Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-04-11, 21:56 big smile   #1

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Uiteraard kan ik zelf direct aanwijzen wat buitenspel is (bij twijfelgeval vaak na herhalingen, dat wel) maar hoe verwoord je dat nou duidelijk in 1 of 2 korte zinnen aan iemand die het niet snapt? De perfecte uitleg dus. Mij lukt dat nooit, behalve met stilstaand beeld en aanwijzen. Maar het moet toch ook simpel met woorden uit te leggen zijn?

Dus: wie heeft hier de ultieme uitleg voor buitenspel?
Ritmo is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 06-04-11, 21:59 Standaard   #2
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Niet te doen, al heb je nog zo'n goede uitleg
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-11, 22:00 Standaard   #3

Oorspronkelijk geplaatst door Rellende Rotscholier Bekijk bericht
Niet te doen, al heb je nog zo'n goede uitleg
Whehe het ligt dus niet aan mij? Maar het is eigenlijk zo enorm simpel.
Oud 06-04-11, 22:01 Standaard   #4
Brasjanus

Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo Bekijk bericht
[...]
Whehe het ligt dus niet aan mij? Maar het is eigenlijk zo enorm simpel.
Ik bedoel meer dat het wel uit te leggen is, maar dat ze het op een of andere manier toch niet snappen.
Oud 06-04-11, 22:01 Standaard   #5
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Vraag het Riro
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-11, 22:03 Standaard   #6
Brasjanus

Als de bal voorwaarts wordt gespeeld naar een speler over de middellijn en er is maar een speler/keeper van de tegenpartij die dichterbij de goal staat is het buitenspel, zou mijn korte uitleg zijn, maar dan snappen ze het nog niet.
Oud 06-04-11, 22:06 Standaard   #7

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

met bier

Oud 06-04-11, 22:07 Standaard   #8

Klaphark's Voetbal Forum schermafbeelding

Boeiend.

Oud 06-04-11, 22:26 sad   #9
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Je bent in een schoenenwinkel en staat aan de kassa. Voor jou staat nog 1 dame, een nette en sympatieke verschijning die zich bovendien goed met de kassierster blijkt te verstaan alsof ze op een of andere manier samen horen.

Plots bemerk je in het rek achter de kassierster een paar schoenen waar je direkt verliefd op wordt. Je hebt inderdaad al meer dan genoeg schoenen maar deze, die moet je hebben, die zijn gewoon voor jou geschapen, gemaakt om door jou en jou alleen gedragen te worden, zonder dit paar schoenen zal je nooit meer gelukkig kunnen zijn in het leven, je weet dat je gewoon niet meer zonder kan…

Maar dan bemerk je dat die dame voor jou aan de kassa met dezelfde verliefde blik naar die schoenen staart (die stomme koe!). Met een blik in jouw richting laat ze duidelijk verstaan dat dit paar schoenen nooit in jouw handen zal komen en dus ook nooit aan jouw voeten zal zitten (wat een achterbakse tik!).

Dan blijkt dat zij haar vent zijn kredietkaart niet vindt en zij begint driftig in haar handtas te zoeken naar cash (de rommelige trien). Op dat moment besef je zelf dat voorkruipen geen zin heeft want ook jij hebt onvoldoende geld bij. De verkoopster bekijk jullie rustig en wacht af.

Jouw vriendin, die in dezelfde winkel toevallig net ook schoenen aan het passen is, bemerkt plots jouw benarde situatie en ze reageert, zoals het trouwens een echte vriendin betaamt, iemand van wie men weet dat men er in noodgevallen kan op rekenen (wat een schatje!). Zij doet teken dat ze haar geldbeugel in jouw richting zal gooien zodat jij de inhalige valse vuile gemene trut voor jou toch nog de loef kan afsteken en vlug dat paar schoenen kan kopen.

Ze zal haar geldbeugel zo werpen dat die net over het hoofd van die bitch voor jou vliegt en tussen haar en de kassierster belandt. Jij wipt dan vlug voorbij dat lelijke monster, vangt de geldbeugel op om dan bliksemsnel die schoenen te kopen.

Maar : zolang jouw vriendin haar geldbeugel nog niet geworpen heeft, dat wil zeggen dat die nog niet in de lucht vliegt naar jou toe, mag jij je hoogstens op dezelfde hoogte van die geniepige kip bevinden en niet ervoor want anders… sta je buitenspel…

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-11, 22:29 thumb up   #10

LOL

Na het lezen hiervan snap ik niet meer wat buitenspel is.
Oud 06-04-11, 22:31 Standaard   #11
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Nog een artikel over de goal van RvN tegen Italie @ EK'08. Dat was ook voor veel mensen verwarrend.

