando 24.Atletico Madrid, Estadio Vicente Calderon 25. Real Madrid, Estadio Santiago Bernabeu Italië 26. Hellas/ Chievo Verona, Stadio Marc'Antonio Bentegodi 27. AC Milan/ Internazionale, San Siro/ Guissepe Meazza 28 Pisa Calcio, Arena Garibaldi - Romeo Anconetani China 29. Beijing Guoan, Workers Stadion 30. Beijing Olympisch Stadion 31. Shanghai Olympisch Stadion 32. Shanghai Shenhua FC, Hongkou Stadion 33. Guangzhou Evergrande FC, Yuexiushan Stadion 34. Hong Kong FA, Mong Kok Stadium 35. Guangdong Sunray Cave, Guangdong Provincial People's Stadium Matig jaar. Wil in de toekomst toch wel wat minder buitenkansjes (en dan met name de wat kleinere, authentieke stadions) laten lopen, zeker ook na het lezen/ zien van die toffe verhalen/ foto's van o.a. Marioow en Barnet laatst. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Leuk verhaal op de FP Marioow. Ik ga zelf in november een lang weekend die kant op. Met Sparta - Dukla en Slavia - Banik Ostrava op het programma.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ja baalde wel dat de competitie stil lag toen ik er was had graag ook wel wat in competitieverband bezocht. Maar wie weet komt het ooit nog.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
71. Estadio Vicente Calderón
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
72. Olympiastadion
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ik kan eindelijk weer eens een nieuw stadion toevoegen.
1. Euroborg, Groningen 2. Oosterpark, Groningen 3. De Langeleegte, Veendam 4. Univé Stadion, Emmen 5. Abe Lenstra Stadion, Heerenveen 6. Amsterdam Arena, Amsterdam 7. De Kuip, Rotterdam 8. Gelredome, Arnhem 9. Rat Verlegh Stadion, Breda 10. De Vijverberg, Doetinchem 11. Nieuw Galgenwaard, Utrecht 12. Mandemakers Stadion, Waalwijk 13. Grolsch Veste, Enschede 14. Polman Stadion, Almelo Duitsland: 15. Embdena Stadion, Emden 16. Stadion Niederrhein, Oberhausen 17. Olympia Stadion, Berlijn 18. Stadion An der Alten Försterei, Berlijn 19. HSH Nordbank Arena, Hamburg 20. Esprit Arena, Düsseldorf Engeland 21. Craven Cottage, Londen 22. Stamford Bridge, Londen Oostenrijk 23. Tivoli, Innsbrück België 24. Achter de Kazerne, Mechelen. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
(84) B2net stadium Chesterfield-Notts County 1-3 (zaterdag 15 oktober 2011)
(85) Bramal Lane Sheffield United-Sheffield Wednesday 2-2 (zondag 16 oktober 2011) __________________ football is a not a matter of life or death! it's more important than that |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
70. Mandemakers Stadion
Voor de tweede keer de Eredivisie compleet. Nog 8 te gaan in de Jupiler League, hopelijk kan ik er daar nog een paar van bezoeken dit seizoen. België 71. Argos Stadion 72. Jan Breydelstadion Het volgende voor mij nieuwe stadion zal dat van Austria Wien worden. __________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
|
318. Weymouth -> Bob Lucas Stadium 319. SVV -> Sportpark Harga |
|
|
|
|
|
|
#41 |
![]() 1. Arke Stadion/De Grolsch Veste (Enschede, FC Twente) 2. Polman Stadion (Almelo, Heracles Almelo) 3. Oosterpark (Groningen, FC Groningen) 4. Adelaarshorst (Deventer, Go Ahead Eagles) 5. Amsterdam Arena (Amsterdam, Ajax) 6. Gelredome (Arnhem, Vitesse) 7. Jan Louwers Stadion (Eindhoven, FC Eindhoven) 8. Philips Stadion (Eindhoven, PSV) 9. De Vijverberg (Doetinchem, De Graafschap) 10. ADO Den Haag Stadion (Den Haag, ADO Den Haag) 11. De Goffert (Nijmegen, NEC) 12. Abe Lenstra Stadion (Heerenveen, sc Heerenveen) 13. De Kuip (Rotterdam, Feyenoord) 14. Koning Willem II Stadion (Tilburg, Willem II) 15. Stadion de Koel (Venlo, VVV) 16. AZ Stadion (Alkmaar, AZ) 17. Univé Stadion (Emmen, FC Emmen) 18. Parkstad Limburg Stadion (Kerkrade, Roda JC) 19. Euroborg (Groningen, FC Groningen) 20. Galgenwaard (Utrecht, FC Utrecht) 21. Woudestein (Rotterdam, Excelsior) 22. Rat Verlegh Stadion (Breda, NAC Breda) Denemarken: 23. TRE-FOR Park (Odense, Odense BK) Duitsland: 24. Vivaris Arena Emsland (Meppen, SV Meppen) 25. Olympiastadion (Berlin, Hertha BSC) 26. Stadion an der Alten Försterei (Berlin, 1. FC Union Berlin) 27. Friedrich-Ludwig-Jahn-Sportpark (Berlin, Türkiyemspor Berlin) 28. Weserstadion (Bremen, Werder Bremen) Engeland: 29. White Hart Lane (London, Tottenham Hotspur) Italië: 30. San Siro (Milaan, Internazionale/AC Milan) __________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Zaterdag naar de Oost-Vlaamse derby tussen AA Gent en Lokeren geweest, uitslag 3-1.
