![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
|
Van de frontpage, namens mij:
WijZijnVoetbal.nl - ADO gaat de top niet halen
Laatst gewijzigd door Clough; 04-06-11 om 19:29 __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Waarom geef je Groningen meer kans?
Wmb is het, naast de (eventuele) ethische bezwaren, praktisch niet handig om afhankelijk te zijn van één of twee suikerooms. Je staat er op de langere termijn beter voor als je een stabiel en welwillend achterland hebt van velerlei pluimage die je club ondersteunen. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Daarom dat ik Groningen ook meer kans geef. Ik zie hen dat achterland wel hebben. Heerenveen heeft dat ook, maar kwakkelt de laatste jaren te veel.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Terwijl Heerenveen ooit een nietszeggend clubje was. Hebben ze aardig opgebouwd.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Imo heeft Den Haag juist wél dat achterland. De regio Haaglanden telt ruim een miljoen inwoners.
Pech die ze hebben is dat veel van die inwoners voor Ajax en Feyenoord zijn gok ik. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dat ze het achterland hebben betwijfel ik dan ook niet. Ze doen er alleen te weinig mee en blijven daardoor vaak afhankelijk van gemeentesteun en suikeroompjes.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Wat niet is kan nog komen natuurlijk. Volgens mij is dat juist de kentering die je nu ziet, voorheen was die band tussen gemeente en voetbalclub natuurlijk maar slecht in Den Haag maar nu mag je weer voor Den Haag zijn
![]() Denk trouwens wel dat ze volgend seizoen een rampseizoen gaan draaien, terwijl als ze nu die lijn doortrekken best wel stabiel bij de top 9 kunnen komen. Laatst gewijzigd door Kopbal; 04-06-11 om 16:52 __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dat is ook wat ik dus een beetje vrees. Nu gaat het wel goed en schijnt de zon, maar volgend jaar gaan ze dit nooit evenaren en zie ik de club wel weer in haar oude gewoontes vervallen.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Denk dat ADO volgend seizoen een soort van ontwikkeling door gaat maken a la die van Heracles: niet meteen weer bovenin meedraaien maar in de middenmoot spelen en aan het eind net wel / net niet de play-offs halen.
Maar eerst maar eens even wachten hoe de selectie er volgend seizoen uitziet. Daar is veel van afhankelijk: blijft Toornstra? blijft Verhoek? Hoe zit het met Bulykin? Wie komen er bij? Denk dat je aan het eind van deze transferperiode een betere voorspelling kan doen over ADO. Daarnaast is het potentieel in Den Haag er zeker wel, het feit dat ADO het imago van probleemclub van zich afgeschud heeft een paar jaar geleden draagt daar ook zeker aan bij. __________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik moet zeggen dat ik wel veel vertrouwen heb in Van den Brom. Als iemand ADO bovenin kan houden is hij het. Dan ga ik er natuurlijk van uit dat hij blijft.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dat én er zijn een hoop sterke amateurverenigingen die gewoon 'eigen' supporters hebben (Katwijk, Quick Boys, Noordwijk, FC Lisse...). Het achterland gaan ze niet meer 1-2-3 binnenhalen en dat is echt één van de eerste vereisten.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Had ik niet eens bij stil gestaan maar dat kost ze inderdaad ook behoorlijk wat potentiele fans.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
ADO heeft geen geld, dus geen kansen om de goede spelers te behouden. Daarnaast hebben ze alleen Den Haag/Scheveningen als achterland wat ook niet al te groot si
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Zo'n half miljoen ofzo? Moet toch voldoende zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Het is natuurlijk moeilijk om te zeggen, alles valt of staat bij resultaat. En soms kan een klein detail aan het begin van het seizoen net het verschil zijn voor een positieve/negatieve spiraal.
