|
|
#1 |
|
Naar aanleiding van een stukje offtopic geblaat in het Barcelona-topic, een topic hierover. Wat vinden jullie de mooiste clubliederen die er zijn?
Ikzelf ga voor de volgende vier; AS Roma, AC Milan, Barcelona en EC Bahia. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Die van Roma is inderdaad geweldig.
![]() Als ik naar Nederland kijk denk ik dat het 'Hand in Hand' toch wel het meest bekend is. Maar toch wil ik de Sparta marsch genoemd hebben, prachtig. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Laatst gewijzigd door tukkeRoel; 09-03-11 om 13:03 __________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
De Sparta Mars is geweldig inderdaad
. En inderdaad, ik heb verder niks met AS Roma maar dat lied is geniaal. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Heb wel altijd het idee dat die Italiaanse clubliederen wat modern klinken. Nu zullen ze vast een stuk muzikaler zijn dan wij Nederlanders, maar uit welke tijd stammen die liederen eigenlijk?
Als ik bijvoorbeeld het clublied van Inter pak, zou dat ook zo in de top 40 kunnen staan ofzo.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
De mooiste 2 clubliederen in Nederland komen uit Rotterdam idd. Feyenoord en Sparta, prachtig.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dat van Inter is ook wel een erg lekker liedje ja. Amalaaaaaa, pizza Inter amalaaaa! Jalala-LALAlalalaa...
Gemaakt door Gigi d'Agostino ofzo. Die Nederlandse clubliederen zijn natuurlijk wel traditioneel enzo, maar ook wel een beetje sloom/suf. Zeker met zo'n jaren '20-orkestband erachter. Een lied moet vol passie mee worden gezongen, met een duidelijke climax. Dat op een gegeven moment iedereen echt uit volle borst mee staat te schreeuwen, schouder aan schouder, en kippenvel. Dat is echt het mooiste. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
Het suffe Wilhelmus past wat dat betreft ook wel bij Nederland. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ik weet niet zoveel van muziekhistorie maar dat kan natuurlijk ook komen omdat het Wilhelmus ontzettend oud is en je toen (late Middeleeuwen/vroegmoderne tijd) alleen wat gedragen landelijke muziek had. Het echte bombastische nationalistische is natuurlijk pas echt in de 18e/19e eeuw gekomen. Misschien dat de Marseillaise en bijv. het Italiaanse volkslied daarom veel anders is qua tempo/melodie.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dan ga je dit helemaal grappig vinden, officiële Panathinaikos clublied.
Zo oud als de club bijna .
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
De Nederlandse clubliederen vind ik qua sound wel vergelijkbaar met die in Brazilie. Zijn allemaal een beetje in deze stijl:
Ik vind het zelf wel mooi. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Vind het allemaal maar niks eigenlijk.
__________________ ben een gevoelige jonge die zich niet schaamt om tranen te laten vallen, k hou van knuffelen, strandwandelingen en over gevoelens praten |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 | |
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Is dat Batistuta in dat filmpje van Roma in het begin
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ik hoop het ook voor hem ja.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Haha ja, in die line-up.
Hoewel ik hem liever in een violet shirt met Nintendo erop zie
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Het gaat over een Italiaan die in Amsterdam woont en een brief stuurt naar huis, waarin hij zegt dat hij Sampdoria mist... In ieder geval iets in die strekking
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Die van Sevilla mag hier zeker niet ontbreken.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Rood,wit,zwart zijn de kleuren van onze N.I.V.O. vlag
Want onder deze wimpel komen wij voor de dag Die N.I.V.O.-Sparta kennen, weten waar naar het streeft De hoogste eer op sportgebied, alleen dat, anders niet De hoogste eer op sportgebied en anders niet Die rood,wit, zwarten kleuren die moedigen ons aan Om, wat er ook gebeuren mag, voor N.I.V.O. pal te staan Want alle leden weten, het doel waarna zij streeft De hoogste eer op sportgebied, alleen dat, anders niet De hoogste eer op sportgebied en anders niet ![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Eindelijk een lied met een hoog nivo.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dat bedoel ik.
![]() Is trouwens in 1953 het oprichtingsjaar geschreven.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Roma, met afstand.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De mooiste clubliederen.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|