Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-02-11, 15:29 Standaard   #1

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan (PvdA) vindt dat Ajax moet betalen voor de politie die wordt ingezet om thuiswedstrijden in goede banen te leiden. Een woordvoerder van de gemeente bevestigt woensdag berichtgeving hierover in het Parool.

De gemeente Amsterdam vindt dat Ajax een te groot beslag legt op de capaciteit van de politie. Het Amsterdamse korps was vorig jaar 27 duizend manuren kwijt bij 22 thuiswedstrijden in de Arena.

Van der Laan wil er met andere grote steden in een brief bij het kabinet op aandringen dat de beveiligingskosten bij voetbalwedstrijden op clubs kunnen worden verhaald. Het kabinet wil de inzet van agenten bij grote commerciële evenementen al door de organisatoren laten betalen, maar zondert het betaalde voetbal uit.
Ik vind dit een redelijk lastige discussie. Aan de ene kant: het is belachelijk dat mensen die niet naar voetbal gaan (de meeste homo's en vrouwen enzo sorry SCH en Tomasso ) moeten betalen voor iets waar ze niet om vragen. Aan de andere kant: iedereen betaald ook voor dingen als politie in het algemeen, ik betaal ook voor de agenten die in Gouda de orde moeten houden voor een groep relmocro's.

Ajax betaald ook gewoon net als burgers belasting, wat krijg je daar nog voor terug als je geen politieinzet meer krijgt?
Ritmo is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 23-02-11, 15:34 Standaard   #2

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Ajax (NAC wel iig) heeft volgens mij ook zelf security/stewards in dienst, grotendeels voor in het stadion. Net als bij grote feesten, dan mag van de politie de verdere ordehandhaving verwacht worden. Als voetbalclubs wel moeten gaan betalen dan moeten feesten en het normale uitgaansleven daar ook voor gaan betalen.
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 23-02-11, 15:40 Standaard   #3

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Ajax (NAC wel iig) heeft volgens mij ook zelf security/stewards in dienst, grotendeels voor in het stadion. Net als bij grote feesten, dan mag van de politie de verdere ordehandhaving verwacht worden. Als voetbalclubs wel moeten gaan betalen dan moeten feesten en het normale uitgaansleven daar ook voor gaan betalen.
Juist. Ajax kan niet instaan voor wat er 2 KM buiten het stadion gebeurd.

Is er eigenlijk een officiele opbouw van belasting? Dus dat zoveel % van het belastinggeld wat iedereen betaald naar politieinzet gaat, en zoveel % naar zorg ofzo? Dus een soort duidelijke rechten die je terugkrijgt voor je geld?

Laatst gewijzigd door Ritmo; 23-02-11 om 15:42
Oud 23-02-11, 16:33 Standaard   #4
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

clubs in met financiële problemen zullen dit wel niet zo leuk vinden maar het zal er ooit wel een keer van komen.

Kunnen ze meteen minder politie gebruiken , vaak loopt de helft toch er voor jan met de korte achternaam erbij.
vitessezuid113 is offline   Met citaat reageren
Oud 23-02-11, 18:56 Standaard   #5

Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113 Bekijk bericht
clubs in met financiële problemen zullen dit wel niet zo leuk vinden maar het zal er ooit wel een keer van komen.

Kunnen ze meteen minder politie gebruiken , vaak loopt de helft toch er voor jan met de korte achternaam erbij.
Als jij een kroeg of club hebt, en je gooit twee debielen naar buiten waarop ze om de hoek voor problemen gaan zorgen... Moet je de week erop als eigenaar dan ook het salaris betalen voor de agenten die nodig zijn?
Oud 23-02-11, 19:12 Standaard   #6
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo Bekijk bericht
[...]
Als jij een kroeg of club hebt, en je gooit twee debielen naar buiten waarop ze om de hoek voor problemen gaan zorgen... Moet je de week erop als eigenaar dan ook het salaris betalen voor de agenten die nodig zijn?
Nee , maar dit kabinet heeft wel meer gekke plannen.
Als is dit ook geen nieuw idee.
vitessezuid113 is offline   Met citaat reageren
Oud 23-02-11, 19:14 thumb down   #7
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Grootste deel van de tijd is de politie toch niet eens nodig.

