![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
We willen zowel in eigen stadion als in de gastenvakken normaal worden behandeld.
De benadering van (fanatieke) supporters door politie, stewards en ander personeel is vaak erg negatief. Zodra er dingen anders lopen dan verwacht, schiet men in de stress (het doek dat wordt meegenomen is iets groter dan verwacht, de rijen bij de toegang blijken langer, iemand blijkt zijn omwisselkaart niet ontvangen te hebben maar staat wel gewoon in de computer). Het gaat om zaken waarbij er geen enkel risico is dat de orde wordt verstoord of de regels niet te handhaven zijn, maar waarbij er wel op die manier gereageerd wordt. Dit zorgt juist onnodig voor irritaties bij supporters, die zich, net als andere personen, gedragen zoals je ze benadert en behandelt. (lees verder…) We zijn voor het op een zo vrij mogelijke wijze naar uitwedstrijden kunnen reizen. Al jaren worden supporters op vele manieren in hun vrijheid beperkt bij het bezoeken van uitwedstrijden. Verplichte buscombi´s, treincombi´s, autocombi´s en opstapcombi´s behoren naast het ´vrije vervoer´ allemaal tot de mogelijkheden. De oorzaak hiervan ligt in het feit dat bij het vooroverleg (een overleg dat voor elke wedstrijd gehouden wordt tussen politie van de ontvangende en bezoekende gemeente en de veiligheidscoördinatoren van de ontvangende en bezoekende club, soms aangevuld met iemand van de supportersvereniging) alleen wordt stilgestaan bij potentiële problemen in plaats van bij nuttige oplossingen of mogelijkheden. (lees verder…) We zijn voor een uniform en realistisch prijsbeleid voor uitvakken. Er bestaan grote verschillen tussen de prijzen van kaarten voor uitvakken. Dit verschil wordt niet slechts veroorzaakt doordat de ene club in zijn algemeenheid hogere toegangsprijzen rekent dan de andere. Regels van de KNVB schrijven voor dat de basisprijs van een kaart voor het uitvak gelijk is aan de prijs van het goedkoopste thuisvak. De achterliggende gedachte is dat dit ‘eerlijk’ zou zijn omdat het om vergelijkbare vakken gaat. Deze redenatie gaat echter niet op omdat het uitvak bij veel clubs slechter is dan het goedkoopste thuisvak. Slechter op het gebied van zicht op het veld, slechter qua faciliteiten (wc, catering) en slechter door extra belemmeringen zoals netten, hekken en wanden. (lees verder…) We willen dat supporters ook in het stadion gebruik mogen maken van hun recht op vrijheid van meningsuiting. Het tonen van tekstdoeken in het stadion is een van de weinige middelen van supporters om hun mening over een bepaald onderwerp te laten horen. Regelmatig wordt deze methode van meningsuiting echter weggenomen doordat er censuur wordt toegepast; niet vanwege discriminerende of persoonlijk beledigende teksten, maar vanwege teksten die slechts een ongenoegen duidelijk maken over een bepaalde gebeurtenis. (lees verder…) We willen dat er zoveel mogelijk vrijheid is op het gebied van het gebruik van sfeerattributen. Naast vocale ondersteuning is het gebruik van sfeerattributen de meest gebruikte methode van supporters om de passie voor hun club te tonen. Helaas wordt het steeds lastiger om via deze sfeerattributen de club te ondersteunen. (lees verder…) We zijn tegen onnodige stadionverboden. Onnodig in de zin dat zij het oorspronkelijke doel voorbijstreven (geweld tegengaan) maar gebruikt worden om elke vorm van ongewenst gedrag te straffen. Het oorspronkelijke doel van het uitdelen van stadionverboden was het straffen van personen die ernstig over de schreef gingen rondom voetbalwedstrijden, meestal vanwege geweld. Tegenwoordig wordt het als middel ingezet om elke vorm van enigszins ongewenst gedrag de kop in te drukken. Enkele voorbeelden van ‘misdragingen’ waar de afgelopen jaren stadionverboden voor zijn uitgedeeld: (lees verder…) We zijn tegen speeltijden en -dagen bepaald door de televisiezenders en andere commerciële partijen. Wij vinden dat het belang van de stadionbezoeker altijd boven het belang van de televisiekijker hoort te gaan. Stadionbezoekers zijn de mensen die uiteindelijk betalen om de wedstrijd te kunnen zien en zijn diegene die hun club ondersteunen. Daarom zijn zij de partij voor wie het mogelijk gemaakt moet worden de wedstrijd bij te wonen. Momenteel gaat dat principe echter niet op: (lees verder…) We vinden dat er te vaak sprake is van overdreven machtsvertoon bij autoriteiten, in sommige gevallen in combinatie met excessief geweld of provocaties van politiezijde. Rondom voetbalwedstrijden krijgen supporters met verschillende autoriteiten te maken die worden ingezet om de veiligheid te bewaken. De belangrijkste hiervan is de politie / ME. Zoals ook uitgelegd in ons standpunt over uitwedstrijden, kan deze ‘veiligheidsbewaking’ nog op verschillende manieren verbeterd worden. In het geval van inzet van autoriteiten gaat het om twee punten: aantal en gedrag. (lees verder…) Laatst gewijzigd door Kopbal; 14-03-11 om 12:39 __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Met onder andere als doel meer vrijheid voor supporters.
