Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 04-05-11, 21:03 Standaard   #1
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Belagers scheidsrechter melden zich bij politie

GRONINGEN - Drie mannen die vrijdag amateurscheidsrechter Bellinga in zijn woning in Groningen hebben belaagd, hebben zich gemeld bij de politie.

Het gaat om twee mannen van 18 en 20 jaar uit Bunschoten-Spakenburg en een 20-jarige man uit Eemdijk, zo meldde de politie gisteren.

Bellinga floot medio april de immer beladen amateurwedstrijd tussen IJsselmeervogels en Spakenburg. Toen hij een doelpunt van Spakenburg afkeurde, haalde hij zich de woede op de hals van de supporters. Nadien werd hij meerdere keren gebeld en werden beledigende berichten ingesproken op zijn voicemail. Vrijdag, bijna twee weken na de bewuste wedstrijd, zocht een aantal aanhangers van Spakenburg de arbiter thuis op. Zij vernielden onder meer tuinmeubilair. In de voortuin lieten zij tientallen bierviltjes met het opschrift SV Spakenburg achter.

De politie kwam de mannen op het spoor, omdat zij berichten op Twitter hadden geplaatst. Het drietal werd vervolgens gesommeerd zich te melden op het politiebureau. Twee van hen bekenden dat zij de scheidsrechter hadden belaagd. De derde verdachte zei dat hij tijdens het incident in de auto wachtte.

Volgende week woensdag een aflevering van De Confrontatie waarin een scheidsrechter geconfronteerd weordt met een voetballer die hem na de wedstrijd schopt terwijl hij al op de grond ligt. De Confrontatie

Oud 05-05-11, 01:47 Standaard   #2
Mijnstreek Oost

Racoon26's Voetbal Forum schermafbeelding

Doet me denken aan een paar jaar terug:

Arbiter Van Boekel bedreigd

Scheidsrechter Pol van Boekel is recentelijk het doelwit van bedreigingen geworden. Een woordvoerder van de KNVB bevestigt dat een aantal onverlaten de arbiter in diens privé-leven hebben lastiggevallen.

Zo werden de auto en het huis van Van Boekel onder handen genomen. De politie onderzoekt de bedreigingen. “In het verleden zijn meer van deze zaken voorgekomen”, reageert de KNVB tegenover het ANP. “Dat heeft geleid tot arrestaties.”

Reden voor alle ophef is het optreden van de 32-jarige leidsman tijdens het duel tussen NEC en Roda JC (2-0). Van Boekel zag over het hoofd hoe NEC-spits Jhon van Beukering vlak voor de eerste treffer Cheick Tioté duwde, terwijl diezelfde Tioté enkele minuten later met een rode kaart het veld moest verlaten wegens het geven van een vermeende klap in het gezicht van NEC’er Lorenzo Davids.

“Dit was de Van Boekel-show”, bromde Roda-coach Raymond Atteveld na afloop, die samen met verzorger Norbert Keulen door Van Boekel vroegtijdig van het veld werd gestuurd. Of de bedreigingen aan het adres van de leidsman zijn begonnen na zijn optreden in dit duel, wilde de woordvoerder van de KNVB niet zeggen.
Zijn toen diverse arrestaties voor geweest, allemaal bekenden van me. Was er zelf bij toen de planning hiervoor gedaan werd en vroegen mij ook om mee te gaan. Dit ging mij toen te ver en heb me ook vriendelijk bedankt hiervoor.

Hier heeft iedereen destijds 9 jaar stadionverbod voor gekregen, 3 of 4 gasten zijn nu bezig met meldingsplicht en inmiddels mijn schoonbroer heeft destijds zijn pasfoto niet ingeleverd, resultaat 18 jaar stadionverbod.
Racoon26 is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-11, 09:28 Standaard   #3
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Kun je misschien iets vertellen over waarom mensen dat doen Racoon?

Oud 05-05-11, 10:41 emo   #4
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
Kun je misschien iets vertellen over waarom mensen dat doen Racoon?
Omdat ze niet sporen.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-11, 10:49 Standaard   #5

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Als je zoiets gaat lopen plannen ben je niet helemaal lekker.. als je het in een opwelling doet kan ik het nog beter begrijpen. Maar beide is natuurlijk kansloos.
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-11, 16:55 Standaard   #6
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Triester kan het idd niet, plan dan een chille confrontatie ofzo
Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-11, 17:04 Standaard   #7
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Racoon26 Bekijk bericht
[...]Doet me denken aan een paar jaar terug:
Deed mij denken aan

Spaanse arbiter met dood bedreigd

De Spaanse scheidsrechter Javier Turienzo Álvarez heeft zich heel wat op de hals gehaald tijdens de wedstrijd Real Racing - Real Madrid.

In het duel in El Sardinero stond Turienzo aan de basis van de nederlaag van Real Madrid. Eerst kende hij Racing een strafschop toe na een schwalbe van Lionel Scaloni, om vervolgens Iván Helguera zomaar van het veld te sturen. In de laatste minuut kreeg Racing nog een penalty, ditmaal was Nikola Zigic het 'slachtoffer' van een overtreding van Fabio Cannavaro.

Scheidsrechterlijke dwalingen als deze komen in Spanje wel vaker voor, maar enkele aanhangers van de bezoekers waren zo kwaad dat ze Turienzo Álvarez hebben bestookt met doodsbedreigingen. En niet alleen de arbiter zelf, maar ook zijn familie zijn volgens de dreigementen niet meer veilig. "Ik ben na het duel heel vaak gebeld en werd toen met de dood bedreigd, net als mijn familie. Dit voelt heel vreemd", aldus een geschrokken Turienzo Álvarez. "Mijn dochter kwam gisteren huilend thuis uit het park, en zei dat ze gepest was door kinderen die vonden dat ik Real Madrid genaaid had."

Er doen veel complottheorieën de ronde over het feit dat Real Madrid dit seizoen wel erg vaak benadeeld wordt door de arbitrage. "Iedereen maakt fouten. Voetbal draait om veel geld, dat weet ik. Maar hier speelt helemaal niets", zegt de scheidsrechter. "Ik heb geen angst om mezelf, maar wel voor mijn gezin. Ik hoop dat het slechts bij dreigementen blijft.
FOKSPORT.nl / FOK!sport

Turienzo Álvarez: "Llevo un día y medio sin vivir" - Marca.com

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:05.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site