Oud 23-02-11, 19:22 Standaard   #8
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Klopt.

Oud 23-02-11, 19:24 Standaard   #9

Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113 Bekijk bericht
[...]

Nee , maar dit kabinet heeft wel meer gekke plannen.
Als is dit ook geen nieuw idee.
Dit gaat nu puur om de burgermeester van Amsterdam.

Ik vraag me af of dat zomaar mag overigens, of je wettelijk gezien een negatieve uitzondering kunt maken voor voetbalclubs.
Oud 23-02-11, 19:26 Standaard   #10

Wel voor het verkeer en de crowd control. Politie pakt niet alleen maar relschoppers op natuurlijk, ze zijn er ook om mensen b.v. even de juiste kant op te sturen en om mensen af te schrikken.
Oud 23-02-11, 19:28 Standaard   #11
Hier gekkeh

[...]
Wel voor het verkeer en de crowd control. Politie pakt niet alleen maar relschoppers op natuurlijk, ze zijn er ook om mensen b.v. even de juiste kant op te sturen en om mensen af te schrikken.
Afschrikken, ja hoor Bij Twente staat er altijd een groepje agenten man of 5/6 in redelijke afstand van het home.. nou iedereen schrikt zich dood hoor.. het schrikt mensen af ja, maar juist waar het niet bij de bedoeling is. (kinderen enzo)

Oud 23-02-11, 19:30 Standaard   #12

Oorspronkelijk geplaatst door Robin Bekijk bericht
[...]

Afschrikken, ja hoor Bij Twente staat er altijd een groepje agenten man of 5/6 in redelijke afstand van het home.. nou iedereen schrikt zich dood hoor.. het schrikt mensen af ja, maar juist waar het niet bij de bedoeling is. (kinderen enzo)
De ergste hooligans zullen er idd niet van weerhouden worden (in tegendeel) maar je moet ook denken aan b.v. zakkenrollers, mensen die een joint opsteken (van mij mogen ze, maar is niet echt sociaal voor de andere mensen naast je ) of wat dan ook. Zaken waarvoor de politie altijd aanwezig moet zijn bij grote groepen mensen.
Oud 23-02-11, 19:33 Standaard   #13
Hier gekkeh

Ach alsof er in stadions wat wordt gedaan aan een joint Nog nooit meegemaakt. Tegenwoordig zitten ze vaak leuk te filmen oid als er iets gebeurt.. (een fakkel afsteken oid)

Oud 23-02-11, 19:33 smile   #14
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Daarvoor hoef je niet 10 busjes neer te zetten voor een duel tegen Willem 2 of Heerenveen, laat staan ME.

Oud 23-02-11, 20:39 Standaard   #15

Oorspronkelijk geplaatst door Robin Bekijk bericht
Ach alsof er in stadions wat wordt gedaan aan een joint Nog nooit meegemaakt. Tegenwoordig zitten ze vaak leuk te filmen oid als er iets gebeurt.. (een fakkel afsteken oid)
Was even een algemeen voorbeeldje he? Hoeveel ze er in de praktijk in stadions mee doen weet ik niet. Nog weinig meegemaakt dat iemand in het stadion een joint opstak maar op festivals en feesten etc. vaak genoeg mensen weggestuurd of opgepakt zien worden die een jointje lagen te roken.

Laatst gewijzigd door Ritmo; 23-02-11 om 20:45
Oud 23-02-11, 20:47 Standaard   #16

[...]

