![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |||
![]()
![]()
Overname Vitesse Overname Vitesse #2 Binnen nu en 3 jaar landskampioen! Overname Vitesse #3 Aircastle Jordan? Overname Vitesse #4 Geld witwassen in de Rijn Overname Vitesse #5 Wachten op de eerste aankopen Overname Vitesse #6: "We zeggen lekker niet wie.." Overname Vitesse #7: De reserves van Chelsea in Arnhem |
||||
|
|
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
|
|
|
|
#3 |
|
De trainer is inmiddels weg en vervangen door een onervaren man van Chelsea. De ene huurling na de andere komt binnen; Nederlandse spelers en eigen jeugd worden weggejaagd en elke identiteit ontbreekt. De selectie is ongebalanceerd, bestaat niet uit vaste spelers en de helft vertrekt na een halfjaar weer. Van Leeuwen heeft zelf aangegeven dat Vitesse een handelshuis is, zoals elke andere club in Nederland - maar dit is toch wel erg extreem. Gaat dit ook nog uberhaupt werken?
Ik krijg de indruk dat Vitesse-fans het nog allemaal accepteren en verdedigen, maar wat is de toekomst van Vitesse nu echt na een halfjaar Jordania? Wat is het perspectief? |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ken je die mop van Obasi die naar Vitesse ging...
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
haha, mooie doeken van N E C , die had ik nog niet gezien
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
die spelers zijn wel erg open
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hup Holland!
|
Ik ben er wel klaar mee. Toen ik op vakantie SMSje kreeg dat een rijke stinkerd Vites had overgenomen, vond ik het wel mooi eigenlijk. Vitesse was toch al afgegleden dus dan maar enige ziel die er is verkopen en met miljoenen smijten en topspelers naar het Gelredome halen. Het Chelsea/Hoffenheim van de Eredivisie worden.
Vol verwachting de transferperiode door... tot het eindsaldo een paar onbekende huurlingen was. Naja, was korte termijn, prima... in de winterstop wordt de portemonnee getrokken wellicht... lijkt er weer totaal niet naar. Ondertussen is het bij de club nog een groter zooitje ongeregeld dan het de afgelopen jaren al was en is het voetbal dramatisch. Vooruitzichten zijn 0... niet alleen voor gross van de fans maar ook voor de genen die bij Vitesse werken en voetballen. Vitesse is dood. Maak het maar een snelle dood door dit seizoen te degraderen en financieel kapot te gaan. Misschien dat er uit het graf nog een leuk nieuw initiatief komt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Het is toch heel anders dan ik had verwacht zo. Er komt helemaal geen sterker team. Het is aantrekken om het aantrekken
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Espa
vooral die laatste alinea doet het hem.Maar zeg nou eerlijk je bent dan ook nooit een echte vitessenaar geweest ? En den , is er niks aangetrokken op Pedersen na ( eindelijk weer een echte spits , nu moet Ferrer hem alleen nog vertouwen geven )
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik snap werkelijk niet waarom er zo positief wordt gedaan door de Vitessenaren. Werkelijk elke kritiek wordt afgedaan met 'ja, maar zonder die criminele oostblokkert waren we nu failliet geweest'.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tuurlijk, maar dan heb ik wel bakken kritiek op het beleid. Dat staat toch compleet los van elkaar?
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Hup Holland!
|
Maar zie jij Vitesse niet als degredatiekandidaat dan? En zie jij het niet gebeuren dat als ze degraderen en Jordania laat t als vuil achter dat de problemen wel eens heel groot kunnen worden en de gemeente er ook een keer klaar mee zal zijn? En wat vind jij aanknopingspunten die recht geven op een positief vooruitzicht voor Vitesse? Jordanië is dat niet imo, Van Leeuwen is dat niet, het beleid of het ontbreken ervan is dat niet, de financiën is dat niet, het immer dalende bezoekersaantal is dat niet, de bijeengeraapte selectie vol probleemkindjes id at niet.... Dus ipv simpel een ' ' te plaatsen; wat zie jij in dit Vitesse?
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Hup Holland!
|
Enige fanatisme komt dus van achter de doelen, en dat bestaat ook nog eens voor een groot deel uit pubers die te jong zijn om wat zinnigs over het beleid te zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
kan even niet bij het bericht maar de skyboxen zijn in iedergeval weer uitverkocht.
