Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28-09-11, 19:59 Standaard   #151
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

5 redenen om niet naar Deventer te gaan.
Posted on 28/09/2011 by jdvries
LEEUWARDEN – Wedstrijden tegen de Eagles zijn altijd leuk. Helaas wordt er elk jaar weer een schepje bovenop gedaan om er maar voor te zorgen dat er minder Cambuur supporters meereizen. Met als dieptepunt een leeg uitvak in ons stadion dankzij Ferd. Ook dit jaar zijn er genoeg redenen om volgende week zondag niet naar Deventer af te reizen.

1. Buscombi

2. Zondag vroeg je bed uit om 9 uur, want de wedstrijd begint om 12.30.

3. Alcoholverbod

4. Uitkaart registratie

5. Belachelijke toegangsprijzen, 35 euro voor een uitwedstrijd is schandalig. En nee daar zit geen ontbijt bij inbegrepen.

Met al deze regels en verplichtingen is het achterna reizen van je club niet leuk meer! VRIJHEID VOOR SUPPORTERS. TEGEN HET MODERNE VOETBAL!
De tering!

Oud 28-09-11, 22:07 Standaard   #152

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

35 fokking euro's? Zelfs de elite gaat dat niet betalen

#T Robert Maaskant
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 29-09-11, 10:06 Standaard   #153
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor een wedstrijd in de Jupiler League is dat idd wel erg veel ja.

Voor de rest zijn het zaken die in de eredivisie al jaren gemeengoed zijn. Bij Ajax iig.

Oud 29-09-11, 10:18 Standaard   #154
Roem en glorie

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
Voor een wedstrijd in de Jupiler League is dat idd wel erg veel ja.

Voor de rest zijn het zaken die in de eredivisie al jaren gemeengoed zijn. Bij Ajax iig.
Voor de Jupiler is het echt heel bizar.
Ik zit volgende week zondag voor 9 euro met een autocombi in Eindhoven
Nou is dat natuurlijk om de hoek, maar Veendam was inclusief busreis 22 euro geloof ik en had ik ook op eigen vervoer kunnen doen voor 14 euro meen ik te herinneren.

Eindhoven is nu de eerste bus/autocombi (zonder uitkaart) die Willem II heeft gekregen en dat komt blijkbaar omdat mensen met een scc van PSV daar gratis naar binnen mogen (dat heb ik gehoord in ieder geval).

Oud 29-09-11, 11:21 Standaard   #155
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
[...]

De tering!
Als ze zich rustig hadden gedragen de afgelopen jaren...
Maar 35 euro is idd bizar veel.

Oud 29-09-11, 14:57 Standaard   #156
Genot

Ricky's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
[...]

Als ze zich rustig hadden gedragen de afgelopen jaren...
Maar 35 euro is idd bizar veel.
Wat kostte de combi naar Leeuwarden? Toen ze mochten komen natuurlijk.
Ricky is offline   Met citaat reageren
Oud 29-09-11, 15:02 Standaard   #157
Blucerchiato

tukkeRoel's Voetbal Forum schermafbeelding

Vaak wil dat ook nog wel aan de club liggen (cambuur in dezen) die er deze prijs van maakt. Kaartje kost bijvoorbeeld 15 euro, vervoer 10 euro en dan gooien ze er nog 3 euro veiligheidskosten en 7 euro administratiekosten tegenaan. Ziedaar je hebt je 35 euro.

Oud 29-09-11, 15:28 Standaard   #158
Oorspronkelijk geplaatst door fuckbuddy Bekijk bericht
[...]

Zoals al eerder, dan snap je niet waar het omgaat...

