![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Dacht dat het misschien wel een idee was om hier een topic over te openen, aangezien nu ook in het opmerkelijke spandoeken topic een discussie was ontstaan over het spandoek van NAC bij de uitwedstrijd tegen FC Twente.
Post hier dus alles wat te maken heeft met het bezoeken van uitwedstrijden, de opkomst, ervaringen met uitvakken etc. etc. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wij hebben zo'n 15 van de 17 uitwedstrijden een combi.
Voor leuke uitwedstrijden waar je niet los kan zitten (Utrecht, Twente bijvoorbeeld) wil ik nog wel eens een uitzondering maken. Anders gewoon een losse kaart. Leuker, makkelijker en je kan lekker je eigen gang gaan. Probleem is dat je bij Feyenoord ook nog eens zo'n debiel puntensysteem hebt waardoor je bijna altijd achter het net vist voor de wedstrijden die erg in trek zijn. ![]() Je hebt zeg maar 200 Diamondcardhouders die als eerste opkooprecht hebben. Vervolgens zo'n 600 Goldcardhouders dacht ik. En daarna een groep van zo'n 5000 Silvercardhouders. Ik zit bij die laatste groep, dus kleine uitvakken kan ik sowieso wel vergeten. En omdat ik het meerendeel toch buiten de combi om ga verzamel ik geen punten. Ik zit zelf denk ik ergens tussen de 5 en 10 uitwedstrijden per jaar. Laatst gewijzigd door Kopbal; 07-03-11 om 15:15 __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik hou het even op de eredivisie en daar heb ik dit seizoen één wedstrijd gemist door eigen keuze en één door boycot. (Feyenoord en VVV). Ik heb trouwens wel het gevoel dat de uit wedstrijden bij Twente nog wel beter bezocht kunnen worden. Wedstrijden als Vitesse, NEC, Utrecht zouden gewoon volle uit-vakken moeten opleveren.
Maar ik moet ook direct zeggen dat ik niet in de portemonnee/agenda van een ander kan kijken. Ieder zal zijn of haar redenen hebben om een wedstrijd wel of niet te bezoeken en iedereen moet het ook vooral zelf weten natuurlijk. We hebben dit seizoen trouwens denk ik 7 harde combi's (Ajax, Ado, FC Groningen, NEC, Heracles, Feyenoord en Vitesse) 7 zachte combi's [auto/bus] combi (PSV, AZ, Roda JC, FC Utrecht, Heerenveen, NAC, Willem 2) 2 Eigen vervoer (Excelsior en Graafschap) 1 Belachelijk combi naar VVV. (boycot) Laatst gewijzigd door Dos37; 07-03-11 om 15:15 |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik ben dit jaar alleen naar PSV geweest.
![]() Wat een verschil met 2007-2008 toen ik alle 17 wedstrijden ging. 18 eigenlijk, inclusief de zinloze stadionbrand-trip in Grunn.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bij mij ligt het er ook vooral aan de manier waar op het in Nederland allemaal moet met de uitsupporters. Zelf wil ik gewoon het liefste op de dag van de wedstrijd vrij rond kunnen lopen in de stad waar er gespeeld wordt en niet vast zitten aan een combi. Daarom bezoek ik ook vrij weinig uitwedstrijden en als ik wel ga dan buiten om een combi. Wat dat betreft heb ik in Duitsland meer positieve ervaringen met het bezoeken van uitwedstrijden dan in Nederland.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lekker los
Kan niet in een uitvak komen. Hierdoor wel steeds meer wedstrijden waar ik ivm risico's niet heen kan. Dit jaar wat minder geweest ivm drukte. Hoop volgend jaar weer alle mogelijke wedstrijden mee te pakken
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
#9 |
Ik zie het nu al voor me. Kleboenk-Klaf-klabats-teng...Ligt Den daar bij Kevin Begois op schoot, rolstoel in het net.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Uitwedstrijden die ik heb meegemaakt in Tsjechie waren vele malen leuker dan die in NL.
