Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 07-02-11, 19:05 arrow   #1

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Op nader verzoek van ElCap
Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Ach, de meest idiote spellen verschijnen op WZV, dan kan een topic over de devaluatie van het bekervoetbal er toch wel bij?
Onderwerp van dit topic is dus waardoor het bekervoetbal is gedevalueerd, wat de oorzaken daarvan zijn. Tekenen dát het is gedevalueerd zijn voorhanden: de opstellingen van topteams en ook het stadionbezoek valt tegen.

Naast de oorzaken van deze devaluatie is de prangende vraag aanwezig of en hoe dit opgeslost dient te worden. Ik zeg nadrukkelijk 'of' want wie weet zijn er mensen hier die zeggen dat de voetbalkalender toch al druk genoeg is en er vanzelf keuzes moeten worden gemaakt...
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 07-02-11, 19:07 question   #2

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat valt toch wel mee? Een paar jaar terug met al die poulewedstrijden en vooropgezette lotingen was het volgens mij nog minder populair.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 19:10 Standaard   #3

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht
Dat valt toch wel mee? Een paar jaar terug met al die poulewedstrijden en vooropgezette lotingen was het volgens mij nog minder populair.
Nationale bekers gaat het om .
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 19:11 question   #4

[...]

Nationale bekers gaat het om .
Daar heb ik het ook over..
Oud 07-02-11, 19:11 Standaard   #5

[...]

Daar heb ik het ook over..
Misschien ligt het aan mij, maar welke poulewedstrijden dan?
Oud 07-02-11, 19:12 Standaard   #6
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Een aantal seizoen geleden werd er in de 1e ronde van de KNVB beker nog in een poulesysteem gespeeld.

Oud 07-02-11, 19:12 Standaard   #7
Hup Holland!

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Die waren er een aantal jaar terug
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 19:13 bulb   #8

[...]

Misschien ligt het aan mij, maar welke poulewedstrijden dan?
Die voor de knock-out wedstrijden werden gespeeld voor het format veranderd werd naar het huidige.
Oud 07-02-11, 19:15 Standaard   #9
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

In z'n huidige vorm is mijn inziens de beste opzet die je kan krijgen. Enkele knock-out wedstrijden, BVO-teams die eerder instromen, vrije loting.

In andere landen heb je dubbele KO-wedstrijden wat de kalender voller maakt en de top teams de kans geeft om een eventuele uitglijer alsnog tot een goed einde te brengen. In Engeland kennen ze de replays waar de top teams eveneens een kans hebben om alsnog aan het langste eind te trekken, waar het met een verlenging + penalties wellicht fout had kunnen gaan.

In Tsjechie is het (als het goed is nog steeds) zo dat er eerst enkele wedstrijden worden gespeeld, daarna een paar dubbele KO-wedstrijden om vervolgens een enkele finale te spelen.
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 19:16 Standaard   #10

[...]

Die voor de knock-out wedstrijden werden gespeeld voor het format veranderd werd naar het huidige.
Kun je zien hoe spannend ik de beker vind
Oud 07-02-11, 19:17 Standaard   #11

Het feit dat de verdeling van Europese toernooien niet meer is zoals de oude EC-standaard speelt ook absoluut een rol. En de dingen die Aanvoerder noemt, eenzijdige KO-rondes, bvo's van begin af aan mee laten doen, vrije loting. Maar dan nog zal het moeten groeien.
Oud 07-02-11, 19:21 bulb   #12

[...]

Kun je zien hoe spannend ik de beker vind
Destijds was de interesse voor de beker dan ook echt nihil. De laatste jaren leeft het voor mijn gevoel (mede door de veranderde opzet) meer dan eerder. Al lijkt het dit jaar plots weer een stuk minder te zijn, vooral in de stadions.
Oud 07-02-11, 19:23 Standaard   #13
Hup Holland!

[...]

Destijds was de interesse voor de beker dan ook echt nihil. De laatste jaren leeft het voor mijn gevoel (mede door de veranderde opzet) meer dan eerder. Al lijkt het dit jaar plots weer een stuk minder te zijn, vooral in de stadions.
Een voor 1/3 gevulde ArenA is echt NIET leuk. Dan speel ik liever uit met Ajax in een knus stadion van 20.000 dat wel vol zit. Veel leuker.

