Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 09-04-11, 21:24 Standaard   #1
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Een paar weken geleden werd er bij vrijwel alle wedstrijden een minuut stilte houden vanwege de ramp in Japan. Ook omdat er bij enkele clubs Japanners speelden. Vanavond werd er bij sommige wedstrijden een minuut stilte gehouden vanwege de schietpartij in Alphen.

Vinden jullie dat terecht? Wat moeten de criteria zijn? Is het niet een beetje aan inflatie onderhevig, die minuut stilte?

Oud 09-04-11, 21:29 Standaard   #2
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Als een club het nodig vindt om een minuut stilte te houden dan dien je dat gewoon te respecteren.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 09-04-11, 21:31 Standaard   #3

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Een minuut stilte om Hart van Nederland onderwerpen zoals een schietpartij erger ik me ook aan. Straks doe je elke week een minuut stilte. Zie het ook nog wel gebeuren dat in deze nationalistische tijden een minuut stilte gaat worden gehouden als weer wat militairen zijn omgekomen.
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 09-04-11, 21:33 Standaard   #4
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Als een club het nodig vindt om een minuut stilte te houden dan dien je dat gewoon te respecteren.

Oud 09-04-11, 21:38 Standaard   #5
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat of als de bond het wil, wat bij nationale dingen gebeurd. Als er iets is gebeurd wat je land schaadt (zoals vandaag), dan doe je een minuut stilte. Dit kan dus ook gebeuren als er aan de andere kant van de wereld 5000 man sterven en het ons economisch schaadt. We doen geen minuut stilte als er in Afrika 5000 mensen sterven, dat schaadt ons niet

Oud 09-04-11, 21:38 Standaard   #6
SCH
Hup Holland!

Tuurlijk, maar dat is mijn punt ook niet. Het gaat er mij wanneer een club die beslissing neemt en hoe vaak je het kunt doen voordat het een loos gebaar wordt.

Oud 09-04-11, 21:40 thumb up   #7
...

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
[...]

Tuurlijk, maar dat is mijn punt ook niet. Het gaat er mij wanneer een club die beslissing neemt en hoe vaak je het kunt doen voordat het een loos gebaar wordt.
Dat kunnen de clubs en anders de KNVB prima zelf inschatten.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 09-04-11, 21:45 Standaard   #8
SCH
Hup Holland!

[...]
Dat kunnen de clubs en anders de KNVB prima zelf inschatten.
Dus jij vindt dat het altijd kan, desnoods iedere week?

Oud 09-04-11, 21:45 Standaard   #9

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
[...]

Dat of als de bond het wil, wat bij nationale dingen gebeurd. Als er iets is gebeurd wat je land schaadt (zoals vandaag), dan doe je een minuut stilte. Dit kan dus ook gebeuren als er aan de andere kant van de wereld 5000 man sterven en het ons economisch schaadt. We doen geen minuut stilte als er in Afrika 5000 mensen sterven, dat schaadt ons niet
Oud 09-04-11, 22:09 wink   #10
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Ik leg uit hoe het er nu aan toe gaat, niet hoe ik er zelf over denk

Oud 09-04-11, 22:12 Standaard   #11
...

[...]

Dus jij vindt dat het altijd kan, desnoods iedere week?
Als daar aanleiding toe is.

Oud 09-04-11, 22:16 Standaard   #12
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Wel vreemd is dat de scheidsrechter het mag beslissen. Zo weigerde Tom van Sichem eerder dit seizoen een officiele minuut stilte voor een overleden oud bestuurslid bij ons.

Van Sichem
TR is offline   Met citaat reageren
Oud 09-04-11, 22:17 Standaard   #13

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
[...]

Ik leg uit hoe het er nu aan toe gaat, niet hoe ik er zelf over denk
ow, ja, zo. het is één van de factoren inderdaad. ik denk soms ook, ik zal het maar even zeggen, dat de maatschappij soms behoefte lijkt te hebben aan een ramp. even fijn met elkaar rouwen en oe en ah roepen. andersom kan het ook gebeuren dat een ramp wordt weggestopt naar de kantlijn als het vlak na een andere 'ramp' is gebeurt.
Oud 09-04-11, 23:41 Standaard   #14

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Als daar aanleiding toe is.
De vraag van dit topic is juist wanneer er aanleiding toe is.

Ik ben er in principe voor om het zoveel mogelijk voetbal-gerelateerd te houden. Bij het overlijden van een aan de club gebonden persoon. Voor de rest zou ik het helemaal niet doen. Omdat je dan elke week een minuut stilte hebt en het een verplicht nummertje wordt i.p.v. een teken van respect.

