![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Uiteraard kan ik zelf direct aanwijzen wat buitenspel is (bij twijfelgeval vaak na herhalingen, dat wel) maar hoe verwoord je dat nou duidelijk in 1 of 2 korte zinnen aan iemand die het niet snapt? De perfecte uitleg dus. Mij lukt dat nooit, behalve met stilstaand beeld en aanwijzen. Maar het moet toch ook simpel met woorden uit te leggen zijn?
Dus: wie heeft hier de ultieme uitleg voor buitenspel? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Niet te doen, al heb je nog zo'n goede uitleg
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vraag het Riro
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Als de bal voorwaarts wordt gespeeld naar een speler over de middellijn en er is maar een speler/keeper van de tegenpartij die dichterbij de goal staat is het buitenspel, zou mijn korte uitleg zijn, maar dan snappen ze het nog niet.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
met bier
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Boeiend.
__________________ Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
LOL
Na het lezen hiervan snap ik niet meer wat buitenspel is.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nog een artikel over de goal van RvN tegen Italie @ EK'08. Dat was ook voor veel mensen verwarrend.
Uefa says Ruud van Nistelrooy's goal for Holland was not offside | World Cup - Times Online De FIFA heeft kennelijk 11 kantjes in de spelregels opgenomen m.b.t. buitenspel. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Simpel toch, scheids had geen toestemming gegeven voor blessurebehandeling dus deed 'ie nog mee aan het spel.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ja, nu snap ik hem wel maar destijds niet direct.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Oja, ja ik snapte hem toen ook niet hoor
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik kan me anders wel momenten herinneren dat juist mensen van de aanvallende partij over de achterlijn gingen staan om te zorgen dat ze geen buitenspel stonden wat wel werd toegestaan.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Als een teamgenoot de bal met een voorwaartse beweging naar jou speelt en er staan minder dan 2 tegenstanders tussen jou en de achterlijn terwijl jij op hun helft staat, dan sta je buitenspel.
En mensen die het binnen 1 minuut niet snappen zijn mijn tijd niet waard. Gelukkig heb ik het op deze manier al vaak duidelijk kunnen maken aan voetbalmoeders en dat soort aanverwante types. Overigens wil het weleens helpen om het op te delen in segmenten zodat ze het zich beter kunnen voorstellen. Als je ze al kwijt bent bij voorwaartse beweging gaan ze de rest ook niet snappen. __________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Loves C, R en M
|
Als de bal, gespeeld door een teamgenoot, komt van een positie tussen de speler en de achterlijn van de eigen goal, en de speler A neemt de bal aan (preciezer: heeft op dat moment een belangrijke rol in het spel), terwijl op het moment dat de bal gespeeld werd er minder dan twee tegenstanders die officieel deelnemen aan het spel tussen speler A en de achterlijn van het andere team staan, is het buitenspel.
Zoiets. Maar dan simpel uitgelegd
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Loves C, R en M
|
Fuck, ik merk dat zowel Juk als ik niet hebben meegenomen dat je bij een ingooi nooit buitenspel kan staan. Juk had wel goed erbij dat je vanaf eigen helft dan weer geen buitenspel kan staan.
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Loves C, R en M
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kan iemand de regels van de FIFA opzoeken?
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ja ik begin met het principe uit te leggen, daarna kan je altijd de uitzonderingen gaan melden. Zoals Doc doet, ze moeten officieel meedoen etc en de ingooi.
__________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Moet je ze nog wel even uitleggen dat de keeper van de tegenpartij ook meetelt als tegenstander, anders gaan ze bij de helft van de goals 'buitenspel' roepen omdat er maar 1 verdediger van de tegenpartij tussen stond.
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Dat zou er wel mooi uitzien, met je volledige elftal de hele wedstrijd op je eigen helft blijven, en maar over die keeper heen proberen te rossen die bal.
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Ja het is per geval natuurlijk aan te passen aan de stupiditeit van diegene die je het wil vertellen. __________________ The only thing I fear is my MoM |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
Van eigen helft schieten en dan keepen zonder handen, menig hersenschudding aan overgehouden na een hele middag ballen wegkoppen.
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Loves C, R en M
|
![]() (overigens weten ook veel mannen de regels niet zoals je regelmatig bij wedstrijden bij de jeugd ziet met vlaggende vaders) __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ik heb 'm net gekeken, maar de goal van RvN wordt hier niet mee verklaard.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Jawel, sporadisch. Soms wil je ook gewoon niet koppen, want als die ander hem net goed raakt... Ze komen van best dichtbij aanzeilen.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Als het team met de bal, de bal passt (overspeelt) naar een medespeler die achter de één-na-laatste speler van de tegenstander staat, tenzij deze bal in achterwaardse richting wordt gepasst.
Dat omvat het toch allemaal? Alleen met wat visualisatie erbij is het natuurlijk wat makkelijker (zoals die reclame van Amstel). edit: oh zie aldat antwoorden hier zijn gegeven, excuus. Laatst gewijzigd door EddyAlbena; 07-04-11 om 01:23 __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
De bal hoeft niet aan te komen. Dus als hij de bal speelt met de intentie de medespeler te bereiken
Edit: uhm hij hoeft niet eens de intentie te hebben. Als de bal tegen je aan word geschoten en dan richting iemand gaat die buitenspel staat.... Nu ben ik in de war
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Dat verhaal van die schoenen
.
Laatst gewijzigd door Otis.; 07-04-11 om 08:06 __________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Maar nu even eerlijk jongens; eigenlijk willen we toch helemaal niet dat vriendin/vrouw weet wat buitenspel is, wat een nummer tien inhoudt en waarom die keeper een helmpje opheeft?
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ik heb om 5 uur 's nachts een dronken wijf uit kunnen leggen wat buitenspel was met behulp van paint.
Hihi kom nu maar met de opmerkingen dat je 's nachts wat anders moet doen met zo'n wijf __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Nou, mooi, alsof ik van plan was om dat uit te gaan leggen.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Achterhoedegevecht. Ondertussen zitten de meeste stadion al vol met vrouwen en worden er Ladies Days gehouden.
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Z
|
... of als de bal in voorwaartse richting wordt geplaatst maar de ontvangende speler staat op het moment van spelen |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Wat ik, buiten vrouwen in het stadion, minstens zo erg vindt zijn de 'kindervakken'. Godverdomme zeg, hoor je ineens 1000 piepstemmetjes "Ajax *klapklapklap* Ajax *klapklapklap*" Dan sterft er iets in mij. Vroeger als kleine jongen ging ik aan de hand van mijn vader mee naar het stadion, en dan stonden we tussen grote bonkige kale kerels met vuurwerk die 'kut' riepen. En dan stond ik daar met flapperende oortjes en grote ogen, en ik vond het móói. "Niet tegen mama zeggen he!", zei m'n vader nog. En als de scheids dan een verkeerde beslissing nam kon iedereen zo lekker losgaan, schitterend. En nu? Nu zit je gvd in als klein jochie in een of ander fucking KINDERVAK. Tussen allemaal andere kutkoters...daar word je toch niet opgevoed tot voetbalsupporter? Mietjes worden het! En dan wil je (logisch) in een ander vak gaan zitten, zitten er allemaal wijven om je heen. Die roepen dat Stekelenburg zo'n lekker kontje heeft. Fuck my life, echt. Tegen vrouwen en kinderen, voor mannen! __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Die kinderen vind ik ook altijd juist tof
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Wat is nou dé manier om iemand (lees: meestal vrouw) buitenspel uit te leggen?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|