Kaarten moeten ook lekker goedkoop blijven (10 EUR) en vrij vervoer.
Oud 07-02-11, 19:29 Standaard   #14

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
[...]

Een voor 1/3 gevulde ArenA is echt NIET leuk. Dan speel ik liever uit met Ajax in een knus stadion van 20.000 dat wel vol zit. Veel leuker.

Dat laatste kun je sowieso vergeten.

Maar eigenlijk viel het me vooral de laatste paar keren met de FA Cup op. FA Cup was/is een absolute hoofdprijs in Engeland. Met de jaren worden teams echter meer en meer geneigd om 1,5 b-team op te stellen en ook zie je dat het lang niet zo gevuld is als bij PL wedstrijden. Dat is echt zonde met zo'n rijke traditie en historie. Er zijn tijden geweest dat een FA Cup evenveel waard was als een kampioenschap... echt waar.
Oud 07-02-11, 19:32 Standaard   #15
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

De beker juist meer dan ooit voor mijn gevoel. Zeker voor Eerste Divisie clubs is het leuker dan ooit, omdat het een compleet vrije loting is. Iedereen wil een eredivisieploeg loten. Dordt-Roda en Dordt-Ajax staan beide in mijn top-10 van leukste wedstrijden de laatste jaren, wat normaal toch echt aan uitwedstrijden voorbehouden is.

De poulewedstrijden waren vijf jaar geleden niet eens het probleem, maar de achterlijke regel dat clubs die europees speelden, pas bij de laatste 16 erbij kwamen. Drie wedstrijdjes winnen en ze stonden al in de finale, terwijl andere clubs zes / zeven wedstrijden moesten ploeteren.

Ook als je de toeschouwersaantallen bij finales ziet, gaat het de goede kant op (laatste jaar niet meegerekend), met bijna altijd beide ploegen die 15.000 of meer meenemen. Alleen PSV is in dat opzicht teleurstellend als "topploeg".

Nee, de beker wint juist steeds meer in aanzien. Wat dat betreft jammer dat Ajax RKC thuis krijgt. Liver een uitverkocht stadion in Waalwijk dan een halflege Arena.
DRD is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 19:35 Standaard   #16

Oorspronkelijk geplaatst door DRD Bekijk bericht
De beker juist meer dan ooit voor mijn gevoel. Zeker voor Eerste Divisie clubs is het leuker dan ooit, omdat het een compleet vrije loting is. Iedereen wil een eredivisieploeg loten. Dordt-Roda en Dordt-Ajax staan beide in mijn top-10 van leukste wedstrijden de laatste jaren, wat normaal toch echt aan uitwedstrijden voorbehouden is.

De poulewedstrijden waren vijf jaar geleden niet eens het probleem, maar de achterlijke regel dat clubs die europees speelden, pas bij de laatste 16 erbij kwamen. Drie wedstrijdjes winnen en ze stonden al in de finale, terwijl andere clubs zes / zeven wedstrijden moesten ploeteren.

Ook als je de toeschouwersaantallen bij finales ziet, gaat het de goede kant op (laatste jaar niet meegerekend), met bijna altijd beide ploegen die 15.000 of meer meenemen. Alleen PSV is in dat opzicht teleurstellend als "topploeg".

Nee, de beker wint juist steeds meer in aanzien. Wat dat betreft jammer dat Ajax RKC thuis krijgt. Liver een uitverkocht stadion in Waalwijk dan een halflege Arena.
Dat is toch krom zo'n halflege Arena? Als ik me niet vergis werd vroeger voor een boel bekerwedstrijden tegen andere eredivisieteams het Olympisch Stadion gebruikt... of gaat nu mijn fantasie met me aan de haal...
Oud 07-02-11, 19:36 Standaard   #17
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

De enige maatregel die ik eigenlijk zou willen zien is dat 'de kleine ploeg' van de twee altijd thuis speelt. Gewoon op basis van de ranglijst en de Eredivisie dan bijvoorbeeld delen in 3 delen. Dus als de nummer 1 loot tegen nummer 7, speelt nummer 7 thuis. Loot de nummer 1 tegen de nummer 6, dan gewoon de lotingvolgorde die aangeeft wie er thuis speelt.

