|
|
#1 |
|
|
Deze veranderingen vind ik echt verschrikkelijk. Prachtige oude tekens met Latijnse spreuken erop die wordne vervangen door gelikte, moderne tekens zonder een greintje authenticiteit
Voorbeelden: Tottenham Fullham Arsenal Ajax ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [img]http://c2.api.ning.com/files/NNhUps-YDGsA4-bcpqp9LEsnn8SbHdTIRM3xnzIuAxB0d8vg8drEMwdlm4xCNqiG yJ4m0BJ7*od9ymqQ*UrsDk5xQTzUK*E/ajax_logo.jpg[/img]
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Commercie, digitalisering, marketing..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
I know, maar de club verliest daarmee wel een deel van zijn identiteit en verleden vind ik. Zeker bij het verlies van zulke prachtige logo's
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ajax had inderdaad een mooi kruisje!
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik vind de nieuwe logo's vele male mooier en eigentijdser. Maar ik blijf dan ook niet hangen in het verleden zoals het gros van de voetbalsupporters.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Die van Twente is er in ieder geval wel op vooruit gegaan.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Was die van Twente echt zo? Lijkt wel een paint creatie.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
Feyenoord heeft zelfs haar naam aangepast (van IJ naar Y) omdat dit makkelijker was in buitenland... ![]() Overigens is de gouden F weer terug, ondanks dat het commercieel minder aantrekkelijk was! Over deze website zullen de meningen ook verdeeld zijn: http://www.voetballogo.nl/ |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Veel logo zien er ook bijna het zelfde uit in hun nieuwe design...
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Die van Omniworld is nog wel het mooist
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
![]() Een beetje de Ajax style maar dan een Ram er in. |
||
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
|
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Die van Twente is er inderdaad op vooruit gegaan
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik vind de nieuwe van Fulham mooier dan de oude, eerlijk gezegd. Veel sterker, krachtiger.
Die van FCG met die Pegasus is echt belachelijk. .
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Twente is inderdaad een van de weinige voorbeelden die erop vooruit zijn gegaan, komt ook niet overdreven modern over ofzo, mooi ontwerp. Overigens moet ik zeggen dat dat derde logo hierboven me ook wel bevalt.
Ook zo'n leuke: ![]() ![]() Wut. Niet dat ie nou echt modern en gelikt is trouwens, is ook al een tijdje geleden gemaakt, maar het huidige is gewoon veel te kaal en die pleistervorm straalt niks uit. Net een verkeersbord. |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bij NAC hebben ze het ook aardig verneukt.
![]() Kom op man, die 'leeuwen'. Echt weer het werk van zo'n commercieel ontwerpbureau ergens eind jaren '80, die hebben zichzelf flink zitten high-fiven zo te zien. Abstracte zooi.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kijk, niet alle logo's verdienen de schoonheidsprijs omdat ze begin 1900 ontworpen zijn. Maar als je er dan iets nieuws van maakt doe het dan in stijl, en niet een of ander uber modern logo, dat past gewoon niet.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Vind NAC nog wel meevallen, en Twente is er zelfs op vooruit gegaan.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Die van Fulham is gewoon überlelijk geworden.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
![]() ![]() Oude: Grappig logo met een idee erachter en met karakter. Huidige: Nietszeggend en lelijk. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Oh, en nogmaals hè, ik vind die nieuwe van Omniworld echt een verademing.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Aldus de website voetballogo.nl...
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Op het shirt zou het ook prachtig staan.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
![]() Eerste logo van Real Madrid (toen nog niet koninklijk en dus zonder kroon). ![]() Die kwam erna. ![]() Koninklijk tot 1931 ![]() Tot '41 weer niet. ![]() Toen kwam Franco. Er was hele lange tijd een logo met een grotere kroon, maar die vind ik niet zo snel. Die was er tot 1997, toen kwam bovenstaande. ![]() En nu is het deze, sinds 2002. |
|
|
|
|
|
|
#37 | ||
![]() wel mooi dorp trouwens [size=x-small]los van het feit dat ik er woon[/size]
|
|||
|
|
|
|
|
#38 |
![]() Cultlogo, alhoewel ie eigenlijk best fout is ![]() De huidige is een gemoderniseerde versie van het logo uit de jaren 60/70 ![]() ![]() Ik vind het wel goed zo. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
welke vinden jullie mooier? de huidige of de door 'voetballogo' gemaakte logo's?
[size=small] of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() of ![]() [/size] |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ik vind alleen die van Willem II mooier dan de huidige
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ik geen 1.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
die van roda, en die rand van feyenoord
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
die van groningen het lelijkste denk ik.
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ook niet echt creatief, ze hebben de oude logo's genomen en daar een soort Cartoon Network-variatie van gemaakt.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Te lelijk allemaal.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Die van Heracles is mooier.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Stuk voor stuk werkelijk waar spuuglelijk.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Die van Utrecht is écht met Paint gemaakt, damn.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ik vind geen enkele een verbetering
|
|