Viktoria Zizkov-uit: Corteo van het stadion van Slavia naar het stadion van Viktoria Zizkov (+/- 45 minuten) Sparta Praag-uit (3x Slavia, 1x Ajax): Met Slavia een corteo van het toeristische Old Town Square door de duurste winkelstraat van Tsjechie (Parizska), de brug over (Cechuv Most), trappetje op, door het park (Letna) en richting het stadion. Onder dikke politiebegeleiding met busjes, camera's, helicopters, allessss! Viktoria Plzen-uit (2x): Met de trein onder politie-begeleiding naar Pilsen. Vandaar onder begeleiding naar de Pilsner Urquell-brouwerij alwaar men voordelig zich volledig kan voltanken met de moeder aller pilseners in een fraai restaurant van de brouwerij. Daarna richting het stadion waar ineens blijkt dat alles alcoholvrij is. Na de wedstrijd moesten we al onze sjaaltjes en andere uiterlijke kenmerken m.b.t. Slavia verbergen van de politie en liepen we rustig naar het treinstation.Kladno-uit: Met auto, bus of trein niet al te ver weg van Praag. Een stadion wat met 3 vervallen tribunes nauwelijks een stadion genoemd mag worden, waar je van de stewards gewoon tegen de achterkant van het vak mag (eigenlijk zelfs moet) pissen en waar na het affluiten binnen 15 minuten iedereen weg is, stadionhekken op slot en alle lichten uit zijn. Mlada Boleslav-uit: Met maten daarheen gereden, uitvak was uitverkocht, heeelemaal om het stadion gelopen om kaartjes te kopen van een ander vak, weer helemaal teruglopen en doodleuk het uitvak zonder controle inlopen. En daar aangekomen blijkt dat je het halve veld niet kan zien, zo druk is het. ![]() 1. FC Brno-uit: Rit van 2,5 uur waar we onszelf helemaal klem hebben gezopen, met een vol uitvak, doodleuk nog even met m'n lamme hoofd een bar vol met Brno-fans inlopen om ff te zeiken. ![]() Slovan Liberec-uit: Met de auto heengegaan, was niet zo heel spannend. Wel redelijk fanatieke supportersgroep. Usti nad Labem-uit in Teplice: Alle fans onder politiebegeleiding met de trein naar Teplice. Zuipen, zingen, springen in de trein en dan een tergend lange wandeling onder begeleiding door de stad. Volgens mij waren dat al m'n uitwedstrijden in Tsjechie, exclusief Slavia - Ajax ( )Hoop in de toekomst alle uitwedstrijden een keer mee te pikken. Vooral Banik - Slavia staat hoog op het lijstje. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Utrecht,ADO, Feyenoord, Twente (al heeft dit niets met rivaliteit te maken, zij staan gewoon geen kaarten af) en Groningen raden ze me tegenwoordig ook al af
Laatst gewijzigd door denthemen; 07-03-11 om 16:03 __________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Jij mag wel naar Alles Door Oefening den?
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ben vroeger jaren praktisch alles in de competitie gegaan, maar toen was bijna alles, op ajax, psv, en ado na, eigen vervoer en werd het uitvak nog niet bevolkt met broodtrommels.
Ik was toen in het bezit van een Goldcard waardoor ik makkelijk aan een kaart kon komen. Toen kwamen ze met een Diamondcard die ik net mis greep en het al iets lastiger was om aan een kaart te komen en kwamen steeds meer combi's bij en werd het vak steeds meer bevolkt met van die broodtrommels en ben toen helemaal afgehaakt qua uitwedstrijden, thuis ga ik nog steeds alles. Laatst gewijzigd door Luni; 07-03-11 om 16:06 |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Oeps, nee die ook niet
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VVV is altijd wel leuk
Alleen jammer dat het zo ver is
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Groningen is wel megatriest dat het niet kan. Sneue zogenaamde rivaliteit daar
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Dat is gewoon preventief, ze weten dat een rolstoeler problemen krijgt als je daar geen tractorbanden hebt.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Er is een jaar geweest dat ik ze allemaal heb bezocht. Laatste tijd gaat het hard achteruit.
Vele combi's zijn daarvoor de grootste reden, niet alleen omdat de bus kut is, maar ook door het soort mensen erin. Op een aantal erg trouwe supporters na zitten er soms zulke grote debielen in. Nooit ergens op eigen vervoer geweest, maar altijd de grootste bekken. Heb daar gewoon geen zin meer in, de leukste uitwedstrijden zijn toch altijd degene met een biertje in de trein, een hapje eten en een kroeg in de stad en vervolgens een wedstrijd. "Vroeger" was alleen Eagles een verplicht buscombi. Ben in mijn studenten-OV tijd met vrij vervoer naar Sparta, RBC, RKC, Den Bosch, Zwolle, MVV, Cambuur, Haarlem en Helmond geweest. De laatste jaren zijn ook dat allemaal combi's geworden. Alleen Volendam, Eindhoven, Emmen en Veendam zijn volgens mij nog volledig vrij vervoer. Misschien Telstar ook. "Toevallig" alle uitwedstrijden die heel lastig met openbaar vervoer te doen zijn. Voor het voetbal hoef je het in de Eerste Divisie niet te doen. De uitvakken, vaak met 25 / 30 man, zijn ook niet erg interessant. En als ze dan ook nog het "avondje-uit" eraf halen blijft er erg weinig over. Vrijdag Zwolle (bus+autocombi). 25 euro (duur = kut). Eén keer in dat nieuwe uitvak geweest (net = kut) tegen de koploper (verliezen = kut). Nee, zelfs in de Eerste Divisie is het ontzettend treurig met de vervoersregels. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ach ik snap het niet echt. Kom er al jaren en nooit gezeik gehad
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Laten we een andere sport gaan volgen waar nog geen combi's zijn. Basketbal ofzo.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Of korfbal. Eigenlijk moet je voor de grap gewoon met een groep van 80 man een keer naar een korfbalwedstrijd gaan, met trommels en shit. En dan je verdacht gaan gedragen in de hoek van een sportpark. Doeken ophangen met ' anti combi' etc.
