![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
|
Op de FP, namens Muto: WijZijnVoetbal.nl - Jacobs en Van Well hoofdschuldigen voor onrust Feyenoord
Zeg het maar! |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Goed stuk.
Een groot probleem is naar mijn mening dat een groot deel van Het Legioen het nog niet begrijpt of niet wil begrijpen. Aan de ene kant is dat ook wel logisch. Er zijn zoveel dingen gaande en het is totaal niet transparant. De Feyenoord Supportersvereniging (FSV) heeft nu het stokje overgenomen van de zogenaamde Varkenoordgroep. De FSV zal dus komende tijd naar buiten komen met berichten die we eerder o.a. via Lunatic News openbaar werden gemaakt. Ik vind het een vreselijke situatie. Ik weet dat mijn club doodziek is maar ik sta compleet machteloos. Mijn club wordt geleid door voornamelijk mensen zonder binding met de club en eigen belang belangrijker vinden dan het belang van de club. Een van de grootste clubs van NL, met een prachtig stadion en een prachtige historie. Ik weet één ding zeker en dat is dat Feyenoord binnenkort weer van ons is. Wij geven niet op. Vraag maar aan VD Herik. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik kan me wel vinden in het verhaal. Wat mij betreft is Gudde ook niet echt aansprakelijk te houden voor de financiële malaise.
__________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Zal wel aan mij liggen maar ik snap weinig van de hele situatie. Waar ik altijd bang voor was is veel schimmigheid (ook doordat het vijfjarenplan bijv. nooit openbaar is gemaakt) en dat de investeerders Feyenoord als een soort bank gaan gebruiken. Als dat maar niet uit komt ben ik blij.
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Wie wat doet, wie wat wil, wie namens wie spreekt en welke belangen er zijn. Dat het bestuur niet deugt en die talent pools grote mislukkingen zijn is kraakhelder maar waar ik bijv. benieuwd naar ben is wie van de huidige investeerders daaraan hebben meegewerkt.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik vraag me af of dat zo is maar kan er geen oordeel over opmaken omdat ik er weinig meer van begrijp. Ik begrijp bijv. ook niet waarom er een schifting is gekomen in de investeerdersgroep (als ik dat goed heb meegekregen). Dat doe je niet om een kratje pils, er moet iets belangrijks achter zitten want in beginsel is daar niemand bij gebaat.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik bedoel: in principe hebben die investeerders elkaar nodig. Zonder elkaar is de kans klein dat ze hun geld terugkrijgen, zeggenschap verkrijgen of iets voor elkaar krijgen. En in het (semi-)openbaar verdeeldheid uitstralen maakt de kans er niet groter op dat anderen gaan aanhaken. Dus dan moet er iets belangrijks aan de hand zijn waardoor de belangen en wegen scheiden.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
Binnen die Vrienden van Feyenoord, die in het verleden miljoenen in Feyenoord hebben gestoken oa door die Talentpools en het Feyenoord Investering Fonds, zijn er eigenlijk ook 2 groepen. Groep die Blokland steunt (en krijgt steun van) de directie. Blokland wil met andere investeerders plaatsnemen in de RvC en de samenstelling van de directie houden zoals 'ie nu is. Die andere groep binnen Vrienden van Feyenoord wil dat de verantwoordelijke personen (met name Jacobs en Van Well) vertrekken en dat mensen met verstand van zaken plaatsnemen in de RvC. De supporters eisen ook het vertrek van Van Well en Jacobs vanwege het financiele wanbeleid. Alle partijen waren lange tijd met elkaar in gesprek maar na een tijd bleek dat Directie niet met supporters willen praten zolang zij geen respect tonen. Deze supporters hebben documenten en andere kennis die de mening dat de verantwoordelijke personen voor de huidige financiele (en sportieve) situatie onderbouwen. De Directie, RvC en enkele Vrienden van Feyenoord(Groep Blokland) houden elkaar het hand boven het hoofd. De Vrienden van Feyenoord die het niet eens zijn met de gang van zaken (Groep Huigen) dreigen nu hun toegezegde geld (enkele miljoenen) terug te trekken. De supporters icm de FSV proberen nu de volledige achterban te informeren over de situatie en de spelletjes die worden gespeeld. Naar mijn idee dat de druk en roep om het vertrek zou luid wordt dat de heren niet anders kunnen dan vertrekken. Feyenoord reageert ook via de media op berichten van de supporters. Dat de FSV nu het vertrouwen in directie opzegt is van groot belang. De FSV vertegenwoordigt een grote groep supporters en reageert niet vanuit emotie en passie maar constateert enkel feiten. |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
Maar wat vragen die ik heb zijn: Wie is die Varkenoordgroep? Namens wie spreken zij? Waarom zijn zij gevormd? Waarom niet binnen de FSV? Waarom moet er in de openbaarheid komen dat er verschil van inzicht bestaat onder de VvF? Wat zit er achter? Welke belangen? In principe heeft toch iedereen van VvF hetzelfde belang? Waarom ligt een Gudde ook onder vuur? Hij is toch niet verantwoordelijk voor de ellende? Waarom moeten er nu weer koppen rollen? (alhoewel de hautaine opmerkingen naar de supporters misschien daarvoor genoeg reden kunnen zijn) Waarom op dit moment? Zijn er feiten boven water van grote zelfverrijking ofzo? Eigenlijk is het onvoorstelbaar
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |||||||||||
|
