Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 04-06-11, 16:34 arrow   #1
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Van de frontpage, namens mij:

WijZijnVoetbal.nl - ADO gaat de top niet halen

Tweevoudig landskampioen en bekerwinnaar ADO Den Haag gaat komend seizoen voor het eerst sinds 1988 weer officiële Europese duels spelen. In een zinderend tweeluik met FC Groningen trok de Haagse club uiteindelijk aan het langste eind wat ze een ticket tot de voorronde van de Europa League heeft opgeleverd. Een leuk avontuur, maar kan ADO Den Haag dit succes prolongeren? Heeft de club het in zich om uit te groeien tot een stabiele (sub)topper in de Eredivisie? Ik denk van niet.

Er zijn genoeg gronden waarop men kan baseren dat ADO Den Haag in potentie (op zijn minst binnen Nederland) een echt grote club zou kunnen zijn. Den Haag is de op twee na grootste gemeente van Nederland, in de stad is genoeg te doen op zowel politiek als cultureel vlak en ook aan inwoners is geen gebrek. En hoewel Rotterdam niet erg ver weg is zijn er ook buiten de stad genoeg mogelijkheden tot het binden van (nieuwe) supporters. Voetballiefhebbers zijn er in de regio tenslotte in overvloed. Toch verwacht ik niet ADO Den Haag binnen nu en een x aantal jaar zal uitgroeien tot een stabiele (sub)topper, zoals bijvoorbeeld FC Twente dat wel voor elkaar heeft gekregen.

De voornaamste reden voor mijn gebrek aan vertrouwen in Haags succes is dat de club in de laatste jaren eigenlijk nauwelijks veranderd is. Natuurlijk hebben we allemaal gezien hoe de ploeg onder John van den Brom aantrekkelijk voetbal is gaan spelen en heeft de club haar imago in het laatste seizoen behoorlijk opgepoetst, maar daarmee zijn de problemen die eerder om de club heen hingen niet plots opgelost. Er mag dan een nieuwe trainer zitten die het een jaar lang bijzonder leuk gedaan heeft, feit blijft wel dat er in de top van de club weinig is gewijzigd sedert de problemen van enkele jaren geleden. De mannen die de touwtjes in handen hebben zijn nog steeds dezelfde als de gene die destijds Wetzel en Atteveld voor het blok zette door de interne schorsing van Ricky van den Bergh op te heffen. De Raad van Commissarisen passeerde hen die het beleid uit zouden moeten voeren door zelf de regie in handen te nemen. Het is een typisch voorbeeld van een bestuursorgaan wat te veel macht heeft terwijl het de verantwoordelijkheid kan afschuiven op (bijvoorbeeld) de technisch directeur.

In de Raad van Commissarissen vinden we onder meer Mark van der Kallen. Geen toeval, want zonder de financiële steun van deze man zou de club enkele jaren geleden reeds ten onder zijn gegaan. Het is een daad vanuit clubliefde geweest, maar wel een welke er in mijn optiek voor zorgt dat de club op de lange termijn geen noemenswaardige stappen zal kunnen maken. De enige manier waarop ADO Den Haag voorwaarts kan worden gedreven is door er voor te zorgen dat zowel de RvC als het operationele bestuur op een en dezelfde lijn zitten. De huidige raad moet het lef hebben om haar vertrouwen en steun te geven aan hen die de beslissingen horen te nemen. Zeggenschap hoeft niet verloren te gaan, maar er moet beter zorg worden gedragen voor het hebben van een eenduidige mening. De neuzen moeten dezelfde kant op. Met markante figuren als Jagersma en Van der Kallen aan de macht zie ik dat niet gebeuren.

