![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Nu het seizoen min of meer afgelopen is, ben ik benieuwd wat de hoogtepunten zijn voor de WZV-ers.
Voor mij is de titel natuurlijk het absolute hoogtepunt. Maar dit seizoen was meer dan de titel van Ajax. PAOK had vrij weinig hoogtepunten helaas. Waar ik echt van genoten heb is de finale van gister (Barcelona .), de tweestrijd tegen Arsenal (want spannend tot de laatste minuut) en dan met name de prachtige goal van Messi.De lading die op de 4 wedstrijden Barcelona - Real zat (al waren de meeste duels echt tenenkrommend slecht) en niet te vergeten de titel voor AC Milan .Ik als Messi-adept heb echt ongekend genoten van de kleine grote man. . Ook dat was een hoogtepunt dit seizoen.Nu ben ik met mijn goudvis-geheugen ongetwijfeld een hoop memorabele momenten vergeten, vandaar dit topic. Vul maar aan. Laatst gewijzigd door Dagglala; 29-05-11 om 12:58 __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wedstrijd van het jaar is voor mij Arsenal - Barcelona, ik heb zo hard genoten van het feit dat Jeroen Grueter, die al zes dozen met tissues had gebruikt omdat hij klaarkwam bij ieder balcontact van Barcelona en omdat er een ontzettende grote hoeveelheid kwijl uit zijn mond kwam gelopen, ontzettend stil werd toen Arsenal kort achter elkaar twee doelpunten maakt en won van zijn heilige Barcelona.
Buiten dat was het natuurlijk een heerlijke wedstrijd en was ik zo blij dat Arsenal won. Helaas werd ik een paar weken later weer droevig, maar goed, dat kan gebeuren. ![]() Verder heb ik weinig hoogtepunten meegemaakt, meer dieptepunten eigenlijk. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Schamel hoogtepuntje was de wedstrijd tegen PSV thuis. Meest memorabele dag de uitvaart van Coen Moulijn. Eervolle vermelding voor Feyenoord - VVV, die juist na de wedstrijd tegen PSV uit binnen no-time was uitverkocht.
![]() Buiten m'n eigen club om vond ik de eerste wedstrijd tussen Barcelona en Real Madrid echt fantastisch. Jammer dat die ontmoetingen later zo'n zure nasmaak kregen door het toneelspel van beide clubs. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dieptepunten, hele seizoen totdat Hodgson vertrok, wat een treurnis was dat. Echt hele slechte wedstrijden gespeeld. Hoogtepunt, 3e goal tegen Wolves, fantatstische aanval en de wedstrijd tegen United toen Suarez even liet zien wat hij kan
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
![]() Het seizoen van De Graafschap is eigenlijk niets mis mee, geen echte hoogepunten, maar wel directe handhaving bereikt, wat al ontzettend mooi is. Ook geen echte dieptepunten. Over Feyenoord hoef ik niet veel te zeggen denk ik, een groot dieptepunt met de kans dat het volgend seizoen een nog groter dieptepunt gaat worden. |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
.En Graafschap had toch een paar verrassend goeie uitslagen, zoals tegen Twente bijvoorbeeld. Geen dieptepunt dat Kalezic weg moet? __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
In eerste instantie begreep ik er niets van, maar later bleek dat aan de spelers was gevraagd of ze nog door wilden gaan met Kalezic en er waren maar iets van 2 spelers die nog met hem door wilden gaan. Dan lijkt het me logisch om uit elkaar te gaan.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Het hoogtepunt van dit seizoen buiten de titel van Ajax was de eerste ontmoeting van Barcelona-Real Madrid in de competitie.
Ongekend wat Barca daar liet zien. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mijn mening over hoe dit seizoen is afgelopen wordt mooi uitgebeeld door Antonio Cassano:
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
.
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kampioenschap van Ajax. Heerlijk feestje in een kroeg in Sevilla.
