Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-07-11, 10:14 Standaard   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Even een stukje historie:

FC Barcelona-voorzitter: 'Real brengt transfermarkt in disbalans'
Datum: 13-jul-2007 08:11

FC Barcelona-voorzitter Joan Laporta is geschrokken van het transferbedrag dat Real Madrid neertelde voor Porto-verdediger Pepe. Laporta meent dat de opgehoeste 30 miljoen euro de markt in disbalans brengt. "We moeten werken met realistische bedragen. Als we dat niet doen stijgen de prijzen tot recordhoogte. Op deze manier krijg je een inflatie op de transfermarkt. Barcelona heeft 17,5 miljoen euro betaald voor Gabi Milito, dat is een rechtvaardige vergoeding."

Laporta ontkent dat de nieuwelingen Milito, Eric Abidal, Yaya Touré en Thierry Henry paniekaankopen zijn na een teleurstellend seizoen. "Deze spelers hadden we sowieso gekocht - of we nu kampioen waren geworden of niet."(MA)
Babel voor 18 miljoen naar Liverpool. Torres voor 36 miljoen naar Liverpool. Henry voor 24miljoen naar Barcelona. Nani voor 20 miljoen naar Man Utd. Darren Bent voor 24 miljoen naar Tottenham. Pepe voor 30 miljoen naar Real. Ribery voor 25 miljoen naar Bayern. De geruchten rondom de beste spelers van de wereld zoals Kaka en Ronaldinho liegen er ook niet om. Bedragen minder dan 50 miljoen euro komen er niet in voor.

2007
Engelse clubs winkelen er lustig op los
Poul Annema

Een paar dagen nadat Liverpool 36 miljoen euro had vrijgemaakt om Fernando Torres weg te kunnen halen bij Atletico Madrid, legde de Engelse club nog eens 17 miljoen neer om zich voor komend seizoen te versterken met Ryan Babel van Ajax. Uitgewinkeld is Liverpool nog niet, want het staat wel vast dat ook de Israëliër Yossi Benayoun nog van West Ham United overkomt. Kosten: 7,5 miljoen euro.

Tegenover die peperdure aanschaf van nieuwe spelers staat de verkoop van vijf spelers – Bellamy, Cissé, Gonzales, Luis Garcia en Zenden – met een totale waarde van 37 miljoen euro. Er is weer sprake van een ongekende geldexplosie in de Premier League. De Engelse clubs zijn rijker dan ooit en zetten met hun ongeremde zucht naar kwaliteit binnen en buiten de landsgrenzen ook de buitenlandse competities onder grote druk.
Spoiler

Ajax zal zijn nieuw verworven kapitaal herinvesteren, en datzelfde geldt voor alle andere Europese clubs die te maken krijgen met de op drift geraakte Engelse voetbaleconomie. ‘We staan aan de vooravond van een van de zwaarste nationale competities’, zei deze week Alex Ferguson, de manager van kampioen Manchester United, in The Times. ‘Doordat elke club als gevolg van de nieuwe tv-deal van 4 miljard euro alleen al meer dan 50 miljoen euro aan de uitzendrechten ontvangt, is er veel geld in de markt.’

Los van de bonus uit de tv-inkomsten maakt Manchester United sowieso grote winsten met zijn merchandising en andere commerciële activiteiten. De titelhouder permitteerde het zich daardoor de afgelopen weken 75 miljoen euro te steken in de komst van drie aankomende sterren: Hargreaves (Bayern München), Nani (Sporting Lissabon) en Anderson (Porto).

Het staat wel vast dat de Argentijnse spits van West Ham United, Carlos Tevez, zich nog bij dit drietal zal voegen en ook in dienst treedt van Manchester United. ‘Dan hebben we niet alleen een van de beste ploegen van Europa, maar kunnen we ook, in tegenstelling tot vorig jaar toen we onvoldoende rotatiemogelijkheden hadden, op drie fronten strijden’, zegt Ferguson.