En dan kijk ik weer naar het veld. Het is een leuk jaar geweest in Den Haag. Wesley Verhoek bleek plots erg goed te kunnen voetballen. Die gekke gespierde Rus die zich bij de club meldde schoot er zomaar 21 ballen in. En daar sta je dan, plots in de finale van de play-offs voor Europees voetbal. Maar hoe moet dat dan volgend seizoen? Bulykin zien we in 2011/2012 niet meer terug omdat ADO Den Haag zijn salaris niet kan betalen en spelers als Toornstra of Verhoek zouden nog wel eens kunnen vertrekken. Waar haalt ADO dan het geld vandaan om dit soort jongens te vervangen? Wie speelt er komend jaar in de spits en hoe groot is de kans dat dit net zo’n succesverhaal zal worden als de komst van Bulykin? De club mist de middelen om op structurele basis te strijden voor Europees voetbal, terwijl mogelijke concurrenten als FC Utrecht of FC Groningen die mogelijkheden wel hebbben. Ik acht de kans op herhaling van succes dan ook bijzonder gering en vrees dat ADO Den Haag volgend seizoen gewoon weer in het rechterrijtje speelt. En dan is het een kwestie van tijd voordat de trouwe aanhang weer begint te morren en er wederom meer negatieve geluiden rondom de club naar buiten komen. ADO Den Haag zal niet het nieuwe FC Twente worden.
Eens? Niet mee eens? Zeg het maar, jongens!

Laatst gewijzigd door Clough; 04-06-11 om 19:29

Oud 04-06-11, 16:39 Standaard   #2

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom geef je Groningen meer kans?

Wmb is het, naast de (eventuele) ethische bezwaren, praktisch niet handig om afhankelijk te zijn van één of twee suikerooms. Je staat er op de langere termijn beter voor als je een stabiel en welwillend achterland hebt van velerlei pluimage die je club ondersteunen.

Oud 04-06-11, 16:43 Standaard   #3
Kluf

Daarom dat ik Groningen ook meer kans geef. Ik zie hen dat achterland wel hebben. Heerenveen heeft dat ook, maar kwakkelt de laatste jaren te veel.

Oud 04-06-11, 16:45 Standaard   #4

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Daarom dat ik Groningen ook meer kans geef. Ik zie hen dat achterland wel hebben. Heerenveen heeft dat ook, maar kwakkelt de laatste jaren te veel.
Terwijl Heerenveen ooit een nietszeggend clubje was. Hebben ze aardig opgebouwd.

Oud 04-06-11, 16:47 Standaard   #5
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Imo heeft Den Haag juist wél dat achterland. De regio Haaglanden telt ruim een miljoen inwoners.
Pech die ze hebben is dat veel van die inwoners voor Ajax en Feyenoord zijn gok ik.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 04-06-11, 16:47 Standaard   #6
Kluf

Dat ze het achterland hebben betwijfel ik dan ook niet. Ze doen er alleen te weinig mee en blijven daardoor vaak afhankelijk van gemeentesteun en suikeroompjes.

Oud 04-06-11, 16:49 Standaard   #7
...

Wat niet is kan nog komen natuurlijk. Volgens mij is dat juist de kentering die je nu ziet, voorheen was die band tussen gemeente en voetbalclub natuurlijk maar slecht in Den Haag maar nu mag je weer voor Den Haag zijn

Denk trouwens wel dat ze volgend seizoen een rampseizoen gaan draaien, terwijl als ze nu die lijn doortrekken best wel stabiel bij de top 9 kunnen komen.

Laatst gewijzigd door Kopbal; 04-06-11 om 16:52

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 04-06-11, 16:50 Standaard   #8
Kluf

Dat is ook wat ik dus een beetje vrees. Nu gaat het wel goed en schijnt de zon, maar volgend jaar gaan ze dit nooit evenaren en zie ik de club wel weer in haar oude gewoontes vervallen.

Oud 04-06-11, 17:37 Standaard   #9
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Denk dat ADO volgend seizoen een soort van ontwikkeling door gaat maken a la die van Heracles: niet meteen weer bovenin meedraaien maar in de middenmoot spelen en aan het eind net wel / net niet de play-offs halen.

Maar eerst maar eens even wachten hoe de selectie er volgend seizoen uitziet. Daar is veel van afhankelijk: blijft Toornstra? blijft Verhoek? Hoe zit het met Bulykin? Wie komen er bij?
Denk dat je aan het eind van deze transferperiode een betere voorspelling kan doen over ADO.
Daarnaast is het potentieel in Den Haag er zeker wel, het feit dat ADO het imago van probleemclub van zich afgeschud heeft een paar jaar geleden draagt daar ook zeker aan bij.

