![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | ||||
|
Even een stukje historie:
1. Cristiano Ronaldo (Real Madrid / Espanha) – 94.000.000 € 2. Zlatan Ibrahimovic (FC Barcelona / Espanha) – 68.000.000 € 3. Ricado Kaká (Real Madrid / Espanha) – 65.000.000 € 4. Xabi Alonso (Real Madrid / Espanha) – 35.400.000 € 5. Karim Benzema (Real Madrid / Espanha) – 35.000.000 € 6. Mario Gomez (Bayern Munique / Alemanha) – 30.000.000 € 7. Carlos Tévez (Manchester City / Inglaterra) – 29.000.000 € 8. Emmanuel Adebayor (Manchester City / Inglaterra) – 29.000.000 € 9. Jaleon Lescott (Manchester City / Inglaterra) – 27.500.000 € 10. Diego Milito (Internazionale / Itália) – 25.000.000 € 11. Filipe Melo (Juventus / Itália ) – 25.000.000 € 12. Dmytro Chigrinskiy (FC Barcelona / Espanha) – 25.000.000 € 13. Diego (Juventus / Itália) – 24.500.000 € 14. Arjen Robben (Bayern Munique / Alemanha) – 24.000.000 € 15. Lisandro López (Olympique Lyon / França) – 24.000.000 € 16. Roque Santacruz (Manchester City / Inglaterra) – 21.200.000 € 17. Yuri Zhirkov (Chelsea / Inglaterra) – 21.000.000 € 18. Glen Johnson (Liverpool / Inglaterra) –20.500.000 € 19. Samuel Eto´o (Internazionale / Itália) – 20.000.000 € 20. Alberto Aquilani (Liverpool / Inglaterra) – 20.000.000 € Naar mijn idee is er nog helemaal geen kentering geweest in de bedragen die betaald worden. Spelers met 1 jarige contracten lijken duurder dan ooit; in Rusland wordt er met geld gesmeten alsof het niets is, in Engeland gaan zelfs spelers onder de EPL voor miljoenenbedragen weg. Met clubs als Man City is er ook werkelijk geen houden aan. Hoe realistisch is het dat dit nog jaren doorgaat? Naar het schijnt worden dan daadwerkelijk eindelijk de regels toegepast voor het hebben van schulden als club in Europees verband; kan er daardoor een verandering in komen? Blijft Engeland altijd een geval apart? Dat een Downing weggaat voor hetzelfde bedrag als Suarez en Andy Carrol bijna een van de duurste spelers ter wereld was afgelopen transferperiode is echt absurd. Wat is de waarde eigenlijk van een speler? Welk % aan meerwaarde zou je betalen om een speler te krijgen? |
|||||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Engelse spelers in Engeland is sowieso waarde×2.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glen Johnson,
.Ik kom echt zowat niet meer bij als ik die transfersom zie. .
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Overigens zal het vanzelf wel weer in elkaar zakken. Ten tijde van de Galacticos waren de prijzen ook waanzinnig hoog. Overmars was ook ooit de duurste Nederlander ooit. Het komt en gaat denk ik.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
__________________ Boem! Koekoek! |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Maar dat werd door Arsenal 5 jaar geleden ook al gezegd; en de krediet-crisis in 2009 zou het ook stoppen, maar er is nog niks veranderd. Als je ziet waar overal allerlei investeerders instappen en wat dat teweeg brengt... De TV-gelden zullen voorlopig ook niet minderen in landen om ons heen.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
En de regel die er aankomt dat er niet meer mag worden uitgegeven dan dat er binnenkomt? Ik heb me daar niet heel erg in verdiept. Ik weet niet of jij weet of daar veel mazen in de regelgeving zitten die er voor zorgen dat nog steeds alles kan?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik lees net dat Real 45 miljoen voor Neymar wil gaan neerleggen, wtf
![]() 'real wil 45 miljoen euro neertellen voor neymar' | nusport.nl/spanje | Voor het laatste nieuws van elke sport |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bepaalde schulden worden bijvoorbeeld niet meegerekend (en aflossingen daarop). Zoals Manchester United die elk jaar 30m ofzo moet betalen aan rente op de schuld die ze hebben door de overname, telt niet mee. En je mag ook meer uitgeven dan je binnen krijgt volgens mij, maar er zit in limiet op (in procentent van je inkomsten).
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gewoon voor Glen Johnson en Roque Santacruz meer dan 20 mln
Emmanuel Adebayor, Dmytro Chigrinskiy en Jaleon Lescott zijn al blij als ze drie keer kunnen hooghouden... __________________ .woorden binnen niks, eenden leggen de aaier. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
En dan is de transfer van Caroll nog niet vermeld
.
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Even inhakend op de TT, zolang die oliesjeiks en olietsaars met geld blijven strooien, nee.
Tenzij de MAFIFA eens in gaat grijpen .
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Houd koekebakker er buiten ja.
__________________ .woorden binnen niks, eenden leggen de aaier. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
|
Ik ben wel benieuwd wat voor creatieve oplossingen er verzonnen worden om onder de regels uit te komen. Zou er bijvoorbeeld iets tegen te doen zijn als die jongens van Man City voor 100M per jaar shirtsponsor worden? |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Chygry was dat bedrag destijds echt wel waard maar heeft hij Barcelona weinig tijd gekregen.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Is er überhaupt wel eens een Sovjetspeler in Spanje geslaagd?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Penev?
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Leuk topic trouwens.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Karpin?
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
En Mostovoi natuurlijk
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Beschastnykh had je ook nog net als Onopko, maar die speelden allemaal niet bij de echte top.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ohja, Bulgarije was geen erkende Soviet-staat. My bad.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dat er absurde transferbedragen betaald worden vind ik geen probleem, wat de gek ervoor geeft moet 'ie lekker zelf weten.
Wel ben ik er voor dat er een plafond komt aan wat een club mag besteden aan spelerssalarissen. (zoveel % van de sluitende begroting) Ook moet er wmb een maximum aan het aantal contractspelers worden ingesteld, iets van 30 per club ofzo. Verder ben ik voor het fiks verhogen van de opleidingsvergoedingen bij een transfer. Is nu 5% van de som, ik zou dat willen opkrikken naar 25% bij de eerste transfer. Elke transfer daarna 7,5% eraf. Spelers opleiden moet gaan lonen. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Pastore en Aguero worden bij voor +- 45 miljoen euro verkocht - terechte waardes voor beiden?
Stekelenburg, international en ervaren, wordt met 1 jaar contract verkocht voor 6m, Courtois, een jonge Belgische doelman, wordt verkocht met een meerjarig contract voor 9 miljoen, terwijl De Gea van Atletico naar Man Utd gaat voor ruim 20 miljoen euro. Normale verhoudingen? |
|
|
|
|
|
|
#29 | ||
En dat De Gea zoveel geld kost lijkt me niet meer dan logisch. Grootste keeperstalent van het moment, staat bovendien nu al anderhalf jaar nagenoeg foutloos te keepen en pakt punten voor club en land (sub21). __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Account not Activated
|
Ja kan, kijk naar de shirtsponsor van City
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Transferbedragen - wat zijn spelers nou echt waard? Komt er ooit een daling?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|