Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 07-06-11, 16:56 Standaard   #1
Dnarbys

Sybrand's Voetbal Forum schermafbeelding

Op de FP, namens Muto: WijZijnVoetbal.nl - Jacobs en Van Well hoofdschuldigen voor onrust Feyenoord

Jacobs en Van Well hoofdschuldigen voor onrust Feyenoord

Dat de Feyenoord Supportersvereniging haar vertrouwen opzegde in de directie en Raad van Commissarissen was niet zo verwondelijk. Diverse media noemden het besluit opmerkelijk, maar veel Feyenoorders wisten dat deze kwestie veel langer speelde. Deze discussie tussen de partijen had makkelijk kunnen zijn opgelost: Onno Jacobs en Dick van Well hadden hun conclusies moeten trekken.

Al zeer geruime tijd is Jacobs doelwit nummer 1 voor de supporters onder leiding van de zogenaamde Varkenoordgroep. De Varkenoordgroep (VG) bestaat uit supporters uit alle geledingen en hebben gedurende een aantal maanden, op voorspraak van de investeerders, om de tafel gezeten met de directie. Onder andere via de VG werd de succesvolle actie ‘supporters steunen Feyenoord’ opgezet. Uiteindelijk is bij de overleggen de klad erin gekomen en werd er volgens de VG steeds minder naar hen geluisterd door de club.

Het welbekende eisenlijstje aan de directie (na het verlies tegen De Graafschap) was een van de gevolgen van de stroef lopende gesprekken. Ik denk dat hier de VG een grote fout heeft gemaakt. Er zijn namelijk, naar mijn mening, belachelijke eisen aangebracht. Echter waren er een aantal sterke punten, zoals het vertrek eisen van Beenhakker en Jacobs. Vooral met het laatste punt was ik het eens, met name gezien de berichtgevingen in de daaropvolgende weken. Berichtgevingen die vanuit de VG kwamen. Een bijzondere manier van kritiek leveren op de organisatie. Er werden namelijk sterk onderbouwde argumenten (veelal met cijfers) gegeven voor het eisen van het vertrek van de financieel directeur. De verslaggeving van de VG verdient zeker de complimenten.

Onno Jacobs is sinds 2006 in dienst bij Feyenoord en is verantwoordelijk voor de enorme schuldenlast. Het is dat de Vrienden van Feyenoord onder leiding van Pim Blokland in de club zijn gestapt, anders had Feyenoord waarschijnlijk in het rijtje Haarlem en RBC Roosendaal gestaan. Onder leiding van Jacobs is het negatieve vermogen van met 33 miljoen euro toegenomen. In 2006 begon Feyenoord het boekjaar met een negatief eigen vermogen van € 2.904.000. Ultimo juni 2010 bedroeg het eigen vermogen maar liefst € 34.822.000 negatief!

De reden voor deze grote stijging is vooral het Feyenoord Investeringsfonds (FIF). Hierin konden investeerders participeren in de aankoop van diverse spelers. Voor de investeerders was dit fonds uiterst rendabel: jaarlijks kregen de investeerders een rendementsvergoeding van 5%. Bovendien kregen ze bij verkoop van de spelers het volledige transferbedrag terug en nog een extra vergoeding van 10%. Maar het meest opmerkelijke van deze constructie is dat als een speler voor minder dan het geïnvesteerde bedrag wordt verkocht, dat dan de investeerders alsnog hun geld terugkrijgen. Kortom, de investeerders liepen geen risico en kregen bovendien een mooi percentage aan vergoedingen. In totaal zaten er voor ruim twaalf miljoen aan spelers in de FIF, zoals blijkt uit de documenten van de VG.