Oud 04-06-11, 17:43 Standaard   #10

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik moet zeggen dat ik wel veel vertrouwen heb in Van den Brom. Als iemand ADO bovenin kan houden is hij het. Dan ga ik er natuurlijk van uit dat hij blijft.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 04-06-11, 17:52 smile   #11
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Imo heeft Den Haag juist wél dat achterland. De regio Haaglanden telt ruim een miljoen inwoners.
Pech die ze hebben is dat veel van die inwoners voor Ajax en Feyenoord zijn gok ik.
Dat én er zijn een hoop sterke amateurverenigingen die gewoon 'eigen' supporters hebben (Katwijk, Quick Boys, Noordwijk, FC Lisse...). Het achterland gaan ze niet meer 1-2-3 binnenhalen en dat is echt één van de eerste vereisten.

Oud 04-06-11, 18:00 Standaard   #12
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door rompompom Bekijk bericht
[...]
Dat én er zijn een hoop sterke amateurverenigingen die gewoon 'eigen' supporters hebben (Katwijk, Quick Boys, Noordwijk, FC Lisse...). Het achterland gaan ze niet meer 1-2-3 binnenhalen en dat is echt één van de eerste vereisten.
Had ik niet eens bij stil gestaan maar dat kost ze inderdaad ook behoorlijk wat potentiele fans.

Oud 04-06-11, 18:12 Standaard   #13
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

ADO heeft geen geld, dus geen kansen om de goede spelers te behouden. Daarnaast hebben ze alleen Den Haag/Scheveningen als achterland wat ook niet al te groot si
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 04-06-11, 18:57 Standaard   #14
...

Zo'n half miljoen ofzo? Moet toch voldoende zijn.
Oud 04-06-11, 19:04 Standaard   #15

Charie's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is natuurlijk moeilijk om te zeggen, alles valt of staat bij resultaat. En soms kan een klein detail aan het begin van het seizoen net het verschil zijn voor een positieve/negatieve spiraal.

Ik denk dat we wel het achterland etc hebben, alleen we hebben veel veel veel achterstand opgelopen de afgelopen tientallen jaren. Die kunnen niet zomaar goedgemaakt worden.

Toch nog een prognose, ik denk ook niet dat je kan/mag verwachten dat ADO weer rond plek zes gaat spelen. Ik denk dat plekken 8-12 realistisch zijn vooral met het oog op ploegen als Heerenveen die ook weer mee willen doen.

Ik moet wel zeggen dat ADO hier steeds meer gaat leven, vroeger was het altijd Ajax of Feyenoord bij de jeugd (leeftijd 6-16 ongeveer). Nu zie je echt een megagroei in die leeftijdscategorie met het 'fan zijn' van ADO Den Haag, ook in de nettere wijken van Den Haag en randplaatsen (Voorburg, Leidschendam etc). De jeugd is uiteindelijk toch de toekomst..

Laatst gewijzigd door Charie; 04-06-11 om 19:08
Charie is offline   Met citaat reageren
Oud 04-06-11, 19:14 Standaard   #16

Maargoed, het nieuwe FC Twente zie ik het niet worden inderdaad. Daar is het allemaal nog veeeeel te fragiel voor. Eerst maar proberen de 'subtop te halen' en meerdere seizoenen achter elkaar uit die degradatiezone wegblijven en stiekem een beetje kijken naar de onderkant van het linkerrijtje op termijn.

Geeft trouwens eens te meer aan wat voor wereldprestatie Heracles Almelo heeft geleverd dit jaar.

Laatst gewijzigd door Charie; 04-06-11 om 19:23
Oud 04-06-11, 19:19 sad   #17

Overigens lijkt het nu net door het duimpje dat je het leuk vindt als ze het niet zouden halen
Oud 04-06-11, 19:29 Standaard   #18
Kluf

Zo dan, .