De supporters klagen over de behandeling onder andere, misschien moet je eens een uitwedstrijdje of 10 uitproberen komend seizoen...
Ik zie het nu pas, maar waarom zou ik in godsnaam tien uitwedstrijden van AZ gaan bezoeken? Dat lijkt me echt de hel op aarde. AZ is een van de dingen die bij het moderne voetbal horen. Een beetje het Hoffenheim van Nederland. Vandaar dat het erg ironisch is dat juist zij daar tegen demonstreren.
Barnet_Bee is offline   Met citaat reageren
Oud 29-09-11, 15:32 Standaard   #159
[...]Eindhoven is nu de eerste bus/autocombi (zonder uitkaart) die Willem II heeft gekregen en dat komt blijkbaar omdat mensen met een scc van PSV daar gratis naar binnen mogen (dat heb ik gehoord in ieder geval).
Ik las dat ook op Tilbo, maar dat vond ik zo'n gek verhaal. De laatste keer Eindhoven uit (in de nacompetitie), hadden we een complete combi en mocht je door een haag valse honden en werd je zowat aangerand door die stewards. En voor de beker hebben PSV'er een paar jaar ervoor de auto's gesloopt, terwijl de wedstrijd aan de gang was. Het is dat het dichtbij is, anders had ik die mooi laten schieten. Een van de mindere uitwedstrijden van dit jaar.
Oud 29-09-11, 16:02 Standaard   #160
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Barnet_Bee Bekijk bericht
[...]

Ik zie het nu pas, maar waarom zou ik in godsnaam tien uitwedstrijden van AZ gaan bezoeken? Dat lijkt me echt de hel op aarde. AZ is een van de dingen die bij het moderne voetbal horen. Een beetje het Hoffenheim van Nederland. Vandaar dat het erg ironisch is dat juist zij daar tegen demonstreren.
Als je niet weet wat de acties inhouden, zou het je sieren als je je inleest over het onderwerp. Het gaat niet om hoe clubs aan hun centen komen of wie er aan het roer staat, het gaat om het bezoeken van wedstrijden. Daar zou iedere supporter achter moeten staan, ongeacht welke club je supportert.

Gatalin is offline   Met citaat reageren
Oud 29-09-11, 16:06 Standaard   #161
Roem en glorie

[...]

Ik las dat ook op Tilbo, maar dat vond ik zo'n gek verhaal. De laatste keer Eindhoven uit (in de nacompetitie), hadden we een complete combi en mocht je door een haag valse honden en werd je zowat aangerand door die stewards. En voor de beker hebben PSV'er een paar jaar ervoor de auto's gesloopt, terwijl de wedstrijd aan de gang was. Het is dat het dichtbij is, anders had ik die mooi laten schieten. Een van de mindere uitwedstrijden van dit jaar.
Heel vreemd verhaal inderdaad. Maar goed.. We gaan wel zien wat het wordt.

Oud 30-09-11, 11:51 emo   #162
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Jezus Barnet_Bee,
Deze post van jou valt volledig onder "de klok hebben horen luiden ........."

Excursie 'modern voetbal' naar Venlo

AZ en VVV organiseren in samenwerking met de lokale driehoek in Venlo een excursie ‘modern voetbal’ voor AZ-supporters. De excursie zal plaatsvinden op zondag 2 oktober. Voor deelname is een AZ seizoen- of clubkaart verplicht. Er zijn 550 plaatsen beschikbaar.

Centraal in de excursie staat de wedstrijd VVV Venlo-AZ, die op het moderne tijdstip van 12:30 begint. Normaal was 14:30 altijd het gangbare aanvangstijdstip, maar onder invloed van de commercie – in dit geval Eredivisie Live – wordt al om 12:30 afgetrapt. Verder hebben de organisatoren voorafgaand aan de wedstrijd nog tal van activiteiten in petto.

Deelnemers kunnen kiezen tussen bus (32,50 euro voor niet-leden) en de auto (25,50 euro). De bussen vertrekken zondag al om 8:45 vanaf het Victorie Stadion, dat in het moderne voetbal ook wel naar een sponsor genoemd wordt. Onder begeleiding van zogenaamde ‘stewards’, voorheen suppoosten genoemd, zal de reis naar Venlo aanvaard worden. In de bus zijn diverse versnaperingen verkrijgbaar. Modern is de beperking op het bier: slechts twee blikjes per persoon op de heenweg. Voor het ouderwetse gevoel wordt wel nog altijd de blinde poule georganiseerd. Ver voor Venlo wordt door de organisatie voor politie-begeleiding gezorgd, omdat er in het moderne voetbal veel meer gevaarlijke hooligans zijn dan in het ouderwetse voetbal.