http://www.lunaticnews.nl/files/uplo...-2-620x852.jpg

http://www.lunaticnews.nl/files/uplo...itie-FIF-3.jpg

Nu ben ik zelf bezig met een economische opleiding, maar ik denk dat ik dorpsidioot wel kan inschatten dat zo’n fonds onverantwoord is. Schijnbaar heeft Jacobs dat niet doorgehad en heeft zodoende Feyenoord meegeholpen in verdere schulden. Jacobs moet zijn conclusies trekken en opstappen. Ik ben zelf niet van het keer op keer eisen van ontslagen van bestuursleden en alle andere soorten functies, maar als er zulke constructies worden bedacht dan is het wel nodig om het vertrek te eisen. Dick van Well en Pim Blokland hebben Jacobs gevraagd om zijn functie neer te leggen, maar hij heeft geweigerd. Hij zou dit seizoen af mogen maken om lopende zaken af te ronden en één heel jaarsalaris (in 2010 ruim € 200.000) meekrijgen. Onno Jacobs heeft dit voorstel geweigerd, niet uit clubbelang maar uit eigenbelang. Overigens is Dick van Well ook mede-schuldig. Hij had als lid van de Raad van Commissarissen Jacobs moeten aanspreken op zijn beleid. Als zowel Van Well en Jacobs waren vertrokken, dan was de ‘onrust’ niet ontstaan bij Feyenoord. De overige bestuursleden zijn nu de sjaak door de arrogantie van Onno Jacobs en Van Well. Overigens vind ik dat zowel Gudde als commercieel directeur Mark Koevermans geen blaam treffen. De chaos is niet in hun periode ontstaan, maar ervoor.

Het zou een goede ontwikkeling zijn wanneer Jacobs en Van Well vertrekken, al verwacht ik dat er nog een lange en hete zomer zal komen in Rotterdam.

Zeg het maar!
Sybrand is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 07-06-11, 21:25 Standaard   #2

Erasmus's Voetbal Forum schermafbeelding

Goed stuk.
Een groot probleem is naar mijn mening dat een groot deel van Het Legioen het nog niet begrijpt of niet wil begrijpen. Aan de ene kant is dat ook wel logisch. Er zijn zoveel dingen gaande en het is totaal niet transparant. De Feyenoord Supportersvereniging (FSV) heeft nu het stokje overgenomen van de zogenaamde Varkenoordgroep. De FSV zal dus komende tijd naar buiten komen met berichten die we eerder o.a. via Lunatic News openbaar werden gemaakt.
Ik vind het een vreselijke situatie. Ik weet dat mijn club doodziek is maar ik sta compleet machteloos. Mijn club wordt geleid door voornamelijk mensen zonder binding met de club en eigen belang belangrijker vinden dan het belang van de club. Een van de grootste clubs van NL, met een prachtig stadion en een prachtige historie.
Ik weet één ding zeker en dat is dat Feyenoord binnenkort weer van ons is. Wij geven niet op. Vraag maar aan VD Herik.
Erasmus is offline   Met citaat reageren
Oud 07-06-11, 21:35 Standaard   #3
Juk

Juk's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kan me wel vinden in het verhaal. Wat mij betreft is Gudde ook niet echt aansprakelijk te houden voor de financiële malaise.

Oud 07-06-11, 21:50 Standaard   #4

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal wel aan mij liggen maar ik snap weinig van de hele situatie. Waar ik altijd bang voor was is veel schimmigheid (ook doordat het vijfjarenplan bijv. nooit openbaar is gemaakt) en dat de investeerders Feyenoord als een soort bank gaan gebruiken. Als dat maar niet uit komt ben ik blij.

Oud 07-06-11, 21:52 Standaard   #5

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Zal wel aan mij liggen maar ik snap weinig van de hele situatie. Waar ik altijd bang voor was is veel schimmigheid (ook doordat het vijfjarenplan bijv. nooit openbaar is gemaakt) en dat de investeerders Feyenoord als een soort bank gaan gebruiken. Als dat maar niet uit komt ben ik blij.
Wat snap je niet?
Oud 07-06-11, 21:56 Standaard   #6

Wie wat doet, wie wat wil, wie namens wie spreekt en welke belangen er zijn. Dat het bestuur niet deugt en die talent pools grote mislukkingen zijn is kraakhelder maar waar ik bijv. benieuwd naar ben is wie van de huidige investeerders daaraan hebben meegewerkt.