True, het is niet het eerlijkste en beste systeem, soms is het verschil tussen plek 6 en 7 maar 1 goal ofzo, maar het zou het in mijn ogen een stuk boeiender maken. Hoe Ajax nu al twee jaar op rij de finale haalt is toch helemaal niets aan? Feyenoord had ook een 'simpel programma' richting de bekerwinst drie jaar terug. Vrijwel alles thuis. Het leidt vaak tot halflege stadions en simpele walk-overs. Niet bepaald sfeerbevorderend. Terwijl als grote clubs als Ajax/Feyenoord op bezoek komen het vaak leidt tot een uitverkocht stadion en vaak genoeg een spectaculaire wedstrijd. Dordrecht, AGOVV vorig jaar waren prachtige wedstrijden bijvoorbeeld.

Lotingen vind ik gewoon drie keer niks en ik moet bekennen dat ik het vaak wantrouw. Als je ziet wat Ajax (calimero ja ) al twee jaar lang loot, en NAC al jarenlang ongeveer altijd uit moet. Zoiets is statisch volgens mij vrij bizar.

Oud 07-02-11, 19:38 thumb down   #18

Zelfs ik als Ajacied vind onze lotingen zwaar kut .
Oud 07-02-11, 21:06 Standaard   #19
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Alleen de eerste ring open scheelt toch ook al.
Niet dat dat gaat gebeuren overigens
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 21:45 Standaard   #20
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij mij en m'n mede NAC supporters leeft het beker toernooi juist heel erg. Simpelweg om het de enige prijs is die NAC zou kunnen winnen. Ook de resultaten van de afgelopen jaren spelen daarin mee. Een keer of 4 gestrand in de halve finale de laatste jaren.

Dat de beker een stuk minder leeft bij de topclubs lijkt me logisch aangezien daar alles draait om het kampioenschap. Al zie je dat als een club al 'n tijdje geen kampioen geworden is ze de beker toch maar omarmen als een grote prijs. :p

En tja die loting, ik heb er 'n tijdje m'n twijfels over gehad maar ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat er echt gesjoemeld wordt. 158x uit en 3x thuis, op zich heeft het ook wel iets.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 23:18 Standaard   #21
DRD

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Dat is toch krom zo'n halflege Arena? Als ik me niet vergis werd vroeger voor een boel bekerwedstrijden tegen andere eredivisieteams het Olympisch Stadion gebruikt... of gaat nu mijn fantasie met me aan de haal...
Tsja, een half lege Arena (of Kuip of Philips Stadion) zegt volgens mij vooral iets over de supporters van de 'grote drie'. Te veel een landelijke uitstraling, met fans die niet de moeite nemen om door de weeks te komen. Of gewoon fans die te verwend zijn. Dat het bij een paar grote clubs niet loopt, betekend niet dat het hele toernooi gedevalueerd is.
Oud 07-02-11, 23:25 thumb down   #22
Hup Holland!

[...]

Tsja, een half lege Arena (of Kuip of Philips Stadion) zegt volgens mij vooral iets over de supporters van de 'grote drie'. Te veel een landelijke uitstraling, met fans die niet de moeite nemen om door de weeks te komen. Of gewoon fans die te verwend zijn. Dat het bij een paar grote clubs niet loopt, betekend niet dat het hele toernooi gedevalueerd is.
Het is lastig om een stadion van 50.000 plekken te vullen met 50.000 man die hun club door dik en dun steunen helaas. Bekerwedstrijden loopt bijna niemand warm voor op de finale (en af en toe de halve finale) na en inderdaad speelt daar het doordeweekse tijdstip ook een rol in vanwege de vele Ajax-supporters die ver van Amsterdam wonen en er niet de tijd voor over hebben om erheen te gaan.
Oud 07-02-11, 23:34 thumb up   #23
Męnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Clubs uit een lagere divisie zouden automatisch thuis moeten spelen. Verder is het wel goed.

Je zou bekerwedstrijden als optie op je seizoenkaart moeten kunnen zetten. Dat je voor 30 euro extra alle bekerwedstrijden mag zien (exclusief finale) ofzo.

Oud 07-02-11, 23:36 Standaard   #24
DRD

Maar is 17.000 tegen MVV dan slecht, of 22.000 tegen NAC? Vind het zelf wel meevallen.

Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als we in Nederland ooit bekerwedstrijden in het weekend zouden hebben.
Oud 07-02-11, 23:40 Standaard   #25
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Clubs uit een lagere divisie zouden automatisch thuis moeten spelen. Verder is het wel goed.

