Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-01-11, 09:56 question   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Luc Castaignos kreeg gisteren rood in het oefenduel Sparta - Feyenoord ( samenvatting Samenvatting Sparta-Feyenoord - Eredivisie.nl - incident na 3:20) na het schoppen van Knol in het gezicht. Nu volgt er een onderzoek van de aanklager naar dit moment en naar alle waarschijnlijkheid een schorsing voor competitie en beker voor de spits.

In het Ajax - Feyenoord topic wordt nu voornamelijk gesteld dat dit belachelijk is en dat je voor rode kaarten in oefenduels niet geschorst zou moeten worden; maar is dat juist? Als je dit soort overtredingen toelaat en niet bestraft - van een schorsing voor oefenduels gaat ie niets merken - geef je dan geen fout signaal af? Zeker na het zien van de overtreding is het gewoon een bewuste, debiele trap met het enige doel om iemand echt te raken. Wat is hier anders aan wanneer het een oefenduel, CL-duel of competitieduel is?

Overtredingen die niet toelaatbaar zijn - benenbrekende tackles, ellebogen, bijten, natrappen - en waar een directe rode kaart op volgt moeten gewoon bestraft worden en eigenlijk net zo streng als normaal zou gebeuren.

Andere meningen?

Oud 06-01-11, 10:01 Standaard   #2
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Het mag in ieder geval niet zo zijn dat schandalige overtredingen in oefenduels geen gevolgen hebben... En hoe dat te doen... Een schorsing voor officiële duels is het meest logisch, het enige serieuze alternatief dat ik kan bedenken is een relatief hoge geldboete.

Oud 06-01-11, 10:09 Standaard   #3
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Als je je als een mongool gedraagt in een oefenwedstrijd (of daarbuiten: zie Vertonghen vorig jaar) mag je wat mij betreft voor officiële wedstrijden gestraft worden. Zolang de straf proportioneel is aan het vergrijp heb ik daar absoluut geen moeite mee.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 10:16 Standaard   #4
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Demie Bekijk bericht
Als je je als een mongool gedraagt in een oefenwedstrijd (of daarbuiten: zie Vertonghen vorig jaar) mag je wat mij betreft voor officiële wedstrijden gestraft worden. Zolang de straf proportioneel is aan het vergrijp heb ik daar absoluut geen moeite mee.
Precies. Een speler in functie hoort zich te gedragen, een directe rode kaart omdat men schopt, slaat, spuugt of wat dan ook, dan mag je daar een schorsing voor het echie tegenover stellen.
Voor "normale" overtredingen tijdens het spel, mag je dat dan anders beoordelen.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 10:26 Standaard   #5
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Een oefenduel wordt toch ook gewoon onder de vleugel van de KNVB gespeeld? Dan moet een schorsing ook gewoon gelden voor competitie- en bekerwedstrijden.
Pres is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 10:55 smile   #6
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Terecht. Ik neem aan dat de Feyenoordfans hier dat ook vinden.
Iig diegene die het eens waren met de schorsing van Vertonghen.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 11:07 smile   #7
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Gabri voor vier oefenwedstrijden geschorst

Gabri heeft een schorsing gekregen van vier oefenwedstrijden naar aanleiding van zijn rode kaart in het duel tegen Atletico Madrid. De middenvelder accepteerde een schikkingsvoorstel van vier duels schorsing, dat de aanklager betaald voetbal hem deed. Gabri kan dus in de competitie, de wedstrijd om de Johan Cruijff schaal en de voorronde van de Champions League gewoon meedoen.
Rankovic drie oefenwedstrijden geschorst.

ADO Den Haag kan de komende oefenwedstrijden niet beschikken over Alexander Rankovic. De middenvelder kreeg gisteren een rode kaart in het oefenduel met Zenit St.-Petersburg.

Rankovic kreeg het in de 74e minuut aan de stok met Roman Shirokov. De scheidsrechter stuurde beide kemphanen met een rode kaart naar de kant. Rankovic kreeg voor het opstootje een schorsing van vier vriendschappelijke duels, waarvan één voorwaardelijk.
Even wat jurisprudentie omtrent het schorsen na een rode kaart in een oefenwedstrijd. Ik zou het dus zeer onterecht vinden als Castaignos wel een schorsing voor de competitie opgelegd zou krijgen.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 11:08 Standaard   #8
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Gabri kreeg met zijn rode kaart in het Amsterdam Toernooi toen vier duels schorsing voor oefenduels .
Rooney en Scholes moesten wel competitieduels missen voor hun rode kaarten in A'dam toernooi 2006

Voor deze rode kaart is een schorsing voor alle competities gewoon op zijn plaats.
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 11:13 Standaard   #9
...