Oud 07-06-11, 22:01 Standaard   #7
Juk

Wie wat doet, wie wat wil, wie namens wie spreekt en welke belangen er zijn. Dat het bestuur niet deugt en die talent pools grote mislukkingen zijn is kraakhelder maar waar ik bijv. benieuwd naar ben is wie van de huidige investeerders daaraan hebben meegewerkt.
Jij bedoelt dat de investeerders die aan de pools hebben meegedaan even schuldig zijn aan de gevolgen ervan, omdat ze wisten dat het voor Feyenoord erg nadelig was?

Oud 07-06-11, 22:04 Standaard   #8

Oorspronkelijk geplaatst door Juk Bekijk bericht
[...]

Jij bedoelt dat de investeerders die aan de pools hebben meegedaan even schuldig zijn aan de gevolgen ervan, omdat ze wisten dat het voor Feyenoord erg nadelig was?
Ik vraag me af of dat zo is maar kan er geen oordeel over opmaken omdat ik er weinig meer van begrijp. Ik begrijp bijv. ook niet waarom er een schifting is gekomen in de investeerdersgroep (als ik dat goed heb meegekregen). Dat doe je niet om een kratje pils, er moet iets belangrijks achter zitten want in beginsel is daar niemand bij gebaat.

Oud 07-06-11, 22:09 Standaard   #9

Ik bedoel: in principe hebben die investeerders elkaar nodig. Zonder elkaar is de kans klein dat ze hun geld terugkrijgen, zeggenschap verkrijgen of iets voor elkaar krijgen. En in het (semi-)openbaar verdeeldheid uitstralen maakt de kans er niet groter op dat anderen gaan aanhaken. Dus dan moet er iets belangrijks aan de hand zijn waardoor de belangen en wegen scheiden.

Oud 07-06-11, 22:12 Standaard   #10

In deze situatie heb je eigenlijk 3 belangrijke partijen: De directie en RvC van Feyenoord, de Vrienden van Feyenoord en de supporters in de vorm van de zogenaamde Varkenoordgroep icm de Feyenoord supportersvereniging(FSV).

Binnen die Vrienden van Feyenoord, die in het verleden miljoenen in Feyenoord hebben gestoken oa door die Talentpools en het Feyenoord Investering Fonds, zijn er eigenlijk ook 2 groepen. Groep die Blokland steunt (en krijgt steun van) de directie. Blokland wil met andere investeerders plaatsnemen in de RvC en de samenstelling van de directie houden zoals 'ie nu is. Die andere groep binnen Vrienden van Feyenoord wil dat de verantwoordelijke personen (met name Jacobs en Van Well) vertrekken en dat mensen met verstand van zaken plaatsnemen in de RvC.
De supporters eisen ook het vertrek van Van Well en Jacobs vanwege het financiele wanbeleid.
Alle partijen waren lange tijd met elkaar in gesprek maar na een tijd bleek dat Directie niet met supporters willen praten zolang zij geen respect tonen. Deze supporters hebben documenten en andere kennis die de mening dat de verantwoordelijke personen voor de huidige financiele (en sportieve) situatie onderbouwen.
De Directie, RvC en enkele Vrienden van Feyenoord(Groep Blokland) houden elkaar het hand boven het hoofd. De Vrienden van Feyenoord die het niet eens zijn met de gang van zaken (Groep Huigen) dreigen nu hun toegezegde geld (enkele miljoenen) terug te trekken.
De supporters icm de FSV proberen nu de volledige achterban te informeren over de situatie en de spelletjes die worden gespeeld. Naar mijn idee dat de druk en roep om het vertrek zou luid wordt dat de heren niet anders kunnen dan vertrekken.
Feyenoord reageert ook via de media op berichten van de supporters.
Dat de FSV nu het vertrouwen in directie opzegt is van groot belang. De FSV vertegenwoordigt een grote groep supporters en reageert niet vanuit emotie en passie maar constateert enkel feiten.
Oud 07-06-11, 22:21 Standaard   #11

Oorspronkelijk geplaatst door Erasmus Bekijk bericht
[...]

