![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Er zijn sterke geruchten dat Seedorf mogelijk terugkeert bij Ajax en Van Bommel plus Van Nistelrooy begin volgend seizoen in PSV-shirt zijn te bewonderen.
Mijn vraag aan jullie is of oude, terugkerende helden in de afgekloven eredivisie nog iets toevoegen. Succesvolle voorbeelden zijn Frank Rijkaard bij Ajax en Cocu bij PSV. Minder goede voorbeelden zijn Edgar Davids, Jaap Stam, Roy Makaaij, Litmanen en Andre Ooijer.(weet iemand er nog meer?) Aan de ene kant zou je zeggen van wel. De eredvisie voetbalt in een tempo'tje lager en met een surplus aan ervaring (en vaak) techniek kunnen ze nog wat toevoegen. Aan de andere kant houdt zo iemand een nieuweling tegen en ontstaat er in een elftal met jonge honden en oude rotten al snel een gapend gat in de noodzakelijke leeftijdscategorie van 23 tot 29 jaar (met een beetje niveau, als die nog zijn te halen voor eredivisieclubs). Ook laten de 'mislukkingen' zien dat het fysieke geweld in de eredivisie beslist niet moet worden onderschat. De eredivisie is gewoon keihard meegegaan in de trend om meer nadruk te leggen op fysiek en uithoudingsvermogen. Marco van Basten noemde de eredivisie onlangs een "veredelde beloftencompetitie", is het dan ook deels een langgerekte nieuwsjaarswedstrijd? Wat zijn jullie gedachtes erover? |
|
|
|
|
|
|
#2 | |||
)
Overigens moeten de clubs en spelers zelf wel wat kritischer zijn op waar ze dan gaan spelen. Een Gerard Wiekens paste na al die jaren Man City nog uitstekend een paar jaar bij Veendam, waar hij de eerste jaren nog best op Eredivisie niveau mee had gekund, maar hij koos erovor bij zijn oude liefde terug te keren. De fout gelopen voorbeelden komen vooral door verkeerde instapmomenten (Makaay, Stam) of toch een overschatting van de kwaliteiten die ze nog hebben (Davids, Ooijer). Terwijl de genoemde spelers bij een andere club misschien veel meer toegevoegd hadden. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hoezo zie je Makaaij en Stam als voorbeelden van "verkeerde instapmomenten"? Snap niet echt wat je daarmee bedoelt eigenlijk...
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ben blij dat ik Michael Laudrup nog in de Eredivisie heb mogen meemaken
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik denk dat je wel een punt hebt Prosac dat ze zich moeten aanpassen. Rijkaard deed dat heel goed, die zakte toen zijn benen de jus hadden verloren gewoon een linie naar achteren (iets wat Matthaus bij Bayern in zijn nadagen ook deed). Cocu werd bij PSV ook meer en meer de draaischijf ipv de dynamische, multi-inzetbare middenvelder. Van Nistelrooy moet ook zoiets zien te vinden want dit zal hij niet meer kunnen:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Het verschilt naar mijn mening ook per speler. Soms is het ook beter een speler de speler van jaren geleden te laten en hem niet terug te halen naar z'n oude nest(Ooijer en Stam bijv). Bij andere spelers druipt de klasse er nog steeds vanaf (Cocu, Rijkaard bijv) en pakt het prima uit.
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hoezo wordt Seedorf weggestuurd bij Milan dan?
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Stam begon aardig, maar door het gerommel bij Ajax verviel hij zelf ook in die 'malaise' en noodzaakte hem dat in zijn ogen tot stoppen. Hij bleek daar toch vrij gevoelig voor, daarom denk ik dat bv PSV voor hem beter was geweest toen, omdat daar niet alles direct op straat ligt en niet 'half Nederland' in paniek raakt als het wat minder gaat. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Zou kunnen, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat ze bij een andere club beter tot hun recht waren gekomen, Stam zou misschien nog gespeeld hebben als hij bv afgebouwd had bij Groningen/Heerenveen en daarna richting Zwolle bv.
Overigens ligt het ook aan de instelling van de speler zelf, dat hij daadwerkelijk nog wat wil en niet "afbouwen, binnentikken en nog wat van het spelletje genieten" __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dat is zijn intentie maar vooralsnog is zijn contract niet verlengd
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Geen contractverlenging = niet gelijk aan vertrekken door de achterdeur.. Pirlo en Gattuso hebben ook nog geen verlenging, en mochten die weggaan, dan gaan ook zij niet door de achterdeur.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Stam pakte vaak geel omdat hij de fouten van anderen bij ons in de verdediging moest oplossen.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Dat zeg ik ook niet, leg me geen woorden in de mond. In het geval van Seedorf dreigt dat wel te gebeuren. Een fitte Pirlo staat bijna altijd in de basis, Seedorf niet meer en wordt door zijn eigen publiek uitgefloten.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Anyway, ik heb even nagegaan wat de situatie van Rijkaard was toen hij naar Ajax vertrok. Rijkaard had bij Milan toen nog een contract voor een jaar. Hij moest meerdere malen het bestuur smeken of hij alsjeblieft kon vertrekken. Milan vond dat Ajax te weinig bood maar uiteindelijk kon hij toch gaan. Cocu, dat andere succesvolle voorbeeld, had zoals gezegd wel een aflopend contract maar Barcelona wilde graag met hem verder. Een iets florissantere situatie dan bijv. Davids die in Engeland op een zijspoor was geraakt. |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
De essentie is toch heel simpel, een speler moet gehaald worden indien hij op welke wijze dan ook op het veld meerwaarde heeft ten opzichte van de huidige spelers. Dan maakt het geen reet uit hoe oud de speler is of welke geschiedenis hij heeft bij de club.
Een speler halen voor 'in de kleedkamer' vind ik bullshit, daar zou ik mijn technische staf op samenstellen. __________________ "Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!" |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Destijds (= drie jaar terug) ook een topic geopend op een ander forum over dit onderwerp.
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Natuurlijk verschilt het per speler maar juist daarom vind ik het zo interessant, of er enige lijn in valt te ontdekken. Als er een dikke rode streep staat bij pak em beet 34 jaar dan is het einde discussie.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Davids was voornamelijk teleurstellend omdat die een breuk opliep hé, volgens mij speelde die paar maanden daarvoor wel gewoon goed.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Oudere spelers in de eredivisie, versterking?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|