Die toeschouwers komen ook wel weer terug als het straks hopelijk weer beter gaat en iedereen er weer bij wil horen zoals vroeger dan boeit de rest hun niet. en tuurlijk is er nog kritiek op het beleid, dat er nu geld is wil niet zeggen dat we die dingen voor de tijd vergeten zijn tenslotte zit Paul van der Kraan er nog steeds de man die schulden heeft laten verdwijnen maar ook de man die toestemming gaf voor onverantwoorde dingen waardoor de schuld ontstond. Dat de beleving alleen maar op Noord en Zuid te vinden is dat is al jaren zo maar ga eens naar een willekeurig ander stadion dan is het als er al geluid uit andere vakken komt vaak alleen maar van het klapvee , kan nu wel een hoop andere stadions opnoemen maar dat heeft niet zoveel zin en dat is ook niet het belangrijkste. Als er weer punten gehaald gaan worden kan de sfeer er ook beter op worden. -Uitgebreider verhaal komt later , was nogal lang aan het worden.- |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
![]() Welk geld is er? Meeste wat er bijgekomen is kost geen drol en is gehuurd. En dat de skyboxen vol zitten zegt niet zoveel. Wie zegt dat die uit Arnhem en omg. komen? En het stadion heeft volgens mij nog nooit 90% volgezeten in een heel jaar? |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
De sfeer zal beter worden en de stoelen zullen bezet worden . Komen de resultaten niet ? Dan zal men uiteindelijk ook van Jordania en de zijnen genoeg van hebben , al vraag ik mij af wat Vitesse te verliezen heeft , want ik ben er heilig van overtuigt dat Vitesse mee had gedaan om degradatie en al helemaal niet te spreken over de financiele situatie . Men gaf Vitesse nog 6 maanden te leven en dus begrijp ik de Vitesse supporters . Die hebben helemaal niets te verliezen en alles te winnen . Er hangt wel een risico aan de paradijs van Jordania . Als Chelsea besluit om weg te gaan , dan zit Vitesse in de shit zoals nooit te voren , maar goed .. Eerst ff afwachten en op sportief gebied kan het niet slechter gaan en zal het alleenmaar beter worden . Laten we eerlijk zijn : Het gaat slecht met Vitesse op allerlei gebieden en nu is Vitesse haar laatste bestaansrecht aan het verliezen en dat is Vitesse zelf . Dat gebeurt wel vaker hoor dat eigenaren en spelers en het cultuur van een andere planeet komen en ik weet niet of ik Twente supporter zou blijven als ik al dat shit van Vitesse over me heen had gekregen . Ik zou denk ik nu op een grens staan . Het is een grens die heel dun is . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
Natuurlijk zijn andere clubs ook handelshuizen, meer dan de een of de ander. Maar er zit daar wel een idee achter, of een visie, of een plan. Er wordt gericht gekocht en doorverkocht, er wordt naar enigszins bekende spelers gekeken. Een suikeroom of bepalende voorzitter in welke vorm dan ook (Scheringa, Van Seumeren, Munsterman, Smit) hoeft ook niet per definitie fout te zijn of niets te bereiken. Maar er is echt nog geen enkele sprake van welke visie dan ook; tsja, het Barca-voetbal en systeem, maar daar heb je nog wel wat meer voor nodig, en het kampioenschap. Maar je jaagt bijna alle nederlandse spelers weg, die je toch echt wel nodig hebt. Je creeert echt een verschrikkelijk imago waar niemand echt fan van wil zijn, behalve als de resultaten komen, maar die zijn nog lang niet in zicht. Hoe kan je nou 9 jonge talenten uit fuckin Georgie bij je selectie halen, mee laten trainen en ook nog eens als versterking zien van je eerste elftal - midden in de winterstop?! Welke gedachte zit daar achter dan? En dat roepen om het kampioenschap als je fuckin 15e staat? Als je dit zo ziet en als echte Vitesse supporter uit de tijd van Monnikenhuizen dit nog kan steunen en verdedigen, snap ik echt niet wat je hier nog in kan zien. |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
- de 9 talenten (6 georgiers) zitten bij het 2de team (niets met het eerste te maken) - kampioenschap is dit jaar geen doel De spelers willen rust in de groep, maar blijven wel allemaal negatieve dingen tegen de pers zeggen
|
||
|
|
|
|
|
#20 | |
![]() Kampioenschap kan over 3 jaar ook geen doel zijn als je alleen spelers blijft huren en testen. |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
De toppers zullen niet zo snel komen zolang we 15de staan... |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Dat er geen spelers gekocht worden, maar alleen gehuurd, of transfervrij aangetrokken, geeft wel aan dat deze hele overname door Jordania een enorme farce is. Met welk doel is me nog onduidelijk. Witwassen van geld lijkt me.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Abramovic --> spelers stallen in een redelijke competitie --> 2 van de 10 halen het uiteindelijk --> rest wordt verkocht --> Jordania krijgt een paar cent mee van de verkochte spelers --> Chelsea heeft 2 goede spelers erbij voor het 1e.