Oud 04-06-11, 20:05 Standaard   #19
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgend seizoen zal cruciaal denk ik. Een leuk jaar is geweldig en levert Den Haag dit jaar terecht veel aandacht en een positieve uitstraling op, maar geen wereld is zo opportunistisch als de voetbalwereld, prestaties uit het verleden worden nogal snel vergeten. Kan ADO de lijn van dit seizoen doorzetten dan kunnen ze echte stappen zetten, maar met veel onervaren jongens (uit de eerste divisie) en een vol programma zal dat niet meevallen. Ook zal het verwachtingspatroon hoger zijn, succes went snel bij het publiek en ADO zal volgend jaar meer wedstrijden als favoriet beginnen.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 04-06-11, 20:13 Standaard   #20
AFCADO

Valange's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
Volgend seizoen zal cruciaal denk ik. Een leuk jaar is geweldig en levert Den Haag dit jaar terecht veel aandacht en een positieve uitstraling op, maar geen wereld is zo opportunistisch als de voetbalwereld, prestaties uit het verleden worden nogal snel vergeten. Kan ADO de lijn van dit seizoen doorzetten dan kunnen ze echte stappen zetten, maar met veel onervaren jongens (uit de eerste divisie) en een vol programma zal dat niet meevallen. Ook zal het verwachtingspatroon hoger zijn, succes went snel bij het publiek en ADO zal volgend jaar meer wedstrijden als favoriet beginnen.
Succes heeft z`n keerzijde..

Maar zolang vd Brom blijft en niet ALLE belangrijke spelers vertrekken, dan moet ADO toch wel uit de degradatiezone kunnen blijven.. ik bedoel; kijk eens naar het verschil met bijvoorbeeld WII en VVV van dit jaar..

Tussen plekje 10 en 12 hoop ik. Maar als ik iets reëler ben, zal het tussen 10-14 moeten zijn.
Valange is offline   Met citaat reageren
Oud 04-06-11, 20:15 Standaard   #21

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het in ieder geval wel leuk als Ado een subtopper zou worden.

Oud 04-06-11, 20:17 Standaard   #22
Kluf

Hoe zijn de cijfers qua kaartverkoop bij ADO eigenlijk? Heb je nu ten alle tijde zo'n biometrische pasfoto nodig?

Oud 04-06-11, 20:55 Standaard   #23
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik schrok eigenlijk toen ik las dat Den Haag de op twee na grootste gemeente van Nederland is en dat bevestigt eigenlijk mijn vermoeden dat ADO niet zal doorgroeien tot een sub topper in Nederland , omdat het welliswaar een groot Gemeente is , maar je hebt Feyenoord daar in de buurt zitten en kennelijk gaan veel mensen uit de Gemeente Den Haag naar Feyenoord toe in plaats van naar ADO Den Haag te gaan .

Ook bij de play-off wedstrijd tegen Groningen in de finale was het volgens mij niet uitverkocht en als er ooit 1 wedstrijd uitverkocht moest zijn , dan moest het deze toch zijn geweest ?

Je kan gewoon niet doorgroeien als je een relatieve kleine achterban hebt , zoals ADO die heeft . Er zijn ook wel voorbeelden waarop men geen echte grote achterban nodig heeft om succes te halen zoals een AZ ,maar die hadden weer een andere reden om toch tot een succes te komen en misschien willen AZ-ers dit niet horen , maar dat was natuurlijk Scheringa en zijn DSB -Bank .

Ik denk ook dat Feyenoord alles wegkaapt van ADO in commerciele zin qua sponsoring en dus vrees ik voor de ADO fan dat dit wel iets eenmaligs is .

Ik gun het ADO van harte dit succes , maar mij wordt mijn eerlijke mening gevraagd ( en wil het uiteraard graag met jullie delen ) en die geef ik .

Dit heeft niets met een positieve of een negatieve post te maken . Het heeft er alleen mee te maken waarom ik denk dat ADO geen suptopper zal worden en meer niet .

Oud 04-06-11, 20:55 bulb   #24
...

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie Bekijk bericht
Ook bij de play-off wedstrijd tegen Groningen in de finale was het volgens mij niet uitverkocht en als er ooit 1 wedstrijd uitverkocht moest zijn , dan moest het deze toch zijn geweest ?
Play-off wedstrijden zijn nergens uitverkocht.

