![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Luc Castaignos kreeg gisteren rood in het oefenduel Sparta - Feyenoord ( samenvatting Samenvatting Sparta-Feyenoord - Eredivisie.nl - incident na 3:20) na het schoppen van Knol in het gezicht. Nu volgt er een onderzoek van de aanklager naar dit moment en naar alle waarschijnlijkheid een schorsing voor competitie en beker voor de spits.
In het Ajax - Feyenoord topic wordt nu voornamelijk gesteld dat dit belachelijk is en dat je voor rode kaarten in oefenduels niet geschorst zou moeten worden; maar is dat juist? Als je dit soort overtredingen toelaat en niet bestraft - van een schorsing voor oefenduels gaat ie niets merken - geef je dan geen fout signaal af? Zeker na het zien van de overtreding is het gewoon een bewuste, debiele trap met het enige doel om iemand echt te raken. Wat is hier anders aan wanneer het een oefenduel, CL-duel of competitieduel is? Overtredingen die niet toelaatbaar zijn - benenbrekende tackles, ellebogen, bijten, natrappen - en waar een directe rode kaart op volgt moeten gewoon bestraft worden en eigenlijk net zo streng als normaal zou gebeuren. Andere meningen? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Het mag in ieder geval niet zo zijn dat schandalige overtredingen in oefenduels geen gevolgen hebben... En hoe dat te doen... Een schorsing voor officiële duels is het meest logisch, het enige serieuze alternatief dat ik kan bedenken is een relatief hoge geldboete.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Als je je als een mongool gedraagt in een oefenwedstrijd (of daarbuiten: zie Vertonghen vorig jaar) mag je wat mij betreft voor officiële wedstrijden gestraft worden. Zolang de straf proportioneel is aan het vergrijp heb ik daar absoluut geen moeite mee.
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Voor "normale" overtredingen tijdens het spel, mag je dat dan anders beoordelen. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Een oefenduel wordt toch ook gewoon onder de vleugel van de KNVB gespeeld? Dan moet een schorsing ook gewoon gelden voor competitie- en bekerwedstrijden.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Terecht. Ik neem aan dat de Feyenoordfans hier dat ook vinden.
Iig diegene die het eens waren met de schorsing van Vertonghen. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#7 | ||
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gabri kreeg met zijn rode kaart in het Amsterdam Toernooi toen vier duels schorsing voor oefenduels
. Rooney en Scholes moesten wel competitieduels missen voor hun rode kaarten in A'dam toernooi 2006 Voor deze rode kaart is een schorsing voor alle competities gewoon op zijn plaats. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
In mijn ogen zou trouwens een directe rode kaart bij een oefenwedstrijd altijd gevolgen kunnen hebben voor eventueel latere officiële duels. Een beetje zoals Demie eerder al zegt.
Maar dan moet de KNVB daar wel een rechtlijnig beleid op uitvoeren, oh wacht... ik heb het nu over de KNVB
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ze zullen inderdaad Castaignos dan ineens niet officieel gaan schorsen om zogenaamd de klassieker interessant te houden.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Als jij een gigantische overtreding maakt in een oefenduel vind ik dat je daar gewoon geschorst voor moet kunnen worden in de competitie. Bepaalde uitspraken vind ik belachelijk zoals het "Kut Kakkerlakken" van Vertonghen daar moet je geen schorsing voor kunnen krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ten eerste is het uiteraard oliedom van Castaignos en is het schorsingwaardig. Maar als ik dus lees dat er in eerdere uitspraken slechts een schorsing voor een aantal oefenwedstrijden is gegeven, dan lijkt mij dat dit ook voor Luc zal moeten gelden. Of het terecht is om mensen alleen te schorsen voor oefenwedstrijden, dat is een tweede. Maar als je de jurisprudentie bekijkt, dan kan ik tot geen andere conclusie komen dat er dus een voorstel voor een x aantal oefenwedstrijden zal komen. Nogmaals, je kan het er niet mee eens zijn, maar je kan niet soms wel in officiele wedstrijden een schorsing geven en soms niet.