Daarvoor hoef je niet 10 busjes neer te zetten voor een duel tegen Willem 2 of Heerenveen, laat staan ME.
Mee eens. Soms werkt dat zelfs averechts.
Oud 23-02-11, 21:41 Standaard   #17
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben hier principieel op tegen, de politie is een kerntaak van de overheid en als het nodig is dan moet de politie gewoon komen, evenals de ambulances en de brandweer. Sowieso vraag ik me af of het hier dan ophoudt, of moeten we dan binnenkort ook gaan betalen als we een buurtagent in onze wijk willen?

Oud 23-02-11, 21:49 Standaard   #18
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oneens, politie is er om de openbare orde te bewaren, niet het beveiligingsploegje van een club te worden.

Bovendien, wat betekent dat voor andere grote evenementen buiten het voetbal, moeten die dan ook gefinancierd worden door de organisators?
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 23-02-11, 21:52 thumb up   #19
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Vind het trouwens prima, als de belasting van de horecaomzet etc. ook naar de clubs gaat dan.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 23-02-11, 21:52 Standaard   #20

Klaphark's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Ik ben hier principieel op tegen, de politie is een kerntaak van de overheid en als het nodig is dan moet de politie gewoon komen, evenals de ambulances en de brandweer. Sowieso vraag ik me af of het hier dan ophoudt, of moeten we dan binnenkort ook gaan betalen als we een buurtagent in onze wijk willen?
Dit. Openbare ruimte is gewoon voor de politie, klaar.

Oud 23-02-11, 21:55 Standaard   #21
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Vind het trouwens prima, als de belasting van de horecaomzet etc. ook naar de clubs gaat dan.
50% van de NS-opbrengst meteen d'r bij doen.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 23-02-11, 22:00 Standaard   #22

Precies. Bovendien: die clubs gaan het toch doorberekenen op hun supporters via de kaartverkoop dus als normaal voetbal bezoekend persoon dus dubbel ergens voor betaald waar je niet eens om vraagt.

Het ergste zijn al die mensen die direct beginnen te roepen: "jaaa groot gelijk, goed plan want die supporters rellen alleen maar elke week, daar wil ik niet voor betalen!!!" Vergeten even dat die clubs gewoon (miljoenen aan) belasting betalen en vaak een uithangbord voor de stad zijn, plus nog economisch hun steentje bijdragen door voor werkgelegenheid etc. te zorgen. En bovendien al de security voor rondom het stadion zelf betalen.
Oud 23-02-11, 22:03 Standaard   #23
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Een paar jaar terug is er in Tsjechie wat dit betreft al iets ingevoerd. Weet niet of het nu nog steeds zo is, maar de politie houdt wel toezicht om het stadion, maar komt niet in het stadion zelf. Mochten er rellen ofzo uitbreken in het stadion en er wordt besloten de politie in te zetten, dan zijn die kosten wel voor de club.
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 23-02-11, 22:06 Standaard   #24
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Het ergste zijn al die mensen die direct beginnen te roepen: "jaaa groot gelijk, goed plan want die supporters rellen alleen maar elke week, daar wil ik niet voor betalen!!!"
Dat is natuurlijk sowieso geen argument, ik ga ook niet naar Koninginnedag,de Tilburgse kermis en 1.000 andere evenementen waar politie voor nodig is en ik bezit ook geen auto die opegebroken kan worden, toch betaal ik indirect voor de daarvoor benodigde politieinzet.

Maar het gaat me ook niet eens om het geld, maar om het principe. De politie is er voor iedereen en mag niet verworden tot een privaat beveiligingsbedrijf dat je in kunt huren en daar begint het dan toch op te lijken. Daar komt bij dat er ook een idee is om private beveiligers in bepaalde situaties het recht te geven om mensen te arresteren. Ik zie al voor me dat een nitwit op het idee komt om rondom voetbalwedstrijden stewards die bevoegdheid te geven, waar dat toe kan leiden weet iedereen die regelmatig een stadion bezoekt wel.