Ik denk dat we wel het achterland etc hebben, alleen we hebben veel veel veel achterstand opgelopen de afgelopen tientallen jaren. Die kunnen niet zomaar goedgemaakt worden. Toch nog een prognose, ik denk ook niet dat je kan/mag verwachten dat ADO weer rond plek zes gaat spelen. Ik denk dat plekken 8-12 realistisch zijn vooral met het oog op ploegen als Heerenveen die ook weer mee willen doen. Ik moet wel zeggen dat ADO hier steeds meer gaat leven, vroeger was het altijd Ajax of Feyenoord bij de jeugd (leeftijd 6-16 ongeveer). Nu zie je echt een megagroei in die leeftijdscategorie met het 'fan zijn' van ADO Den Haag, ook in de nettere wijken van Den Haag en randplaatsen (Voorburg, Leidschendam etc). De jeugd is uiteindelijk toch de toekomst.. Laatst gewijzigd door Charie; 04-06-11 om 19:08 |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Maargoed, het nieuwe FC Twente zie ik het niet worden inderdaad. Daar is het allemaal nog veeeeel te fragiel voor. Eerst maar proberen de 'subtop te halen' en meerdere seizoenen achter elkaar uit die degradatiezone wegblijven en stiekem een beetje kijken naar de onderkant van het linkerrijtje op termijn.
Geeft trouwens eens te meer aan wat voor wereldprestatie Heracles Almelo heeft geleverd dit jaar. Laatst gewijzigd door Charie; 04-06-11 om 19:23 |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Overigens lijkt het nu net door het duimpje dat je het leuk vindt als ze het niet zouden halen
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Zo dan,
.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Volgend seizoen zal cruciaal denk ik. Een leuk jaar is geweldig en levert Den Haag dit jaar terecht veel aandacht en een positieve uitstraling op, maar geen wereld is zo opportunistisch als de voetbalwereld, prestaties uit het verleden worden nogal snel vergeten. Kan ADO de lijn van dit seizoen doorzetten dan kunnen ze echte stappen zetten, maar met veel onervaren jongens (uit de eerste divisie) en een vol programma zal dat niet meevallen. Ook zal het verwachtingspatroon hoger zijn, succes went snel bij het publiek en ADO zal volgend jaar meer wedstrijden als favoriet beginnen.
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
Maar zolang vd Brom blijft en niet ALLE belangrijke spelers vertrekken, dan moet ADO toch wel uit de degradatiezone kunnen blijven.. ik bedoel; kijk eens naar het verschil met bijvoorbeeld WII en VVV van dit jaar.. Tussen plekje 10 en 12 hoop ik. Maar als ik iets reëler ben, zal het tussen 10-14 moeten zijn. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ik vind het in ieder geval wel leuk als Ado een subtopper zou worden.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Hoe zijn de cijfers qua kaartverkoop bij ADO eigenlijk? Heb je nu ten alle tijde zo'n biometrische pasfoto nodig?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik schrok eigenlijk toen ik las dat Den Haag de op twee na grootste gemeente van Nederland is en dat bevestigt eigenlijk mijn vermoeden dat ADO niet zal doorgroeien tot een sub topper in Nederland , omdat het welliswaar een groot Gemeente is , maar je hebt Feyenoord daar in de buurt zitten en kennelijk gaan veel mensen uit de Gemeente Den Haag naar Feyenoord toe in plaats van naar ADO Den Haag te gaan .
Ook bij de play-off wedstrijd tegen Groningen in de finale was het volgens mij niet uitverkocht en als er ooit 1 wedstrijd uitverkocht moest zijn , dan moest het deze toch zijn geweest ? Je kan gewoon niet doorgroeien als je een relatieve kleine achterban hebt , zoals ADO die heeft . Er zijn ook wel voorbeelden waarop men geen echte grote achterban nodig heeft om succes te halen zoals een AZ ,maar die hadden weer een andere reden om toch tot een succes te komen en misschien willen AZ-ers dit niet horen , maar dat was natuurlijk Scheringa en zijn DSB -Bank . Ik denk ook dat Feyenoord alles wegkaapt van ADO in commerciele zin qua sponsoring en dus vrees ik voor de ADO fan dat dit wel iets eenmaligs is . Ik gun het ADO van harte dit succes , maar mij wordt mijn eerlijke mening gevraagd ( en wil het uiteraard graag met jullie delen ) en die geef ik . Dit heeft niets met een positieve of een negatieve post te maken . Het heeft er alleen mee te maken waarom ik denk dat ADO geen suptopper zal worden en meer niet . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Play-off wedstrijden zijn nergens uitverkocht.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Als er iets gaat groeien binnen een club dan raakt ook zo 'n wedstrijd uitverkocht en die echte explosie zie ik gewoon niet bij ADO .