Lijkt me gewoon briljant om die gezichten op de korfbalvereniging dan te zien. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#23 |
__________________ 'Ik ben blij met FC Groningen.' Exit Huistra |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bij Slavia gaan ze ook vaak naar de ijshockey-tak en de zaalvoetbal-tak langs. Wel grappig, maar idd wat Silenus zegt, dat lijkt me briljant!
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Korfbal zou dan ideaal zijn, dat is echt een sport voor bleke sukkeltjes en iets te dikke wijven. Die weten niet wat ze zien. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Den,
Ik zou niet weten waar je zou moeten zitten trouwens. In het uitvak is geen optie door trappen etc, en de 'rolly side' is al helemaal vol. Laatst gewijzigd door d_b01; 07-03-11 om 16:40 __________________ 'Ik ben blij met FC Groningen.' Exit Huistra |
|
|
|
|
|
|
#28 |
. Dat zou echt te tof zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
Op de rolly side dus, maar ze doen het niet echt graag vanuit Ajax
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hup Holland!
|
Gaan er eigenlijk veel "rolstoelmensen" van Ajax mee naar uitwedstrijden of ben je de enige?
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ik pak per jaar een uitwedstrijdje of 3/4 mee. Altijd buiten de combi of een combi vrije wedstrijd.
Vind 't heerlijk om voor de wedstrijd eerst in de stad nog een paar pintjes te pakken. Vooral Amsterdam is ieder jaar erg gezellig. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
hoezo niet? alsof jij in elkaar geslagen wordt oid...
__________________ 'Ik ben blij met FC Groningen.' Exit Huistra |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ben niet een fanatiek uitwedstrijd bezoeker, voetbal bezoeken moet leuk blijven en dat houdt voor mij niet in dat ik een paar uur in een bus ga zitten. Een halve combi wil ik afhankelijk van de wedstrijd nog wel een uitzondering voor maken (Playoffs bv of "6 punten"-duels
) Verder eigenlijk alleen wedstrijden waar ik zelf naartoe kan rijden, in mijn eigen auto met een leuk groepje. Een wedstrijd als RKC uit bijvoorbeeld, als ik daarvoor in een bus moet gaan zitten, ga ik echt niet. Graafschap en Heerenveen uit zijn altijd leuk, dus daar probeer ik altijd wel bij te zijn. Verder bekijk ik gewoon per keer wat de regeling is en of het allemaal uitkomt in de prive-agenda. Leukste meegemaakte uitwedstrijden Graafschap (elk seizoen), Heerenveen (dit seizoen ), Ajax (2008 geloof ik, ondanks 1-0 verlies veel lol) en RKC uit (degradatiejaar van ze dik verlies, maar de ongein was er niet minder om)
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ben in het verleden bij veel uitwedstrijden geweest, maar tegenwoordig hoeft het van mij allemaal niet meer zo. Al die combi's en ander gezeur ben ik wel klaar mee. Nu (op uitzonderingen na) alleen als het combivrij is ik kan en ik zin heb.
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Nee, maar dat risico kun je niet altijd nemen __________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
20 maart eindelijk weer een keer vrij vervoer naar Excelsior !! Ben daar dan ook wel bij. Vind buscombi's echt dikke kudt, autocombi gaat nog wel en laatst tegen Utrecht een halve auto/buscombi was ook zeer ruk. Anti-Combi
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Heerlijk, weer met een paar volle auto's naar Rotterdam.
