Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17-02-11, 12:40 Standaard   #1
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Het EK en WK voetbal mogen niet achter de decoder mogen verdwijnen zolang de lidstaten dit onwenselijk achten. Dat heeft het Gerecht van de Europese Unie, onderdeel van het Hof van Justitie van de EU, vanmorgen bepaald.

Wereldvoetbalbond FIFA en de Europese bond UEFA wilden de vrijheid om de toernooien aan te bieden aan de hoogste bieder, maar het Europese Hof ondersteunt het argument van de Europese Commissie dat toernooien van ‘nationaal belang’ niet achter de decoder mogen verdwijnen.

Lidstaten van de EU mogen bij de Commissie in Brussel een lijst indienen van sport- en andere evenementen van nationaal belang zijn en die moeten worden uitgezonden op gratis tv-zenders. Op de lijsten van België en het Verenigd Koninkrijk, die door de Commissie zijn goedgekeurd, staan onder meer het gehele EK en WK. Ook op de Nederlandse lijst staat de volledige rechtstreekse uitzending van beide toernooien.

Sportredacteur Dolf de Groot van NRC legt de posities uit van de FIFA en UEFA.

“De voetbalbonden hadden bezwaar gemaakt tegen de lijsten van België en het Verenigd Koninkrijk. Zij vonden dat het alleen om de wedstrijden van het nationale team zou moeten gaan, plus topwedstrijden als de finale. De UEFA en de FIFA, die met de exclusieve verkoop van de uitzendrechten van de overige duels aan bijvoorbeeld betaalzenders meer geld kunnen verdienen, meenden dat zij ten onrechte werden belemmerd in hun recht op vrije dienstverlening.”

Maar het Europees Hof gaf de voetbalbonden vandaag geen gelijk. De Groot:

“De andere wedstrijden op de kampioenschappen maken deel uit van hetzelfde evenement, argumenteert het Hof. De uitslagen van die duels kunnen bepalen of het nationale team de volgende ronde bereikt. Dat gegeven kan een wedstrijd bijzonder aantrekkelijk maken. Welke wedstrijden van invloed zijn op het lot van de nationale ploeg, kan echter echter niet vooraf worden aangegeven. Daarom mogen lidstaten van het Hof ook in de toekomst beslissen of zij de volledige eindrondes gratis toegankelijk willen houden.”
In NL geldt hetzelfde. In de mediawet is het EK en WK als geheel eindtoernooi opgenomen in de wet als evenement van nationaal belang. Hof van Justitie bevestigt dit.
Boris is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-02-11, 12:52 Standaard   #2

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

valt me mee van de EU. ik denk dat het ook economisch gezien efficiënter is
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 17-02-11, 14:12 Standaard   #3
Goeie genade, Europa ontploft. Het circus van Blatter en Platini is voor iedereen toegankelijk. Net zoals in 1988 is het volparkstadion van Oranje. De Vuvuzelas zullen blijven huilen. Alsof een vuvuzela niet genoeg is, ze lopen hier ook met trompetten. Tjonge wat een herrie, de vuvuzela's. De leeuwen in Pilanusbergen op twee uur rijden hier vandaan moeten het wel horen!
De EU, die met pek en veren zijn besmeurd na de eerste besluiten. Wat een deksels besluit nemen ze hier. De NOS kan nog menig avondvullend programma gaan maken, zelfde tijd, zelfde golflengte in dit theater. Het theater van de NOS! Met Sneijdeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer, Robin van Persie, de Nederlandse Kuifje, Kuyt, die dekselse visserszoon uit katwijk, Robben, met een soort tomahawk, Gerald Sibon uit Dalen, die gekke Drent die soms zo raar uit de hoek kan komen, Juán Riquelme, 'De Zwijger', de man die nooit lacht, Royston Ricky Drenthe, Gattuso, dat kleine vechtersbaasje uit Calabrië en Pedro Torres. Alle baltovenaars komen langs.
Het zal nog lang onrustig blijven in Europa en op uw TV.

Van die beste uit Bloemfontein.

Oud 17-02-11, 14:33 thumb up   #4
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 17-02-11, 14:33 Standaard   #5
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb het liever achter een decoder dan dat SBS het bijvoorbeeld krijgt.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 17-02-11, 14:35 Standaard   #6

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Het was ook echt een tragisch dieptepunt geweest als de EK en WK-wedstrijden naar betaalzenders waren gegaan. Voetbal is niet een gewoon product en hoeft dus ook niet volgens gewone regels van de liberale markt verhandeld te worden. De EU ziet dit bij dit punt blijkbaar wel in, maar nog niet met die salary cap en 6+5 regel (tenminste één van die maatregelen wilde ze toch tegen houden met het argument dat het de vrije stroom van arbeid zou tegen werken?)
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 17-02-11, 14:37 thumb down   #7
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Zegt al genoeg dat de FIFA zoveel mogelijk geld ermee wil verdienen over de rug van het volk.