In deze situatie heb je eigenlijk 3 belangrijke partijen: De directie en RvC van Feyenoord, de Vrienden van Feyenoord en de supporters in de vorm van de zogenaamde Varkenoordgroep icm de Feyenoord supportersvereniging(FSV).

Binnen die Vrienden van Feyenoord, die in het verleden miljoenen in Feyenoord hebben gestoken oa door die Talentpools en het Feyenoord Investering Fonds, zijn er eigenlijk ook 2 groepen. Groep die Blokland steunt (en krijgt steun van) de directie. Blokland wil met andere investeerders plaatsnemen in de RvC en de samenstelling van de directie houden zoals 'ie nu is. Die andere groep binnen Vrienden van Feyenoord wil dat de verantwoordelijke personen (met name Jacobs en Van Well) vertrekken en dat mensen met verstand van zaken plaatsnemen in de RvC.
De supporters eisen ook het vertrek van Van Well en Jacobs vanwege het financiele wanbeleid.
Alle partijen waren lange tijd met elkaar in gesprek maar na een tijd bleek dat Directie niet met supporters willen praten zolang zij geen respect tonen. Deze supporters hebben documenten en andere kennis die de mening dat de verantwoordelijke personen voor de huidige financiele (en sportieve) situatie onderbouwen.
De Directie, RvC en enkele Vrienden van Feyenoord(Groep Blokland) houden elkaar het hand boven het hoofd. De Vrienden van Feyenoord die het niet eens zijn met de gang van zaken (Groep Huigen) dreigen nu hun toegezegde geld (enkele miljoenen) terug te trekken.
De supporters icm de FSV proberen nu de volledige achterban te informeren over de situatie en de spelletjes die worden gespeeld. Naar mijn idee dat de druk en roep om het vertrek zou luid wordt dat de heren niet anders kunnen dan vertrekken.
Feyenoord reageert ook via de media op berichten van de supporters.
Dat de FSV nu het vertrouwen in directie opzegt is van groot belang. De FSV vertegenwoordigt een grote groep supporters en reageert niet vanuit emotie en passie maar constateert enkel feiten.
Oké, dat wist ik ook maar bedankt dat je het globaal op somt.

Maar wat vragen die ik heb zijn:
Wie is die Varkenoordgroep? Namens wie spreken zij? Waarom zijn zij gevormd? Waarom niet binnen de FSV?

Waarom moet er in de openbaarheid komen dat er verschil van inzicht bestaat onder de VvF? Wat zit er achter? Welke belangen? In principe heeft toch iedereen van VvF hetzelfde belang?

Waarom ligt een Gudde ook onder vuur? Hij is toch niet verantwoordelijk voor de ellende? Waarom moeten er nu weer koppen rollen? (alhoewel de hautaine opmerkingen naar de supporters misschien daarvoor genoeg reden kunnen zijn) Waarom op dit moment? Zijn er feiten boven water van grote zelfverrijking ofzo?

Eigenlijk is het onvoorstelbaar

Oud 07-06-11, 22:34 Standaard   #12

[...]

Oké, dat wist ik ook maar bedankt dat je het globaal op somt.

Maar wat vragen die ik heb zijn:
Wie is die Varkenoordgroep?
De samenstelling van een supportersvertegenwoordiging

Feyenoord is altijd al een zooitje ongeregeld geweest, iedereen is eigenwijs en iedereen heeft een eigen mening. Een mening waar mensen dan ook meestal aan vast blijven houden. Nee met deze beschrijving bedoelen we niet de mensen in het Maasgebouw maar de supporters. “Het Legioen” van Feyenoord is een enorme groep mensen, waar u als lezer, ook onder valt. Maar het Feyenoord Legioen is eigenlijk ook klein, want honderden kleine groepjes die allemaal hun eigen ding doen dat botst wel eens. Bij Feyenoord is geen ruimte voor een Capo, of een of andere malloot met een megafoon die bepaald wat de rest van de tribune wel of niet moet doen. Per definitie zal dat nooit werken “want wie is hij dan wel niet met zijn grote muil”, sommige supporters hebben wel meer aanzien dan de rest. Dit is niet omdat ze bijzonder zijn qua postuur of qua lengte-strafblad maar omdat ze veel tijd steken in Feyenoord, veel meer dan alle anderen.