Ik probeer elk seizoen ook zoveel mogelijk uitwedstrijden mee te pakken, heb er dit seizoen 8 van de 13 bezocht inclusief de drie in de CL. Uitvakken wisselen sterk qua kwaliteit, zo heb je bij AZ, Heerenveen en Roda prima zicht zonder netten en hekken terwijl het bij bijvoorbeeld ADO, Groningen en VVV echt bagger is qua zicht.Over combi's... de auto/bus-combi naar Utrecht was nog wel te doen, die naar Roda kut (dik uur wachten bij het omwisselpunt). Buscombi's naar clubs als NEC vind ik niet zo erg, daar ben je nog wel een keer, alleen naar Groningen was het dit seizoen kut met peren. Enorme omweg (via fucking Emmen en Veendam ) en onderweg ook nog overstappen en staan omdat onze bus nergens te bekennen was.Uitwedstrijden naar Heerenveen, De Graafschap en VVV zijn de leukste van het seizoen, eeuwig zonde dat die laatste dit jaar een buscombi en dus boycot was. ![]() Ben wel blij dat we dit seizoen geen treincombi's hebben, dat is helemaal een verschrikking. __________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Wij krijgen steeds meer buscombi's ipv minder.. Voor de rest nbijna alles autocombi.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ik weet niet hoeveel zin het heeft om in te vullen, maar er is een onderzoek gaande naar het bezoeken van uitwedstrijden:
Vragenlijst - UitSupporters centraal |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ingevuld, al vraag ik mij af of het echt nut heeft.
Ik probeer zo veel mogelijk uitwedstrijden te bezoeken, maar waar ik voorgaande seizoenen nog wel eens buiten de combi wilde gaan, heb ik er steeds minder zin in om daar moeite in te steken. Gelukkig heeft AZ relatief veel EV-wedstrijden, aangezien het voor mij geen serieuze optie is om telkens via Alkmaar te moeten reizen. Europees probeer ik mee te pakken wat binnen mijn budget valt en soms als het een 'bijzondere' wedstrijd is, bijvoorbeeld BATE. Wij hebben dit seizoen EV: Excelsior, Feyenoord, Groningen, NAC, Roda JC, Vitesse AC: De Graafschap, Heerenveen, Heracles, NEC, PSV, Twente, Utrecht, VVV, Willem II BC: ADO Den Haag, Ajax Groningen en Roda zijn op papier ook AC, maar met een wissel bij het uitvak ![]() Met de mogelijkheden die de overheden nu hebben, zouden alle AC-wedstrijden ook naar EV moeten kunnen. De laatste jaren is het alleen bij NEC een keer echt misgegaan, voor de rest gaat het om incidenten met individuen. ADO is volgens mij bezig om de sluis bij het uitvak klaar te maken voor AC, dus ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet. Overigens hoop ik dat de gemeente Alkmaar eens gastvrijer wordt, want de lokale driehoek is daar ook om te huilen. __________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Wij hebben dit seizoen de helft van onze uitwedstrijden een buscombi
Misschien 2 of 3 x vrij vervoer en de rest autocombi. Gaat helemaal nergens meer over...
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Het kan vast geen kwaad om in te vullen. Ik heb het dus ook maar even gedaan.
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ik heb hem ook ingevuld ook hier en daar nog wat toegelicht. Benieuwd of er iets van komt.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ben benieuwd of mijn entry serieus wordt genomen. Heb bij waar is de politie het aardigst nvt op 1 gezet, met als toelichting: 'acab'
en bij welke club kom je over t algemeen t liefst ajax met als toelichting 'dan spelen we weer eredivisie' en 'lekker naar Rirotje '
Laatst gewijzigd door TR; 29-03-11 om 13:49 |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Tegenwoordig eigenlijk alleen vrij vervoer wedstrijden en dat zijn er helaas niet zoveel meer. Heerenveen-uit is altijd wel vaste prik en Sparta-uit was ook altijd tof. Daar zaten we altijd voor de wedstrijd in de kantine van een naburig zwembad
![]() Groningen ga ik dan ook altijd wel heen, meestal in een thuisvak of ik regel met NEC dat ik buiten de combi om in het uitvak kan. Vitesse is de enige combi waar ik wel altijd heen ga. We moeten verdomme toch een keer winnen daar. Ik merk wel dat bij vrij vervoer de uitslag van ondergeschikt belang is. Het gaat dan voornamelijk om de gezelligheid. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
gevonden.. niet zo massal, maar het zijn NEC supporters bij een korfbalwedstrijd
![]() Nog een filmpje inclusief rellen ![]() Laatst gewijzigd door Nico; 02-04-11 om 17:12 __________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het bezoeken van uitwedstrijden #1
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|