Uefa says Ruud van Nistelrooy's goal for Holland was not offside | World Cup - Times Online

De FIFA heeft kennelijk 11 kantjes in de spelregels opgenomen m.b.t. buitenspel.
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-11, 22:33 Standaard   #12
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Mwoh, echt mensen buitenspel uitleggen hiermee zal lastig worden, maar ik moet er wel kostelijk om lachen.
Oud 06-04-11, 22:33 Standaard   #13

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
Nog een artikel over de goal van RvN tegen Italie @ EK'08. Dat was ook voor veel mensen verwarrend.

Uefa says Ruud van Nistelrooy's goal for Holland was not offside | World Cup - Times Online

De FIFA heeft kennelijk 11 kantjes in de spelregels opgenomen m.b.t. buitenspel.
Die snapte zelfs ik niet helemaal.
Oud 06-04-11, 22:38 Standaard   #14
...

[...]
Die snapte zelfs ik niet helemaal.
Simpel toch, scheids had geen toestemming gegeven voor blessurebehandeling dus deed 'ie nog mee aan het spel.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 06-04-11, 22:42 smile   #15

Ja, nu snap ik hem wel maar destijds niet direct.
Oud 06-04-11, 22:43 Standaard   #16
...

Oja, ja ik snapte hem toen ook niet hoor

Oud 06-04-11, 22:44 Standaard   #17
Hup Holland!

Ik kan me anders wel momenten herinneren dat juist mensen van de aanvallende partij over de achterlijn gingen staan om te zorgen dat ze geen buitenspel stonden wat wel werd toegestaan.
Oud 06-04-11, 23:02 big smile   #18
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Kom op jongens, niemand die deze gepost heeft?

Oud 06-04-11, 23:10 Standaard   #19
AFCA

Riro's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
Vraag het Riro
Ik ben juist niet echt het goeie voorbeeld van de standaard vrouw als het om voetbal gaat.

Riro is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-11, 23:26 Standaard   #20

Oorspronkelijk geplaatst door Riro Bekijk bericht
[...]
Ik ben juist niet echt het goeie voorbeeld van de standaard vrouw als het om voetbal gaat.
Ik heb jaren gedacht dat je een mannelijke user was. Sorry.
Oud 06-04-11, 23:33 Standaard   #21
Juk

Juk's Voetbal Forum schermafbeelding

Als een teamgenoot de bal met een voorwaartse beweging naar jou speelt en er staan minder dan 2 tegenstanders tussen jou en de achterlijn terwijl jij op hun helft staat, dan sta je buitenspel.

En mensen die het binnen 1 minuut niet snappen zijn mijn tijd niet waard. Gelukkig heb ik het op deze manier al vaak duidelijk kunnen maken aan voetbalmoeders en dat soort aanverwante types.

Overigens wil het weleens helpen om het op te delen in segmenten zodat ze het zich beter kunnen voorstellen. Als je ze al kwijt bent bij voorwaartse beweging gaan ze de rest ook niet snappen.

Oud 06-04-11, 23:35 Standaard   #22
Doc
Loves C, R en M

Als de bal, gespeeld door een teamgenoot, komt van een positie tussen de speler en de achterlijn van de eigen goal, en de speler A neemt de bal aan (preciezer: heeft op dat moment een belangrijke rol in het spel), terwijl op het moment dat de bal gespeeld werd er minder dan twee tegenstanders die officieel deelnemen aan het spel tussen speler A en de achterlijn van het andere team staan, is het buitenspel.

Zoiets. Maar dan simpel uitgelegd

Oud 06-04-11, 23:37 Standaard   #23
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Juk Bekijk bericht
Als een teamgenoot de bal met een voorwaartse beweging naar jou speelt en er staan minder dan 2 tegenstanders tussen jou en de achterlijn terwijl jij op hun helft staat, dan sta je buitenspel.
Maar dan telt de goal van RvN niet.
Oud 06-04-11, 23:37 Standaard   #24
Doc
Loves C, R en M

Fuck, ik merk dat zowel Juk als ik niet hebben meegenomen dat je bij een ingooi nooit buitenspel kan staan. Juk had wel goed erbij dat je vanaf eigen helft dan weer geen buitenspel kan staan.

Oud 06-04-11, 23:38 Standaard   #25
Doc
Loves C, R en M

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
[...]

Maar dan telt de goal van RvN niet.
Damn, dat ook...

Oud 06-04-11, 23:38 Standaard   #26
Hup Holland!

Kan iemand de regels van de FIFA opzoeken?
Oud 06-04-11, 23:40 Standaard   #27
Juk

Ja ik begin met het principe uit te leggen, daarna kan je altijd de uitzonderingen gaan melden. Zoals Doc doet, ze moeten officieel meedoen etc en de ingooi.