Je zou bekerwedstrijden als optie op je seizoenkaart moeten kunnen zetten. Dat je voor 30 euro extra alle bekerwedstrijden mag zien (exclusief finale) ofzo.
M'n eerste SCC bij Slavia waren alle thuiswedstrijden in de beker (uitgezonderd de bekerfinale) gratis. Alleen jammer dat ze bij de eerste de beste wedstrijd tegen een amateurclub eruit werden geknikkerd.

Op zich is 17.000 en 22.000 niet weinig, maar een beetje jammer van het stadion. Heb ook wel wedstrijden meegemaakt waar je met hooguit 2.500 man in een stadion van 22.000 man zat. Het geeft zo'n troosteloze aanblik.
Oud 07-02-11, 23:42 Standaard   #26
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar is 17.000 tegen MVV dan slecht, of 22.000 tegen NAC? Vind het zelf wel meevallen.

Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als we in Nederland ooit bekerwedstrijden in het weekend zouden hebben.
Weet niet. Twente - Vitesse in de kwartfinale was uitverkocht, kaarten waren ook maar 10-15 euro. Tegen PSV waren de kaarten tussen 25 en 35 euro waardoor de Veste niet helemaal uitverkocht raakte.

Vorig jaar heeft Twente er in de thuiswedstrijden tegen Capelle en Helmond Sport alles aan gedaan om het stadion vol te krijgen (kaarten voor 5 euro, grote partijen met korting verstrekken aan scholen en verenigingen) en dat resulteerde beide keren in een nagenoeg uitverkocht huis.

Het is sterk afhankelijk van de tegenstander en de prijs wat dat betreft.

Oud 07-02-11, 23:56 thumb up   #27
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Over het algemeen vind ik een woensdagavond bekerwedstrijd met 20.000 man in de Kuip vaak leuker dan een vol huis op zondag tegen pak 'em beet Heracles

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-11, 08:40 Standaard   #28

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]Op nader verzoek van ElCap

Onderwerp van dit topic is dus waardoor het bekervoetbal is gedevalueerd, wat de oorzaken daarvan zijn. Tekenen dát het is gedevalueerd zijn voorhanden: de opstellingen van topteams en ook het stadionbezoek valt tegen.
Ik zou wel eens cijfers van het stadionbezoek over de afgelopen 20/30 jaar willen zien dan.

De loting en opzet van het toernooi is op dit moment prima.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-11, 08:48 arrow   #29

Oorspronkelijk geplaatst door Mark-Hgl Bekijk bericht
[...]
Weet niet. Twente - Vitesse in de kwartfinale was uitverkocht, kaarten waren ook maar 10-15 euro. Tegen PSV waren de kaarten tussen 25 en 35 euro waardoor de Veste niet helemaal uitverkocht raakte.

Vorig jaar heeft Twente er in de thuiswedstrijden tegen Capelle en Helmond Sport alles aan gedaan om het stadion vol te krijgen (kaarten voor 5 euro, grote partijen met korting verstrekken aan scholen en verenigingen) en dat resulteerde beide keren in een nagenoeg uitverkocht huis.

Het is sterk afhankelijk van de tegenstander en de prijs wat dat betreft.
Ik hoor van collega's van me dat de prijzen tegen Utrecht weer zo hoog zijn dat ze weigeren te gaan.
Oud 08-02-11, 09:01 Standaard   #30
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is niet alleen hier in Nederland, laatst bij Everton-Chelsea om de FA Cup was het stadion ook maar half vol. De competitie is voor veel clubs veel belangrijker, zeker voor de clubs die kans maken op een CL (CL kwalificatie) plek.

Misschien is er ook wel teveel voetbal en kiezen de mensen de wedstrijden wat meer uit dan vroeger?

Oud 08-02-11, 09:10 Standaard   #31
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Ik hoor van collega's van me dat de prijzen tegen Utrecht weer zo hoog zijn dat ze weigeren te gaan.
Zelfde prijs als tegen PSV, het is veel geld maar het is ook een halve finale beker.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-11, 09:33 Standaard   #32
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk Bekijk bericht
Het is niet alleen hier in Nederland, laatst bij Everton-Chelsea om de FA Cup was het stadion ook maar half vol. De competitie is voor veel clubs veel belangrijker, zeker voor de clubs die kans maken op een CL (CL kwalificatie) plek.