![]() Hoogtepunt waar ik bij was, de 1-0 van De Camargo in het promotie/degradatieduel tegen Bochum. Doelpunt helemaal gemist. Vol ongeloof draaide ik me weg na die redding op de kopbal van De Camargo, paar tellen later vlogen de mensen langs en over me heen. Door de 1-1 een week later was handhaving een feit!__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Na het winnen van de titel vorig jaar mochten we voor het eerst de Champions League in, wat echt een legendarische herinnering werd... samen met het bekertoernooi en de titelstrijd maakte dit het afgelopen seizoen toch weer tot een gedenkwaardig seizoen.
In september begon het miljoenenbal voor Twente met een thuiswedstrijd tegen de titelhouder, Internazionale. De CL-hymne bracht het hele stadion kippenvel. Waar iedereen bang was voor een ruime nederlaag, gebeurde het andere. Ondanks een snelle 0-1 van Inter zorgde een magistrale trap van Janssen en een verlengde corner van diezelfde Janssen voor een totale explosie. Twente, debuterend in de Champions League stond in zijn eerste duel gewoon op een 2-1 voorsprong tegen de titelhouder. Sneijer maakte vlak voor rust nog 2-2, maar verder kwam het niet. Het gelijkspel werd als een overwinning gevierd, Twente had zijn visitekaartje afgegeven in de Champions League. Een paar weken later de eerste uitwedstrijd, op White Hart Lane tegen Tottenham Hotspur. De entourage was prachtig, de sfeer imponerend, vooral de momenten dat het "When the Spurs go marching in" tegelijk uit 36.000 kelen klonk. Helaas, Twente had de Noorse scheidsrechter niet mee, kreeg drie penalty's tegen waarvan en twee werden verzilverd, en we keerden met een 4-1 nederlaag weer terug naar Enschede. In de Eredivisie draaide Twente weer bovenin mee, en eind oktober volgde de uitwedstrijd tegen PSV. Een duel met een behoorlijke spanning, maar de enige goal werd gemaakt door Nacer Chadli. Na 34 jaar gingen we weer eens met 3 punten weg uit Eindhoven, en het was feest in het uitvak. Die woensdag daarop trok de Twentse karavaan alweer de grens over, naar Bremen waar de uitwedstrijd tegen Werder op het programma stond. Een gehavende verdediging, met onder meer Bengtsson en Leugers hield de 0 dankzij een fe-no-me-na-le Mihaylov en Douglas. Twee goals van Twentse zijde, en het was alweer feest. De eerste CL-overwinning was binnen! De volgende poulewedstrijd speelden we in een van Europa's grootste stadions: Estadio Guiseppe Meazza oftewel San Siro. Dinsdagavond vertrokken we met vier man waaronder Lamzak in de auto vanuit Enschede voor een lange trip door Europa. Na 12 uur rijden en in de file staan, parkeerden we naast de indrukwekkende kolos in Milaan. Hotelletje opgezocht, stad opgezocht en 's avonds de pot, die helaas niet zo spectaculair was. Maar het seizoen kent natuurlijk ook dieptepunten. Zo mochten we in december weer met de auto naar Heerenveen, waardoor er 1.200 man meeging naar Friesland. Zeer gezellige stemming in het centrum van Heerenveen, maar de wedstrijd was stukken minder. Twente werd met name in de tweede helft helemaal weggespeeld en kreeg voor het eerst sinds jaren weer eens 6 goals om de oren... In februari ging het avontuur verder in de Europa League. De winters zijn koud, zo bleek ook in Rusland. Wel spelen, niet spelen, het was lange tijd de vraag. De thermometer van de UEFA klokte gek genoeg -14°C, terwijl die van Twente daalde naar -18°C... Uiteindelijk trapten er elf Michelin-mannetjes af voor een wedstrijd tegen Rubin Kazan in een bizarre entourage, aangezien het Luzhniki met slechts een paar honderd man was gevuld. Desondanks verraste Twente vriend en vijand door met 0-2 te winnen. De 2-2 in