Wat club-gerelateerd is kan je dan wel ruim opvatten. Wanneer er een ramp plaatsvindt in een Nederlandse stad zou de plaatselijke club daar wel een minuut stilte voor kunnen houden. Ook omdat er waarschijnlijk mensen op de tribune zitten die er direct door getroffen zijn.

Ergens is het ook wat vreemd dat ze blijkbaar vanavond al minuten stilte hebben gehouden voor het drama in Alphen aan de Rijn. Zo'n minuut is toch juist bedoeld om stil te staan bij wat er gebeurd is en daar met je gedachten te zijn. Wanneer er nog zo weinig bekend is over motief en er nog mensen in het ziekenhuis liggen is de tragedie nog niet afgesloten. Een minuut stilte zie ik toch wel als iets wat je doet als collectieve vorm van afsluiting.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 10-04-11, 00:08 Standaard   #15
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
[...]

Ik ben er in principe voor om het zoveel mogelijk voetbal-gerelateerd te houden. Bij het overlijden van een aan de club gebonden persoon. Voor de rest zou ik het helemaal niet doen. Omdat je dan elke week een minuut stilte hebt en het een verplicht nummertje wordt i.p.v. een teken van respect.

Wat club-gerelateerd is kan je dan wel ruim opvatten. Wanneer er een ramp plaatsvindt in een Nederlandse stad zou de plaatselijke club daar wel een minuut stilte voor kunnen houden. Ook omdat er waarschijnlijk mensen op de tribune zitten die er direct door getroffen zijn.

Ergens is het ook wat vreemd dat ze blijkbaar vanavond al minuten stilte hebben gehouden voor het drama in Alphen aan de Rijn. Zo'n minuut is toch juist bedoeld om stil te staan bij wat er gebeurd is en daar met je gedachten te zijn. Wanneer er nog zo weinig bekend is over motief en er nog mensen in het ziekenhuis liggen is de tragedie nog niet afgesloten. Een minuut stilte zie ik toch wel als iets wat je doet als collectieve vorm van afsluiting.
Ik geloof dat ik er ook zo over denk. Om het voetbal-gerelateerd te houden en het daarbij ook nog redelijk beperkt te houden en niet voor iedere kantinjejuf een minuut stilte te houden.

Het moment en de grootte van een ramp of ongeluk kan ook nog wel meespelen. Ik weet niet of er ook regels voor zijn. Wat nou als de Koningin wordt vermoord? Het zit me nog altijd een beetje dwars dat er op 9/11 gewoon CL-wedstrijden werden gespeeld, maar dat is een andere discussie.

Oud 10-04-11, 00:09 Standaard   #16
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door TerroRobbie Bekijk bericht
Wel vreemd is dat de scheidsrechter het mag beslissen. Zo weigerde Tom van Sichem eerder dit seizoen een officiele minuut stilte voor een overleden oud bestuurslid bij ons.

Van Sichem
Dat klinkt heel raar. Is het echt de scheidsrechter die dat beslist?

Oud 10-04-11, 00:11 Standaard   #17
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Als er iets bij de club zelf is gebeurd of als NOS TT een speciaal kopje aan een ramp wijdt, dan is een minuut stilte gepast .

Oud 10-04-11, 00:31 thumb down   #18
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Sichem
Schandalig. Dat vind ik juist een hele goede reden voor een club om een minuut stilte te houden.
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 10-04-11, 00:46 Standaard   #19
TR

[...]

Dat klinkt heel raar. Is het echt de scheidsrechter die dat beslist?
Een journalist van het Brabants Dagblad schreeft dat op zijn weblog. Die zal er niet over liegen...

Tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Zwolle werd maandag, alsnog, een minuut stilte in acht genomen voor Pierre Bouleij. Zelfs de Zwolle-fans waren op de hoogte en toonden hun respect. In de tiende minuut (want, tien jaar geleden) was het stil in De Vliert. Ook met een spandoek en fakkels werd de diehard-fan herdacht. Frappant is wel dat scheidsrechter Van Sichem een 'officiële' minuut stilte voor het onlangs overleden oud-bestuurslid Bertus van der Heijden weigerde.
Sport FC Den Bosch: Dit was het andere nieuws
Oud 10-04-11, 01:50 Standaard   #20
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
Als er iets bij de club zelf is gebeurd of als NOS TT een speciaal kopje aan een ramp wijdt, dan is een minuut stilte gepast .
Die speciale kopjes en de caps bij TT zijn tegenwoordig ook overrated
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 10-04-11, 09:09 Standaard   #21
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
[...]