Misschien is er ook wel teveel voetbal en kiezen de mensen de wedstrijden wat meer uit dan vroeger?
In Engeland hebben ze naast de FA Cup toch nog 2 andere cups? Sowieso is er in Engeland al een overkill aan voetbal, incl. de wedstrijden in Europa met Engelse clubs.
Oud 08-02-11, 09:38 Standaard   #33
EAYS

1 league cup voor de profclubs en een FA Throphy non league clubs.
Oud 08-02-11, 11:21 Standaard   #34

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij mij, en volgens mij sowieso verder wel in Groningen, leeft die beker heel erg. Om dezelfde reden als Thieske hierboven geeft. Het is voor ons de enige manier om een prijs te winnen (ja, wij worden geen kampioen dit jaar). Ook bij thuiswedstrijden voor de beker zit ons stadion altijd minimaal wel voor 3/4e vol. Helaas komen we alleen nooit verder dan de kwartfinale

Oud 08-02-11, 13:02 question   #35
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Hoe zit dat dan met plaatsing voor de UEFA cup?

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-11, 13:33 Standaard   #36
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
[...]
Hoe zit dat dan met plaatsing voor de UEFA cup?
1 winnaar FA Cup, 1 winnaar League Cup, 1 competitie.

waarbij gezegd moet worden dat de verliezer van de League Cup, niet direct in Europa kan. Als de winnaar via de ranglijst Europees haalt gaat ie naar de nummer 6 in de competitie. In tegenstelling tot de FA Cup.

Laatst gewijzigd door mcyodogg; 08-02-11 om 13:35
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-11, 17:09 Standaard   #37
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Tja, heb ik altijd twijfel over. Aan de ene kant is het - ik redeneer nu even vanuit amateurclubs - sportief gezien meestal interessanter om thuis te spelen tegen een BVO. Maar aan de andere kant, tegen een club uit de Eredivisie zul je doorgaans toch verliezen. Dan kan het juist leuk zijn om eens uit te spelen bij zo'n club. Spelers van Capelle denken nu nog vol plezier terug aan de wedstrijd uit bij Twente.

Verder denk ik dat deze opzet voor alle clubs het leukst is. Amateurclubs hebben dan wel een eerste ronde waarin ze elkaar treffen, maar dan volgt doorgaans al een BVO. En met wat gelukkig loten sta je ineens in de kwartfinale, zoals Noordwijk dit jaar en Quick Boys enkele jaren terug.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-11, 13:09 smile   #38
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
[...]
1 winnaar FA Cup, 1 winnaar League Cup, 1 competitie.

waarbij gezegd moet worden dat de verliezer van de League Cup, niet direct in Europa kan. Als de winnaar via de ranglijst Europees haalt gaat ie naar de nummer 6 in de competitie. In tegenstelling tot de FA Cup.
Het huidige systeem ken ik, ik doelde meer op de invulling als je het zo zou doen zoals Dossie voorstelt.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-11, 13:58 Standaard   #39
CHAMPIONS OF EUROPE

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
[...]
Het huidige systeem ken ik, ik doelde meer op de invulling als je het zo zou doen zoals Dossie voorstelt.
Dos stelt toch ook alleen maar hoe het nu zit?
Oud 09-02-11, 14:08 Standaard   #40
En dan nog de Football League Trophy (heet nu Johnstone Paint Trophy) voor clubs uit League One en Two en de FA Vase voor clubs onder de 9de divisie. Die FA Trophy is voor alle clubs van divisie 5 t/m 8. Twee jaar geleden had je ook nog het Setanta Shield, voor de Conference en de Conference North en South. Die mannetjes daar houden wel van bekervoetbal, maar het is pijnlijk om te zien hoe erg de FA Cup aan het devalueren is.
Barnet_Bee is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-11, 14:11 sunglasses   #41
CHAMPIONS OF EUROPE

Persoonlijk ben ik de FA Cup de laatste, pak hem beet, 4 jaar steeds leuker gaan vinden. Maar ik kan me voorstellen dat het door sommigen anders wordt gezien.
Oud 10-02-11, 08:33 Standaard   #42
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

De beker is toch hartstikke leuk? Het moet soms een beetje meezitten met de loting. Het was leuker geweest als Ajax de halve finale uit had moeten spelen bv, maar daar doe je niks aan.

