![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
We hebben weer een tegenhanger van de Schwalbe; een overtreding maken door de spits op zijn directe tegenstander, zonder dat de bal direct in de buurt is en vaak buiten het oog van de scheidsrechter om. Hierdoor kunnen ze vaak vrij doorlopen en staan ze compleet vrij in de 16 om te kunnen scoren. We zagen Poepon het een paar weken geleden doen, Bakkal heeft het al eens gedaan en gisteren was, uiteraard, Toivonen handig in het maken van de overtreding.
Uiteraard is het slim, zeker in een tijdperk zonder camera's. Maar hoe slim is het nu eigenlijk wanneer alles in beeld kan komen of komt? Je krijgt er een naam door, je wordt strenger bestraft misschien wel? Moet er achteraf een straf op komen of is het gewoon slim geprofiteerd en niets meer aan doen? Een nieuwe trend in het voetbal? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Maar geef effe zelf je mening, Bliksem. Zeg maar dat het natrappen is
...
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gebeurt dit niet al heel lang? Bij corners wordt bijvoorbeeld ook een speler met een duwtje weg gezet zodat je vrij kunt inkoppen.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Iemand door middel van een trap(je) ten val brengen terwijl de bal tientallen meters verderop is heeft niks met voetbal te maken en het lijkt me dan ook logisch dat je hier achteraf voor geschorst wordt. Voetbal is een mannensport, maar dit is alles behalve een normaal duel.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik vind dit geen natrappen hij blokt alleen met zijn been. Hij trapt niet iemand zijn been kapot.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#7 | ||
![]() Maar dan is het nog geen NAtrappen...
. Misschien vindt hij het nog wel fijn ook...
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Achteraf bestraffen lijkt me overdreven. Gewoon een slimme actie. Degene die hier de fout maakt is Vink.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik heb het een paar keer gezien, maar een echte trap zag ik niet. Het leek mij dat ie hem liet struikelen.
Enfin, karma is a bitch want een paar tellen later blesseerde hij zichzelf. Rest de vraag, wat is belangrijker. Dat ene puntje of de overige 4 wedstrijden (wellicht) moeten missen. Hij bewees gister in een paar minuten zijn waarde wel weer. Deze blessure kan eventueel het kampioenschap en tweede plaats kosten .
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Zonder dat NA is ook rood he.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Ik vind wat Toivonen doet natrappen. De bal is niet in de buurt, hij heeft er overduidelijk profijt van zijn overtreding en hij kan zijn tegenstander er mee blesseren. Dat het geen 'natrappen' is in de zin van iemand uit frustratie schoppen en over de hekken heen jagen en z'n been breken, maakt het niet minder natrappen. Dat is hetzelfde als zeggen dat een elleboog in de maag minder erg is dan wanneer een neus gebroken wordt. Het gaat ook om de intentie. Bal is compleet niet in de buurt, dan mag je gewoon bestraft worden. Dit staat voor mij gelijk aan een schwalbe maken. Onrechtmatig het spel beinvloeden en het is 'valsspelen'. Dat moet je niet willen en dat krijg je alleen maar weg door te straffen, desnoods achteraf. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik vind het nog niet eens echt een trap, maar goed...
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
#14 | |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dit is trouwens weer een topic:
Ajax fans vinden het natrappen en 4 wedstrijden schorsing waard. PSV fans vinden het slim. __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik vind het niet echt slim, maar meer dan geel zou ik er niet voor geven.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik ook niet hoor, maar ik wilde alleen aangeven dat trappen en natrappen 1 pot nat is.
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Nou ja, natrappen is toch wel iets erger imo.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Dus als speler A speler B een doodschop geeft (trappen) is dat minder erg dat als speler A speler B een doodschop geeft nadat speler B eerst een overtreding maakt?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Het is gewoon spelbederf. Maar hiermee verpest je ook nog de wedstrijd, ik vind het echt smerig.
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Het is een bewuste overtreding en de bal is niet in de buurt. Daarnaast kan je het ook nog plaatsen in de categorie spelbederf, maar schorsen is ook weer zoiets...dan moeten we schwalbes ook achteraf gaan bestraffen en dat is in Nederland nog nooit gedaan (voorzover ik weet).