Voor een complete ‘modern football experience’ wordt aangeraden met de auto te reizen. Hierbij krijgt u namelijk inzicht in één van de treffendste voorbeelden van modern voetbal: het ‘omwisselen’. U koopt immers vooraf geen kaartje voor de wedstrijd, maar een heus ‘omwisselbiljet’. Het kaartje voor de wedstrijd is vervolgens op vertoon van het omwisselbiljet af te halen op een winderige parkeerplaats langs een snelweg. Ditmaal is dat parkeerplaats Haarrijn langs de A2, ter hoogte van Breukelen. Hier dient u tussen 9:30 en 10:00 het kaartje op te halen. Tevens krijgt u een routebeschrijving mee. Deze methode verhindert dat u ouderwets kunt genieten van een bezoekje aan de speelstad met een hapje en een drankje. Immers, ook u bent een hooligan in de dop!

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-11, 12:15 thumb down   #163
AFCA

Riro's Voetbal Forum schermafbeelding

Wij mogen zondag weer fijn 4,5 uur voor de wedstrijd in de bus stappen.

Zullen wel weer een hoop fijne rondjes over de ring Groningen worden.

Riro is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-11, 12:25 Standaard   #164
[...]

Jezus Barnet_Bee,
Deze post van jou valt volledig onder "de klok hebben horen luiden ........."
Het gaat me niet om deze actie an sich, maar om de hypocrisie van deze ultra's. Toen AZ meedeed aan allerlei dingen die onder het "moderne voetbal" vallen, heb ik deze figuren helemaal niet gehoord. Het geld van Scheringa en de uitwassen werden juist toegejuichd. Nu de mannetjes zelf een keer het slachtoffer worden van het "moderne voetbal" (een steeds hollere term), hoor je ze ineens wel. Zo hypocriet.
Oud 30-09-11, 12:54 Standaard   #165

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Riro Bekijk bericht

Er zijn werkzaamheden aan de ringweg rond Groningen. Daar zal het oa wel mee te maken hebben.

Ook de Groningen supporters wordt aangeraden vroeg heen te gaan.

Oud 30-09-11, 12:58 emo   #166
Roem en glorie

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner Bekijk bericht
[...]

Er zijn werkzaamheden aan de ringweg rond Groningen. Daar zal het oa wel mee te maken hebben.

Ook de Groningen supporters wordt aangeraden vroeg heen te gaan.
En jullie zijn niet kwaad om die doodsverwensing?

Oud 30-09-11, 13:03 Standaard   #167
Ken sent me.....

[...]

Het gaat me niet om deze actie an sich, maar om de hypocrisie van deze ultra's. Toen AZ meedeed aan allerlei dingen die onder het "moderne voetbal" vallen, heb ik deze figuren helemaal niet gehoord. Het geld van Scheringa en de uitwassen werden juist toegejuichd. Nu de mannetjes zelf een keer het slachtoffer worden van het "moderne voetbal" (een steeds hollere term), hoor je ze ineens wel. Zo hypocriet.
Scheringa kwam bij AZ in 1993..... Dus die opmerking kan je ook van tafel vegen...
Het gaat erom hoe het er de laatste jaren aan toe gaat. Ieder seizoen word het gekker en gekker! "de mannetjes zelf een keer"... Waar heb jij het over man? Dit is toch al jaren zo? de afgelopen 10 jaar met als extreme de afgelopen 5 jaar is het erger en erger geworden met die kutcombi's en die omruilakties zodat je niet ergens wat kan gaan drinken in de stad... De prijzen die de pan uit rijzen etc, dat zijn de zaken die spelen.
Door de commercie een wedstrijd om 12:30 laten spelen zodat je op zondag voor achten je nest uit moeten omdat de bus om 08:45 vertrekt!

Of je dan eerste staat of je staat 18e dat maakt toch geen ene reet uit?

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
Oud 30-09-11, 13:08 Standaard   #168
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Riro Bekijk bericht

Geen halve combi dit keer?