Het gaat dus niet of de clubs met Zweden, Portugezen of Somaliërs voetballen... __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Uitstekende punten hierboven. Afgelopen zaterdag in Arnhem ook weer voor janlul meer dan een half uur na afloop van de wedstrijd in die sporthal vastgehouden.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nou ben ik alles behalve aanhanger van de "kijk naar Engeland, daar gaat wel alles goed" gedachte, maar ik heb vorige week ondervonden dat het allemaal best mogelijk moet zijn. Ik begrijp nog steeds niet hoe het kan, maar het gebeurde wel.
De wedstrijd Bolton Wanderers - Aston Villa is bezig en het uitvak en de omringende thuisvakken zijn elkaar lekker aan het uitdagen. Overigens allemaal op een grappige manier. Ondertussen worden er weliswaar steeds wat mensen uit het uitvak geplukt, maar ik vermoed dat dat voor alcohol/sigaretten is. De wedstrijd is klaar en alle deuren gaan gewoon open. Buiten geen overmacht aan ME, gewoon een aantal Bobby's. Alles loopt door elkaar heen en gaat waar hij of zij naar toe wil. Ik stond er echt versteld van. __________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nu is Engeland juist het schoolvoorbeeld van hoe het in veel gevallen niet moet. Belachelijke kaartprijzen, voor een poep en een scheet al een SV te pakken krijgt zoals Sandman al aangeeft, verplicht zitten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
De speeltijden vind ik toch wel een onrealistisch standpunt. Het zou wel zo moeten zijn dat het eerlijk verdeeld is over de clubs. Dat iedereen een keer om 12:30 speelt. En niet Feyenoord 87 keer en Twente maar 10 keer.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dat Twente weinig om 12:30 speelt heeft er meer mee te maken dat ze überhaupt wienig op zondag thuisspelen dan met wat anders.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hoezo is dat een onrealistisch standpunt? Die speeltijden slaan toch ook gewoon nergens op soms...
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Speeldagen... Dan hebben wij niet te klagen hier hoor...
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Waarom klaagt eigenlijk iedereen hier over Eredivisie Live, maar volgens mij heeft 90% hier EL gewoon
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Omdat EL bepaalt wanneer er gespeeld wordt. Dat klopt niet.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
De KNVB bepaalt het schema niet EL. Maar het gebeurt overal dat sportwedstrijden worden verzet voor het TV publiek. De F1 wordt zelfs snachts gereden zodat er in Europa om 14:00 uur gekeken kan worden.
Dat is deze tijd en daar kun je niet veel meer aan doen, TV publiek is belangrijker dan de supporters in het stadion. Laatst gewijzigd door Palmboom; 14-03-11 om 14:17 __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
En dat gebeurt/gebeurde bij het beker toernooi ook, daar wordt geluisterd naar RTL7/Veronica. Je kunt nu wel alle wedstrijden om 14:30 laten spelen maar dan gaat niemand meer 10 euro voor EL betalen.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dus bepaalt EL en niet de KNVB. 12.30 en 16.30 op zondag komt gewoon uit de koker van EL rollen. Nog even en we gaan geheel naar Engels model ook op maandagavond competitie voetballen.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Als ze meer abonnees willen zullen ze wel moeten.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Maar hoe willen jullie hiermee de boel beinvloeden? Ik denk dat het pas echt helpt als je hele wedstrijden platlegt.
