![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
Er zijn een hoop voetballers die hun hele leven lang door de media worden of zijn geprezen om hun voetballende kwaliteiten. Denk aan Messi, Giggs, Beckham.
Maar welke voetballers hebben in jullie ogen niet de eer gehad die hen toekwam? En waarom zouden ze die eer moeten hebben gekregen? Eerste input: Patrick Kluivert. Beste spits van Nederland ooit. Fenomeen. Got the whole package. Snelheid, techniek, afwerking, sprongkracht, fysiek. Vormde samen met Dennis Bergkamp het beste aanvalsduo van Oranje ooit. Maakte deel uit van de gouden generatie. Helaas heeft Patrick een hoop tegenslagen in zijn leven gehad (al dan niet aan zichzelf te wijten), die hem de rest van zijn carriere hebben achtervolgd. Zijn veroorzaakte dodelijke verkeersongeluk, zijn levensstijl, zijn prive-perikelen, zijn houding. Ook hebben blessures hem zijn hele carriere achtervolgd, waardoor hij ernstig inboette aan snelheid en hij ook niet meer topfit raakte. Hierdoor is zijn loopbaan als een nachtkaars uitgegaan en Patrick heeft dit afscheid niet verdient. Hoewel ik walgde van zijn antwoorden en draaikonterij bij Holland Sport, vind ik dat de media hem te kort heeft gedaan. Hij paste wat mij betreft in de top 5 van beste Nederlandse voetballers ooit samen met Johan, Dennis, Marco en Willem. __________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik ben het een keer met je eens. Als het ongeluk niet was gebeurd was er een standbeeld geplaatst voor Kluivert.
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Zijn top is simpelweg te onregelmatig, kort en op een verkeerd moment gekomen. Van Basten had ook een carričre van pieken en dalen (dan weer was hij geblesseerd, dan liep hij gefrustreerd over het veld) maar is toch zo'n 8 jaar heel goed geweest op precies het goede moment bij de juiste club. Kluivert hoort misschien bij de 30 beste Nederlandse spelers ooit, de top 5 is te veel eer. Gullit, Koeman, Van der Kuijlen en noem ze allemaal maar op sla ik hoger aan. Kluivert hoort op zijn top echter wel bij de vijf beste Nederlandse spelers die ik live heb zien spelen. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dennis Bergkamp. Nooit de eer gekregen om een EC1 vast te mogen houden.
__________________ Hier ligt mijn hart, mijn vreugde en mijn verdriet, een bett're club dan deze is er niet. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
(mag trouwens ook wat meer eer hebben wat mij betreft )
__________________ Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten. |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Ik voel me hier thuis!
|
__________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Arie van Lent.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Van de spelers die ik live heb gezien was hij de beste spits voor Nederland.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Heb ooit een topic over hem geopend. Een echte cultheld. Helaas in Engeland geboren. In Brazilië of Nederland had ie 80 interlands gespeeld. Wat een speler. ![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Roberto Baggio.
Had in mijn ogen veel meer eer verdiend over de hele wereld. Wat een voetballer ![]() Helaas kent iedereen hem eigenlijk alleen van die ene gemiste penalty. __________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
.Edit: oh wacht, je post sloeg vast op Bergkamp. .
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
__________________ Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten. |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Het hele bestaan is zelfs naar hem vernoemd.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Materazzi.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Er zijn ooit 'eieren' uitgebracht met zijn naam. Zou ik moeten opzoeken wat betreft het hoe en waarom,
.Edit: http://www.sportingtributes.com/gall...x?ContentId=29 __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Dat zal hem goed gedaan hebben.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Riquelme vind ik ook een onderschatte speler. Had veel waarde voor een relatief klein team. Je kunt het negatief benaderen, je kunt het ook positief bekijken en zeggen dat hij een extra dimensie gaf aan Villarreal en ze een niveautje hoger bracht.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hasselbaink kreeg wat mij betreft in Nederland veel te weinig eer.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Makaay ook, voordat hij naar Feyenoord kwam. Die was echt goed bij Deportivo destijds, wat een aanval was dat. Sneeuwde voor het oog van het Nederlandse publiek nogal onder naast Kluivert en van Nistelrooij en kwam daardoor (in die periode) niet bepaald aan veel caps.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bij Tenerife was het al een held, moet je ook niet vergeten. Bij Depor had hij ook erg goede medespelers, zoals Tristan.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Luque,
.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Luque was gewoon een topvoetballer
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
Bij Depor was hij dat natuurlijk wel. Scoorde in de kampioenswedstrijd
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Hij deed het op het eiland zeer goed hoor. En het begrip held is natuurlijk vrij in te vullen
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
weet de aantallen niet. Maar 14 doelpunten maken voor Tenerife is niet verkeerd.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Spelmakers als Djalminha en natuurlijk Valeron. Ook Fran was heel goed toen.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Valeron ja. Dat vond ik echt een fantastische voetballer.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Valeron zou zonder blessures een van de betere middenvelders van Europa zijn geweest, van zijn tijd.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Die kon zijn belofte eigenlijk niet inlossen. Kreeg ook blessureleed, maar was voor zijn periode bij Espanyol een hele onzekere speler. Bij Espanyol speelde hij opeens heel volwassen.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
2002 had hij kunnen uitblinken maar je hebt dan wat geluk nodig (bijv. niet de Koreanen loten). |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Dat je dat nog zo goed weet.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ik deze discussie volgen..en snapte het al niet....
Blijkt dat ik met Veron in mijn hoofd zat
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
In Engeland was dan weer wel doping, want daar speelde Mendieta vaak weer als 'vanouds'. Overigens hadden ze in Barcelona in die tijd ook nog geen doping blijkbaar, want daar kon Mendieta na een jaar Lazio ook to-taal geen potten breken.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Stond gewoon een keer in de krant hoor dat ze dat bij Valencia gebruikten.
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Tja, een liefhebber en een halve autist. Dan zuig je alles op als een spons. __________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Welke voetballers hebben nooit de eer mogen ontvangen die hen toekwam?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|