![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
sorry SCH en Tomasso ) moeten betalen voor iets waar ze niet om vragen. Aan de andere kant: iedereen betaald ook voor dingen als politie in het algemeen, ik betaal ook voor de agenten die in Gouda de orde moeten houden voor een groep relmocro's.Ajax betaald ook gewoon net als burgers belasting, wat krijg je daar nog voor terug als je geen politieinzet meer krijgt? |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ajax (NAC wel iig) heeft volgens mij ook zelf security/stewards in dienst, grotendeels voor in het stadion. Net als bij grote feesten, dan mag van de politie de verdere ordehandhaving verwacht worden. Als voetbalclubs wel moeten gaan betalen dan moeten feesten en het normale uitgaansleven daar ook voor gaan betalen.
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
Is er eigenlijk een officiele opbouw van belasting? Dus dat zoveel % van het belastinggeld wat iedereen betaald naar politieinzet gaat, en zoveel % naar zorg ofzo? Dus een soort duidelijke rechten die je terugkrijgt voor je geld? Laatst gewijzigd door Ritmo; 23-02-11 om 15:42 |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
clubs in met financiële problemen zullen dit wel niet zo leuk vinden maar het zal er ooit wel een keer van komen.
Kunnen ze meteen minder politie gebruiken , vaak loopt de helft toch er voor jan met de korte achternaam erbij. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Als jij een kroeg of club hebt, en je gooit twee debielen naar buiten waarop ze om de hoek voor problemen gaan zorgen... Moet je de week erop als eigenaar dan ook het salaris betalen voor de agenten die nodig zijn?
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Als is dit ook geen nieuw idee. |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Grootste deel van de tijd is de politie toch niet eens nodig.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Klopt.
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Ik vraag me af of dat zomaar mag overigens, of je wettelijk gezien een negatieve uitzondering kunt maken voor voetbalclubs. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Wel voor het verkeer en de crowd control. Politie pakt niet alleen maar relschoppers op natuurlijk, ze zijn er ook om mensen b.v. even de juiste kant op te sturen en om mensen af te schrikken.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
Bij Twente staat er altijd een groepje agenten man of 5/6 in redelijke afstand van het home.. nou iedereen schrikt zich dood hoor.. het schrikt mensen af ja, maar juist waar het niet bij de bedoeling is. (kinderen enzo)
||
|
|
|
|
|
#12 | |
) of wat dan ook. Zaken waarvoor de politie altijd aanwezig moet zijn bij grote groepen mensen.
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ach alsof er in stadions wat wordt gedaan aan een joint
Nog nooit meegemaakt. Tegenwoordig zitten ze vaak leuk te filmen oid als er iets gebeurt.. (een fakkel afsteken oid)
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Daarvoor hoef je niet 10 busjes neer te zetten voor een duel tegen Willem 2 of Heerenveen, laat staan ME.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Was even een algemeen voorbeeldje he? Hoeveel ze er in de praktijk in stadions mee doen weet ik niet. Nog weinig meegemaakt dat iemand in het stadion een joint opstak maar op festivals en feesten etc. vaak genoeg mensen weggestuurd of opgepakt zien worden die een jointje lagen te roken.
Laatst gewijzigd door Ritmo; 23-02-11 om 20:45 |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik ben hier principieel op tegen, de politie is een kerntaak van de overheid en als het nodig is dan moet de politie gewoon komen, evenals de ambulances en de brandweer. Sowieso vraag ik me af of het hier dan ophoudt, of moeten we dan binnenkort ook gaan betalen als we een buurtagent in onze wijk willen?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Oneens, politie is er om de openbare orde te bewaren, niet het beveiligingsploegje van een club te worden.
Bovendien, wat betekent dat voor andere grote evenementen buiten het voetbal, moeten die dan ook gefinancierd worden door de organisators? |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vind het trouwens prima, als de belasting van de horecaomzet etc. ook naar de clubs gaat dan.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
__________________ Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 | |
Het ergste zijn al die mensen die direct beginnen te roepen: "jaaa groot gelijk, goed plan want die supporters rellen alleen maar elke week, daar wil ik niet voor betalen!!!" Vergeten even dat die clubs gewoon (miljoenen aan) belasting betalen en vaak een uithangbord voor de stad zijn, plus nog economisch hun steentje bijdragen door voor werkgelegenheid etc. te zorgen. En bovendien al de security voor rondom het stadion zelf betalen.
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Een paar jaar terug is er in Tsjechie wat dit betreft al iets ingevoerd. Weet niet of het nu nog steeds zo is, maar de politie houdt wel toezicht om het stadion, maar komt niet in het stadion zelf. Mochten er rellen ofzo uitbreken in het stadion en er wordt besloten de politie in te zetten, dan zijn die kosten wel voor de club.
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Maar het gaat me ook niet eens om het geld, maar om het principe. De politie is er voor iedereen en mag niet verworden tot een privaat beveiligingsbedrijf dat je in kunt huren en daar begint het dan toch op te lijken. Daar komt bij dat er ook een idee is om private beveiligers in bepaalde situaties het recht te geven om mensen te arresteren. Ik zie al voor me dat een nitwit op het idee komt om rondom voetbalwedstrijden stewards die bevoegdheid te geven, waar dat toe kan leiden weet iedereen die regelmatig een stadion bezoekt wel. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#25 | |
Alleen als er flinke rellen uitbreken en die hele politiemacht moet nog vanuit 3 Km afstand naar het stadion komen dan ben je alweer een tijdje verder. |
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Tofik Dibi
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Dibi
![]() Met z'n irritante one-liners. |
|
|