Er is sprake van totaal nieuwe verhoudingen in het Europese voetbal door de kokende geldstromen in Engeland. Het degelijke Portsmouth vestigde in januari 2006 een clubrecord met de transfer van Benjani Mwaruwari, voor wie de club 6,6 miljoen euro betaalde. Het was een uitzonderlijke en waarschijnlijk ook niet snel te overtreffen aankoop van de club.

De werkelijkheid is dat manager Harry Redknapp alleen al de afgelopen week drie aankopen deed die, in geld, ver uittorenden boven het niveau van de opzienbarende transfer van vorig jaar. Hij kocht David Nugent voor 9 miljoen euro bij Preston North End, betaalde 10,5 miljoen voor de Nigeriaan John Utaka aan het Franse Rennes en nam voor hetzelfde bedrag de Ghanees Sulley Muntari over van Udinese in Italië.

En Portsmouth staat niet alleen in dit prijzenfestival. West Ham United, door de IJslandse zakenman Eggert Magnusson gefinancierd, heeft deze zomer al 60 miljoen euro in nieuwe aankopen gestopt en de Thaise zakenman Thaksin Shinawatra heeft na zijn ‘overval’ op Manchester City – hij nam de club voor 125 miljoen euro over – de net aangestelde ex-bondscoach Sven-Göran Eriksson de vrije hand gegeven op de spelersmarkt.

Het geld rolt als nooit tevoren op de spelersmarkt van de Premier League. Clubs hebben inmiddels het vermogen om bijna al hun spelers miljonair te maken, salarissen tussen de 50- en 100 duizend euro per week zijn meer regel dan uitzondering geworden in dit voetbalparadijs.

Jeroen Oerlemans, directeur van Sport1, en zijn NOS-collega Jan de Jong zeiden vorige week bij een door het Sponsorhuis in Eindhoven georganiseerd debat over sportrechten dat de prijzen voor het eredivisievoetbal steeds lager zullen uitvallen. In Engeland lijkt de populariteit van voetbal bij tv, commercie en publiek onbegrensd.

Liverpool investeerde vorige zomer voor 28 miljoen euro in nieuwe spelers, verdiende alleen al dankzij zijn finaleplaats in de Champions League 49 miljoen en hield vanwege de derde plaats in de Premier League, 42 miljoen over aan extra tv-inkomsten.

De nieuwe tv-deal verzekert Liverpool komend seizoen van 60 procent meer omzet. En mocht lukken wat manager Rafael Benitez zijn bazen heeft voorgehouden – dat de komst van Torres, Babel en Benayon grote kansen op de titel biedt (!) – dan komt daar nog eens 75 miljoen extra bij. Bovendien zal Liverpool zich ook weer verdringen voor de lucratieve Champions League. Investeren op de spelersmarkt is rekenen, hopen en weten dat elke tegenstander met dezelfde ambitie heel gemakkelijk plannen kan doorkruisen.
Hill-Wood: It's out of control

ARSENAL chairman Peter Hill-Wood has blasted the summer transfer market as out of control. Real Madrid are reportedly willing to pay up to £60million for Cristiano Ronaldo while Manchester City have tabled a £25m offer for Barce-lona’s Brazilian outcast Ronaldinho. But Hill-Wood reckons football is living in a fantasy world at the same time as the business community heads for recession.

He said: “Maybe people need to be waking up to the realities of the world and that the days of easy money have come to a pretty sudden end. There is an awful lot of talk about big transfers and major demands of players. But you will find throughout Europe that money is not quite as easy to obtain as it used to be. I think a lot of these stories emanating from agents may not actually come to fruition.”

Arsenal are the only top-four club in England who are not dependent on a billionaire owner to cough up cash for transfers. And the Gunners chairman sent a warning out to those who are overspending now, that it will come back to haunt them.

Hill-Wood said: “It disappoints me because a lot of people don’t seem to realise that in the long run you must run a football club on a sensible commercial basis. A lot of the figures bandied around at the moment don’t make sense.”

