![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Maar even weer wat vergelijken, aangezien de tv-gelden een grote invloed hebben op de budgetten van clubs in bijna elk land.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1. Liga Inglesa (Premier League) – contrato de 2009/10 a 2012/13 (3 temporadas) valor total de 3.538 milhões de Euros, dos quais 1.556 milhões de Euros respeitantes à venda de direitos internacionais, por ano os clubes Ingleses tem ao seu dispor 1.179 milhões de Euros para repartir entre os 20 clubes da Premier League. 2. Liga Italiana (Serie A) – contrato com a duração de 2 temporadas, de 2010/11 a 2011/12. Valor total de 1.822 milhões de Euros, cerca de 911 milhões de Euros anuais. 3. Liga Francesa (Frankrijk) – contrato com a duração de 4 temporadas, de 2008/09 a 2011/12. Valor total de 2.672 milhões de Euros, cerca de 668 milhões de Euros anuais. 4. Liga Alemã (Duitsland) – contrato com a duração de 4 temporadas, de 2009/10 a 2012/13. Valor total de 1.648 milhões de Euros, cerca de 412 milhões de Euros anuais. 5. Liga Espanhola (Spanje) – O Barcelona e o Real Madrid não se mostram muito interessados na venda colectiva dos direitos televisivos, uma vez que juntos obtêm cerca de 240 milhões de Euros anuais em direitos TV, para um valor total que ronda os 500 milhões de Euros entre os 20 clubes da liga. 6. Liga Turca (Turkije) – contrato com a duração de 4 temporadas, de 2010/2011 a 2013/2014. Valor total 1.041 milhões de Euros, cerca de 260,3 milhões de Euros anuais. 7. Liga Holandesa (eredivisie) – contrato com a duração de 3 temporadas, de 2008/9 a 2010/11. Valor total de 300 milhões de Euros, cerca de 100 milhões de Euros anuais. 8. Liga Grega (Griekenland)– contrato com a duração de 3 temporadas, de 2009/10 a 2011/12. Valor total de 162 milhões de Euros, cerca de 54 milhões de Euros anuais. (montante pode aumentar caso Olympiakos e Xhanti entrem também na venda colectiva). 9. Liga Portuguesa (Portugal) – Tal como em Espanha, Portugal também não vende os seus direitos tv colectivamente, sendo que Benfica, Sporting e Porto arrecadam em conjunto cerca de 24 milhões de Euros anuais, sensivelmente metade do valor total estimado pago aos 16 clubes da liga. 10. Liga Polaca (polen) – contrato com a duração de 3 temporadas, de 2008/09 a 2010/11. Valor total de 101,5 milhões de Euros, cerca de 33,8 milhões de Euros anuais. 11. Liga Romena (Roemenie) – contrato com a duração de 3 temporadas, de 2008/2009 a 2010/11. Valor total de 85 milhões de Euros, cerca de 28,3 milhões de Euros anuais. 12. Liga Escocesa (Schotland) – contrato com a duração de 5 temporadas, de 2009/10 a 2014/15. Valor total de 75 milhões de Euros, cerca de 15 milhões de Euros anuais. O contrato assinado com a Setanta antes da sua falência era de 157 milhões de Euros pelo mesmo período, cerca de 31,4 milhões de Euros por ano. 13. Liga Belga (Belgie) – contrato com a duração de 3 temporadas, de 2008/09 a 2010/11. Valor total de 44,7 milhões de Euros, cerca de 14,9 milhões de Euros anuais. Die verschillen zijn echt enorm; ook tussen de clubs per competitie. Vind het ook wel opvallend dat Schotland vrij laag staat en Belgie heeft natuurlijk net een betere, nieuwe deal die ze veel meer gaat op leveren. Opmerkelijke dingen? Nederland staat ook niet eens zo heel laag trouwens. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nederland krijgt geen 100 miljoen per jaar hoor, eerder 30. Cijfer van Belgie in de OP klopt ook niet, dat is hoger.
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Die 45m klopt hoor; de nieuwe deal is hoger, voor komend seizoen.
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Die van Nederland klopt inderdaad niet, volgens mij. In de VI van 22 juni staat dat Nederland zo'n vijftig miljoen per jaar binnenhaalt. Ongeveer even veel als Griekenland en Denemarken.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Spanje
__________________ 2e rings user. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dat.
Altijd maar met zijn allen haten op Engeland, maar daar wordt de boel onderling in ieder geval niet zo belachelijk scheef getrokken. __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tja, en het dan gek vinden dat er maar 2 teams meedoen om het kampioenschap.
__________________ 2e rings user. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dat komt toch omdat de rechten daar niet collectief, maar individueel worden verkocht?
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Liga BBVA
__________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
Laar clubs lekker hun eigen rechten verkopen. .