Enschede was genoeg voor de volgende ronde. Na het avontuur in Rusland stond de uitwedstrijd tegen AZ op het programma. Twente had te kou nog in de benen, Douglas kreeg kortsluiting, die oversloeg op het uitvak. Een rode kaart, twee discutabele momenten in het strafschopgebied, stilleggen op verzoek van AZ, het werd een rare middag. In de blessuretijd knalde Falkenburg ook nog de winnende binnen... we konden met een enorme berg frustratie weer naar Enschede. De volgende ronde in de Europa League bracht ons weer een Russische tegenstander: Zenit. In Enschede beloofde het een zware avond te worden, maar niets was minder waar: Twente boekte een fantastische 3-0 overwinning en was na de 2-0 nederlaag in Rusland zeker van de kwartfinale van de Europa League. In de titelstrijd werd het spannender en spannender... PSV werd thuis in de beste entourage van het seizoen aan de kant gezet, maar daarna was er duur puntverlies tegen Roda en De Graafschap. Daarna wonnen we bij ADO en tegen Willem II... het was duidelijk: de titelstrijd ging in de Arena beslist worden... de afloop daarvan is iedereen bekend. Tussendoor won Twente ook de een na de andere wedstrijd in de beker. Capelle, Zwolle, Vitesse, PSV en Utrecht werden opzij gezet. Op 8 mei trok er weer een lange stoet van Tukkers naar de Kuip in Rotterdam voor de fianle tegen, jawel, Ajax. Het werd een prachtig duel, twee supportersgroepen die er vol achter stonden, gezamenlijke doeken tegen het moderne voetbal, kortom een echte finale. De immer verguisde Marc Janko werd de held van de avond door 3 minuten voor tijd de 3-2 binnen te koppen. Grote ontlading de cup kon mee naar Enschede. Helaas gaf Twente op de slotdag niet thuis en liet het zich afbluffen door een beter en feller Ajax. 3-1, de titel naar Amsterdam en grote teleurstelling op de oude Markt. Het volksfeest dat 's avonds losbarstte maakte veel goed. Duizenden mensen langs de singel, spelers tot diep in de nacht op een open bus door alle volkswijken van Enschede het was geweldig, FC Twente was een met het volk en een gevoel van TROTS overheersde. ![]() Kortom, het was weer een memorabel seizoen, dat ik ondanks het mislopen van de titel toch als weer een topseizoen heb ervaren. __________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Twente in de CL was idd een leuke verrassing, overigens hoop ik dat jullie het dit seizoen niet halen. (want meer geld voor Ajax dan).
Goede post trouwens, .
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw hoogtepunt na vandaag: Allerlaatste wedstrijd om voorronde EL, Groningen - ADO
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Dieptepunten; Ajax thuis tegen NEC/ADO/Utrecht, spel tegen Real Madrid (thuis, maar vooral uit). |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dieptepunt is nu te zien op EL1
edit: diepte- en hoogtepunten liggen niet ver van elkaar af
Laatst gewijzigd door Valange; 29-05-11 om 15:37 |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
Hoe kan ik de epische 1-1 en 3-3 tussen PAOK en Ajax vergeten. Allebei mijn clubs gewonnen en Ajax door (wat ik liever wilde omdat PAOK de ronde daarna onwijs zwaar geloot zou hebben). __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
De finale van gisteren was voor mij het hoogtepunt. Eindelijk weer eens een boeiende en goede finale, hoewel het de laatste 20 minuten weer wat tegen viel. Zo zie ik het in ieder geval graag. Top ook dat op de zo bekritiseerde Wembley een goede grasmat lag en de UEFA daarop heeft gehamerd.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Seizoen 2010-2011, jouw hoogte en/of dieptepunten.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|