Deze mensen zitten in elke groep onder de supporters. Elk vak in het stadion heeft een mafkees die behoort tot de kleine groep mensen die bijvoorbeeld jaarlijks de ALV van de FSV bezoekt. Deze mensen kennen ook net wat meer mensen, niet omdat ze dat willen maar omdat dat zo gegroeid is. Hun passie en enthousiasme voor Feyenoord brengt ze bij elkaar, en dat trekt weer ander volk aan. Spelers, trainers, supporters, journalisten, sponsoren en investeerders… In de media suggereert men weleens dat dit “de harde kern” is, afhankelijk van de definitie die je hanteert mag je het zo misschien wel betitelen. Deze groep bestaat uit jong en oud, gek en gezond, groot en klein en wat zorgt dat ze met elkaar verbonden zijn is de buitensporige liefde voor Feyenoord. Dat deze groep uit een bonte verzameling supporters bestaat is moge duidelijk zijn. Er zijn bestuursleden van de FSV , bestuursleden van het Legioen, een registeraccountant en een advocaat met een S.C.F-tatoeage, supporters met een FIIIR-tatoeage die een eigen zaak hebben, ‘de oude mannen’ met loopstokken, fanatieke supporters met topfuncties, pet en sjaals, FR12 Crew, Lunatic News redactie, leden en sfeer supporters van de FRL en het TIFO Team. Natuurlijk zijn er ook supporters bij van de hakbrigade en het ruigere sloopwerk. Feyenoord hamert hier graag op, probeert de gehele groep over één kam te scheren en in hoekjes te zetten, maar dat was vroeger. Nu vormen deze 75 supporters met elkaar 1 BLOK. Wij zijn en blijven supporters die maar 1 ding willlen: Trots zijn op Feyenoord, wij vragen inzet op het veld en af een toe een prijs niets meer en niet minder.

In 2010 is er aan deze groep de naam Varkenoordgroep gegeven. Nadat een aantal supporters een aantal keer overleg heeft gehad op Varkenoord met investeerders en de directie van Feyenoord. Deze groep supporters maakt zich zorgen over Feyenoord. En dan niet alleen over de sportieve resultaten, maar vooral over de toekomst van de club. Onze club! Juist doordat er van alle voorgaande bloedgroepen uit Het Legioen een supporter meepraat komen alle meningen ten aanzien van bepaalde zaken naar boven. Hierdoor kan de Varkenoordgroep goed inschatten wat de gevolgen kunnen zijn van beslissingen of meningen die de groep naar buiten brengt.

Als laatste willen we benadrukken dat “wij” als Varkenoordgroep niet heilig zijn, en wellicht schaar jij je als lezer nu helemaal niet achter deze groep omdat je jezelf niet kan identificeren met ons. Wij geloven in elk geval dat we gezamenlijk wél het allergrootste gedeelte van Het Legioen vertegenwoordigen dat actief met Feyenoord bezig is. Maar mocht jij, jezelf hier nog altijd niet in kunnen vinden: Aan het begin van volgend seizoen zal de Feyenoord Supportersvereniging een forumavond houden. De Varkenoordgroep is geen geheim genootschap in mystiek gehuld, een ieder die zich geroepen voelt mag en kan die avond komen om met zijn of haar mening de Varkenoordgroep verder te complementeren.

Namens wie spreken zij?
Namens alle Feyenoord Supporters

Waarom zijn zij gevormd?
Omdat Feyenoord op het randje van de afgrond stond.

Waarom niet binnen de FSV?
Omdat binnen niet de juiste personen zit. Met juiste personen bedoel ik de juiste personen met bepaalde kwaliteiten, kennis van zaken en wellicht connecties. (Weet dit allemaal niet zeker maar denk het)

Waarom moet er in de openbaarheid komen dat er verschil van inzicht bestaat onder de VvF?
Omdat niet iedereen van de VvF Feyenoord financieel steunt uit clubliefde maar ook om er zelf rijker van te worden.