Oud 06-04-11, 23:42 thumb up   #28

Die is best goed beschreven zo ja.

Moet je ze nog wel even uitleggen dat de keeper van de tegenpartij ook meetelt als tegenstander, anders gaan ze bij de helft van de goals 'buitenspel' roepen omdat er maar 1 verdediger van de tegenpartij tussen stond.
Oud 06-04-11, 23:44 big smile   #29

Oorspronkelijk geplaatst door Doc Bekijk bericht
Fuck, ik merk dat zowel Juk als ik niet hebben meegenomen dat je bij een ingooi nooit buitenspel kan staan. Juk had wel goed erbij dat je vanaf eigen helft dan weer geen buitenspel kan staan.
Dat zou er wel mooi uitzien, met je volledige elftal de hele wedstrijd op je eigen helft blijven, en maar over die keeper heen proberen te rossen die bal.
Oud 06-04-11, 23:45 Standaard   #30
Juk

[...]
Die is best goed beschreven zo ja.

Moet je ze nog wel even uitleggen dat de keeper van de tegenpartij ook meetelt als tegenstander, anders gaan ze bij de helft van de goals 'buitenspel' roepen omdat er maar 1 verdediger van de tegenpartij tussen stond.
Ghehe.

Ja het is per geval natuurlijk aan te passen aan de stupiditeit van diegene die je het wil vertellen.

Oud 06-04-11, 23:47 Standaard   #31
Juk

[...]
Dat zou er wel mooi uitzien, met je volledige elftal de hele wedstrijd op je eigen helft blijven, en maar over die keeper heen proberen te rossen die bal.
Op een veldje ter grootte van een Cruijff court hier in de buurt deden we dat wel 1op1 Van eigen helft schieten en dan keepen zonder handen, menig hersenschudding aan overgehouden na een hele middag ballen wegkoppen.

Oud 06-04-11, 23:48 Standaard   #32
Doc
Loves C, R en M

Ja ik begin met het principe uit te leggen, daarna kan je altijd de uitzonderingen gaan melden. Zoals Doc doet, ze moeten officieel meedoen etc en de ingooi.
Het zit 'm nou juist in die uitzonderingen dat de verwarring ontstaat

(overigens weten ook veel mannen de regels niet zoals je regelmatig bij wedstrijden bij de jeugd ziet met vlaggende vaders)

Oud 06-04-11, 23:51 wink   #34

[...]

Ghehe.

Ja het is per geval natuurlijk aan te passen aan de stupiditeit van diegene die je het wil vertellen.
Heeft denk ik niet per sé met domheid of slimheid te maken. Die rechter snapt wel wat buitenspel is.
Oud 06-04-11, 23:54 Standaard   #35

[...]

Op een veldje ter grootte van een Cruijff court hier in de buurt deden we dat wel 1op1 Van eigen helft schieten en dan keepen zonder handen, menig hersenschudding aan overgehouden na een hele middag ballen wegkoppen.
Lol, gingen ze er ook nog wel eens in?
Oud 07-04-11, 00:05 Standaard   #36
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
FIFA.com Laws of the Game - Law 11 - Flash
Ik heb 'm net gekeken, maar de goal van RvN wordt hier niet mee verklaard.
Oud 07-04-11, 00:15 Standaard   #37
Juk

[...]
Lol, gingen ze er ook nog wel eens in?
Jawel, sporadisch. Soms wil je ook gewoon niet koppen, want als die ander hem net goed raakt... Ze komen van best dichtbij aanzeilen.

Oud 07-04-11, 00:29 surprise   #38

[...]

Jawel, sporadisch. Soms wil je ook gewoon niet koppen, want als die ander hem net goed raakt... Ze komen van best dichtbij aanzeilen.
Deze zou ik ook niet voor een tweede keer weg proberen te koppen.
Oud 07-04-11, 01:14 Standaard   #39
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

Als het team met de bal, de bal passt (overspeelt) naar een medespeler die achter de één-na-laatste speler van de tegenstander staat, tenzij deze bal in achterwaardse richting wordt gepasst.

Dat omvat het toch allemaal? Alleen met wat visualisatie erbij is het natuurlijk wat makkelijker (zoals die reclame van Amstel).

edit: oh zie aldat antwoorden hier zijn gegeven, excuus.

Laatst gewijzigd door EddyAlbena; 07-04-11 om 01:23

413
EddyAlbena is offline   Met citaat reageren
Oud 07-04-11, 01:27 arrow   #40

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

De bal hoeft niet aan te komen. Dus als hij de bal speelt met de intentie de medespeler te bereiken

Edit: uhm hij hoeft niet eens de intentie te hebben. Als de bal tegen je aan word geschoten en dan richting iemand gaat die buitenspel staat....