Zoiets? |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nou , onderschat Vitesse niet en onderschat Jordania niet : het lijkt nu allemaal chaotisch , maar las een bericht dat Vitesse van de zomer een nieuwe trainingscomplex gaat bouwen en dus nog lang niet weg zijn .
Als het daar echt beter gaat lopen , dan kan het heel snel gaan . Ik zie het wel gebeuren .. __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
Het probleem zit hem in het feit dat als je met geld smijt mensen vaak schrikken van "zo zo" wat een ambitie hebben ze daar, grote investeringen etc, maar zonder beleid kan je net zo goed het geld niet investeren. Er word qua beleid niets goed gedaan, Ferrer komt als donderslag bij heldere hemel. Complete cultuurschok binnen Vitesse, de voertaal is nu Engels geworden, spelers snappen er niets van en zitten in het ongewisse. Vandaag speel je, volgende week zit je op de tribune.... Dan word een blik jonge spelers gestalt bij Vitesse, maar Vitesse moet juist investeren in eigen jeugd, wat zou jij als ouder momenteel adviseren als jouw kind bij Vitesse wilt gaan spelen? ![]() Kwestie van tijd voor deze zeepbel uitelkaar spat en alle fans en bestuur etc het nada (alles is van Jordania) achterblijven... Geen EIGEN jeugd, geen toekomst. Waarom investeren AZ, Ajax, PSV etc zo onwijs in opleiding van eigen jeugd? Daar zit de toekomst van een club, niet kopen kopen kopen __________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
Van die kinderen die bij Vitesse willen gaan spelen .. Als je idd . een weldenkend ouder bent en je hebt echt het beste voor met je kind en zeker als ze 14, 15, 16, 17 zijn dan moet je niet bij Vitesse zijn , want de kans dat je daar nu in de eerste gaat spelen is 0 % en ik denk ook dat veel ouders een andere club kiezen . Als ze toch voor vitesse kiezen dan kiezen ze voor het geld , maar ik ben er heilig van overtuigt dat als je als ouder een echte talent als zoon hebt , ga je niet voor Vitesse kiezen en alles draait om echte talenten . Bij Vitesse is nu een cultuur omslag bezig in allerlei oopzichten . De top is niet Europees , de trainer is onervaren ( Ferrer ) en is notabene een Spanjaard en bij mijn weten zijn er niet veel Spanjaarden van hoge kwaliteit in hun vakgebied die hier lekker in Nederland werkzaam zijn geweest en als dat wel het geval is , zoals die speler van Ajax , dan denk je bij jezelf : Wat is er mis met hem dat die vanuit Spanje naar Nederland komt voetballen ? Er is vast iets mis met hem .. , ja en wat mij betreft is er ook iets mis met hem , want over het algemeen raakt die geen knikker bij Ajax . Kan niet op zijn naam komen . Vitesse wordt ,.. mmm is misschien wel het City van Nederland en zulke clubs zijn niet populair , omdat mensen niet willen dat sport en resultaten gekocht kunnen worden en die kun je ook niet kopen . Je kunt wel alle voorwaarden scheppen om die resultaten te halen . Of Vitesse het gaat lukken ? Ik kan het gewoon niet uitsluiten .. Het is ook zo : Zonder die miljoen van Chelsea ben je zeker kansloos .. Oleguer heet die Spanjaard .. van Ajax . Laatst gewijzigd door tjekkie; 14-01-11 om 11:19 __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#28 | |
Nou ben ik hem even kwijt, in je eerdere post denk je dat het gaat lukken en nu lees ik dat je het niet kan uitsluiten, wat ben je toch een held!