Wat zit er achter? Welke belangen?
Macht, geld en status.

In principe heeft toch iedereen van VvF hetzelfde belang?
Nee. Hier botst eigenbelang en het belang van Feyenoord.

Waarom ligt een Gudde ook onder vuur? Hij is toch niet verantwoordelijk voor de ellende?
Gudde is een spreekpop van de VvF. Ik vermoed de groep Blokland. Gudde heeft ook niets te vertellen want zonder de VvF was Feyenoord failliet.

Waarom moeten er nu weer koppen rollen? (alhoewel de hautaine opmerkingen naar de supporters misschien daarvoor genoeg reden kunnen zijn)
Omdat de personen die verantwoordelijk zijn voor de huidige financiele en sportieve situatie nog steeds werkzaam zijn bij Feyenoord. In elk ander bedrijf was je al ontslagen.

Waarom op dit moment? Zijn er feiten boven water van grote zelfverrijking ofzo?
Voor de supporters is de maat vol.

Eigenlijk is het onvoorstelbaar
Klopt. Het is schandalig.
Oud 07-06-11, 22:36 Standaard   #13
Juk

De voornaamste kop die moet rollen is die van Jacobs. De financieel directeur is direct verantwoordelijk voor het financiële beleid, dat dus zwaar poep is geweest. Diegene die daarop had moeten ingrijpen is de RvC, met als frontman van Well. Die heeft dus ook gefaald en moet als 2de weg. Volgens mij wordt er niet zozeer om Gudde zijn hoofd geroepen.

Oud 07-06-11, 22:42 Standaard   #14
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Er is eerder ook geopteerd voor een teruggetrokken rol van Gudde en een ander gezicht naar buiten, dus niet het ontslag.

Met de recente ontwikkelingen is dit voorstel echter van de baan.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 07-06-11, 22:44 Standaard   #15

De voornaamste kop die moet rollen is die van Jacobs. De financieel directeur is direct verantwoordelijk voor het financiële beleid, dat dus zwaar poep is geweest. Diegene die daarop had moeten ingrijpen is de RvC, met als frontman van Well. Die heeft dus ook gefaald en moet als 2de weg. Volgens mij wordt er niet zozeer om Gudde zijn hoofd geroepen.
Zijn ze er niet een beetje laat mee? Dat is toch allang bekend van Jacobs? Waarom uitgerekend NU?

Oud 07-06-11, 22:45 Standaard   #16
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Zijn ze er niet een beetje laat mee? Dat is toch allang bekend van Jacobs? Waarom uitgerekend NU?
Omdat er NU nieuw beleid gevoerd kan worden door de schuldvermindering van 20 miljoen. En in dat nieuwe beleid past geen prutser die hoofdverantwoordelijk is voor de hele teringzooi die is ontstaan.

De boel moet gewoon compleet schoongeveegd worden voordat je verder kan.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 07-06-11, 22:47 Standaard   #17
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Jacobs is al een tijdje niet populair. Vorig seizoen was er al gezeik, dit seizoen is het toegenomen door de resultaten, toename van de schuld en het naar buiten komen van de FiF. Vervolgens is er vanaf december/januari gewacht tot Feyenoord veilig was voor degradatie, om de rust binnen de selectie te handhaven.
Muto is offline   Met citaat reageren
Oud 07-06-11, 22:47 Standaard   #18
Juk

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Omdat er NU nieuw beleid gevoerd kan worden door de schuldvermindering van 20 miljoen. En in dat nieuwe beleid past geen prutser die hoofdverantwoordelijk is voor de hele teringzooi die is ontstaan.

De boel moet gewoon compleet schoongeveegd worden voordat je verder kan.
Omdat je anders over 5 jaar weer hier zit, hetzelfde te roepen.

Oud 07-06-11, 22:50 Standaard   #19

Oorspronkelijk geplaatst door Erasmus Bekijk bericht
[...]
Namens alle Feyenoord Supporters
Daarvoor bestaat toch al de FSV?