En wat Grunner zegt, werkzaamheden, vorige thuispot zorgde dat ook voor flinke vertraging.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-11, 13:49 Standaard   #169
[...]"de mannetjes zelf een keer"... Waar heb jij het over man? ?
De zaak Moens, Martin van Geel die alle contracten kent bij Willem II en daar flink van profiteert, Scheringa zelf die de huilebalk uit gaat hangen als er een stickertje over hem wordt gemaakt. Allemaal walgelijke zaken die onder het "moderne voetbal" vallen, waar je geen supporter van AZ over hebt gehoord. Ach ja, wanneer het ze zelf niet raakt en voordelig is voor de club, is het "moderne voetbal" ineens zo slecht nog niet. Zum kotzen.
Oud 30-09-11, 13:56 Standaard   #170
Petomaan

[...]

De zaak Moens, Martin van Geel die alle contracten kent bij Willem II en daar flink van profiteert, Scheringa zelf die de huilebalk uit gaat hangen als er een stickertje over hem wordt gemaakt. Allemaal walgelijke zaken die onder het "moderne voetbal" vallen, waar je geen supporter van AZ over hebt gehoord. Ach ja, wanneer het ze zelf niet raakt en voordelig is voor de club, is het "moderne voetbal" ineens zo slecht nog niet. Zum kotzen.
Nogmaals, Tilburgse frustraties hebben niets met deze acties te maken. Het gaat om het bezoeken van wedstrijden. Niets meer, niets minder

Oud 30-09-11, 13:58 big smile   #171
PSV Eindhoven!

[...]
En jullie zijn niet kwaad om die doodsverwensing?
!

Oud 30-09-11, 14:00 surprise   #172
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Zit je iets dwars ofzo?
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-11, 14:03 Standaard   #173
Ken sent me.....

[...]

van Geel die alle contracten kent bij AZ en zodoende Perez meenam
Marcel Brands die alle contracten kent bij AZ en zodoende Lens "meenam"/haalde...

Ja zo werkt dat nou eenmaal! Wat heeft de zaak Moens met het "moderne voetbal" te maken dan??
Je komt nu met in mijn optiek zaken aandragen die geen ene reet ermee te maken hebben. De fans die pissig zijn, zal hun aan hun reet roesten hoe de zaak Moens zal aflopen. Die worden pissig van "fanzaken".
  • Vertrektijden ivm vroege wedstrijden op Zondagmorgen zodat er vele tvgelden gemaakt kunnen worden.
  • Prijzen van de combi's
  • Verplichting van de combi's (soms met die belachelijke plaatsen voor omruiling)
  • Alcoholverbod.

Daar zijn de protesten voor, deze protesten worden gemaakt door fans die meereizen met hun club, dat maakt geen fuck uit of je nou uit Arnhem, Alkmaar of Amsterdam komt.

Oud 30-09-11, 14:12 Standaard   #174
Oorspronkelijk geplaatst door Gatalin Bekijk bericht
[...]
Nogmaals, Tilburgse frustraties hebben niets met deze acties te maken. Het gaat om het bezoeken van wedstrijden. Niets meer, niets minder
Noem het dan zo en ga het niet onder de hippe noemer "against modern football" schuiven. Als er een club in Nederland groot is geworden door het moderne voetbal, is het AZ wel. En misschien ben jij wel iemand die er al was in De Hout, maar de hoge toeschouwersaantallen in het nieuwe stadion bewijzen dat de meeste mensen heel weinig tegen het moderne voetbal hebben. En ik kan me niet voorstellen dat die ultra's (nu we het toch over het moderne voetbal hebben, hoeveel ultragroepen hadden we hier 15 jaar geleden in Nederland?) er ook al allemaal waren in de slechte tijd. Daarom snap ik dat continue gehamer op dat "tegen het moderne voetbal" niet.