__________________ There is only one FC Groning. #T Robert Maaskant |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Zie: http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/172440/knvb-wil-regels-versoepelen-voor-supporters/
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
De 12.30 wedstrijden zijn meestal de schuld van de gemeente. Bij Ajax iig
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Al blijft het voor mij eerst zien, dan geloven.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
RIP AS Roma.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nog even een leuk filmpje, het interview met Zangeres zonder Naam, de catacomben, roken in het stadion, die suppoost met zijn petje, die circusopmerking
![]() __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Supporters Direct - A better vision for football (HD) on Vimeo
Dit filmpje past er goed bij. Interessant filmpje over Supporters Direct , hier vind je wat standpunten. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
In Tsjechie is alles beter, like duh.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik weet niet of ik het echt erger zal vinden dan zondag om half 1.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ah joh die tijden zijn kut, maar d'r zijn ergere dingen. Kijk als we uit spelen en ik lekker thuis op de bank de wedstrijd ga kijken dan vind ik het heerlijk als ik van half 1 tot half 7 EL kan kijken. Daarna meteen doorzappen naar de samenvattingen, daarna 90 minutes, dan doordekken en studio Ajax. Hoef je de bank niet af te komen.
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Zie hier de teloorgang van het voetbal in de vorm van een post van De Brandweer.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Thuisblijven is leuker, jeweeetsss.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
liverpool...
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ach bij Arsenal was er qua selectie toch weinig qua topspelers. Misschien dat ze nu eindelijk eens echt gaan investeren in topspelers.
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
![]() Jij snapt het niet he? __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Amerikaanse eigenaar, Fransman aan het roer en een selectie met slechts 3 Engelsen. Wat maakt het allemaal nog uit daar. Arsenal.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Maar Kroenke had al veel aandelen in zijn handen. Ik denk dat er weinig gaat veranderen daar. Sowieso is die top van de PL een commercieel gedrocht. Daar is weinig authentieks meer aan, vooral na de verhuizing naar het Emirates (
) Stadium.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Vind dat echt belachelijk, dat fotograferen en filmen van supporters. Sparta-uit ook al meegemaakt. In Amsterdam ook al een keer meegemaakt dat tijdens een 410-feestje in de kroeg de politie op volle oorlogssterkte langskwam om iedereen te fouilleren. Belachelijk allemaal. En Brno-uit werd iedereen z'n ID-kaart met een camera gefilmd.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Met Feyenoord-uit staat er standaard een camerateam je op te wachten. Zal met de bekerfinale ook wel zo zijn.
Stelletje nazi's. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Nu kan Kroenke echter echt zijn stempel gaan drukken. Dat is bij meerdere aandeelhouders moeilijker, afhankelijk van of ze goede vrienden zijn en dezelfde visie en belangen delen.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Moest heel erg lachen toen ik een keer goed in een ME busje keek en achter een geblindeerd raam een lulletje rozenwater zag zitten met een camera
![]() En niets durven zeggen dat we de boel stonden te blokkeren want stel je voor dat ze er achter komen
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Zondag uiteraard ook weer tijdens de beladen wedstrijd tegen.... Willem II.
En tegen AZ, mensen die varkenoord uit komen lopen op de foto zetten. Ik zwaai meestal ook even ![]() Maargoed, dit soort foto's kan ik er elke week wel neerzetten. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Word je eigenlijk opgepakt als je gewoon pontificaal voor zo'n gast gaat staan met je mobieltje en foto's gaat maken?
Maw, moet je een vergunning hebben om zomaar mensen op de foto te zetten? Anders kun je zo iemand best een beetje dissen. (Ik niet dan he, want ik wil niet opgepakt worden )
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Voortaan iedereen z'n carnavalsmasker meenemen.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Against Modern Football #6: voetbal is van ons!
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|