Oud 04-06-11, 20:59 Standaard   #25
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Play-off wedstrijden zijn nergens uitverkocht.
Als er iets gaat groeien binnen een club dan raakt ook zo 'n wedstrijd uitverkocht en die echte explosie zie ik gewoon niet bij ADO .

De bom is bij Twente in 2001 afgegaan bij de bekerfinale en voor die finale waren er 65 .000 aanvragen en dat is wat ik bedoel .

Na die dag wist men : Potverdorie ! WTF is hier aan de hand en toen dacht Munsterman ook : Deze club heeft door het achterban ongekende mogelijkheden en dat is bewezen .

Dat zie ik bij ADO gewoon niet . Bij lange na niet ...

Laatst gewijzigd door tjekkie; 04-06-11 om 21:08

Oud 05-06-11, 02:26 Standaard   #26
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Charie Bekijk bericht
Het is natuurlijk moeilijk om te zeggen, alles valt of staat bij resultaat. En soms kan een klein detail aan het begin van het seizoen net het verschil zijn voor een positieve/negatieve spiraal.

Ik denk dat we wel het achterland etc hebben, alleen we hebben veel veel veel achterstand opgelopen de afgelopen tientallen jaren. Die kunnen niet zomaar goedgemaakt worden.

Toch nog een prognose, ik denk ook niet dat je kan/mag verwachten dat ADO weer rond plek zes gaat spelen. Ik denk dat plekken 8-12 realistisch zijn vooral met het oog op ploegen als Heerenveen die ook weer mee willen doen.

Ik moet wel zeggen dat ADO hier steeds meer gaat leven, vroeger was het altijd Ajax of Feyenoord bij de jeugd (leeftijd 6-16 ongeveer). Nu zie je echt een megagroei in die leeftijdscategorie met het 'fan zijn' van ADO Den Haag, ook in de nettere wijken van Den Haag en randplaatsen (Voorburg, Leidschendam etc). De jeugd is uiteindelijk toch de toekomst..
Heracles is vorig jaar 6e geworden, dit jaar gewoon weer 8e. En dat met een begroting die lager is als die van Den Haag. Waarom zou den Haag dan niet weer 6e kunnen worden?
Heracles heeft vorig jaar ook niet heel veel verkocht. Alleen Dost is weggegaan, maar Everton en Armenteros schieten er allebei zo 13-15 in waardoor je dat gemakkelijk opvangt.

Heb zelf het gevoel dat Den Haag op dit moment net zo ver is als Heracles 2 jaar geleden. Veel gehuurde spelers en weinig eigen vermogen op het veld staan. Wij sluiten vanaf dit jaar zelfs contracten af van 3 jaar ipv 1 . Alles valt of staat met contracten, spelers die 1 jaar onder contract staan of gehuurd worden heb je niets aan. Of ze geen terug naar de eigen club of ze vertrekken voor noppes.
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 05-06-11, 13:17 Standaard   #27
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

ADO moet eerst maar hopen dat de sterkhouders nog een heel jaar blijven. Rado heeft iig al bijgetekend. In dat opzicht is Europees voetbal wel mooi, maar jammer dat het niets oplevert..

Oud 05-06-11, 21:20 Standaard   #28

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Je moet het achterland ook kunnen mobiliseren doormiddel van een gemeenschappelijke identiteit waar de club symbool voor kan staan. De provinciale/regionale identiteit van Friesland, Groningen en Twente is relatief sterk. Die van Limburg ook, maar er is geen enkele club die als onbetwiste vertegenwoordiger van Limburg kan worden gezien. Ik denk dat zo'n identiteit essentieel is voor succes op de lange termijn, omdat je er fans en sponsors mee aan je bindt. Vanuit dat oogpunt zou De Graafschap een betere kandidaat zijn om uit te groeien tot een structurele subtopper dan ADO.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 06-06-11, 11:18 Standaard   #29
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood1988 Bekijk bericht
Daarnaast hebben ze alleen Den Haag/Scheveningen als achterland wat ook niet al te groot si
De regio Haaglanden is natuurlijk veel groter dan alleen Den Haag (Scheveningen hoort gewoon bij Den Haag) en de potentie is er dan ook. Of ze het gaan waarmaken valt lastig te zeggen, maar op zich hebben ze de potentie om tot een stabiele subtopper uit te groeien.