Ik vind bekerwedstrijden vaak leuker dan competitiewedstrijden.

Oud 10-02-11, 08:38 Standaard   #43
EAYS

Ik vind bekerwedstrijden tegen Heerenveen niets aan
Oud 10-02-11, 08:40 Standaard   #44
Hup Holland!

Helaas moet ik toegeven dat de beker meestal tot de halve finale niet erg boeiend is voor Ajax. Maar aan de andere kant deed de plaatselijke FC voor het eerst mee, dus dat was wel even leuk, ten minste, die 2 rondes die ze speelde.

Vorig seizoen maakte Ajax het wel erg vaak spannend moet ik toegeven.
Oud 10-02-11, 08:46 hearth   #45
SCH
Hup Holland!

Ik vind bekerwedstrijden tegen Heerenveen niets aan

Oud 10-02-11, 12:37 Standaard   #46

Bramos FCE's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich Bekijk bericht
[...]

Tja, heb ik altijd twijfel over. Aan de ene kant is het - ik redeneer nu even vanuit amateurclubs - sportief gezien meestal interessanter om thuis te spelen tegen een BVO. Maar aan de andere kant, tegen een club uit de Eredivisie zul je doorgaans toch verliezen. Dan kan het juist leuk zijn om eens uit te spelen bij zo'n club. Spelers van Capelle denken nu nog vol plezier terug aan de wedstrijd uit bij Twente.

Verder denk ik dat deze opzet voor alle clubs het leukst is. Amateurclubs hebben dan wel een eerste ronde waarin ze elkaar treffen, maar dan volgt doorgaans al een BVO. En met wat gelukkig loten sta je ineens in de kwartfinale, zoals Noordwijk dit jaar en Quick Boys enkele jaren terug.
Een keertje in de ArenA spelen tja...ik heb ze liever een keer op bezoek.

De enigste uitwedstrijden die lucratief zijn is Feyenoord:
A. Mooi groot stadion stadion.
B. die zijn te verslaan in de kuip.

Verder zou psv en in midnere mate Ajax interessant zijn.

Dit jaar uit naar AZ. tering eind weg in die betonnen troosteloze grafbak daar in de middle of nowhere...
nee, geef mij maar een goed gevuld thuiswedstrijdje. Dan valt er wellicht wat te halen tegen de eredivisie teams. Ik neem aan dat de spelers er ook zo over denken.
Bramos FCE is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-11, 18:24 Standaard   #47

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

De loting en opzet van het toernooi is op dit moment prima.
Ik zou ook niet weten hoe het na de afschaffing van de poules en het later instromen van de Europa-gangers beter zou kunnen. Dit is gewoon wat het is. In zo'n format hangt gewoon veel van loting af dus zul je er altijd kutwedstrijden en relatief onaantrekkelijke toernooien bij hebben. Plannen om de winnaar de CL in te sturen gaan, naast dat ze belachelijk zijn, ook echt niet de toeschouwersaantallen omhoog gooien. Voor clubs die sowieso al om CL spelen is dat niets extra's en voor de clubs die dat niet doen betekent de mogelijkheid op een prijs of finaleplaats al genoeg om mensen naar het stadion toe te trekken.

Zou Ajax - RKC van over een tijdje meer mensen trekken als er een CL plaats viel te halen in de finale? En zou als de wedstrijd in Waalwijk was mensen zich pas laten overhalen om een kaartje te kopen als ze twee wedstrijden van de CL verwijderd zijn of is een finaleplaats voor RKC al bijzonder genoeg om iedereen naar het stadion te trekken?
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-11, 18:27 Standaard   #48
Hup Holland!

Voor de, met alle respect, mindere clubs is dit toch de korste weg naar Europees voetbal. Dat moet dus bij de meeste clubs toch wel motiverend werken.
Oud 10-02-11, 19:12 Standaard   #49
SCH
Hup Holland!

Hoe is het nu geregeld met uit en thuis? Is dat tot de kwartfinales dat grotere clubs uit moeten bij amateurs, of helemaal niet meer?

Oud 10-02-11, 19:13 Standaard   #50
SCH
Hup Holland!

Voor de, met alle respect, mindere clubs is dit toch de korste weg naar Europees voetbal. Dat moet dus bij de meeste clubs toch wel motiverend werken.
Voor eigenlijk alle clubs hoor, voor jullie ook.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:32.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site