Er wordt ook melding gemaakt dat in Engeland wel wordt geschorst in de competie. Dat is een andere competitie en daar gelden andere regels. De UEFA schorst bijvoorbeeld geen spelers die in een internationale wedstrijd een rode kaart krijgen. Dat zou ook kunnen gebeuren. Bovendien zijn ze in Engeland wat strenger met rode kaarten. Bij transfers neem je gewoon je schorsing mee. Suarez zou bijvoorbeeld in Engeland nog 4 wedstrijden aan de kant staan. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
En die vergelijking met Vertonghen is natuurlijk onzin. Hoe kun je in allerjezusnaam een rode kaart in een oefenpot vergelijken met een dronken Belg die semi-leuzen door een microfoon staat te schreeuwen.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Waar het mij om gaat is dat het beide iets is wat buiten een officieel duel gebeurt en dus te bestraffen is. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
(disclaimer: dit is een algemene opmerking, niet specifiek tegen de heren Ajacieden bedoeld) __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Daar zeg je het al. Als hij Kut kakkerlak in een wedstrijd tegen iemand van Feyenoord had gezegd kan ik nog begrijpen dat je daar een kaart voor krijgt. Maar buiten een wedstrijd om iemand schorsen vind ik onzin.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ik heb weinig zin om deze discussie nog een keer aan te gaan eerlijk gezegd.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Gewoon niet op in gaan dan.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Of de kaart van Vertonghen terecht was, doet er in deze discussie niet toe. Pas als Bahia de tribune met een microfoon was opgerend en had geroepen dat "iedereen uit Spangen is een kut-junkie is" dan had deze discussie mogen plaatsvinden. Dit topic gaat over rode kaarten tijdens oefenwedstrijden en schorsingen daaropvolgend. |
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Als het een overtreding is die echt niet door de beugel kan, dan zou een tuchtcommissie moeten bepalen of hij ook schorsingen krijgt binnen de competitie. Anders gewoon niet schorsen.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik lees dat hij iemand een schop in het gezicht gegeven heeft, dat noem ik toch wel zeer ernstig.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 | |
Ze moeten natuurlijk wel consistent blijven. Ik heb er geen moeite mee als iedereen alleen voor oefenwedstrijden wordt geschorst, zolang dat maar voor iedereen gebeurt. In ernstige gevallen (trappen in het gezicht vind ik echt niet door de beugel kunnen) moet je daar wel van af kunnen stappen. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Zoals ik al zei dus, Castaignos krijgt een schikking voor een schorsing van een x-aantal oefenwedstrijden.
Zijn ze in ieder geval een keer consequent in Zeist. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Dat Suarez iemand bijt, staat een week lang op de voorpagina. Dit is een overtreding van dezelfde orde. Schandalig. Schorsing zou terecht zijn, maar dat kan dus niet gezien de regels...
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ik heb er niets van gezien. Was het echt zo erg?
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Het was donkerrood, maar om het nou dezelfde proporties aan te meten als die hap in de nek gaat mij wat ver.
|
|
|
|
|
|
#38 | |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ik zou het niet onterecht vinden als hij geschorst zou worden voor directe rode kaart vanwege wangedrag (en dus niet twee keer geel of doorgebroken speler ofzo), ware het niet dat dit dus blijkbaar het beleid is bij dit soort dingen.
Ze mogen die regel best wel eens aanpassen voor het volgend seizoen. Al lijkt het me aan de ene kant moeilijk als Feyenoord straks een rode kaart pakt onder een Omaanse scheidsrechter zonder TV-beelden, wat de KNVB daar dan mee aan moet. Maar kom op zeg. Het vergelijken met Suarez en Vertonghen slaat echt alles. Vergelijk het gewoon met Benson (kopstoot) Rankovic (vechten) en Gabri die allen alleen geschorst werden voor oefenwedstrijden. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
Nou, we zullen zien of Castaignos ook 7 wedstrijden krijgt.
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
|
Maar hoezo is deze actie van Castaignos niet vergelijkbaar? Hij gaat net als Suarez ver over de grens en daar hoort een zware straf op te staan. Wedstrijdje of vijf schorsing zou echt zo gek niet zijn als dit tijdens een eredivisieduel was gebeurd. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ik vind dat je een hap uit iemand nek sowieso niet kan vergelijken met een schop.
Maar hey, wie ben ik? __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Die 7 wedstrijden van Suarez komen ook tot stand door zijn voorwaardelijke straf. Maar 4/5 wedstrijden is voor een overtreding als die van Castaignos wel op z'n plaats hoor. |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
Het is vergelijkbaar omdat twee spelers ver over de grens gaan. Suarez ging ver over de grens, Castaignos ook. Slaan of schoppen maakt niet uit, er hoort een straf op te staan. En dan niet slechts twee of drie duels schorsing.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Tsja, Castaignos is nooit eerder in aanraking geweest met de tuchtcommissie. Dus denk dat een wedstrijd of 3-4 wel op zijn plaats is.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Suarez ook maar een keer, toen tegen Twente (ook echt bestraft dan). Daar stond nog een voorwaardelijke straf voor en dat was maar één wedstrijd.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Dat zou er dus niks mee te maken moeten hebben, want Suarez heeft ook nog geen zware overtredingen gemaakt. Eerder zijn gedrag en het aantal gele kaarten.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Directe rode kaart in een oefenduel -> wel of geen schorsing voor officiele wedstrijden?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|