![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
|
Iedereen weet waardoor de Premier League groot is geworden: televisiegelden. Dit kwam niet zomaar van de grond, er gingen vele jaren overheen voordat men een lucratief bedrijfsmodel had gevonden. Jarenlang wisten clubs niet eens dat hier geld mee was te verdienen en mochten de (schaarse) zenders wedstrijden uitzenden als het stadion vol zat. Welnu, het lucratieve bedrijfsmodel van de Premier League staat onder grote druk:
|
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dit is wel interessant om te volgen inderdaad.
__________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tja, zo gaat dat nu eenmaal met luchtbellen, op een begeven moment knappen ze. Zat er aan te komen...
__________________ VVV-Venlo - SSC Napoli - 1.FC Köln |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Uitstekend nieuws.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Is de EU toch nog ergens goed voor.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Wel gek dat de Volkskrant nu pas met dat 'nieuws' komt, terwijl het echt al meer dan een maand oud is.
Hier het verhaal van de advocaat-generaal: http://curia.europa.eu/jcms/upload/d...cp110003nl.pdf |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Overigens is de verwachting dat vooral de lower league clubs dit gaan voelen, aangezien de 'trigger' om naar het stadion te gaan afneemt.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
tvp
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Maar zoals ik zei lijkt het me het meest logisch dat ik direct bij de club een entreebewijs koop om te kijken. In het tijdperk van digitale tv is dat makkelijk zat. Datzelfde Europese Hof heeft eens bepaald dat uiteindelijk de thuisspelende club eigenaar is van de vertoningsrechten. Nou, dan wil ik graag rechtstreeks bij hen afrekenen ipv dat via omwegen een kunstmatig opgeblazen markt uit de grond is gestampt. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Direct afrekenen bij de club is ook niet echt in het voordeel van Crawly Town, maar wel voor de ManUtd's van deze wereld.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Gek genoeg is de enige oplossing om de pan-europese aantrekkingskracht van dit soort clubs te verminderen en het weer net als vroeger lokaal te houden maar ik denk en vrees dat dit een gepasseerd station is. Op de langere termijn zal het wel van een pan-europese competitie komen. "Lokaal" is natuurlijk ook een relatief begrip. Dat in de kleinere landen van oudsher een top twee of top drie regeert heeft daar al mee te maken: het lokale reikte, itt de grotere competities, tot aan de landsgrenzen. |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Bedrijfsmodel Premier League onder grote druk
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|