102. Jules Ottenstadion, Gent (België) ![]() ![]()
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nog een paar weekjes
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
En dan?
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
73. Kyocera Stadion (ADO Den Haag)
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Zondag naar Slovacko-uit. Nog nooit geweest en voor een maat van mij is het het enige stadion in Tsjechie waar hij nog niet is geweest.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
1. Arke Stadion/De Grolsch Veste (Enschede, FC Twente)
2. Polman Stadion (Almelo, Heracles Almelo) 3. Oosterpark (Groningen, FC Groningen) 4. Adelaarshorst (Deventer, Go Ahead Eagles) 5. Amsterdam Arena (Amsterdam, Ajax) 6. Gelredome (Arnhem, Vitesse) 7. Jan Louwers Stadion (Eindhoven, FC Eindhoven) 8. Philips Stadion (Eindhoven, PSV) 9. De Vijverberg (Doetinchem, De Graafschap) 10. ADO Den Haag Stadion (Den Haag, ADO Den Haag) 11. De Goffert (Nijmegen, NEC) 12. Abe Lenstra Stadion (Heerenveen, sc Heerenveen) 13. De Kuip (Rotterdam, Feyenoord) 14. Koning Willem II Stadion (Tilburg, Willem II) 15. Stadion de Koel (Venlo, VVV) 16. AZ Stadion (Alkmaar, AZ) 17. Univé Stadion (Emmen, FC Emmen) 18. Parkstad Limburg Stadion (Kerkrade, Roda JC) 19. Euroborg (Groningen, FC Groningen) 20. Galgenwaard (Utrecht, FC Utrecht) 21. Woudestein (Rotterdam, Excelsior) 22. Rat Verlegh Stadion (Breda, NAC Breda) 23. Het Kasteel (Rotterdam, Sparta) Denemarken: 24. TRE-FOR Park (Odense, Odense BK) Duitsland: 25. Vivaris Arena Emsland (Meppen, SV Meppen) 26. Olympiastadion (Berlin, Hertha BSC) 27. Stadion an der Alten Försterei (Berlin, 1. FC Union Berlin) 28. Friedrich-Ludwig-Jahn-Sportpark (Berlin, Türkiyemspor Berlin) 29. Weserstadion (Bremen, Werder Bremen) Engeland: 30. White Hart Lane (London, Tottenham Hotspur) Italië: 31. San Siro (Milaan, Internazionale/AC Milan) __________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Vandaag wezen groundhoppen in Haarlem, bij het oude Haarlem-stadion. Toch mooi als je daar rondloopt, er is sinds de sluiting van het complex in 2009 bijna niets veranderd, zelfs de keet die als fanshop diende staat er nog gewoon.
Jammer dat er geen betaald voetbal meer wordt gespeeld, het is een van de weinige stadions waar je de nostalgie nog proeft als je er rondloopt... overwoekerde toegangspoortjes, oude rotte statribunes... ik kan op de een of andere manier echt genieten van zulke stadions.
__________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Groundhopping Hongarije deel 5/6.
Stadion: Perutz stadion Club: Lombard Pápa Termál FC Stad: Pápa Groundhopping: Perutz stadion - Lombard Pápa Termál FC
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De grote WZV-Groundhopranglijst #4
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |