Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-02-11, 10:42 Standaard   #1
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Zag net weer oude beelden op EL waarin spelers na een doelpunt hun shirtje uittrekken. Dat ziet er toch zo enorm gezellig uit. Het trekt vrouwen en homo´s naar het stadion. Je ziet de tattoo´s, wasbordjes, bleke buiken, harige borsten, ingevallen tepeltjes en leert zo de voetballers veel beter kennen

Waarom is het eigenlijk afgeschaft? Alleen maar vanwege tijdrekken? Of heeft het esthetische redenen? Tijdrekken kun je toch gewoon bestraffen.

Ik houd een pleidooi voor de terugkeer van het shirtje uittrekken. Gewoon omdat het kan!

Oud 06-02-11, 10:49 Standaard   #2

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee.
TUFKAL is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-11, 11:32 Standaard   #3
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij sommige, hele belangrijke doelpunten mag het van mij. Zoals Obiku, halve finale beker in 1995.

Nadeel is dat als het weer mag zonder gele kaart, het te vaak voorkomt, met ook allerlei spelers met andere teksten op het shirt eronder, wat aangeeft dat het helemaal niet spontaan is, maar een opgezet toneelstukje.
DRD is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-11, 11:45 Standaard   #4
Hup Holland!

De Brandweer's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
Het trekt vrouwen en homo´s naar het stadion.
Dit is meer een argument tegen het shirtje uittrekken. Zitten we straks in het stadion tussen allemaal gillende homos en wijven, lijkt me ook niet de bedoeling.
De Brandweer is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-11, 11:53 Standaard   #5

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het een belachelijke regel. Spelers mogen wel rochelen en snotjes naar buiten spuwen maar dit zou onfatsoenlijk zijn.... ga toch weg.
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-11, 11:55 Standaard   #6
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Snotjes spuwen? Dus dan moet je het snotje eerst opeten en dan uitspuwen of gaat het dan via de slokdarm naar de keel en komt het er dan uit?

OT: is het niet omdat de shirtsponsor gewoon wil dat het shirt aanblijft?

Ik vind overigens dat het met heroïsche wedstrijden best moet kunnen.

Oud 06-02-11, 11:58 Standaard   #7
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
Interessant, ik heb me namelijk altijd afgevraagd waarom het is. En dat iemand er een t shirt onder heeft dat het zijn 200e wedstrijd is, dat ie van Jezus houdt of dat ie zo lekker met Mariska heeft geneukt, dat vind ik alleen maar grappig en een meerwaarde al zou ik er meer voor voelen om dan te verplichten het gehele bovenlijf te ontbloten.

Oud 06-02-11, 12:03 Standaard   #8
Niet te sip!

Sinds mei 2004 dus.

Shirtje uittrekken wordt ook in Eredivisie bestraft
Woensdag, 5 mei 2004 om 10:56 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
De wereldvoetbalbond FIFA en verschillende bonden van continenten, waaronder de Europese bond UEFA, waren het al een tijdje eens om een regel in te voeren die het shirt uit trekken na een doelpunt zal verbieden. KNVB-baas Jaap Uilenberg maakte in zijn column bekend dat die regel per 1 juli ook in de Eredivisie zal worden ingevoerd.

Eerder werd al bekend dat deze regel op Euro 2004 toegepast zal worden. De scheidsrechterscommissie van de UEFA besloot dat vorige week. Per 1 juli zal de regel dus in alle competitie's van de wereld worden ingevoerd, die ingeschreven staan bij de internationale voetbalbond, FIFA.

"In toenemende mate is dat op de nationale en internationale velden te zien. Ongetwijfeld zal een aantal mensen hier geen enkel probleem mee hebben, maar ik weet zeker dat het merendeel zich behoorlijk begint te storen aan deze vorm van juichen", zegt Uilenberg op knvb.nl, waar hij wekelijks schrijft.

"De Europese Voetbalbond (UEFA) heeft inmiddels bekendgemaakt, dat de maatregel zelfs al tijdens EURO 2004 in juni zal worden toegepast. Elke speler die straks dus in Portugal shirt uittrekt, kan rekenen op geel", zegt Uilenberg. In Duitsland zijn er al een aantal arbiters geweest die geel gaven voor het shirt uittrekken.

In Nederland is deze regel nog niet ingevoerd, maar daar komt verandering in. "Per 1 juli 2004 zal de regel ook bij ons van toepassing zijn, zowel in het betaald- als in het amateurvoetbal. Tot dat moment kunnen spelers nog ongestraft hun shirt uittrekken, bijvoorbeeld na het scoren van een doelpunt."

Bovendien zei Uilenberg dat de International Board, de instantie die over spelregelwijzigingen binnen het voetbal beslist, bekend heeft gemaakt dat de 'gewone' verlenging weer terug komt. De Silver Goal, en de eerdere Golden Goal, zullen per 1 juli vervangen worden door de 'oude verlenging'.
Voetbalzone - Shirtje uittrekken wordt ook in Eredivisie bestraft

Oud 06-02-11, 12:05 Standaard   #9
SCH
Hup Holland!

De enige reden die hier wordt gegeven is dat het veel mensen zou storen. Vreemde reden.

Oud 06-02-11, 12:09 Standaard   #10
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Het moet natuurlijk gewoon kunnen

Oud 06-02-11, 12:09 Standaard   #11
Niet te sip!

Ander berichtje wat ik vond:

Scorende voetballers die vervolgens hun shirtje uittrekken, het zou verboden moeten worden. Dat vindt Jaap Uilenberg, hoofd scheidsrechterszaken van de KNVB. "Dat fenomeen begint steeds ergerlijker vormen aan te nemen" , schreef hij maandag in zijn wekelijkse internetcolumn.

"Helaas laten de spelregels op dit moment niet toe dat scheidsrechters optreden tegen het uittrekken van het shirt. De International Board, de instantie die over spelregelwijzigingen in het voetbal beslist, gaat zich hier wel mee bezighouden." Mogelijk volgt per 1 juli een reglementswijziging.

Uilenberg verwijst in zijn column naar PSV-spits Kezman en aanvaller Rink van Vitesse, die na hun treffers tegen respectievelijk Auxerre en RKC Waalwijk met het shirt in de hand over het veld liepen. "Ik begrijp niet dat de clubs hun spelers dit gedrag toestaan. Door het shirt uit te trekken laten de spelers en daardoor ook de clubs een uitgelezen moment lopen om hun sponsor in beeld te brengen - en daarvoor is shirtsponsoring toch vooral bedoeld."
Lijkt me vooral wat gejank van Uilenberg zelf, volgens mij stoorde het namelijk nooit veel mensen.

Oud 06-02-11, 12:13 Standaard   #12
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DRD Bekijk bericht
Bij sommige, hele belangrijke doelpunten mag het van mij. Zoals Obiku, halve finale beker in 1995.

Nadeel is dat als het weer mag zonder gele kaart, het te vaak voorkomt, met ook allerlei spelers met andere teksten op het shirt eronder, wat aangeeft dat het helemaal niet spontaan is, maar een opgezet toneelstukje.
Eens. Maarja, om nou te zeggen: Het mag alleen in de laatste vijf minuten van een wedstrijd...

Oud 06-02-11, 14:03 duh   #13

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Blegh, afgelopen woensdag nog weer gezien in Parma.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-11, 14:14 Standaard   #14
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben het ook niet eens met deze regel, maar ik vind het nog belachelijker dat je geel krijgt als je een goal viert met het publiek. Ik vraag me af welke gefrustreerde bureaucraat met zo'n voorstel komt aanzetten?
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-11, 14:16 Standaard   #15
SCH
Hup Holland!

edit

Oud 06-02-11, 15:29 Standaard   #16
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind dat het gewoon moet kunnen. Echter, laat shirts eronder met politieke boodschappen, een foto van je pasgeboren dochter of iets anders achterwege. Volgens mij is dat ook grotendeels de reden dat het niet meer mag.
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-11, 15:32 big smile   #17

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht
Blegh, afgelopen woensdag nog weer gezien in Parma.
En wederom een shirtje uit in Parma, nu gelukkig een zwart-witte.
Oud 06-02-11, 18:00 sad   #18
Banned

damsko's Voetbal Forum schermafbeelding

Is TS een homo ofzo

Oud 06-02-11, 20:19 Standaard   #19
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door damsko Bekijk bericht
Is TS een homo ofzo
Kan me niet voorstellen, ziet er heel normaal uit

Oud 06-02-11, 20:41 Standaard   #20
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie nog aan de lopende band de shirtjes uitgaan hoor SCH, Serie A he, daar is uiterlijk en emotie net wat belangrijker en neemt men die gele kaart voor lief, helemaal bij een last-minute goal of een goal tegen de aartrivaal.

(Ik vind het verbod zelf ook flauwe kul, ik stoor me juist aan dat debiele gedans rond cornervlaggen en zo of het maken van die hartjes, bij je 8e profclub in 11 jaar)

Oud 06-02-11, 20:44 Standaard   #21
SCH
Hup Holland!

Ik vind het ook wel raar om er bewust een gele kaart mee op te lopen trouwens, dupeer je ook je club mee.

Maar ik ga de Serie A dan maar wat meer volgen, al zijn die Italiaanse mannen niet echt mijn ding.

Oud 06-02-11, 21:12 thumb up   #22
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Echte kerels juichen als Bergkamp.

En goed, ik geef toe, Mike Obiku die de winnende maakt tegen Ajax in de beker is objectief gezien wel een fantastisch juichmoment.
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-11, 21:18 big smile   #23

Ik vind het ook wel raar om er bewust een gele kaart mee op te lopen trouwens, dupeer je ook je club mee.

Maar ik ga de Serie A dan maar wat meer volgen, al zijn die Italiaanse mannen niet echt mijn ding.
Vandaag Amauri:
Mooi buikje?
Oud 06-02-11, 21:20 Standaard   #24
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Rode kaart voor het kussen van het logo na minder dan 30 wedstrijden voor een club direct invoeren en deze regel afschaffen lijkt me een puik plan.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-11, 22:56 Standaard   #25
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht
[...]
Mooi buikje?
Nee. Wel een prachtige goal trouwens.

Oud 06-02-11, 23:40 Standaard   #26

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Rode kaart voor het kussen van het logo na minder dan 30 wedstrijden voor een club direct invoeren en deze regel afschaffen lijkt me een puik plan.
Dit.
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 01:13 Standaard   #27
Ik voel me hier thuis!

Dat je niet met het publiek mag vieren vind ik kwalijkere zaak.
Inconsequent is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 11:31 emo   #28
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Inconsequent Bekijk bericht
Dat je niet met het publiek mag vieren vind ik kwalijkere zaak.
Dat is echt te belachelijk voor woorden inderdaad.

Of Robben, die toen zijn tweede geel kreeg omdat 'ie over de boarding sprong (of zo).

Oud 07-02-11, 14:18 Standaard   #29
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Mwa ik vind daar nog wel wat voor te zeggen, iedereen stormt op zo'n moment massaal naar voren natuurlijk. Dat levert gevaarlijke situaties op. Beetje zoals Adebayor tegen Arsenal alleen die vierde het met de verkeerde fans.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 17:49 Standaard   #30

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
In de kleedkamer bij Club Brugge:

Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 18:17 no smile   #31
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Walgelijk gewoon

Oud 07-02-11, 18:35 big smile   #32
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat iemand een product koopt omdat hij/zij het als sponsor zag toen een speler aan het juichen was.

Oud 07-02-11, 18:49 bulb   #33

Oorspronkelijk geplaatst door BoerBert Bekijk bericht
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat iemand een product koopt omdat hij/zij het als sponsor zag toen een speler aan het juichen was.
Zo werkt reclame ook niet hè. Reclame is indoctrinatie door constant aan een merk herinnert te worden...

Bij het wielrennen zie je het wel vaak overigens: renners die hun shirtje schoonmaken en rechttrekken vlak voor ze de finish overgaan... Ze betalen uiteindelijk wel het salaris hè..
Oud 11-02-11, 20:42 Standaard   #34
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Nou, speciaal voor SCH:

I tatuaggi di Agger un must dopo il gol all'Inghilterra - Corriere dello Sport.it

Oud 12-02-11, 11:54 Standaard   #35
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Een belachelijke regel van de KNVB naar mijn mening : Je mag iemand bij de ballen knijpen , je mag cornevlaggen als schietschijven gebruiken , je mag over elkaar liggen , je mag op een vloerkleed juichen ! , je mag complete Broadways shows op het veld tonen , je mag over reclame borden springen, je mag een trein vormen maar ...