Oud 17-02-11, 15:09 arrow   #8
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
Het was ook echt een tragisch dieptepunt geweest als de EK en WK-wedstrijden naar betaalzenders waren gegaan. Voetbal is niet een gewoon product en hoeft dus ook niet volgens gewone regels van de liberale markt verhandeld te worden. De EU ziet dit bij dit punt blijkbaar wel in, maar nog niet met die salary cap en 6+5 regel (tenminste één van die maatregelen wilde ze toch tegen houden met het argument dat het de vrije stroom van arbeid zou tegen werken?)
De 6+5 regel idd.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 17-02-11, 15:13 big smile   #9
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom moet ik nou steeds lachen om die Evert-posts .

Oud 17-02-11, 15:40 Standaard   #10

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Ik heb het liever achter een decoder dan dat SBS het bijvoorbeeld krijgt.
Ik vind RTL ook kut.
Oud 17-02-11, 15:42 Standaard   #11

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
Het is al triest dat de internationale clubcompetities langzamerhand daarachter verdwijnen Maarja, er kijken ook steeds minder mensen naar. Gisteravond 2,0 miljoen mensen. Champions League finale vorig jaar: 5 miljoen mensen. Europacup 1 finale van 1985 tijdens het Heizeldrama: 8 miljoen mensen.
Oud 17-02-11, 16:08 attention   #12

Lakitu's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Ik hoor het 'm gewoon zeggen, daarom
Lakitu is offline   Met citaat reageren
Oud 17-02-11, 16:22 Standaard   #13
AFCA

Robbie Keane's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Het is al triest dat de internationale clubcompetities langzamerhand daarachter verdwijnen Maarja, er kijken ook steeds minder mensen naar. Gisteravond 2,0 miljoen mensen. Champions League finale vorig jaar: 5 miljoen mensen. Europacup 1 finale van 1985 tijdens het Heizeldrama: 8 miljoen mensen.
In 1985 was dan ook het aanbod nog niet echt hoog te noemen. Nu is er zoveel voetbal op tv, zoveel andere kanalen waar iets te zien is. Denk dat in de huidige tijd 2 miljoen voor zo'n wedstrijd niet echt gek is.

Oud 17-02-11, 16:28 Standaard   #14
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door evert_ten_napel Bekijk bericht
Pedro Torres.
nice

Oud 17-02-11, 16:30 Standaard   #15

Oorspronkelijk geplaatst door Robbie Keane Bekijk bericht
[...]

In 1985 was dan ook het aanbod nog niet echt hoog te noemen. Nu is er zoveel voetbal op tv, zoveel andere kanalen waar iets te zien is. Denk dat in de huidige tijd 2 miljoen voor zo'n wedstrijd niet echt gek is.
Je praat over het hoogste van het hoogste op clubgebied. Ik heb nog een cijfer voor je: de 5-0 wedstrijd van Milan tegen Madrid in 1989 (met de Nederlanders). Dat was de halve finale. Keken 5,8 miljoen mensen naar. Das veel.
Oud 17-02-11, 16:35 Standaard   #16
AFCA

Robbie Keane's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Je praat over het hoogste van het hoogste op clubgebied. Ik heb nog een cijfer voor je: de 5-0 wedstrijd van Milan tegen Madrid in 1989 (met de Nederlanders). Dat was de halve finale. Keken 5,8 miljoen mensen naar. Das veel.
Da's zeker veel. Maar toen had voetbal nog geen Secret Story als concurrent natuurlijk ;-)

Oud 17-02-11, 18:20 Standaard   #17
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi.

Maar schandalig dat een rechter tot dit besluit moet komen.

Oud 17-02-11, 18:31 big smile   #18

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

valt me mee van de EU. ik denk dat het ook economisch gezien efficiënter is
Toen ik de OP las, was ik al benieuwd wat jij zou gaan zeggen.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 17-02-11, 22:18 Standaard   #19
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede beslissing. Laat het clubvoetbal maar door overhand minder populair worden, eindtournooien hebben door de frequentie toch iets bijzonders.
DRD is offline   Met citaat reageren
Oud 17-02-11, 22:25 big smile   #20
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Ik heb het ook.

Pedro Torres, .

Oud 17-02-11, 23:17 Standaard   #21

Oorspronkelijk geplaatst door DRD Bekijk bericht
Goede beslissing. Laat het clubvoetbal maar door overhand minder populair worden, eindtournooien hebben door de frequentie toch iets bijzonders.
overhand?
Oud 18-02-11, 22:48 Standaard   #22
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

overhand?
Overkill. Stomme telefooon die woorden automatisch aanvult.
DRD is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:40.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site