Overigens in men niet alleen in Tilburg niet echt happig op AZ. In principe heb ik weinig tegen AZ. In de tijden van Co heb ik zelfs genoten van het spel en heb ik nog zitten vloeken toen Sporting jullie eruit kegelde. Ik kwam ook altijd graag naar De Hout. Onder Van Gaal en Verbeek en met de verhuis uit De Hout doet het me wel allemaal minder.
Oud 30-09-11, 14:15 Standaard   #175
Petomaan

Het is een landelijke actie en heeft niets met AZ an sich te maken, een supportersbeweging binnen AZ heeft zich er bij aangesloten, net als zoveel supportersverenigingen dat hebben gedaan. Ook de Tilburg Tifosi doen er aan mee. Als je iets tegen de naam hebt, moet je dus niet over AZ gaan klagen, maar bij de landelijke beweging.

Oud 30-09-11, 14:16 Standaard   #176
Hup Holland!

Leesvoer: Doelstellingen & Standpunten |
Oud 30-09-11, 14:17 Standaard   #177
Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
[...]

Zit je iets dwars ofzo?
Yep. Ik vind dat de term "tegen het moderne voetbal" flink wordt misbruikt. Daardoor maak je de zaak veel minder sterk. Als een stel Tokkies zich misdragen en dan een stadionverbod krijgen, is het meteen "against modern football", terwijl veel van die gasten het er zelf naar hebben gemaakt. Zo geef je die hele beweging een slechte naam (vooral in Duitsland is dat het geval), terwijl het in de kern een geweldig initiatief is. Het moet draaien om de strijd tegen de combi, het terugkrijgen van staanplaatsen in het stadion, geen onnodige inzet van ME en weg met die gekke tv-tijden.
Oud 30-09-11, 14:35 Standaard   #178
Oorspronkelijk geplaatst door Gatalin Bekijk bericht
Het is een landelijke actie en heeft niets met AZ an sich te maken, een supportersbeweging binnen AZ heeft zich er bij aangesloten, net als zoveel supportersverenigingen dat hebben gedaan. Ook de Tilburg Tifosi doen er aan mee. Als je iets tegen de naam hebt, moet je dus niet over AZ gaan klagen, maar bij de landelijke beweging.
Ik heb niets tegen de naam, maar het misbruik daarvan, zoals ik hierboven al uit heb gelegd. En het is ironisch dat een club als AZ, die werkelijk alles aan het moderne voetbal heeft te danken (landstitel, nieuw stadion, een veel grotere fanschare), deze term gebruikt. Ik kan me nog een protestmars herinneren van AZ-fans, omdat ze een nieuw stadion wilden. Dat nieuwe stadion was nodig, omdat ze dan verder konden groeien en successen konden halen. Dus wel de lusten van het moderne voetbal en niet de lasten? Dan zijn ze bij St. Pauli een stuk minder hypocriet. Daar is echt een groep die de successen niet wil, omdat ze weten wat de gevolgen zijn (hogere ticketprijzen, nieuwer stadion, lastiger om aan tickets te komen).
Oud 17-10-11, 19:46 Standaard   #179
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Weekend van de stewards:

Oud 17-10-11, 19:51 Standaard   #180
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Vooral die van PSV, echt wtf

Oud 17-10-11, 20:23 Standaard   #181
Stewards Daar zitten echt zo'n nazi's bij.
Oud 17-10-11, 20:28 Standaard   #182
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Robin Bekijk bericht
Vooral die van PSV, echt wtf
Werkelijk waar idd.

Die krijgt bij de debriefing natuurlijk een schouderklopje van de baas. Goed gedaan jongen!

Oud 17-10-11, 21:39 emo   #183
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Zegt die Man City fan nou dat hij zijn hartpillen genomen heeft? Wat doen die 26 stewards dan zo debiel bij hem.
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 18-11-11, 23:58 Standaard   #184
Redactie

De Commisie stadionverboden van de Graafschap is de laatste weken goed op dreef. Twee weken geleden ontvingen 15 BT’ers een officiele waarschuwing omdat ze voorafgaand aan de uitwedstrijd tegen Heerenveen te laat bij het omwisselpunt waren. Wanneer zij deze regel nogmaals overtreden volgt er een stadionverbod van 12 maanden.

