![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Ik had er twee
, Andriy Shevchenko (nog steeds, ontzettend zonde dat hij destijds naar Chelsea is gegaan) en iets minder bekend Luis Garcia van Liverpool.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dennis Bergkamp.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hup Holland!
|
Overmars
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kees van Wonderen.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Het begon met Marc Overmars, toen ik een jaar zes was. Dat kwam door zijn periode bij Ajax. Toen die naar Arsenal vertrok maakte ik kennis met Dennis Bergkamp, die het toen werd. Hij moest deze positie echter al snel delen met Gaizka, die ik ontdekte bij de finale van de Copa del Rey in '99.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Harry Deschiever
uit z'n eagles-tijd dan... |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
En in het buitenland Batistuta, zij het in iets mindere mate.
Toen Fiorentina nog dat ninendo-shirt had
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Voetbal: Stefan Pettersson.
Andere sport: Ayrton Senna All time: Bill Hicks. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hup Holland!
|
De eerste voetbalbeelden die ik zag waren die van Ajax onder van Gaal in 94/95 (jaja ik weet het, ik ben een successupporter) en Overmars vond ik toen echt een held. Vooral omdat hij net als ik een linkspoot was. Bergkamp is pas later bij mij in beeld gekomen.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Litmanen en Richard Witschge
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
![]() Wat stond dat shirt hem goed Wat kon die man ballen zeg
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
![]()
__________________ Ajax Amsterdam - Liverpool FC - Boca Juniors |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dani was trouwens ook wel een beetje een held voor mij
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Litmanen
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Voor mij ook.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Voetbal: Ronald Koeman
Andere sporten: Schumacher, Micheal Jordan en Dennis Rodman |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Als je erover nadenkt was hij op technisch gebied denk ik wel een van de grootste talenten die AJax ooit gekocht heeft.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Samen met Roger dan. Die was te goed voor Ajax.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
1.
![]() 2. ![]() Verder was ik op de straat vaak: ![]() Maar eigenlijk was Stoitsjkov mijn enige idool. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Kun je wel lollig doen over Roger. Maar die gast had echt een fenomenale traptechniek
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Romario, natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Edgar Davids
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nilis en Totti.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ik ben pas op latere leeftijd voetballiefhebber geworden, als kind was ik meer van het motorcross, dat toen nog relatief groot was in Nederland.
David Strijbos, Pedro Tragter en John van den Berk waren de helden. En dan natuurlijk nog andere motorhelden als Kevin Schwantz, Wayne Rainy en Mick Doohan. Die deden wij indertijd allemaal na op onze bmx-jes. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Voordat ik voetbalfan werd was ik als vijfjarig jochie fan van Jean Alesi (
)
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
#33 |
|
die pfaf noemt + Roberto Baggio (ja ik had vroeger ook zo'n staartje
)Maar ik was zwaar fan van Ronald de Boer, de techniek, het inzicht, maar vooral zijn nonchalance ![]()
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ik zelf.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Pas ná z'n eagles-tijd noemde hij zichzelf Decheiver?
![]() OT: Kanu.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Had niet echt idolen. Volgens mij begon ik ook vrij laat met serieus voetbal volgen. Ik vond het in ieder geval een schitterende periode toenn je nog mensen als Claudio Lopez, Mendieta en Redondo had. Heb het idee dat je dergelijke namen niet zomaar weer ziet. Het waren niet dé topspelers (als Rivaldo, Zidane, Figo, Ronaldo; hoewel Redondo dat wel had kunnen zijn als hij niet continue geblesseerd zou zijn), maar als je ze noemt dan begint toch iedereen weer te glunderen, dat gaan we tegenwoordig niet meer meemaken, dat je bijvoorbeeld bij een Dani Alves ofzo zegt 'ja wat een tijd was dat he'.
Maar misschien waren de teams destrijd over het geheel wel beter, qua spelersmateriaal. Laatst gewijzigd door EddyAlbena; 12-01-11 om 02:00 __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Finidi George en Dennis Bergkamp.
__________________ .woorden binnen niks, eenden leggen de aaier. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Marco van Basten
Stefan Petterson Dennis Bergkamp Jari Litmanen Ryan Giggs Raúl __________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Eugène Hanssen.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
Gullit is mijn jeugdidool. Vond alles aan hem imponerend, zelfs zijn liedje over South Africa haha. |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Van Basten, Bergkamp, Guardiola, Savicevic, Michael Laudrup
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#44 | ||
. Zo'n spelers zie je niet meer, die vanuit stand iemand passeren, die snel de juiste oplossing vinden, die enorm technisch zijn zonder dat ze een Surinaamse of Marokkaanse straatvoetballer zijn met bijbehorende overbodige trucjes, die het 1x raken tot in den treuren beheersen. Wat een geweldige voetballer was dat, onderschat ook in zijn tijd. Kijk alleen maar naar wat ik al zei over zijn capaciteiten.
.Overigens is het voetbal tegenwoordig niet veel beter geworden, het tempo ligt hoger maar dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede, alles wordt atletischer en fysieker, geld speelt een té grote rol. Daardoor zijn er slechts een paar teams die negatief voetbal (negatief voetbal dat volgens mij steeds vaker weer gespeeld wordt, kijk maar naar het WK) kunnen bestrijden met dominant voetbal. En dat is ook heel knap, en vaak mooi om te kijken. En countervoetbal kan ook schitterend zijn, of een enorme schaakpartij op het middenveld. Maar toch... 'Vroeger' had je een hoop teams die een heel compleet elftal hadden, zonder een hele hoop wereldtoppers, en die met een flat 442 of een ouderwetse 433 gewoon hun eigen ding deden. Wedstrijden konden door 2 ploegen gemaakt worden. Nu zijn zelfs teams als United verre van dominant. Echt zonde, die ontwikkeling. Maar goed, voetballende evolutie is van alle tijden. Bepaalde spelsystemen zullen door de influencers onder de coaches vanzelf weer terugkeren. Die tijd dat je met een breker en een passer naast elkaar speelde op het middenveld. Zoals United de CL van Bayern won bijvoorbeeld... Laatst gewijzigd door El Capitano; 12-01-11 om 12:07 |
|||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Gaizka mendieta was op een geven moment ook zo'n held
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Spira Grujic natuurlijk
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nadat hij bij PSV was vertrokken Jaap Stam.
Wat een geweldige verdediger was dat vroeger. Ik ben ook heel blij dat hij nog voor Ajax heeft gespeeld ondanks dat het een beetje tegenviel. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Maar vooral Mendieta natuurlijk. |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Aimar had ik nog een shirtje van dus daar was ik ook wel fan van geloof ik.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Wie was je grote idool als kleine jongen?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|