In mijn ogen zou trouwens een directe rode kaart bij een oefenwedstrijd altijd gevolgen kunnen hebben voor eventueel latere officiële duels. Een beetje zoals Demie eerder al zegt.

Maar dan moet de KNVB daar wel een rechtlijnig beleid op uitvoeren, oh wacht... ik heb het nu over de KNVB

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 06-01-11, 11:27 Standaard   #10
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
In mijn ogen zou trouwens een directe rode kaart bij een oefenwedstrijd altijd gevolgen kunnen hebben voor eventueel latere officiële duels. Een beetje zoals Demie eerder al zegt.

Maar dan moet de KNVB daar wel een rechtlijnig beleid op uitvoeren, oh wacht... ik heb het nu over de KNVB
Dat.

Oud 06-01-11, 11:29 Standaard   #11
Ich bin Mario

Ze zullen inderdaad Castaignos dan ineens niet officieel gaan schorsen om zogenaamd de klassieker interessant te houden.

Oud 06-01-11, 11:32 Standaard   #12
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

Als jij een gigantische overtreding maakt in een oefenduel vind ik dat je daar gewoon geschorst voor moet kunnen worden in de competitie. Bepaalde uitspraken vind ik belachelijk zoals het "Kut Kakkerlakken" van Vertonghen daar moet je geen schorsing voor kunnen krijgen.
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 11:34 Standaard   #13
...

Oorspronkelijk geplaatst door bloodysunday Bekijk bericht
Als jij een gigantische overtreding maakt in een oefenduel vind ik dat je daar gewoon geschorst voor moet kunnen worden in de competitie. Bepaalde uitspraken vind ik belachelijk zoals het "Kut Kakkerlakken" van Vertonghen daar moet je geen schorsing voor kunnen krijgen.
Waarom is dat anders? Valt dan toch ook gewoon onder wangedrag buiten de officiële competities om?

Oud 06-01-11, 11:43 Standaard   #14
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

Ten eerste is het uiteraard oliedom van Castaignos en is het schorsingwaardig. Maar als ik dus lees dat er in eerdere uitspraken slechts een schorsing voor een aantal oefenwedstrijden is gegeven, dan lijkt mij dat dit ook voor Luc zal moeten gelden. Of het terecht is om mensen alleen te schorsen voor oefenwedstrijden, dat is een tweede. Maar als je de jurisprudentie bekijkt, dan kan ik tot geen andere conclusie komen dat er dus een voorstel voor een x aantal oefenwedstrijden zal komen. Nogmaals, je kan het er niet mee eens zijn, maar je kan niet soms wel in officiele wedstrijden een schorsing geven en soms niet.

Er wordt ook melding gemaakt dat in Engeland wel wordt geschorst in de competie. Dat is een andere competitie en daar gelden andere regels. De UEFA schorst bijvoorbeeld geen spelers die in een internationale wedstrijd een rode kaart krijgen. Dat zou ook kunnen gebeuren. Bovendien zijn ze in Engeland wat strenger met rode kaarten. Bij transfers neem je gewoon je schorsing mee. Suarez zou bijvoorbeeld in Engeland nog 4 wedstrijden aan de kant staan.
Muto is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 11:46 Standaard   #15
Openheid van zaken

En die vergelijking met Vertonghen is natuurlijk onzin. Hoe kun je in allerjezusnaam een rode kaart in een oefenpot vergelijken met een dronken Belg die semi-leuzen door een microfoon staat te schreeuwen.
Oud 06-01-11, 11:48 Standaard   #16
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Muto Bekijk bericht
En die vergelijking met Vertonghen is natuurlijk onzin. Hoe kun je in allerjezusnaam een rode kaart in een oefenpot vergelijken met een dronken Belg die semi-leuzen door een microfoon staat te schreeuwen.
Inderdaad, grote onzin dat Vertonghen die schorsing kreeg.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 11:50 big smile   #17
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Idd, dat van Castaignos is natuurlijk veel erger aangezien dat daadwerkelijk met voetbal te maken heeft.
Waar het mij om gaat is dat het beide iets is wat buiten een officieel duel gebeurt en dus te bestraffen is.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 11:51 Standaard   #18
...

