|
|
#1 |
|
De Volkskrant brengt vandaag een lijst met 18 portretjes van clubiconen. Van alle 18 eredivisieclubs 1. Naar aanleiding van het overlijden van Coen Moulijn, die is het dus bij Feyenoord.
Ik post de lijst hier niet, ik denk dat jullie niet allemaal de Volkskrant lezen, ik wil graag weten wie jullie denken dat het voor jou of een andere club is, en of je het daar mee eens bent. Voor Heerenveen had ik gedacht aan Abe Lenstra, en die is het dus ook. Maar ze zijn niet allemaal zo voor de hand liggend. Ik zal het hier bij houden: Feyenoord - Coen Moulijn Heerenveen - Abe Lenstra PSV - Willie van der Kuijlen FC Twente - Epi Drost FC Groningen - Piet Franssen Ajax - Johan Cruijff AZ - Kees Kist Roda JC - Eugene Hanssen ADO - Aad Mansveld NAC - Rat Verlegh FC Utrecht NEC - Jan Peters De Graafschap - Guus Hiddink Heracles - Folkert Velten Vitesse - Charly Bosveld Excelsior VVV - Jan Klaassens Willem II - John Feskens Laatst gewijzigd door SCH; 10-01-11 om 12:34 __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Johan Cruijff, Marco van Basten, Jari Litmanen of Danny Blind.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Wie moet het zijn vind je Otis?
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Oh en d'n Beitel voor Willem II
John Feskens
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sjaak Swart natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Het is Johan Cruijff inderdaad, ik had zelf Sjaak Swart gedacht, die wordt ook wel genoemd als Mister Ajax maar is niet het boegbeeld volgens de Volkskrant.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
En Willem II is John Feskens inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
En Andries Jonker dan?
(voor VVV: Jan Klaassens, Herman Teeuwen, Maurice Graef ofzo...) __________________ VVV-Venlo - SSC Napoli - 1.FC Köln |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
FC Twente = Epi Drost
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bij Willem II worden ook nog Coy Koopal en Jan van Roessel genoemd, Jonker niet.
Bij VVV is het Jan Klaassens, terecht? __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Klopt, da's wel een voor de hand liggende.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sjaak Swart heb ik bewust niet genoemd omdat hij buiten de landsgrenzen (te) onbekend is. Als je in het buitenland over Ajax begint zijn Cruijff en van Basten toch de namen die meteen naar boven komen, dat zijn de namen die meteen in 1 adem met de club worden genoemd.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Henk -Charly- Bosveld
Laatst gewijzigd door Hendril; 10-01-11 om 13:07 |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
In ieder geval een van de beste spelers in de historie van de club. Heeft een eigen museum(pje) hier in de stad.
__________________ VVV-Venlo - SSC Napoli - 1.FC Köln |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
ADO zal wel Aad Mansveld zijn. Groningen misschien Milko Djurovski? Groningen heeft iets minder een clubicoon dan veel andere clubs, denk ik. We zijn ook wat jonger. Als je de GVAV tijd meerekent Tonny van Leeuwen?
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
ADO - Aad Mansveld
te laat
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bij Roda misschien Ger Senden of Eric van de Luer? PSV Willy van der Kuylen?
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
PSV - Willy vd Kuijlen inderdaad.
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
ADO = Mansveld
PSV = Willie van der Kuijlen Van Groningen en Roda zijn de goede namen nog niet genoemd. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Roda - Hens Fischer?
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
AZ - Kees Kist?
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Roossien van Groningen?
Of toch Harris Huizingh? |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Piet Fransen dan, voor FC Groningen?
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
NAC - Antoon (Rat) Verlegh neem ik aan?
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dat notabene Max de goede voor Groningen moet inkoppen
Het is Piet Franssen inderdaad.Kees Kist voor AZ klopt ook. Roda blijkt een ingewikkelde te zijn. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
NAC - Rat Verlegh inderdaad.
Vinden jullie trouwens dat het nieuwe Feyenoord stadion naar Coen Moulijn moet worden genoemd? __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
AZ
Kees Kist, 10 jaar zeer belangrijk geweest voor AZ, clubtopscorer aller tijden. Ook tweemaal topschutter van Nederland, eerste Nederlander die de Gouden Schoen won, heeft met AZ de titel en de beker gewonnen. __________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Charly Bosveld voor Vitesse is het ook, maar dan wel met een D
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Roda Utrecht NEC De Graafschap Heracles en Excelsior nog
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Heracles, van der Velten of Kolmschot of Steve Mokone?
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ton Pattinama bij Excelsior?
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Michel Breuer bij Excelsior?
Laatst gewijzigd door MaxPower; 10-01-11 om 11:52 |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Jean Paul de Jong bij Utrecht?
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jean-Paul de Jong bij Utrecht?
- Nou ik post ook eens een keer wat, net te laat. Even huilen -
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Hehe GMTA
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
NEC - Jan Peters?
Excelsior - Van Persie?
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
NEC is natuurlijk Pothuizen
.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
De Graafschap - Purrel Frankel?
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Neuh, die overstap naar Arnhem is hem nooit echt vergeven.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
NEC zal idd wel Jan Peters zijn, heeft Derksen het iig altijd over.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Breuer bij Excelsior is goed, de rest niet
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Geintje, Jan Peters is het voor NEC en Folkert Velten voor Heracles (blijkbaar mogen buitenlanders geen clubicoon zijn)
Utrecht nog niet goed en De Graafschap ook niet, terwijl dat zo'n beetje de bekendste is van allemaal. Excelsior ook nog niet goed. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dan heeft de volkskrant het fout. Volgens mij is er naar Breuer geen tribune vernoemd bij Excelsior hoor.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Utrecht is ook een vrij jonge club natuurlijk. Michael Mols misschien?
Van Hanegem, Wouters en Van Breukelen speelden er allemaal ook, maar zijn toch het bekendst van hun tijd bij andere clubs. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Hiddink bij de Graafschap.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|