Oud 06-06-11, 13:02 Standaard   #30

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
[...]

Je moet het achterland ook kunnen mobiliseren doormiddel van een gemeenschappelijke identiteit waar de club symbool voor kan staan. De provinciale/regionale identiteit van Friesland, Groningen en Twente is relatief sterk. Die van Limburg ook, maar er is geen enkele club die als onbetwiste vertegenwoordiger van Limburg kan worden gezien. Ik denk dat zo'n identiteit essentieel is voor succes op de lange termijn, omdat je er fans en sponsors mee aan je bindt. Vanuit dat oogpunt zou De Graafschap een betere kandidaat zijn om uit te groeien tot een structurele subtopper dan ADO.
Waarom zou ADO zich niet kunnen profileren als dé club van Den Haag? Ajax en Feyenoord profileren zich ook als dé clubs van respectievelijk Amsterdam en Rotterdam. Dat heeft zelfs landelijke uitstraling, je komt op de braderie in Meppel zelfs mensen met van die mooie zwarte 'Rotterdam' truien tegen.

Ik snap ook wel dat historie en succes daar bij Ajax en Feyenoord mede debet aan is, maar het moet mogelijk zijn om als 'stadsclub' een unieke identiteit te creëren en te vermarkten.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 06-06-11, 13:25 Standaard   #31

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
[...]

De hele Achterhoek (334.377 inwoners, bron wiki) is natuurlijk wel heel klein vergeleken met stadsgewest Haaglanden (1.017.971 inwoners), en als je dan bedenkt dat ook stadsgewest Leiden (ca. 330.000 inwoners) zonder profclub nog om de hoek ligt is er echt wel ruimte voor een groot achterland. ADO zou misschien beter juist in dit achterland moeten scouten want spelers uit de regio Leiden zou ook zeker wel helpen bij het creeeren van een ruimer achterland. Ik weet namelijk zeker dat bijvoorbeeld een Alphense jongen als Toornsta bij ADO ervoor zorgt dat Alphenaren eerder naar ADO gaan dan zoals eerder gebruikelijk was kiezen voor Ajax of Feyenoord.

Oud 10-06-11, 12:50 Standaard   #32

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Waarom zou ADO zich niet kunnen profileren als dé club van Den Haag? Ajax en Feyenoord profileren zich ook als dé clubs van respectievelijk Amsterdam en Rotterdam. Dat heeft zelfs landelijke uitstraling, je komt op de braderie in Meppel zelfs mensen met van die mooie zwarte 'Rotterdam' truien tegen.

Ik snap ook wel dat historie en succes daar bij Ajax en Feyenoord mede debet aan is, maar het moet mogelijk zijn om als 'stadsclub' een unieke identiteit te creëren en te vermarkten.
Ajax en Feyenoord zijn inderdaad een andere categorie, maar de rest van de clubs moet het toch niet van zijn landelijke uitstraling hebben.

Mijn punt was dat het niet alleen gaat om het aantal mensen dat in de buurt van het stadion woont, maar ook de mate waarin er een regionale identiteit beschikbaar is waarmee je die mensen aan je kan binden. Mensen in Leiden zullen zich niet zo snel identificeren met een club in Den Haag omdat daar geen sterke regionale identiteit bestaat. Mensen in Drachten gaan echter wel naar Heerenveen omdat ze zich verbonden voelen met het Friese waar die club symbool voor staat.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 10-06-11, 19:35 Standaard   #33

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

FC Groningen: Nijland
FC Twente: Munsterman
ADO: ?

dat is het enige grote verschil.

ADO is in potentie een monster, mist gewoon de juiste man op de juiste plaats op de juiste tijd. Wellicht dat het ooit nog gaat komen.
ASroma is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site