Afgelopen weekend was het weer raak. Ditmaal kregen een aantal supporters (waaronder een aantal BT’ers) een voorlopig stadionverbod naar aanleiding van hun ‘misdragingen’ bij de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo. Bijna twee maanden na de wedstrijd in Almelo kwamen deze voorlopige verboden als een ware verassing. De redenen van een aantal stadionverboden zijn absurd te noemen. Zo zijn er onder andere verboden uitgedeeld voor het ‘klimmen in hekken of andere bouwwerken’ en voor ‘provocatie’.

De Brigata Tifosi is van mening dat het opleggen van deze voorlopige stadionverboden een verkeerde stap is van De Graafschap. Vele hekwerken in de Nederlandse stadions zijn in de emotie van het spel beklommen. Waarom de Graafschap in dit specifieke geval wel besloten heeft om over te gaan tot het opleggen van voorlopige stadionverboden is een volkomen raadsel. De Brigata Tifosi is dan ook zeer benieuwd naar de daadwerkelijke motivatie van de Commissie stadionverboden van de Graafschap.

De desbetreffende supporters zijn tegen PSV niet welkom, alvorens de commissie op maandag 21 november uitspraak gaat doen. Momenteel beraadt de Brigata Tifosi zich op een passende actie.

Oud 20-11-11, 11:31 Standaard   #185
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Dat geldt natuurlijk voor iedere club, als het goed is voor de resultaten klagen supporters niet. Beetje flauw om dat alleen over AZ te zeggen.
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 20-11-11, 11:44 Standaard   #186
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Gisteren was het echt weer niet te geloven zoveel politie bij een voetbalwedstrijd Op de terugweg werden zelfs alle afslagen in Enschede nog afgezet door een motormuis
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 28-11-11, 12:18 bulb   #187
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Menno Pot breekt een lans tegen de combi in z'n column op nu.nl

combi-zombie | nusport.nl/balgevoel | Voor het laatste nieuws van elke sport

Oud 28-11-11, 12:34 Standaard   #188
AFCA

Linkje naar het rapport van Auditteam Voetbal en Veiligheid.

http://www.beke.nl/doc/publicaties/2...0Auditteam.pdf

Interessant om te lezen.

Oud 19-12-11, 22:51 Standaard   #189
Redactie

Repression of Polish Ultras reached a higher level this week when police started investigation to find out who lighted the flares during a match against Zaglebie Lubin a week ago.

Supporters of Lech Poznan took up a huge banner during the match, under it they lighted lot of flares, and later lot of flares among flags and match had to stop due to smoke. Of course people who did this made sure to cover their faces.

Day after the match the police chief ordered full investigation to find out who lighted the flares and how they got it inside the stadium. Police asked security at the stadium how this could happen, as the security were supposed to check everyone who entered this sector. One option is they got the flares in many hours before the match, and the cameras were not turned on that early.

Police also took fingerprints of used flares they could find, and even check for DNA!

Lech Poznan already received a fine on 4500euro from the Polish football federation

Oud 22-12-11, 16:41 Standaard   #190
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

'Veldbetreder' heeft al stadionverbod
22 december 2011

Onderzoek naar het incident dat woensdagavond plaatsvond tijdens de bekerwedstrijd Ajax - AZ, heeft uitgewezen dat de 19-jarige man, die het veld op rende en AZ-doelman Esteban belaagde, reeds een 3-jarig stadionverbod heeft.

Zijn Ajax Club Card was geblokkeerd en hij kon via zijn eigen kaart op geen enkele wijze aan wedstrijdkaarten komen. De man heeft gebruikgemaakt van een Ajax Club Card van een andere supporter om kaarten voor de bekerwedstrijd Ajax - AZ te bemachtigen.

De identiteitscontrole aan de poorten van de Noord-kant van het stadion is zoals bij iedere wedstrijd uitgevoerd. Deze controle vindt steekproefsgewijs plaats, de man zat niet in de steekproef, waardoor hij het stadion kon binnenkomen. Als een strengere voetbalwet met meldingsplicht van toepassing was geweest, had de desbetreffende man zich voor de bekerwedstrijd moeten melden op het politiebureau en was hij nooit de Amsterdam ArenA binnengekomen.