Oud 23-02-11, 23:00 Standaard   #25

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
Een paar jaar terug is er in Tsjechie wat dit betreft al iets ingevoerd. Weet niet of het nu nog steeds zo is, maar de politie houdt wel toezicht om het stadion, maar komt niet in het stadion zelf. Mochten er rellen ofzo uitbreken in het stadion en er wordt besloten de politie in te zetten, dan zijn die kosten wel voor de club.
Stuk beter systeem. Al zouden de kosten natuurlijk voor degenen moeten zijn die opgepakt worden.
Alleen als er flinke rellen uitbreken en die hele politiemacht moet nog vanuit 3 Km afstand naar het stadion komen dan ben je alweer een tijdje verder.
Oud 23-02-11, 23:01 wink   #26

[...]

Dat is natuurlijk sowieso geen argument, ik ga ook niet naar Koninginnedag,de Tilburgse kermis en 1.000 andere evenementen waar politie voor nodig is en ik bezit ook geen auto die opegebroken kan worden, toch betaal ik indirect voor de daarvoor benodigde politieinzet.

Maar het gaat me ook niet eens om het geld, maar om het principe. De politie is er voor iedereen en mag niet verworden tot een privaat beveiligingsbedrijf dat je in kunt huren en daar begint het dan toch op te lijken. Daar komt bij dat er ook een idee is om private beveiligers in bepaalde situaties het recht te geven om mensen te arresteren. Ik zie al voor me dat een nitwit op het idee komt om rondom voetbalwedstrijden stewards die bevoegdheid te geven, waar dat toe kan leiden weet iedereen die regelmatig een stadion bezoekt wel.
Gewoon alle stewards en security in het stadion een mitrailleur geven en een license to kill, probleem opgelost.
Oud 01-07-11, 11:49 Standaard   #27
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

'Volksfeest' betaalt helft politie-inzet
DEN HAAG - Organisatoren van besloten, commerciële evenementen moeten de kosten voor de inzet van de politie volledig gaan betalen. Bij festiviteiten op openbare plaatsen, zoals Sail Amsterdam, wordt de helft daarvan straks in rekening gebracht.

Dat blijkt uit een wetsvoorstel van minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dat woensdag voor advies naar de politie, gemeenten, de voetbalbond KNVB en andere betrokken instanties is gestuurd.

Hij gaat ervan uit dat ondernemers zelf beveiligers en verkeersregelaars regelen, zodat het niet meer nodig is de politie voor dat soort taken in te schakelen. Gebeurt dat niet, dan krijgen ze een rekening voor de politiekosten om het evenement in goede banen te leiden. Kosten van hulpverlening door de politie of voor de opsporing van strafbare feiten of het afvoeren van arrestanten worden nooit doorberekend.

Het wetsvoorstel is een uitvloeisel van het regeerakkoord en beperkt zich tot incidentele, commerciële evenementen. Voetbal- en andere sportwedstrijden van organisaties die door het NOCNSF zijn erkend, vallen niet onder de maatregelen. „Voetbalbobo's ontspringen de dans”, twitterde Tweede Kamerlid Tofik Dibi van GroenLinks direct. Ook de organisatoren van de intocht van Sinterklaas, Koninginnedag en benefietvoorstellingen hoeven niet mee te betalen aan de politiekosten.

Met zijn wetsvoorstel hoopt Opstelten de politie te ontlasten en wil hij ervoor zorgen dat organisatoren van evenementen zelf meer maatregelen nemen om de boel te regelen. De burgemeester blijft bepalen hoeveel politieagenten er nodig zijn om de openbare orde en veiligheid bij een evenement te handhaven.

Opstelten verwacht dat zijn plannen een besparing van 30 miljoen euro opleveren.

Oud 01-07-11, 11:51 Standaard   #28
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Tofik Dibi

Oud 01-07-11, 11:55 thumb down   #29
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Dibi
Met z'n irritante one-liners.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:41.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site