__________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
dat is toch wel wat anders dan : Het gaat gebeuren , dat weet ik zeker .. je kunt zulke dingen onmogelijk voorspellen , maar de kans dat het gaat gebeuren ( mee doen om de titel ) is wel degelijk aanwezig .. Uiteraard niet in 2011 en ook niet in 2012 , maar 2013 ? __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Oke zal proberen er een samenhangend verhaal van te maken en een proberen een beetje uitleg te geven :
Dat als je voor NEC bent en afgeeft op Vitesse kan ik begrijpen maar tegenwoordig lijkt het wel een sport om bij het minste of geringste Vitesse te bashen dit was vroeger ook al zo en veel mensen hebben dankzij Marcel van Roosmalen ook 2 leuke boekje’s over de club gelezen hij kan zo deel 3,4,5 schrijven incl. achterstallig materiaal maar aangezien de club van de onrust in negatieve zin af wil zal dat ‘helaas’ niet meer gebeuren. Om als 1ste op Kopbal terug te komen kritiek op het beleid is er zeker nog wel en dat zal nog wel even blijven zolang bepaalde mensen blijven zitten. Nu er geld beschikbaar is moet daar ook in de organisatie gebruik van worden gemaakt. En of het los van elkaar staat een goed beleid ben ik niet helemaal met je eens jou club ligt nu voor de hand als voorbeeld ( je weet hopelijk waar ik op (geen geld meer voor aankopen etc ) en dan redt je het ook niet met alleen maar jonkies. Om terug te komen op Elwood1988 , het stadion nooit voor 90% vol ? de beginjaren van het Gelredome vergeten ? na het succes werd het zoals bekend minder en minder en dat moet nu weer de omhoog en niet door gratis kaartjes weg te geven maar door de prestaties op het veld zoals tjekkie al beschreef. Over de Skyboxen , waarom zouden die mensen uit Arnhem moeten komen ? bedoel er mee te zeggen dat Vitesse zeker wel weer aantrekt alleen zijn de gewone jan en alle man de wegelopen supporters nog een terughoudend , veel mensen die er al klaar mee waren zijn door de overname toch juist weer overstag gegaan alleen hebben we daarvoor nog niet zo heel veel soeps voorgeschoteld gekregen. En over het geld , wat te denken van de bouw van het trainingscomplex wat miljoenen gaat kosten het exacte bedrag is me even ontschoten , Hendril heeft het hier wel ergens genoemd dacht iets van 3 miljoen de bouw gaat binnenkort beginnen en de enige aankoop Marcus Pedersen heeft heel wat stuivers gekost (1,5 miljoen), de club had liever nog het dubbele gezien omdat die clubs waar Vitesse nu aanklopt denken wel ff neertikken wat ze vragen. en verder de NON-EU salarissen en het trainingskamp nu in Belek mag ook volgensmij aardig wat kosten. En tja dan het roepen om het kampioenschap zoals het eerder deze week uit de mond van Jordania kwam kan ik het beter hebben dan toen Schouten het riep ( al was dat ook even leuk die Arnhemse bluf en Amsterdamse arrogantie , wij gaan Man Utd achterna ) Schouten had dat nooit en dan ook nooit moeten roepen. Meneer is nu dan ook nergens meer te horen , waarom ? hij heeft zijn centjes al ben ik ook van overtuigd als hij dat met Afab niet had gedaan we een jaar eerder niet meer hadden bestaan dit alles ging niet voor niets in stilte. Jordania vertelde deze week pas klaar te zijn bij een kampioenschap en dat Vitesse wellicht wel een club voor zijn leven is. Uit dat 1ste spreekt tenminste ambitie iets wat we de laatste jaren ook niet meer echt hebben gekend al was dat voor een hoop supporters play-offs(europees halen) wellicht tegen beter weten in. Maar ik kan me ook zeker vinden in Ismaïl Aissati 'Vitesse moet niet dromen over Europa, maar degradatie voorkomen' en dat is helaas de werkelijkheid maar Vitesse heeft wel eerder een te grote schoen aangehad door te denken dat we europees moeten halen terwijl dat met de selectie er eigenlijk niet inzit. De rest van het seizoen doen we dan eigenlijk voor spek en bonen mee ( de doelstelling is nog 8ste worden ) dat zie ik niet zo snel meer gebeuren (maar zeg nooit nooit). Het gat met Ado (8ste) wat het goed doet is 11 punten maar we hebben nu een team huurlingen en er komt waarschijnlijk nog wat bij (elke linie ) maar dat is te laat als