Naar aanleiding van het voorval heeft Ajax melding gemaakt bij de KNVB. De bond zal vervolgens beslissen over het opleggen van een aanvullend stadionverbod aan de veldbetreder. Ajax heeft besloten nooit meer een seizoen- of clubkaart aan deze persoon te verstrekken. Tevens heeft Ajax besloten aangifte van huisvredebreuk te doen.
Heel politiek Den Haag zal ook wel weer hard lopen brullen over voetbalsupporters, maar met een echte goede voetbalwet was die gast niet in een stadion gekomen.

Oud 23-12-11, 08:28 Standaard   #191

Die voetbalwet is een lachertje. Mocht die wet er komen dat zowel jongens met een civielrechterlijk- als strafrechterlijk stadionverbod zich op wedstrijddagen moeten melden overweeg ik serieus bij seizoenkaart in te leveren. Sommige verboden worden echt om niks gegeven en je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen. Ik pas ervoor om voor iets onbenulligs een jaar lang op het bureau te gaan zitten tijdens wedstrijden.

Oud 23-12-11, 08:32 Standaard   #192

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Grunner Bekijk bericht
Die voetbalwet is een lachertje. Mocht die wet er komen dat zowel jongens met een civielrechterlijk- als strafrechterlijk stadionverbod zich op wedstrijddagen moeten melden overweeg ik serieus bij seizoenkaart in te leveren. Sommige verboden worden echt om niks gegeven en je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen. Ik pas ervoor om voor iets onbenulligs een jaar lang op het bureau te gaan zitten tijdens wedstrijden.
Eens. Alleen als er serieuze beroepsmogelijkheden zijn, de bewijsplicht bij de aanklager komt te liggen ipv de verdachte én het stadionverbod pas ingaat op het moment dat jij daadwerkelijk schuldig bent bevonden is een meldplicht een goede optie. Laatst in Heerenveen nog iemand vrijgesproken na anderhalf jaar (!) procederen.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-11, 08:38 Standaard   #193

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Sowieso heb je met clubs als Feyenoord en Ajax het probleem dat ze zich moeten melden bij de politie in eigen woonplaats. Kost het daar weer tijd en geld. Als er in fucking kuddelstaart überhaupt een politiebureau is en wat op zondag ook nog eens open is. Ze hebben de laatste jaren steeds meer bezuinigd hierop.
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-11, 08:44 Standaard   #194

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Eens. Alleen als er serieuze beroepsmogelijkheden zijn, de bewijsplicht bij de aanklager komt te liggen ipv de verdachte én het stadionverbod pas ingaat op het moment dat jij daadwerkelijk schuldig bent bevonden is een meldplicht een goede optie. Laatst in Heerenveen nog iemand vrijgesproken na anderhalf jaar (!) procederen.
Precies, dat zou een eerlijke gang van zaken zijn. Nu kunnen clubs je al een verbod opleggen als het hun zo uit komt. Ben je mooi klaar mee. En helaas heb ik dat bij FC Groningen te vaak gezien (en zelf meegemaakt). Ook bij ons een voorbeeld van iemand die na 1,5/2 jaar werd vrijgesproken van een voorval bij Roda. Dan gaat de lol er voor mij snel af.

Oud 23-12-11, 08:48 Standaard   #195

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Sowieso heb je met clubs als Feyenoord en Ajax het probleem dat ze zich moeten melden bij de politie in eigen woonplaats. Kost het daar weer tijd en geld. Als er in fucking kuddelstaart überhaupt een politiebureau is en wat op zondag ook nog eens open is. Ze hebben de laatste jaren steeds meer bezuinigd hierop.
Haha, daar zeg je wat. Dat probleem speelt in Heerenveen natuurlijk ook. Sterker nog, het bureau ligt daar op nog geen 100m van het stadion, dus volgens de regels van je SV mág je je daar niet eens melden.
Oud 03-02-12, 17:47 thumb down   #196
Hup Holland!

3 FEBRUARI 2012
FRIESSCHE ANGSTHAAS!

Friezen. Een eigenwijs volkje. Met hun eigen vlag, hun eigen volkslied, hun eigen sporten, hun eigen terroristen, hun elfstedentocht, hun eigen onverstaanbare taaltje en… hun eigen zinloze regeltjes.