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Niet om te zeuren, maar bij Iwan van Duren en Tom Knipping vraag ik me altijd af hoe dicht het bij de waarheid zit en wat de andere kant van het verhaal is.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Alsjeblieft niet zeg, dan moet je straks drie verschillende abonnementen afskuiten om alle wedstrijden van je club te kunnen zien.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik had dat bericht al in het Eredivisie Livetopic geplaatst, maar hier is het inderdaad beter op z'n plek.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Die moeten toch in publieke handen blijven, de samenvattingen althans.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Je bedoelt op het open net te zien zijn.
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ja. Het is in het voordeel van de Bertelsmannen en Sky's, hetgeen de EU ook op uit is om de op territorium gebaseerde media te doorbreken. De eurofielen hebben dondersgoed door dat je pan-europese media nodig hebt om een gezamenlijke cultuur te scheppen (hoe dun en kunstmatig die ook moge zijn, zie de VS, waar het gezamenlijke element heel erg hol is, dat lossen ze deels op door een hoop vlaggenvertoon en militair geweld).
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
Serie A sells TV rights for €2.5 billion Het nieuwe tv-contract voor de Serie A. De rechten van de samenvattingen, radio en een deel van de digitale rechten moeten nog verkocht worden en dat geldt ook voor de buitenlandrechten. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Iets meer dan het contract van de afgelopen twee jaar, blijkbaar is het rendabel.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Waarom wordt er zoveel betaald voor die boring saaie 0-0 en 1-0 wedstrijden
Snap niet dat sommige mensen zich nog steeds laten pakken door die competitie.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Matige troll Palmboom.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Stel dus dat je het voetbal nationaliseert, dan is dat 40 euro aan kijk en luistergeld erbij per jaar. En hoeveel kun je nou zien in een weekend? 3 a 4 wedstrijden? Hoogstens? Laatst gewijzigd door Koekebakker; 22-10-11 om 22:40 |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Als die Italianen er nou eens goed mee om zouden gaan.. paar leuke stadions bouwen of zo
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Waarom wordt een mening hier altijd als troll weg gezet
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Omdat het aantoonbare flauwekul was.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Statistisch heeft hij gelijk. Ik heb het pas geleden nog uitgezocht. Het aantal 0-0 wedstrijden vallen nog mee, het aantal 1-0 wedstrijden zijn gigantisch. En het aantal duels waar 4 doelpunten of meer vallen (zeg een 2-2) is ook aanzienlijk lager dan elders.
Geen troll dit keer, feitelijk gezien juist. Of dat het predikaat 'saai' verdient, is dan weer een subjectief oordeel dat iedereen voor zichzelf mag bepalen. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Dat moeten de gemeenten maar doen. Gelukkig is het daar nog van de gemeenten en is de openbare ruimte itt elders niet geprivatiseerd. Maar het zal er wel van komen.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Wanneer liepen de contracten met de kabelaars hier trouwens af? Daar verwacht ik nog wel wat van eerlijk gezegd voor Eredivisie Live. Verder vraag ik me af of het ooit zo rendabel gaat worden als voorspeld werd....
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Probleem met de inkomsten van de EL komt omdat we eigenlijk niks verdienen aan verkoop naar andere landen
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dat zijn toch twee heel verschillende dingen?
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Verkoop van TV rechten heb ik het over he
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ja, dat snap ik, maar Eredivisie Live richt zich op de Nederlandse markt. Daar zou meer in moeten zitten dan ze er nu uithalen, wat betreft buitenlandrechten hebben we weinig te verwachten.
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Niet veel dus. je zal markten moeten aanboren om meer te gaan verdienen. |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Maar ik vrees dat dat een utopie is. In welk land zou men nou echt geïnteresseerd zijn in de Eredivisie? Vlaanderen, Suriname misschien, dan houdt het denk ik wel zo ongeveer op.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
We blijven dus steken op max 65. Dus nauwelijks inkomen daardoor. Kunnen de clubs in elk geval beleid op maken.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Hup Holland!
|
Zijn de bedragen die hier besproken worden alleen voor de uitzendrechten binnen het betreffende land? Ofwel komen daar nog eens verdiensten uit verkoop van uitzendrechten aan buitenlandse zenders bij? Want dan is de verhouding nog schever denk ik. Een Barça - Real wordt in vrijwel heel de wereld uitgezonden en alleen die wedstrijd levert al meer geld op dan de 45 miljoen voor de eredivisie me dunkt.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Wat betreft Italië in ieder geval wel, ook uit eigen land komt daar trouwens nog wat bij.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Je zou die rechten gewoon gratis weg moeten geven aan het buitenland de komende jaren. Interesse creëren. En dan langzaamaan wat geld gaan vragen. Als je in het buitenland voetbal bezoekt en wat aan de praat raakt zijn er toch vaak wel wat voetbalgekken die de Nederlandse competitie volgen, voornamelijk via Eurogoals etc.
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Het gratis weggeven is nog niet eens zo'n gek idee, dan bereik je een grotere groep en voor bepaalde sponsoren kan dat best aantrekkelijk zijn. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Televisieinkomsten Eredivisie en buitenlandse competities: Wat levert het de clubs op?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|