Oud 06-01-11, 11:53 Standaard   #19
Ich bin Mario

[afbeelding: link]
Sommige dingen zitten nou eenmaal diep bij supporters en zullen altijd wederkeren.
(disclaimer: dit is een algemene opmerking, niet specifiek tegen de heren Ajacieden bedoeld)

Oud 06-01-11, 11:53 Standaard   #20
U2

[...]Waarom is dat anders? Valt dan toch ook gewoon onder wangedrag buiten de officiële competities om?
Daar zeg je het al. Als hij Kut kakkerlak in een wedstrijd tegen iemand van Feyenoord had gezegd kan ik nog begrijpen dat je daar een kaart voor krijgt. Maar buiten een wedstrijd om iemand schorsen vind ik onzin.
Oud 06-01-11, 11:54 Standaard   #21
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Directe rode kaart in een oefenduel -> wel of geen schorsing voor officiele wedstrijden?
Natuurlijk niet.

Oud 06-01-11, 11:55 emo   #22
...

Oorspronkelijk geplaatst door bloodysunday Bekijk bericht
[...]

Daar zeg je het al. Als hij Kut kakkerlak in een wedstrijd tegen iemand van Feyenoord had gezegd kan ik nog begrijpen dat je daar een kaart voor krijgt. Maar buiten een wedstrijd om iemand schorsen vind ik onzin.
Ik heb weinig zin om deze discussie nog een keer aan te gaan eerlijk gezegd.

Oud 06-01-11, 11:57 thumb up   #23
U2

[...]
Hoef je ook niet te doen.
Oud 06-01-11, 11:57 thumb up   #24
Ich bin Mario

[...]
Gewoon niet op in gaan dan.

Oud 06-01-11, 11:58 Standaard   #25
Openheid van zaken

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
[...]

Idd, dat van Castaignos is natuurlijk veel erger aangezien dat daadwerkelijk met voetbal te maken heeft.
Waar het mij om gaat is dat het beide iets is wat buiten een officieel duel gebeurt en dus te bestraffen is.
Joh, laat ik voorop stellen dat ik normaal gesproken vind dat Castaignos voor zo'n overtreding op het voetbalveld geschorst moet worden voor officiele wedstrijden. Echter: aangezien in het verleden enkele eredivisiespelers voor soortgelijke incidenten een schorsing hebben gehad voor oefenwedstrijden, het mij logisch lijkt dat deze lijn wordt doorgetrokken in deze zaak.

Of de kaart van Vertonghen terecht was, doet er in deze discussie niet toe. Pas als Bahia de tribune met een microfoon was opgerend en had geroepen dat "iedereen uit Spangen is een kut-junkie is" dan had deze discussie mogen plaatsvinden. Dit topic gaat over rode kaarten tijdens oefenwedstrijden en schorsingen daaropvolgend.
Oud 06-01-11, 11:58 Standaard   #26
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Joh, laat ik voorop stellen dat ik normaal gesproken vind dat Castaignos voor zo'n overtreding op het voetbalveld geschorst moet worden voor officiele wedstrijden. Echter: aangezien in het verleden enkele eredivisiespelers voor soortgelijke incidenten een schorsing hebben gehad voor oefenwedstrijden, het mij logisch lijkt dat deze lijn wordt doorgetrokken in deze zaak.
Of de kaart van Vertonghen terecht was, doet er in deze discussie niet toe. Pas als Bahia de tribune met een microfoon was opgerend en had geroepen dat "iedereen uit Spangen is een kut-junkie" dan had deze discussie mogen plaatsvinden. Dit topic gaat over rode kaarten tijdens oefenwedstrijden en schorsingen daaropvolgend.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 11:59 Standaard   #27
Openheid van zaken

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Dan zijn we het met elkaar eens.
Oud 06-01-11, 12:01 Standaard   #28
U2

Als het een overtreding is die echt niet door de beugel kan, dan zou een tuchtcommissie moeten bepalen of hij ook schorsingen krijgt binnen de competitie. Anders gewoon niet schorsen.
Oud 06-01-11, 12:05 Standaard   #29
...

Rood Castaignos: normaliter geen gevolgen voor Ajax.

Luc Castaignos hoeft Ajax – Feyenoord als het goed is niet te missen. De spits kreeg in het duel om de Zilveren Bal met stadgenoot Sparta een rode kaart na een schop in het gezicht van tegenstander Ruud Knol.

De aanklager betaald voetbal is een vooronderzoek gestart en doet daarna mogelijk een strafvoorstel, maar dit geldt normaliter alleen voor oefenwedstrijden. Alleen als de strafpleiter van de voetbalbond de overtreding zeer ernstig vindt, kan Castaignos alsnog geschorst worden.