Wat wil het geval? Op carnavalsvrijdag mag NAC op bezoek bij sc heerenveen. Van oudsher een tripke dat al vanaf het bekend maken van het competitieschema in veel agenda’s rood is omcirkeld. Een wedstrijdje in heerenveen staat immers garant voor een leuke middag Gezellig in een kroeg of op een terras, een pilske en een hapke eten, piet paulusma-imitaties en net voor de wedstrijd in een feestende menigte naar het stadion, om daar al snel elke hoop op punten verloren te zien gaan.

Zo ging het vorig jaar, zo gaat het eigenlijk al vele jaren. Niet voor niets concludeerde de ME-commandant vorig jaar dat de NAC-supporters eigenlijk gewoon heel gezellig zijn. De loftrompet werd uitgestoken over de NAC-aanhang, er is geen onvertogen woord gevallen.

Waarom moeten we dan friesland zo snel mogelijk afsteken en weg laten drijven? Simpel: Tjeerd van der Zwan . Tjeerd is een echte fries en heeft het niet zo op gezelligheid. Tjeerd vindt mensen eng. Tjeerd vindt supporters eng. Tjeerd begrijpt het verschil niet tussen hooligans en feestgangers. Tjeerd is sinds juni 2011 burgemeester van heerenveen.

In al zijn wijsheid heeft Tjeerd besloten om elke club die naar het voorheen zo gastvrije heerenveen komt een verplichte combi op te leggen. Maar…. zo laat Tjeerd weten, als de bezoekende club kan garanderen dat de uitsupporters niet in het centrum van zijn dorp komen, dan mogen ze gewoon met vrij vervoer. Zoals al vele jaren goed gaat. Zo ook bij NAC. Maar de boodschap luidt: We zijn niet welkom in heerenveen!

AZ was het hier eerder niet mee eens en heeft dit belachelijke besluit aangevochten bij de voorzieningenrechter. Helaas werd de zaak verloren, met als argumentatie dat:

a. er in het recente verleden wat relletjes zijn geweest tussen az en heerenveen (echt waar);
b. er naar verwachting meer supporters zouden afreizen dan bij de zomerevaluatie bekend was;
c. er geschaatst werd en er voor een confrontatie werd gevreesd tussen schaatshooligans en klappervolk.

U leest het goed, geen van deze argumenten gaan in het geval NAC op. Sterker nog, we hebben een lege strafkaart in heerenveen, de laatste keer kregen we nog complimenten van de hoogste politiebaas.

NAC is het hier vanzelfsprekend niet mee eens. Hoe kun je als club nu verantwoordelijkheid dragen dat niemand van de supporters per ongeluk in het heerenveense centrum verdwaald raakt. Waar is dat centrum eigenlijk? Hoe herken je het centrum? En waarom legt een burgemeester tegen alle afspraken in een nutteloze combi op?

Tjeerd snapt er dus helemaal niks van. Hij veegt zijn achterste af met het Landelijk Beleidskader, lacht de knvb en het supportersplatform in hun gezicht uit, en legt te pas en te onpas verplichte combi’s op. Niet op basis van risico-inschaling, maar op basis van gemak. Achteroverliggen en zakkenvullen.

De vraag is wie deze man een keertje terecht wijst. Voor je het weet volgen ook de andere angsthaasburgemeesters zijn voorbeeld. We leken op de goede weg voor wat betreft uitwedstrijden, maar de eerste de beste importfries speelt voor eigen rechter. Waanzin! De vraag aan u is: namens welke politieke partij mag deze man duurbetaald hamertjeslaan?
Oud 03-02-12, 17:54 thumb down   #197
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Angsthaas is het juiste woord inderdaad.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 03-02-12, 22:27 Standaard   #198

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee, niet angsthaas. Ontwetende flapdrol is beter.

#T Robert Maaskant
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 04-02-12, 10:06 Standaard   #199

Gaat nergens meer over. Vroegah waren we de enige gemeente waar iedereen met vrij vervoer heen mocht.
Oud 04-02-12, 11:43 Standaard   #200
AFCA

Weekendje Heerenveen uit was altijd de leukste wedstrijd van het jaar.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site