Omdat Feyenoord op het randje van de afgrond stond.
Omdat niet iedereen van de VvF Feyenoord financieel steunt uit clubliefde maar ook om er zelf rijker van te worden.
Was ik al bang voor. Vind het ook behoorlijk tricky dat je ze 49% van de aandelen geeft.

Gudde is een spreekpop van de VvF. Ik vermoed de groep Blokland. Gudde heeft ook niets te vertellen want zonder de VvF was Feyenoord failliet.
Dit bedoel ik nu. Het is veel te schimmig. Niet enkel wie de VvF zijn (hoewel ik kan begrijpen dat je anoniem wilt blijven) maar uberhaupt elke vorm van communicatie.

Omdat de personen die verantwoordelijk zijn voor de huidige financiele en sportieve situatie nog steeds werkzaam zijn bij Feyenoord. In elk ander bedrijf was je al ontslagen.
Ligt eraan of ze er van geweten hebben (wrs. wel).

Oud 07-06-11, 22:56 Standaard   #20

Oorspronkelijk geplaatst door Muto Bekijk bericht
[...]

Jacobs is al een tijdje niet populair. Vorig seizoen was er al gezeik, dit seizoen is het toegenomen door de resultaten, toename van de schuld en het naar buiten komen van de FiF. Vervolgens is er vanaf december/januari gewacht tot Feyenoord veilig was voor degradatie, om de rust binnen de selectie te handhaven.
Ik wist nog dat het een keer in de krant las. Was nog toen Drenthe zelfs in die pools zat geloof ik. Toen al had ik mijn vraagtekens. Of het niet op de langere termijn meer geld kost dan op levert. Als je als rijke investeerder je geld overal in kan stoppen, dan moet je als voetbalclub wel zo'n goede voorwaarden neerleggen dat ze daar trek in hebben. Toen ik de term "win-win" las wist ik hoe laat het was.

Oud 07-06-11, 23:01 Standaard   #21
Juk

[...]

Ik wist nog dat het een keer in de krant las. Was nog toen Drenthe zelfs in die pools zat geloof ik. Toen al had ik mijn vraagtekens. Of het niet op de langere termijn meer geld kost dan op levert. Als je als rijke investeerder je geld overal in kan stoppen, dan moet je als voetbalclub wel zo'n goede voorwaarden neerleggen dat ze daar trek in hebben. Toen ik de term "win-win" las wist ik hoe laat het was.
Is niet altijd waar natuurlijk. Het lijkt me sterk dat een Abramovic geld verdient aan Chelsea.

Als clubliefde meespeelt ben je bereid om meer risico te nemen denk ik. En daar wringt de schoen, ik ben ook van indruk van lang niet alle investeerders het doen vanuit de goedheid van hun hart, maar vanuit de beloftes voor hun portemonnee.

Oud 07-06-11, 23:05 Standaard   #22
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Talentpools waren opzich geen rare constructies. Daar was het gewoon investeren met risico en dat heeft de investeerders geld gekost en Feyenoord geld opgeleverd. Echter is daarna een andere constructie bedacht, de FiF. En dat kost Feyenoord 660.000 euro op jaar basis + eventueel verlies op transfer oplopend tot 12.000.000.
Muto is offline   Met citaat reageren
Oud 07-06-11, 23:41 Standaard   #23

[...]

Is niet altijd waar natuurlijk. Het lijkt me sterk dat een Abramovic geld verdient aan Chelsea.

Als clubliefde meespeelt ben je bereid om meer risico te nemen denk ik. En daar wringt de schoen, ik ben ook van indruk van lang niet alle investeerders het doen vanuit de goedheid van hun hart, maar vanuit de beloftes voor hun portemonnee.
Als je het uit liefde doet dan moet je het direct doen, niet via een raar vehikel.

Overigens betwijfel ik of types als Abramovich het ook uit liefde en sociaal-maatschappelijke betrokkenheid doen maar dat is een ander verhaal. Zo'n Munsterman die full-time onbetaald werk doet zie ik meer als weldoener.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site