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Slim voor de korte termijn. Op de lange termijn gaan dit soort dingen je bijten.
Dit geldt zeker als je een speler bent die binnen een maand tijd een reputatie heeft opgebouwd waar alleen Suarez aan kan tippen in Nederland (heel Afrika haat immers Suarez, Toivonen moet die achievement nog halen). 1 wedstrijd schorsing zou ik wel redelijk vinden, want het kost Heerenveen op die manier toch 2 punten. Dat zou je eigenlijk niet moeten laten lopen met een verklaring achteraf van de scheidsrechter dat hij het niet heeft gezien. Ik zal er overigens niet wakker van liggen als hij geen schorsing krijgt, want een rode kaart was het ook niet waard. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Een vorm van vals spelen en zou dus bestraft in plaats van beloond moeten worden...punt.
__________________ VVV-Venlo - SSC Napoli - 1.FC Köln |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Mijn gevoel zegt schorsen, maar ik weet niet of dat van de Ajacied in mij komt of uit rationeel denken
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Overigens hoeft de Ajacied in jou (Tim86) zich geen zorgen te maken, de blessure zag er vrij serieus uit. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Het zou PSV natuurlijk sieren als ze Toivonen zelf straffen
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#32 |
|
In dit geval had de grens het moeten zien, dat is het extra paar ogen van Vink en die had ervoor moeten vlaggen. Hiervoor kan je 'm niet schorsen.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Vraag me ook af hoe vaak dit voor komt ZONDER doelpunt aan het einde..dan valt al helemaal niemand het op.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Des te meer sta ik er van te kijken hoe vaak PSV dit seizoen juist wél een doelpunt scoort na een 100% overtreding om een tegenstander bewust af te schudden.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Het is trouwens geen natrappen maar voortrappen in dit geval.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Als het niet bestraft wordt is het een "kwaliteit". Daarom is het ook zo lekker dat ie zich blesseerde, nu blijft het iig niet onbestraft. Sort of.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Spelbederf is spelbederf, en je haalt voordeel uit een onrechtmatige situatie. Dat zijn schwalbes en dit soort dingen. Daarnaast dat ie niet uit frustratie iemand z'n been breekt maakt niet uit. Doorgebroken speler is ook altijd rood, ongeacht of je doormidden schopt of licht vasthoudt. |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Het is nu kwart over 1 en nog geen bericht over een vooronderzoek, denk dat dit niet bestraft wordt. Terecht ook, hoe smerig het ook was het is geen schorsing waard.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Lekker man. __________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
#41 |
|
Slim. Toivonen ook niet schorsen. Meer kijken hoe het toch kan dat met een arbitraal viertal dit niet gezien wordt.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bliksem, je snapt mijn post niet. Een schwalbe wordt altijd door de scheids gezien, hij wordt alleen niet altijd als zodanig beoordeeld. De speler die een schwalbe maakt wil juist door de scheids gezien worden, anders heeft het weinig nut hè. Een actie die Toivonen deed, daarvan wil je dat het juist niet gezien wordt.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Dat zeg ik niet, maar een schorsing waardig is het imo niet. Zie ook mijn eerdere post. Overigens zonder dat ene puntje waren ze ook nog in de race hoor.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Die vent van Heerenveen gaat ook wel als een wijf liggen.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Niet fucken met Haglund.
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Hij is te koop overigens.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Slim en strafbaar allebei, lijkt me duidelijk.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Lekker objectief allemaal
Als het Ajax overkwam tijdens de laatste wedstrijd springt iedereen van zijn stoel af, en nu vinden de Psv'ers het een slimmigheid ![]() Gewoon achteraf bestraffen, de bal is niet in de buurt en Ola zorgt er zo voor dat hij vrij komt. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Volgens mij was hij laatst zelfs jarig.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Leer eens lezen lompe gnoe.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
't Poeponnetje - Toivonen'tje: een overtreding maken om vrij in de 16 te komen. Slim of (achteraf) strafbaar?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|