Boss Arsene Wenger has splashed out under £5m on Cardiff starlet Aaron Ramsey, 17, and £11m on Marseille midfielder Samir Nasri so far this summer.
Rijtje duurste aankoop 2009/2010:

1. Cristiano Ronaldo (Real Madrid / Espanha) – 94.000.000 €
2. Zlatan Ibrahimovic (FC Barcelona / Espanha) – 68.000.000 €
3. Ricado Kaká (Real Madrid / Espanha) – 65.000.000 €
4. Xabi Alonso (Real Madrid / Espanha) – 35.400.000 €
5. Karim Benzema (Real Madrid / Espanha) – 35.000.000 €
6. Mario Gomez (Bayern Munique / Alemanha) – 30.000.000 €
7. Carlos Tévez (Manchester City / Inglaterra) – 29.000.000 €
8. Emmanuel Adebayor (Manchester City / Inglaterra) – 29.000.000 €
9. Jaleon Lescott (Manchester City / Inglaterra) – 27.500.000 €
10. Diego Milito (Internazionale / Itália) – 25.000.000 €
11. Filipe Melo (Juventus / Itália ) – 25.000.000 €
12. Dmytro Chigrinskiy (FC Barcelona / Espanha) – 25.000.000 €
13. Diego (Juventus / Itália) – 24.500.000 €
14. Arjen Robben (Bayern Munique / Alemanha) – 24.000.000 €
15. Lisandro López (Olympique Lyon / França) – 24.000.000 €
16. Roque Santacruz (Manchester City / Inglaterra) – 21.200.000 €
17. Yuri Zhirkov (Chelsea / Inglaterra) – 21.000.000 €
18. Glen Johnson (Liverpool / Inglaterra) –20.500.000 €
19. Samuel Eto´o (Internazionale / Itália) – 20.000.000 €
20. Alberto Aquilani (Liverpool / Inglaterra) – 20.000.000 €

Naar mijn idee is er nog helemaal geen kentering geweest in de bedragen die betaald worden. Spelers met 1 jarige contracten lijken duurder dan ooit; in Rusland wordt er met geld gesmeten alsof het niets is, in Engeland gaan zelfs spelers onder de EPL voor miljoenenbedragen weg. Met clubs als Man City is er ook werkelijk geen houden aan.

Hoe realistisch is het dat dit nog jaren doorgaat? Naar het schijnt worden dan daadwerkelijk eindelijk de regels toegepast voor het hebben van schulden als club in Europees verband; kan er daardoor een verandering in komen? Blijft Engeland altijd een geval apart? Dat een Downing weggaat voor hetzelfde bedrag als Suarez en Andy Carrol bijna een van de duurste spelers ter wereld was afgelopen transferperiode is echt absurd.

Wat is de waarde eigenlijk van een speler? Welk % aan meerwaarde zou je betalen om een speler te krijgen?

Oud 06-07-11, 10:32 emo   #2
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Engelse spelers in Engeland is sowieso waarde×2.

Oud 06-07-11, 11:05 Standaard   #3
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Glen Johnson, .

Ik kom echt zowat niet meer bij als ik die transfersom zie. .

Oud 06-07-11, 11:07 Standaard   #4
Kluf

Overigens zal het vanzelf wel weer in elkaar zakken. Ten tijde van de Galacticos waren de prijzen ook waanzinnig hoog. Overmars was ook ooit de duurste Nederlander ooit. Het komt en gaat denk ik.

Oud 06-07-11, 11:09 Standaard   #5
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

12. Dmytro Chigrinskiy (FC Barcelona / Espanha) – 25.000.000 €

Oud 06-07-11, 11:18 Standaard   #6
BS.

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Overigens zal het vanzelf wel weer in elkaar zakken. Ten tijde van de Galacticos waren de prijzen ook waanzinnig hoog. Overmars was ook ooit de duurste Nederlander ooit. Het komt en gaat denk ik.
Maar dat werd door Arsenal 5 jaar geleden ook al gezegd; en de krediet-crisis in 2009 zou het ook stoppen, maar er is nog niks veranderd. Als je ziet waar overal allerlei investeerders instappen en wat dat teweeg brengt... De TV-gelden zullen voorlopig ook niet minderen in landen om ons heen.