Maar .. je mag niet je shirt uittrekken .. yeah wright ...

Simpel : een stomme regel en het shirt uittrekken moet terugkomen .. hoe onbelangrijk deze topic ook lijkt ..

Ja ! Ik ben voor ..

Oud 12-02-11, 12:01 Standaard   #36

ErikT's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
Ik zie nog aan de lopende band de shirtjes uitgaan hoor SCH, Serie A he, daar is uiterlijk en emotie net wat belangrijker en neemt men die gele kaart voor lief, helemaal bij een last-minute goal of een goal tegen de aartrivaal.

(Ik vind het verbod zelf ook flauwe kul, ik stoor me juist aan dat debiele gedans rond cornervlaggen en zo of het maken van die hartjes, bij je 8e profclub in 11 jaar)
Dat met die hartjes, dat is echt verschrikkelijk. De idioot die daarmee is begonnen mag wat mij betreft 2 seizoenen geschorst worden.

Een shirt uittrekken heeft nog wel eens iets van spontaniteit. Niet altijd, maar soms.

Oud 12-02-11, 17:27 Standaard   #37

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Als hetero man ben ik het hier volledig mee eens. Shirt uittrekken maakt de viering van een doelpunt veel echter.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 14-02-11, 03:26 Standaard   #38
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
[...]

In de kleedkamer bij Club Brugge:

[afbeelding: link]

Kutcommercie.

Oud 14-02-11, 09:20 big smile   #39
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Eens.

"Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag."
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 14-02-11, 09:26 Standaard   #40
Blucerchiato

tukkeRoel's Voetbal Forum schermafbeelding

Zag net weer oude beelden op EL waarin spelers na een doelpunt hun shirtje uittrekken. Dat ziet er toch zo enorm gezellig uit. Het trekt vrouwen en homo´s naar het stadion.

Waarom is het eigenlijk afgeschaft?
Ik houd een pleidooi voor de terugkeer van het shirtje uittrekken. Gewoon omdat het kan!
Om vrouwen en homo's uit het stadion te houden.

Oud 14-02-11, 09:39 Standaard   #41
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oneens, een sponsor die veel geld betaald zal niet blij zijn als zijn naam niet te zien is na een mooi doelpunt.

Oud 14-02-11, 09:55 Standaard   #42
Blucerchiato

tukkeRoel's Voetbal Forum schermafbeelding

Daarbij is het ook gewoon irritant tijdrekken.

Oud 14-02-11, 11:06 Standaard   #43

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
Oneens, een sponsor die veel geld betaald zal niet blij zijn als zijn naam niet te zien is na een mooi doelpunt.
Misschien kan er worden ingesteld dat sponsoren een stukje van het bovenlichaam van een speler kunnen kopen, waar dan de sponsornaam wordt getatoeëerd.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 27-12-11, 15:03 Standaard   #44
FCT
Banned

Moet zeker terugkomen. Kan ik iedere keer wanneer Sergio scoort de vorderinngen van zijn imposante torso bijhouden.
FCT is offline   Met citaat reageren
Oud 27-12-11, 15:07 Standaard   #45
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Goeie kick
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 27-12-11, 15:10 Standaard   #46
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Kan die kutkloon zelf niet gewoon een kick krijgen?

Oud 27-12-11, 15:21 Standaard   #47
FCT
Banned

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Kan die kutkloon zelf niet gewoon een kick krijgen?
Denk in je achterhoofd dan wel aan ons "homokwartet" waar ik dan niet mee bij hoor. Toch zonde voor die knakkers.
FCT is offline   Met citaat reageren
Oud 27-12-11, 17:59 attention   #48
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

De grap is er wel vanaf FCT. Niet alles hoeft steeds naar je homoseksualiteit gedraaid te worden.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 27-12-11, 18:33 Standaard   #49
SCH
Hup Holland!

Laat DurQ toch even.

Oud 27-12-11, 18:38 emo   #50

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

whut?

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site