De bom is bij Twente in 2001 afgegaan bij de bekerfinale en voor die finale waren er 65 .000 aanvragen en dat is wat ik bedoel . Na die dag wist men : Potverdorie ! WTF is hier aan de hand en toen dacht Munsterman ook : Deze club heeft door het achterban ongekende mogelijkheden en dat is bewezen . Dat zie ik bij ADO gewoon niet . Bij lange na niet ... Laatst gewijzigd door tjekkie; 04-06-11 om 21:08 __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
Heracles heeft vorig jaar ook niet heel veel verkocht. Alleen Dost is weggegaan, maar Everton en Armenteros schieten er allebei zo 13-15 in waardoor je dat gemakkelijk opvangt. Heb zelf het gevoel dat Den Haag op dit moment net zo ver is als Heracles 2 jaar geleden. Veel gehuurde spelers en weinig eigen vermogen op het veld staan. Wij sluiten vanaf dit jaar zelfs contracten af van 3 jaar ipv 1 . Alles valt of staat met contracten, spelers die 1 jaar onder contract staan of gehuurd worden heb je niets aan. Of ze geen terug naar de eigen club of ze vertrekken voor noppes.
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
ADO moet eerst maar hopen dat de sterkhouders nog een heel jaar blijven. Rado heeft iig al bijgetekend. In dat opzicht is Europees voetbal wel mooi, maar jammer dat het niets oplevert..
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Je moet het achterland ook kunnen mobiliseren doormiddel van een gemeenschappelijke identiteit waar de club symbool voor kan staan. De provinciale/regionale identiteit van Friesland, Groningen en Twente is relatief sterk. Die van Limburg ook, maar er is geen enkele club die als onbetwiste vertegenwoordiger van Limburg kan worden gezien. Ik denk dat zo'n identiteit essentieel is voor succes op de lange termijn, omdat je er fans en sponsors mee aan je bindt. Vanuit dat oogpunt zou De Graafschap een betere kandidaat zijn om uit te groeien tot een structurele subtopper dan ADO.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
De regio Haaglanden is natuurlijk veel groter dan alleen Den Haag (Scheveningen hoort gewoon bij Den Haag) en de potentie is er dan ook. Of ze het gaan waarmaken valt lastig te zeggen, maar op zich hebben ze de potentie om tot een stabiele subtopper uit te groeien.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
![]() Ik snap ook wel dat historie en succes daar bij Ajax en Feyenoord mede debet aan is, maar het moet mogelijk zijn om als 'stadsclub' een unieke identiteit te creëren en te vermarkten. |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
Mijn punt was dat het niet alleen gaat om het aantal mensen dat in de buurt van het stadion woont, maar ook de mate waarin er een regionale identiteit beschikbaar is waarmee je die mensen aan je kan binden. Mensen in Leiden zullen zich niet zo snel identificeren met een club in Den Haag omdat daar geen sterke regionale identiteit bestaat. Mensen in Drachten gaan echter wel naar Heerenveen omdat ze zich verbonden voelen met het Friese waar die club symbool voor staat. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
FC Groningen: Nijland
FC Twente: Munsterman ADO: ? dat is het enige grote verschil. ADO is in potentie een monster, mist gewoon de juiste man op de juiste plaats op de juiste tijd. Wellicht dat het ooit nog gaat komen. |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
ADO Den Haag gaat de top niet halen
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|