Oud 06-07-11, 11:42 Standaard   #7
Kluf

En de regel die er aankomt dat er niet meer mag worden uitgegeven dan dat er binnenkomt? Ik heb me daar niet heel erg in verdiept. Ik weet niet of jij weet of daar veel mazen in de regelgeving zitten die er voor zorgen dat nog steeds alles kan?

Oud 06-07-11, 11:44 Standaard   #8
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik lees net dat Real 45 miljoen voor Neymar wil gaan neerleggen, wtf
'real wil 45 miljoen euro neertellen voor neymar' | nusport.nl/spanje | Voor het laatste nieuws van elke sport
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 12:10 Standaard   #9
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

En de regel die er aankomt dat er niet meer mag worden uitgegeven dan dat er binnenkomt? Ik heb me daar niet heel erg in verdiept. Ik weet niet of jij weet of daar veel mazen in de regelgeving zitten die er voor zorgen dat nog steeds alles kan?
Bepaalde schulden worden bijvoorbeeld niet meegerekend (en aflossingen daarop). Zoals Manchester United die elk jaar 30m ofzo moet betalen aan rente op de schuld die ze hebben door de overname, telt niet mee. En je mag ook meer uitgeven dan je binnen krijgt volgens mij, maar er zit in limiet op (in procentent van je inkomsten).

Oud 06-07-11, 13:29 Standaard   #10
rasgroninger

Grulez's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon voor Glen Johnson en Roque Santacruz meer dan 20 mln

Emmanuel Adebayor, Dmytro Chigrinskiy en Jaleon Lescott zijn al blij als ze drie keer kunnen hooghouden...

Oud 06-07-11, 13:44 Standaard   #11

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

En dan is de transfer van Caroll nog niet vermeld .
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 13:45 Standaard   #12
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk Bekijk bericht
[...]

Bepaalde schulden worden bijvoorbeeld niet meegerekend (en aflossingen daarop). Zoals Manchester United die elk jaar 30m ofzo moet betalen aan rente op de schuld die ze hebben door de overname, telt niet mee. En je mag ook meer uitgeven dan je binnen krijgt volgens mij, maar er zit in limiet op (in procentent van je inkomsten).
Natuurlijk moet je meer kunnen uitgeven dan je binnenkrijgt, mits je een positief eigen vermogen hebt.

Oud 06-07-11, 13:46 Standaard   #13
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Grulez Bekijk bericht
Gewoon voor Glen Johnson en Roque Santacruz meer dan 20 mln

Emmanuel Adebayor, Dmytro Chigrinskiy en Jaleon Lescott zijn al blij als ze drie keer kunnen hooghouden...
Chygry en Lescott zijn echt geen koekebakkers hoor

Oud 06-07-11, 13:51 arrow   #14
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Even inhakend op de TT, zolang die oliesjeiks en olietsaars met geld blijven strooien, nee.
Tenzij de MAFIFA eens in gaat grijpen .

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 14:03 wink   #15
rasgroninger

Grulez's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
[...]

Chygry en Lescott zijn echt geen koekebakkers hoor
Houd koekebakker er buiten ja.

Oud 06-07-11, 15:05 Standaard   #16
Oorspronkelijk geplaatst door kabonk Bekijk bericht
[...]

Als dit echt nageleefd wordt gaat het vooral de Chelsea's en Man City's van deze wereld problemen opleveren. Die hebben veel te hoge kosten aan salarissen.

Ik ben wel benieuwd wat voor creatieve oplossingen er verzonnen worden om onder de regels uit te komen. Zou er bijvoorbeeld iets tegen te doen zijn als die jongens van Man City voor 100M per jaar shirtsponsor worden?
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 16:03 Standaard   #17
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DemonCleaner Bekijk bericht
[...]

Als dit echt nageleefd wordt gaat het vooral de Chelsea's en Man City's van deze wereld problemen opleveren. Die hebben veel te hoge kosten aan salarissen.