In Italie gebeurt het mij, om maar even een vergelijking te treken, al veels te veel. Bij elke geneuvelde militair in Afghanistan - en dat zijn er inmiddels aardig wat - is er een minuut stilte. Dat is mijns inziens ook de inflatie waar SCH het over heeft want op deze wijze is er zo vaak een minuut stilte.

Overigens vind ik het wel mooier om in zake een overleden club icoon een minuut applaus te hebben i.p.v. stilte.

Oud 10-04-11, 10:24 Standaard   #22
SCH
Hup Holland!

Ik bedoel dat precies, het moet wel een beetje bijzonder blijven wil het nog een zekere waarde hebben.

Oud 10-04-11, 15:24 Standaard   #23
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Ook weleens afgevraagd waarneer wel en waarneer niet , een tijd geleden ( weet ff niet meer bij welke grote ramp ) besteede niemand er aandacht aan.

Laat het maar lekker bij de clubs , al moet het ook geen overkill worden ( hoelang zijn de 'mooie' stilte's dan nog te horen ? )
vitessezuid113 is offline   Met citaat reageren
Oud 10-04-11, 23:46 Standaard   #24
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
Gebeurd tegenwoordig teveel inderdaad. Wat voor betekenis heeft het nou nog..

Oud 10-04-11, 23:51 Standaard   #25

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

In 2004 Ajax - Roda, een minuut stilte voor Andre Hazes
Toen had ik echt wel een WTF-momentje..
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 11-04-11, 00:01 Standaard   #26
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
In 2004 Ajax - Roda, een minuut stilte voor Andre Hazes
Toen had ik echt wel een WTF-momentje..
De link Hazes-Ajax is snel gelegd natuurlijk. Net zoals Fortuyn-Feyenoord, en daar was toen ook een minuut stilte voor meen ik. Of vind je dat logischer omdat 'ie vermoord is en politicus was?

Overigens zou ik het voetbalgerelateerd houden en dan zoveel mogelijk bij de eigen club. Dus zoals het voorbeeld van TR.

Meen me trouwens te herinneren dat ik ooit bij de amateurs nog een minuut stilte heb moeten houden voor Rinus Michels trouwens.

Oud 11-04-11, 00:22 Standaard   #27

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Shumway Bekijk bericht
[...]

De link Hazes-Ajax is snel gelegd natuurlijk. Net zoals Fortuyn-Feyenoord, en daar was toen ook een minuut stilte voor meen ik. Of vind je dat logischer omdat 'ie vermoord is en politicus was?
Bij een politieke moord vind ik een moment van stilte wel wat logischer dan bij het overlijden van een zanger ja.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 11-04-11, 01:25 thumb up   #28
Hup Holland!

Meen me trouwens te herinneren dat ik ooit bij de amateurs nog een minuut stilte heb moeten houden voor Rinus Michels trouwens.
Rinus Michels heeft het Nederlands elftal natuurlijk de tot nu toe de enige internationale toernooiwinst gegeven. Ik zat toen in Rusland en zelfs daar was het in het nieuws vanwege het feit dat de Sovjet-Unie toen in de finale werd verslagen.
Oud 11-04-11, 01:26 Standaard   #29
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
[...]

Bij een politieke moord vind ik een moment van stilte wel wat logischer dan bij het overlijden van een zanger ja.
Eerste politieke moord sinds Willem van Oranje is toch wel een minuutje stilte waard.
Oud 11-04-11, 01:30 Standaard   #30
...

Laatst was er ook ergens een minuut stilte voor de overleden vrouw van de materiaalman oid.

Oud 11-04-11, 01:39 Standaard   #31

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het een vrij zinloos tafereel.

Voor overleden clubmensen een staande ovatie zou veel gepaster zijn. Voor de andere zaken in het leven die niets met voetbal te maken kun je je op een andere manier uitten mocht je dat nodig vinden.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 11-04-11, 10:29 Standaard   #32
TR

Gisteren bij Standard ook, minuut klappen voor 2 supporters die eerder deze week bij de bekerwedstrijd overleden.
Oud 11-04-11, 10:52 Standaard   #33
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Gisteren bij Standard ook, minuut klappen voor 2 supporters die eerder deze week bij de bekerwedstrijd overleden.
Als het voetbalgerelateerd is ben ik het er wel mee eens, zoals dit.

Maar om bij elke ramp een minuut stilte te doen, het wordt een beetje een overkill zo hoor. Zeker bij de tsunami in Japan, als er ergens in de binnenlanden van Afghanistan een aardbeving is waar 10.000 doden bij vallen interesseert dat ook niemand een reet.

Alleen staan er in Japan weer camera's bij. Tsja.

