|
|
#1 |
|
We hebben natuurlijk Ajax gehad dat in 1994 (?) 11 spelers (?) afvaardigde voor het Nederlands elftal. Waarom koopt er niet een club gewoon alle spelers van een land, dat zou in sommige gevallen echt goed zijn!
Bayern zou daar best in staat voor moeten zijn, heb je 11 Duitsers in het veld en dan haal je minimaal elk jaar de halve finale van de CL, beter en goedkoper dan met prutsers zoals Ribery en Van Buyten. Een hoop hebben ze er zelf natuurlijk al en een groot gedeelte is zo te halen lijkt me. Nog andere teams die met bijna een compleetlandsteam spelen of zouden kunnen spelen? Barca heeft er natuurlijk veel maar de belangrijkste speler van het team dan net weer niet. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
De Nederlandse handbaldames hebben dat een keer gedaan toch? Die speelden toen allemaal voor dezelfde club als voorbereiding op de OS.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Maar als Bayern heel het Duits elftal koopt dan kunnen ze daar veel voordelen van hebben denk ik, dan boeien al die interlands enzo ook niet zo heel erg meer want dat zijn dan gewoon oefenwedstrijden voor je eigen club
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#4 | |
Los daarvan zijn er grotere clubs dan Bayern. Wat zou je in zo'n geval met Ozil doen bijv? Het is op zich wel een goed concept, maar ik denk vooral voor de iets kleinere landen. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Oh en krijg dit er maar eens door zonder de woede op van de supporters van alle andere clubs op je hals te halen.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Overigens denk ik dan ook dat je voor beide teams dezelfde coach moet hebben, anders werkt het sowieso niet.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
![]() Maar het heeft natuurlijk wel praktische nadelen Ik denk echter dat als Bayern het echt zou willen ze het ook wel konden doen, geld genoeg en dan bieden ze maar meer dan Real doet voor Ozil.En over de coach, weet ik niet zeker hoor. In theorie zou je wel hetzelfde als je team kunnen spelen, zeker als je 11 basisspelers ervan hebt. Lijkt me niet dat de bondscoach dan zo gek is om het te veranderen. En die 3 trainingen of waar ze dan speciaal op letten bij de corner ofzo boeit niet veel. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Is altijd leuk om te proberen in Football Manager bijvoorbeeld. Maar wel lastig hoor...
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Is het bij Dinamo Kiev ofzo in het verleden niet voorgekomen? Of Steau ofzo, alhoewel er toen al een aantal in het buitenland zaten zoals Popescu enzo of waren die juist na de EC1 naar het buitenland gegaan?
|
|
|
|
|
|
#10 | |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
![]() Speelden toen zowat allemaal voor Martinus. Volgens mij was Avital Selinger coach van zowel die club als het nationale elftal, een constructie die later weer gewijzigd is. |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
geinig idee maar ik zie het niet graag gebeuren
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bij Chivas Guadelajara spelen ze met alleen maar Mexicanen. Alleen die hebben niet allemaal het niveau van het Mexicaans elftal... En dat zal toch vooral het probleem zijn waar je tegenaan gaat lopen als je deze ambitie hebt.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
Toen mijn vader nog bij het NHV werkte bedacht hij samen met de bondcoach van het nationale dames team (Bert Bouwer) het Oranjeplan. Dit hield in dat de beste speelsters uit de nationale en internationale competities werden gehaald en deze speelsters alleen maar gingen trainen en oefenwedstrijden gingen spelen. Het plan was bedoeld om het damesteam tot de internationale top te laten behoren. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dacht ik ook wel eens aan ja. Maar je zit vaak met rivaliteit tussen clubs. Een kwart/de helft van FC Barcelona uit Baskische spelers of bij Real allemaal Catalanen lijkt me onmogelijk.
@Dagglala: en b.v. in Griekenland zou zoiets al helemaal onmogelijk zijn toch? Of is het daar niet echt streekgebonden (maar meer clubgebonden) qua rivaliteit? |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
In Qatar zou het wel kunnen lukken.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Zat Basken die bij Barcelona gespeeld hebben hoor.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Na de winst van de ECI mochten ze nog niet naar het buitenland, dat kon pas toen Ceauşescu afgezet was. Ook in de gloriedagen van Steaua speelden echter niet alle Roemeense internationals voor Steaua, ook Dinamo Boekarest had toen een heel aardig elftal.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
En ook bij Real trouwens.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
-verkeerde topic-
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Zal wel meevallen, er bestaat weinig rivaliteit tussen Catalanen en Basken, in de burgeroorlog stonden ze immers aan dezelfde kant (en ja dat speelt nog steeds in Spanje).
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Het Spaans elftal zit toch ook niet voor de helft vol met Basken?
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Basken
.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Dit systeem was in de jaren '80 hoogst ongebruikelijk maar in de jaren '60 deden Brazilië en Portugal hetzelfde en volgens mij heeft ook het Spanje van Franco zoiets gehad. Het omgekeerde gebeurde ook: de Serie A had van 1964 tot 1980 een verbod op buitenlandse spelers maar die was niet zo hard als het soms leek, goede contacten met de voetbalautoriteiten deden wonderen. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tot op de tribune bij wedstrijden van het Griekse elftal rossen ze elkaar de hersenpan in.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Dat is nog eens een teken van eer, poe hee. Respect.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Zie je wel vaker bij voetballanden in verval. Daar slaan ze elkaars hersenpan in.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ten alle tijden je club verdedigen. Vergeet niet dat bepaalde delen van de stad voor bepaalde teams zijn. Dus het heeft wel degelijk met "eer" te maken.
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Verval, niet echt, .
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ik vind je dan gewoon een complete imbeciel, maar dat zal ik ongetwijfeld verkeerd zien.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
. Maar in Griekenland leeft dat, zeker in Athene, gewoon heel erg.
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Sowieso het verband tussen 'eer' en supporters van andere clubs de tyfus inslaan, waar gaat het over.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
#40 | |
.
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Blijft mijn mening nog steeds hetzelfde, maarja.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Weer een opmerkelijk voorstel van KK. Hoe kom je toch altijd op deze topics? Is dit waar je aan denkt tijdens het roeien?
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Spoiler
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ik zeg niet dat het een kuttopic is. Vind het altijd bijzonder, die voorstellen van je.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Mm, toch wel vreemd dan. Er is een enorme rivaliteit en haat tussen die clubs en streken, maar blijkbaar is dat dan op het veld niet echt terug te zien. Behalve in het resultaat van de wedstrijd dan.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Tussen Catalonië en Baskenland valt het wel mee. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Sterker: ze kwamen allemaal van Athletic Bilbao vandaan, in de jaren '80 een heel sterk team. Of het echter vaak voor kwam dat spelers van Bilbao naar Real Madrid verhuisden weet ik dan weer niet. Het zou me niet verbazen als dat minder snel wordt geaccepteerd.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Is wel een aantal keer gebeurd hoor, Karanka bijvoorbeeld en Xabi Alonso is ook een Bask, zij het dat hij niet van Bilbao maar van Sociedad afkomstig is.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Een ''Land'' als team
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|