Feyenoord is altijd al een zooitje ongeregeld geweest, iedereen is eigenwijs en iedereen heeft een eigen mening. Een mening waar mensen dan ook meestal aan vast blijven houden. Nee met deze beschrijving bedoelen we niet de mensen in het Maasgebouw maar de supporters. “Het Legioen” van Feyenoord is een enorme groep mensen, waar u als lezer, ook onder valt. Maar het Feyenoord Legioen is eigenlijk ook klein, want honderden kleine groepjes die allemaal hun eigen ding doen dat botst wel eens. Bij Feyenoord is geen ruimte voor een Capo, of een of andere malloot met een megafoon die bepaald wat de rest van de tribune wel of niet moet doen. Per definitie zal dat nooit werken “want wie is hij dan wel niet met zijn grote muil”, sommige supporters hebben wel meer aanzien dan de rest. Dit is niet omdat ze bijzonder zijn qua postuur of qua lengte-strafblad maar omdat ze veel tijd steken in Feyenoord, veel meer dan alle anderen. Deze mensen zitten in elke groep onder de supporters. Elk vak in het stadion heeft een mafkees die behoort tot de kleine groep mensen die bijvoorbeeld jaarlijks de ALV van de FSV bezoekt. Deze mensen kennen ook net wat meer mensen, niet omdat ze dat willen maar omdat dat zo gegroeid is. Hun passie en enthousiasme voor Feyenoord brengt ze bij elkaar, en dat trekt weer ander volk aan. Spelers, trainers, supporters, journalisten, sponsoren en investeerders… In de media suggereert men weleens dat dit “de harde kern” is, afhankelijk van de definitie die je hanteert mag je het zo misschien wel betitelen. Deze groep bestaat uit jong en oud, gek en gezond, groot en klein en wat zorgt dat ze met elkaar verbonden zijn is de buitensporige liefde voor Feyenoord. Dat deze groep uit een bonte verzameling supporters bestaat is moge duidelijk zijn. Er zijn bestuursleden van de FSV , bestuursleden van het Legioen, een registeraccountant en een advocaat met een S.C.F-tatoeage, supporters met een FIIIR-tatoeage die een eigen zaak hebben, ‘de oude mannen’ met loopstokken, fanatieke supporters met topfuncties, pet en sjaals, FR12 Crew, Lunatic News redactie, leden en sfeer supporters van de FRL en het TIFO Team. Natuurlijk zijn er ook supporters bij van de hakbrigade en het ruigere sloopwerk. Feyenoord hamert hier graag op, probeert de gehele groep over één kam te scheren en in hoekjes te zetten, maar dat was vroeger. Nu vormen deze 75 supporters met elkaar 1 BLOK. Wij zijn en blijven supporters die maar 1 ding willlen: Trots zijn op Feyenoord, wij vragen inzet op het veld en af een toe een prijs niets meer en niet minder. In 2010 is er aan deze groep de naam Varkenoordgroep gegeven. Nadat een aantal supporters een aantal keer overleg heeft gehad op Varkenoord met investeerders en de directie van Feyenoord. Deze groep supporters maakt zich zorgen over Feyenoord. En dan niet alleen over de sportieve resultaten, maar vooral over de toekomst van de club. Onze club! Juist doordat er van alle voorgaande bloedgroepen uit Het Legioen een supporter meepraat komen alle meningen ten aanzien van bepaalde zaken naar boven. Hierdoor kan de Varkenoordgroep goed inschatten wat de gevolgen kunnen zijn van beslissingen of meningen die de groep naar buiten brengt. Als laatste willen we benadrukken dat “wij” als Varkenoordgroep niet heilig zijn, en wellicht schaar jij je als lezer nu helemaal niet achter deze groep omdat je jezelf niet kan identificeren met ons. Wij geloven in elk geval dat we gezamenlijk wél het allergrootste gedeelte van Het Legioen vertegenwoordigen dat actief met Feyenoord bezig is. Maar mocht jij, jezelf hier nog altijd niet in kunnen vinden: Aan het begin van volgend seizoen zal de Feyenoord Supportersvereniging een forumavond houden. De Varkenoordgroep is geen geheim genootschap in mystiek gehuld, een ieder die zich geroepen voelt mag en kan die avond komen om met zijn of haar mening de Varkenoordgroep verder te complementeren.
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
#13 |
|
De voornaamste kop die moet rollen is die van Jacobs. De financieel directeur is direct verantwoordelijk voor het financiële beleid, dat dus zwaar poep is geweest. Diegene die daarop had moeten ingrijpen is de RvC, met als frontman van Well. Die heeft dus ook gefaald en moet als 2de weg. Volgens mij wordt er niet zozeer om Gudde zijn hoofd geroepen.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Er is eerder ook geopteerd voor een teruggetrokken rol van Gudde en een ander gezicht naar buiten, dus niet het ontslag.
Met de recente ontwikkelingen is dit voorstel echter van de baan. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
De boel moet gewoon compleet schoongeveegd worden voordat je verder kan. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Jacobs is al een tijdje niet populair. Vorig seizoen was er al gezeik, dit seizoen is het toegenomen door de resultaten, toename van de schuld en het naar buiten komen van de FiF. Vervolgens is er vanaf december/januari gewacht tot Feyenoord veilig was voor degradatie, om de rust binnen de selectie te handhaven.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
||
|
|
|
|
|
#19 | ||||
|
Daarvoor bestaat toch al de FSV?
|
|||||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
Als clubliefde meespeelt ben je bereid om meer risico te nemen denk ik. En daar wringt de schoen, ik ben ook van indruk van lang niet alle investeerders het doen vanuit de goedheid van hun hart, maar vanuit de beloftes voor hun portemonnee. __________________ The only thing I fear is my MoM |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
Overigens betwijfel ik of types als Abramovich het ook uit liefde en sociaal-maatschappelijke betrokkenheid doen maar dat is een ander verhaal. Zo'n Munsterman die full-time onbetaald werk doet zie ik meer als weldoener. |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Jacobs en Van Well hoofdschuldigen voor onrust Feyenoord
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|