Trainer Mario Been was boos op de jonge aanvaller (18) na de met 2-4 gewonnen wedstrijd. ,,Een hele domme overtreding. Laat ik daar duidelijk in zijn. De consequenties moeten we afwachten.”

Oud 06-01-11, 12:37 Standaard   #30
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik lees dat hij iemand een schop in het gezicht gegeven heeft, dat noem ik toch wel zeer ernstig.

Oud 06-01-11, 13:14 Standaard   #31
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
[...]

Precies. Een speler in functie hoort zich te gedragen, een directe rode kaart omdat men schopt, slaat, spuugt of wat dan ook, dan mag je daar een schorsing voor het echie tegenover stellen.
Voor "normale" overtredingen tijdens het spel, mag je dat dan anders beoordelen.
Dit inderdaad. Dat van Rooney een aantal jaren vond ik overdreven, maar dit vind ik terecht. Zeg ik niet omdat de volgende wedstrijd toevallig tegen Ajax is, maar je hebt als speler ook een voorbeeldfunctie en schorsingen moeten dan ook in officiële wedstrijden meegenomen worden, vind ik.
RayMania is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 13:28 Standaard   #32
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania Bekijk bericht
[...]

Dit inderdaad. Dat van Rooney een aantal jaren vond ik overdreven, maar dit vind ik terecht. Zeg ik niet omdat de volgende wedstrijd toevallig tegen Ajax is, maar je hebt als speler ook een voorbeeldfunctie en schorsingen moeten dan ook in officiële wedstrijden meegenomen worden, vind ik.
Ik vind dat dit niet alleen hoeft te gelden voor profvoetballers. Als je als amateur in een oefenwedstrijd je ernstig misdraagt dan vind ik dat je ook voor officiële wedstrijden geschorst mag worden.
Ze moeten natuurlijk wel consistent blijven. Ik heb er geen moeite mee als iedereen alleen voor oefenwedstrijden wordt geschorst, zolang dat maar voor iedereen gebeurt.

In ernstige gevallen (trappen in het gezicht vind ik echt niet door de beugel kunnen) moet je daar wel van af kunnen stappen.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 16:13 smile   #33
...

Zoals ik al zei dus, Castaignos krijgt een schikking voor een schorsing van een x-aantal oefenwedstrijden.
Zijn ze in ieder geval een keer consequent in Zeist.

Oud 06-01-11, 16:20 Standaard   #34
Oorspronkelijk geplaatst door zjroen Bekijk bericht
Ik lees dat hij iemand een schop in het gezicht gegeven heeft, dat noem ik toch wel zeer ernstig.
Dat Suarez iemand bijt, staat een week lang op de voorpagina. Dit is een overtreding van dezelfde orde. Schandalig. Schorsing zou terecht zijn, maar dat kan dus niet gezien de regels...
kevin6188 is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 16:26 Standaard   #35
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb er niets van gezien. Was het echt zo erg?

Oud 06-01-11, 16:27 Standaard   #36
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
Ik heb er niets van gezien. Was het echt zo erg?
't valt best mee, staat trouwens een link naar de samenvatting in de OP.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 16:29 emo   #37
...

Het was donkerrood, maar om het nou dezelfde proporties aan te meten als die hap in de nek gaat mij wat ver.

Oud 06-01-11, 16:34 Standaard   #38
Ich bin Mario

Zoals ik al zei dus, Castaignos krijgt een schikking voor een schorsing van een x-aantal oefenwedstrijden.
Zijn ze in ieder geval een keer consequent in Zeist.
Het is wel consequent inderdaad, maar tegelijkertijd maar een behoorlijk matige straf.. oefenpotjes missen.

Oud 06-01-11, 16:52 Standaard   #39

Erasmus's Voetbal Forum schermafbeelding

Feyenoord hoeft niet te vrezen dat de rode kaart voor spits Luc Castaignos gevolgen zal hebben voor diens inzetbaarheid tegen Ajax op 19 januari.

De aanklager van de KNVB buigt zich nog over eventuele consequenties voor Castaignos, die in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Sparta Rotterdam een rode kaart kreeg. De aanvaller van Feyenoord ging in de fout in een duel met Ruud Knol.