Nu ben ik in de war
Huniddity is offline   Met citaat reageren
Oud 07-04-11, 08:03 big smile   #41
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Dat verhaal van die schoenen .

Laatst gewijzigd door Otis.; 07-04-11 om 08:06

Oud 07-04-11, 08:12 hearth   #42
11 tegen 11, bal is rond

Maar nu even eerlijk jongens; eigenlijk willen we toch helemaal niet dat vriendin/vrouw weet wat buitenspel is, wat een nummer tien inhoudt en waarom die keeper een helmpje opheeft?

Oud 07-04-11, 08:52 thumb up   #43
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb om 5 uur 's nachts een dronken wijf uit kunnen leggen wat buitenspel was met behulp van paint.

Hihi kom nu maar met de opmerkingen dat je 's nachts wat anders moet doen met zo'n wijf

Oud 07-04-11, 09:36 Standaard   #44
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Maar nu even eerlijk jongens; eigenlijk willen we toch helemaal niet dat vriendin/vrouw weet wat buitenspel is, wat een nummer tien inhoudt en waarom die keeper een helmpje opheeft?
Precies. Sowieso begint een vrouw altijd te roepen van "Ohhh voetbal daar hou ik niet van hoor! Ik kijk alleen Oranje met het EK/WK, dat vind ik heel leuk! En ik weet WEL wat buitenspel is!"

Nou, mooi, alsof ik van plan was om dat uit te gaan leggen.

Oud 07-04-11, 09:42 Standaard   #45

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Achterhoedegevecht. Ondertussen zitten de meeste stadion al vol met vrouwen en worden er Ladies Days gehouden.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 07-04-11, 09:46 Standaard   #46
Z

Oorspronkelijk geplaatst door EddyAlbena Bekijk bericht
Als het team met de bal, de bal passt (overspeelt) naar een medespeler die achter de één-na-laatste speler van de tegenstander staat, tenzij deze bal in achterwaardse richting wordt gepasst.

Dat omvat het toch allemaal? Alleen met wat visualisatie erbij is het natuurlijk wat makkelijker (zoals die reclame van Amstel).

edit: oh zie aldat antwoorden hier zijn gegeven, excuus.
1 uitzondering die ik nog niet terug zie komen als aanvulling:
... of als de bal in voorwaartse richting wordt geplaatst maar de ontvangende speler staat op het moment van spelen achter de bal verder van de achterlijn dan de bal.
zorro is offline   Met citaat reageren
Oud 07-04-11, 09:47 Standaard   #47
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Achterhoedegevecht. Ondertussen zitten de meeste stadion al vol met vrouwen en worden er Ladies Days gehouden.
MEN STAND YOUR GROUND!

Wat ik, buiten vrouwen in het stadion, minstens zo erg vindt zijn de 'kindervakken'. Godverdomme zeg, hoor je ineens 1000 piepstemmetjes "Ajax *klapklapklap* Ajax *klapklapklap*"

Dan sterft er iets in mij. Vroeger als kleine jongen ging ik aan de hand van mijn vader mee naar het stadion, en dan stonden we tussen grote bonkige kale kerels met vuurwerk die 'kut' riepen. En dan stond ik daar met flapperende oortjes en grote ogen, en ik vond het móói. "Niet tegen mama zeggen he!", zei m'n vader nog.
En als de scheids dan een verkeerde beslissing nam kon iedereen zo lekker losgaan, schitterend.

En nu? Nu zit je gvd in als klein jochie in een of ander fucking KINDERVAK. Tussen allemaal andere kutkoters...daar word je toch niet opgevoed tot voetbalsupporter? Mietjes worden het! En dan wil je (logisch) in een ander vak gaan zitten, zitten er allemaal wijven om je heen. Die roepen dat Stekelenburg zo'n lekker kontje heeft.

Fuck my life, echt. Tegen vrouwen en kinderen, voor mannen!

Oud 07-04-11, 09:51 hearth   #48
...

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
[...]
Wat ik, buiten vrouwen in het stadion, minstens zo erg vindt zijn de 'kindervakken'. Godverdomme zeg, hoor je ineens 1000 piepstemmetjes "Ajax *klapklapklap* Ajax *klapklapklap*"
Dat vind ik altijd prachtig man. Vooral als ze boven de fanatiekere vakken uit komen, zo hoort dat

Oud 07-04-11, 09:54 Standaard   #49

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Dat vind ik altijd prachtig man. Vooral als ze boven de fanatiekere vakken uit komen, zo hoort dat
En dan dat standaard riedeltje uit het uitvak: "Séééééésamstraat, jalalalala"
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 07-04-11, 09:59 Standaard   #50
11 tegen 11, bal is rond

Die kinderen vind ik ook altijd juist tof
Otis. is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:56.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site