![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
#102 | ||||||
|
Is Napoli een counter-ploeg?
Koekebakker ziet: ja. Fooball-Italia zegt:
Zonalmarking zegt:
Is dit erg en altijd naar om te zien? Nee, maar het blijft defensief, wat hier wordt ontkend. Als een paar topteams ervoor opteren om achterover te hangen en te leunen op snelle uitvallen dan kan dat een eenzijdig beeld opleveren, zeker als de niet-counterende tegenstander kostte wat het kost wil voorkomen dat ze naar de slachtbank worden geleidt. In de wedstrijd tegen Juventus dreigde dat ook te gebeuren, Juventus was terecht voorzichtig in hun benadering, maar de individuele fouten brachten de noodzakelijke jus in de match. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 01-12-11 om 14:14 |
|||||||
|
|
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Jij kan enkel zeggen 'jij hebt een andere wedstrijd gezien als de rest'.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
|
|
|
#107 |
|
- nee -
Laatst gewijzigd door Prosac; 01-12-11 om 15:20 __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
__________________ "Welk verleden speelt geen rol in het heden?" (Ducrot) |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Palmboom
Koekie komt tenminste nog met hier en daar wat argumenten, waar ik het overigens niet mee eens ben. Italiaans voetbal is sinds vorig seizoen weer aantrekkelijk. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Dat is plotsklaps veranderd?
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Vast niet plotsklaps, maar ik vond tot begin dit jaar Italiaans voetbal een saaie kijksport, er was geen vermaak. Beetje alsof je naar de gemiddelde pot van Barcelona zat te kijken (al zit de saaiheid daar vaak in de eenzijdigheid)
Italiaanse ploegen zijn bang om te verliezen, ja. Veel clubs hangen op de counter, ja Echter: tegenwoordig vermaken de ploegen wel, wedstrijden zijn boeiend en interessant om te volgen, er gebeurd veel, er vallen weer meer goals. Dan kan in omschrijvingen wel countervoetbal staan, maar das nog altijd wat anders dan wat je vroeger had, met 10 man voor de 16 hangen en de 0-0 meer koesteren dan die goal maken. Ik weet niet wanneer dat verdwenen is, want ik volgde de Italiaanse competitie nauwelijks meer door de mening die ik eerder had gevormd. Natuurlijk zijn er in Italie ook nog wel saaie potjes, maar over de hele is de competitie inmiddels bijna zo leuk als de Duitse.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
||
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Het spelbeeld is veel interessanter en leuker als kijker. Misschien is hun opvatting niet anders dan 10 jaar geleden, maar nogmaals, het is veel leuker om naar te kijken. Duitsland was 10 jaar geleden ook niet het aangluren waard omdat men ook liever op de 0 speelde. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Het is altijd aantrekkelijk om iets als nieuw of modern te presenteren maar ik weet toevallig dat Capitano zichzelf ziet als een Italië fan en dat altijd is geweest. Waarschijnlijk had hij het ook tien jaar geleden zitten verdedigen en aan te prijzen.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Dan nog zijn er hier voldoende mensen (waaronder ik) die er eerder net zo over dachten als jij, maar die, na het een paar weken de kans te hebben gegeven (voorlopig) om zijn.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Oeh, onder de gordel Koekebakker. Als ik zou beweren dat jij niet objectief zou oordelen, dan is het forum te klein
.
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Nee, maar buiten dat is het toch helemaal niet relevant? Sinds enkele seizoenen is Italië weer leuk om te kijken, en hoe en waarom doet toch helemaal niet ter zake? Er gebeurt eindelijk weer wat in wedstrijden, en ik kan genieten van ploegen als Napoli, Roma, Milan, Udinese, etc..
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
En je kan zelfs Juve toevoegen, die doorgaans best leuk voetbal spelen tegenwoordig.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
#122 |
|
dit mag gezegd:
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
3 clubs door in de CL, enige land dat dat kan zeggen. Waarbij Napoli zelfs een Spaanse en Engelse club achter zich laat, de landen die de laatste jaren de CL regeren
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
||
|
|
|
|
|
#125 |
|
Blijft een saaie competitie.
Inter en AC zaten beide ook gewoon in een pret poule. __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Drie clubs door in de CL, kan geen enkel ander land dit seizoen zeggen.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Sowieso de ploegen die in de pot zitten: Apoel, Basel __________________ "Welk verleden speelt geen rol in het heden?" (Ducrot) |
||
|
|
|
|
|
#128 |
|
En wanneer was dit voor het laatst het geval?
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Drie clubs door in de CL was afgelopen seizoen nog het geval, meestal wel zelfs, alleen dat het als enige land zo was zal even geleden zijn.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
#132 |
|
|
|
|
|
#133 |
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Één slecht of goed jaar in de CL zegt wmb niks over het competitievoetbal. Dat laatste zit al een jaar of 3 in de lift, maar wilt men vaak niet zien (omdat men nooit kijkt).
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
En Inter was daarbij ook niet echt een goed uithangbord in het buitenland natuurlijk.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Napoli bleek, in ieder geval in San Paolo, te sterk voor Chelsea.
|
|
|
|
|
|
|
#138 | |
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
|
|
|
#140 |
Beetje flauw
|
|
|
|
|
|
#141 |
![]() Het Italiaanse voetbal staat er financieel gezien belabberd voor. Over het vorige seizoen werd er een verlies van liefst 428 miljoen euro geleden. Dat heeft een onderzoek in naam van de overkoepelende bond laten zien volgens Football-Italia. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Italiaans clubvoetbal verder in verval? #2
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|