we binnenkort een belangrijke wedstrijd tegen Willem II hebben ( juist om weg te komen van plaats 15 ) die is ook nog niet zomaar gewonnen maar om terug te komen op de spelers die zouden al klaar staan maar dan hadden ze er nu al wel mogen zijn. Ferrer moet nu nog zijn keuze maken uit 4 spitsen en dan krijg je het verhaaltje dat clubs , spelers moeten willen. Daarbij mist Vitesse een hoop ervaring , een speler die de talenten een keer op hun donder kan geven als de inzet er niet is in een wedstrijd. Kan nu ook wel aankomen met bij Ajax en bij Man City is er ook geen beleid en zijn er miljoenen in gepompt met als resultaat dat ze bovenin meespelen maar als eindresultaat (kampioenschap /op z’n minst CL spelen nu haalde Ajax dat nu net afgelopen jaar) voor die clubs nog te weinig Voor 2011-2012 is het schoon schip maken en echte aankopen doen want met huurlingen alleen redt je het niet ,nu zijn het het er eigenlijk ook wel veel maar het is toch ook wel tof dat die jochie’s van Barca /Chelsea etc (potentiële toppers) komen. In April kan Chanturia ook zijn kunsten vertonen in het 1ste en (die ligt eigenlijk al vast , hij is hier vaak genoeg en nu ook weer mee op trainingskamp ) Tot slot om terug te komen op Espabilado, het is idd makkelijk om die te plaatsen laten we maar zeggen dat ik dat van Fok heb overgehouden maar ik was er eerlijk gezegd een beetje klaar mee ( en dan is circus Jordania pas een half jaar onderweg ) iedereen roept maar , twitter , voetbalzone etc hoef ik in iedergeval al niet meer te lezen. Wat een onzin roept men soms en om dat dan elke keer recht te zetten nee dankjewel. Maar het is dan ook wel erg makkelijk om te roepen dat Vitesse weer een of andere buitenlander haalt. En daardoor zal je je idd ook wel meer verdedigen al zal ik ook echt niet alles gaan verdedigen net zoals in het verleden maar toen was het weer te makkelijk om te roepen om het vertrek van het bestuur ( aldus sommige ) Over de pubers op Zuid ga ik maar ff niet beginnen dat is idd jammer dat die daar de overhand gekregen hebben en het komt de sfeer voor zover die er is ook niet echt ten goede nee. De aanknopingspunten voor dit seizoen zie ik het niet echt meer en om eerlijk te zijn voor volgend seizoen is nog erg zwart/wit kijken omdat er dan weer een nieuw team staan en je dan waarschijnlijk nog maar een stuk of 10 spelers uit dit team hebt. Op het moment zijn we idd een degradatiekandidaat maar dat waren we vooraf aan het seizoen ook al toen was het respect er nog een beetje wat nu helemaal weg is vanaf buiten de vitesse-clan. Mocht het onverhoopt toch zo zijn dat we degraderen en Jordania zijn biezen pakt dan zijn we in iedergeval de schuld kwijt ( want dat was ik nog vergeten die is ook afgekocht ) en dan hangt er nog geld van de provincie boven het hoofd dus dan bestaat er nog een klein procentje om door te bouwen. De gemeente is er zeker klaar mee die moeten niet voor niets bezuinigen als waren ze dit de laatste keer bij de nieuwjaarsreceptie ook even vergeten maar ach er is toch al zoveel geld in de rijn gepompt ( en als een boot gezonken om er later weer uitgetakeld te worden) Probleemkindjes zie ik niet in deze selectie heb het idee dat die juist weg zijn ( o.a Kolk ) voor dit seizoen is het een beetje afwachten en proberen er nog z’n goed mogelijk seizoen van te maken\ We zijn tenminste geen grijze muis en dat is ook wel iets moois van de club of het altijd even goed is laat ik even in het midden. Hoop dat niemand nu nog zegt dat Vitesse niet aan men hart gaat ![]() Typefouten voorbehouden Laatst gewijzigd door vitessezuid113; 15-01-11 om 14:59 |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
zet overal even een witregel tussen, dan neem ik dan de moeite om het te lezen.
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Wat een lap man Jezus.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Pissed off. Maar nu moet hij laten zien wat zijn woorden waard zijn!
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Overname Vitesse #8: Als handelshuis van Jordania nog steeds op jacht naar de titel.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|