Trainer Mario Been noemde de uitsluiting van Castaignos 'dom en onprofessioneel' en kondigde maatregelen aan. De vrees voor een schorsing bleek ongegrond. De aanklager liet bij zijn onderzoek weten dat hij geen aanleiding ziet de straf ook te laten gelden voor de competitie. De spits moet daarom alleen oefenduels missen.
Erasmus is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 17:52 Standaard   #40
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zou het niet onterecht vinden als hij geschorst zou worden voor directe rode kaart vanwege wangedrag (en dus niet twee keer geel of doorgebroken speler ofzo), ware het niet dat dit dus blijkbaar het beleid is bij dit soort dingen.

Ze mogen die regel best wel eens aanpassen voor het volgend seizoen. Al lijkt het me aan de ene kant moeilijk als Feyenoord straks een rode kaart pakt onder een Omaanse scheidsrechter zonder TV-beelden, wat de KNVB daar dan mee aan moet.

Maar kom op zeg. Het vergelijken met Suarez en Vertonghen slaat echt alles. Vergelijk het gewoon met Benson (kopstoot) Rankovic (vechten) en Gabri die allen alleen geschorst werden voor oefenwedstrijden.

Oud 06-01-11, 17:56 Standaard   #41
Het was donkerrood, maar om het nou dezelfde proporties aan te meten als die hap in de nek gaat mij wat ver.
Iemand met opzet in zijn gezicht schoppen is net zo erg. Bijten of schoppen doet er dan niet toe.
Oud 06-01-11, 17:59 Standaard   #42
...

Oorspronkelijk geplaatst door kevin6188 Bekijk bericht
[...]

Iemand met opzet in zijn gezicht schoppen is net zo erg. Bijten of schoppen doet er dan niet toe.
Oké Nou, we zullen zien of Castaignos ook 7 wedstrijden krijgt.

Oud 06-01-11, 18:02 big smile   #43

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Ja want dat is het referentiekader inderdaad, wat de KNVB ervan zegt.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 18:03 Standaard   #44
[...]
Nee, krijgt hij dus niet. Hoe terecht het ook zou zijn. Is de KNVB eens consequent...

Maar hoezo is deze actie van Castaignos niet vergelijkbaar? Hij gaat net als Suarez ver over de grens en daar hoort een zware straf op te staan. Wedstrijdje of vijf schorsing zou echt zo gek niet zijn als dit tijdens een eredivisieduel was gebeurd.
Oud 06-01-11, 18:04 emo   #45
...

Ik vind dat je een hap uit iemand nek sowieso niet kan vergelijken met een schop.
Maar hey, wie ben ik?

Oud 06-01-11, 18:06 thumb up   #46

Ik vind dat je een hap uit iemand nek sowieso niet kan vergelijken met een schop.
Maar hey, wie ben ik?
Bijten, in het gezicht schoppen. Het is beide idioot gedrag.
Die 7 wedstrijden van Suarez komen ook tot stand door zijn voorwaardelijke straf. Maar 4/5 wedstrijden is voor een overtreding als die van Castaignos wel op z'n plaats hoor.
Oud 06-01-11, 18:06 Standaard   #47
Maar hey, wie ben ik?
Het is vergelijkbaar omdat twee spelers ver over de grens gaan. Suarez ging ver over de grens, Castaignos ook. Slaan of schoppen maakt niet uit, er hoort een straf op te staan. En dan niet slechts twee of drie duels schorsing.
Oud 06-01-11, 18:10 thumb up   #48
...

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Bijten, in het gezicht schoppen. Het is beide idioot gedrag.
Die 7 wedstrijden van Suarez komen ook tot stand door zijn voorwaardelijke straf. Maar 4/5 wedstrijden is voor een overtreding als die van Castaignos wel op z'n plaats hoor.
Tsja, Castaignos is nooit eerder in aanraking geweest met de tuchtcommissie. Dus denk dat een wedstrijd of 3-4 wel op zijn plaats is.

Oud 06-01-11, 18:12 Standaard   #49
[...]Tsja, Castaignos is nooit eerder in aanraking geweest met de tuchtcommissie. Dus denk dat een wedstrijd of 3-4 wel op zijn plaats is.
Suarez ook maar een keer, toen tegen Twente (ook echt bestraft dan). Daar stond nog een voorwaardelijke straf voor en dat was maar één wedstrijd.
Oud 06-01-11, 18:12 thumb down   #50

Dat zou er dus niks mee te maken moeten hebben, want Suarez heeft ook nog geen zware overtredingen gemaakt. Eerder zijn gedrag en het aantal gele kaarten.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:23.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site