Ik ben wel benieuwd wat voor creatieve oplossingen er verzonnen worden om onder de regels uit te komen. Zou er bijvoorbeeld iets tegen te doen zijn als die jongens van Man City voor 100M per jaar shirtsponsor worden?
Nee , het gaat over een gemiddelde per competitie geloof ik, 100m shirtsponsor wordt niet volledig meegerekend.

Oud 06-07-11, 18:53 Standaard   #18

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Chygry was dat bedrag destijds echt wel waard maar heeft hij Barcelona weinig tijd gekregen.

Oud 06-07-11, 18:54 Standaard   #19
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Is er überhaupt wel eens een Sovjetspeler in Spanje geslaagd?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 18:56 Standaard   #20

Penev?

Oud 06-07-11, 18:56 thumb up   #21

Leuk topic trouwens.

Oud 06-07-11, 18:58 Standaard   #22
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Is er überhaupt wel eens een Sovjetspeler in Spanje geslaagd?
Karpin?

Oud 06-07-11, 18:58 Standaard   #23
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Penev?
Die Bulgaar van Valencia/Atletico? Dan kan je eerder nog Stoichkov noemen. Maar ik had het over de echte Sovjetlanden.
Oud 06-07-11, 18:59 Standaard   #24
Orgulloso

En Mostovoi natuurlijk

Oud 06-07-11, 19:01 Standaard   #25
Fear the Beard!

Beschastnykh had je ook nog net als Onopko, maar die speelden allemaal niet bij de echte top.
Oud 06-07-11, 19:06 big smile   #26

Ohja, Bulgarije was geen erkende Soviet-staat. My bad.

Oud 06-07-11, 19:30 Standaard   #27

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat er absurde transferbedragen betaald worden vind ik geen probleem, wat de gek ervoor geeft moet 'ie lekker zelf weten.

Wel ben ik er voor dat er een plafond komt aan wat een club mag besteden aan spelerssalarissen. (zoveel % van de sluitende begroting)
Ook moet er wmb een maximum aan het aantal contractspelers worden ingesteld, iets van 30 per club ofzo.

Verder ben ik voor het fiks verhogen van de opleidingsvergoedingen bij een transfer. Is nu 5% van de som, ik zou dat willen opkrikken naar 25% bij de eerste transfer. Elke transfer daarna 7,5% eraf. Spelers opleiden moet gaan lonen.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 30-07-11, 17:04 question   #28
BS.

Pastore en Aguero worden bij voor +- 45 miljoen euro verkocht - terechte waardes voor beiden?

Stekelenburg, international en ervaren, wordt met 1 jaar contract verkocht voor 6m, Courtois, een jonge Belgische doelman, wordt verkocht met een meerjarig contract voor 9 miljoen, terwijl De Gea van Atletico naar Man Utd gaat voor ruim 20 miljoen euro. Normale verhoudingen?

Oud 30-07-11, 17:12 smile   #29
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Pastore en Aguero worden bij voor +- 45 miljoen euro verkocht - terechte waardes voor beiden?
Voor Agüero in ieder geval wel. Pastore ken ik minder goed.

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Stekelenburg, international en ervaren, wordt met 1 jaar contract verkocht voor 6m, Courtois, een jonge Belgische doelman, wordt verkocht met een meerjarig contract voor 9 miljoen, terwijl De Gea van Atletico naar Man Utd gaat voor ruim 20 miljoen euro. Normale verhoudingen?
Lijkt me wel. Aangezien er weinig concurrentie voor Stekelenburg is hoeft Roma niet de hoofdprijs te betalen. Als Ajax echt voet bij stuk had gehouden over een hoge transfersom had Roma wel een jaartje gewacht.

En dat De Gea zoveel geld kost lijkt me niet meer dan logisch. Grootste keeperstalent van het moment, staat bovendien nu al anderhalf jaar nagenoeg foutloos te keepen en pakt punten voor club en land (sub21).

Oud 30-07-11, 17:15 Standaard   #30
Account not Activated

Ja kan, kijk naar de shirtsponsor van City
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site