Oud 11-04-11, 11:22 thumb up   #34

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja, ik leg de link met Alphen aan de Rijn en voetbal ook niet helemaal

#T Robert Maaskant
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 11-04-11, 11:27 thumb up   #35
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Of het nou terecht was of niet, het waren wel mooie stiltes die ik zag bij Ajax en PSV. De rest niet gezien.

Oud 11-04-11, 13:46 Standaard   #36
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij NAC hadden ze toen een minuut stilte voor de buschauffeur die het 2e en de jeugdteams reed.

Al weet ik dan niet wat voor band die man had met de club.
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 11-04-11, 13:47 Standaard   #37
...

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Of het nou terecht was of niet, het waren wel mooie stiltes die ik zag bij Ajax en PSV. De rest niet gezien.
Zelfs in Utrecht was het muisstil.

In Den Haag dan weer niet.

Oud 08-07-11, 08:48 surprise   #38
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Gisteren bij PSV - FC Eindhoven was er ook een minuut stilte voor de bouwvakker die bij het instorten van het Twente stadion overleden is.

Begrijpelijk?

Oud 08-07-11, 09:28 Standaard   #39
Hup Holland!

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij KSK Maldegem - AZ ook.

Zal ook meer uit respect voor het leed van Twente zijn.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 08-07-11, 09:45 Standaard   #40
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een onzin.
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 08-07-11, 09:57 Standaard   #41
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Maja Bekijk bericht
Bij KSK Maldegem - AZ ook.

Zal ook meer uit respect voor het leed van Twente zijn.
Welk leed heeft Twente dan? Het stadion is later af?

Maar ik vind het ook onzin, krijgt allemaal op een verkeerde manier aandacht zo.
Gordon Shumway is offline   Met citaat reageren
Oud 08-07-11, 09:59 Standaard   #42
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Come on, dit heeft gewoon een impact op een club en dan heb ik het niet primair over het stadion.

Oud 08-07-11, 10:03 thumb down   #43
Hup Holland!

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

wtf????
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 08-07-11, 10:08 Standaard   #44
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Zwoerd Bekijk bericht
[...]

wtf????
Lees de door mij gequote post eens. Dat het zou zijn voor het leed van Twente in plaats van het leed van de nabestaanden? Dat zou ik onzin vinden omdat het leed van Twente in het niet valt bij dat van de nabestaanden.
Oud 08-07-11, 10:09 Standaard   #45
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Lees de door mij gequote post eens. Dat het zou zijn voor het leed van Twente in plaats van het leed van de nabestaanden? Dat zou ik onzin vinden omdat het leed van Twente in het niet valt bij dat van de nabestaanden.
Dat hangt met elkaar samen, dat begrijp je zelf ook wel mag ik hopen.

Oud 08-07-11, 10:13 Standaard   #46
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Dat hangt met elkaar samen, dat begrijp je zelf ook wel mag ik hopen.
Natuurlijk hangt dat enigszins samen. Maar niet op zo'n manier dat andere clubs er een minuut stilte voor hoeven te houden. Ik denk dat ik die eerdere post gewoon verkeerd heb geïnterpreteerd want iedere vorm van emotionele schade bij zowel nabestaanden als Twente is verschrikkelijk en die maatregel van de Open Dag vind ik bijvoorbeeld erg netjes. Alleen het heeft mij verbaasd hoe de voetbalwereld (de andere clubs) hierop gereageerd hebben. Positief verrast zeg maar.
Oud 08-07-11, 10:15 surprise   #47
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Positief verrast zeg maar.
Maar je vindt het wel onzin
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 08-07-11, 10:20 Standaard   #48
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Maar je vindt het wel onzin
Eerder overdreven, maar ik vind het ook wel onzin omdat het dan wel erg ver gaat met een minuut stilte. Maar in een tijd waar de supporters elkaar met de week zwakzinniger vinden, vind ik het van de clubs een mooi gebaar.
Oud 08-07-11, 10:21 Standaard   #49
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Eerder overdreven, maar ik vind het ook wel onzin omdat het dan wel erg ver gaat met een minuut stilte. Maar in een tijd waar de supporters elkaar met de week zwakzinniger vinden, vind ik het van de clubs een mooi gebaar.
Ah op die manier. Maar goed, waar leg je de grens. Dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 08-07-11, 10:25 Standaard   #50
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Ah op die manier. Maar goed, waar leg je de grens. Dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Ja, en ik vind het ook niet raar dat ze niet eerst aan mij hebben gevraagd wat ik ervan vond. En er zullen minder mensen zijn die gaan zeuren als er wel een minuut stilte is, dan mensen die gaan zeuren als er geen minuut stilte wordt gehouden.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:56.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site