Doet me denken aan een paar jaar terug:
Arbiter Van Boekel bedreigd
Scheidsrechter Pol van Boekel is recentelijk het doelwit van bedreigingen geworden. Een woordvoerder van de KNVB bevestigt dat een aantal onverlaten de arbiter in diens privé-leven hebben lastiggevallen.
Zo werden de auto en het huis van Van Boekel onder handen genomen. De politie onderzoekt de bedreigingen. “In het verleden zijn meer van deze zaken voorgekomen”, reageert de KNVB tegenover het ANP. “Dat heeft geleid tot arrestaties.”
Reden voor alle ophef is het optreden van de 32-jarige leidsman tijdens het duel tussen NEC en Roda JC (2-0). Van Boekel zag over het hoofd hoe NEC-spits Jhon van Beukering vlak voor de eerste treffer Cheick Tioté duwde, terwijl diezelfde Tioté enkele minuten later met een rode kaart het veld moest verlaten wegens het geven van een vermeende klap in het gezicht van NEC’er Lorenzo Davids.
“Dit was de Van Boekel-show”, bromde Roda-coach Raymond Atteveld na afloop, die samen met verzorger Norbert Keulen door Van Boekel vroegtijdig van het veld werd gestuurd. Of de bedreigingen aan het adres van de leidsman zijn begonnen na zijn optreden in dit duel, wilde de woordvoerder van de KNVB niet zeggen.
|
Zijn toen diverse arrestaties voor geweest, allemaal bekenden van me. Was er zelf bij toen de planning hiervoor gedaan werd en vroegen mij ook om mee te gaan. Dit ging mij toen te ver en heb me ook vriendelijk bedankt hiervoor.
Hier heeft iedereen destijds 9 jaar stadionverbod voor gekregen, 3 of 4 gasten zijn nu bezig met meldingsplicht en inmiddels mijn schoonbroer heeft destijds zijn pasfoto niet ingeleverd, resultaat 18 jaar stadionverbod.