Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17-12-10, 10:25 no smile   #1

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik was er al een tijdje bang voor:

Top European clubs consider forming breakaway super league

• Clubs concerned by Michel Platini's financial fair play plans
• Talk of World Cup in January 2022 another reason for rebellion

platini Michel Platini's financial fair play initiative has worried some leading clubs. Photograph: Mike Egerton/EMPICS Sport

There is fresh talk among top European clubs that they must prepare the ground for a super league of their own, amid fears of the growing power of Uefa and its president, Michel Platini.

Digger revealed last Friday that Uefa intends to sell nations' broadcasting and marketing revenues on a collective basis, which would hugely increase its financial and political clout. Uefa also has increasing regulatory ambitions and is driving plans to increase the competitive balance of football competitions.

Platini's financial fair play initiative, in which a club's spending will be limited to 60% of its turnover, is aimed at forcing equality among the teams and ending an era of reckless spending. However, although the measure has influential supporters such as Chelsea and Bayern Munich, several clubs are believed to harbour grave concerns over the proposals, considering them a barrier to new investors.

There is also an increasing displeasure with international football – the mooted scheme to move the Qatar 2022 World Cup to January has caused outrage among clubs who will refuse to hand over their players in mid-season.

All this has apparently reawakened clubs' long-held thoughts of organising their own competition. And the purchase of England's top football names by American investors means there is now the expertise capable of delivering a profitable, closed league.
Tottenham's extra spur

Is there another twist to Tottenham Hotspur's tussle with West Ham United over who gets the Olympic Stadium after 2012? Philip Anschutz's AEG conglomerate is leading Spurs' push for a move to Stratford. Seven years ago the multibillionaire sold his interest in the Colorado Rapids to Arsenal's biggest shareholder, Stan Kroenke. The pair have long been close, are both based in Denver and have intimate business links through shared sports-and-entertainment investment in Colorado.

Meanwhile, the recent transformation of Tottenham into a Champions League force has made them a very attractive – and vulnerably stock market-listed – investment. With an inexpensive 60,000-seat stadium to boot, Spurs' value rockets. Particularly for Anschutz, who would have the opportunity to add a new competitive edge to his friendship with Kroenke. It is not the first time AEG has been linked with a venture in English football. When it acquired the O2 Arena rumours abounded of an investment in nearby Charlton Athletic but nothing came of that. If the Olympic Park Legacy Company favours Spurs, then perhaps things may change.
Dark horse Croker

Among the leading figures being linked with the Football Association's chairmanship are Rick Parry, David Dein and David Sheepshanks. But Parry has built an impressive portfolio of non-executive roles in recent months, and is understood not to be interested in the position. Sheepshanks has stood and been overlooked before and Dein's interest may or may not be enthusiastic. If not, it suggests the shortlist is as thin as it was described as last month. But one highly credible figure emerges: Andrew Croker. The son of Ted Croker, the long‑serving secretary of the FA, and a character who is well-known and well-liked at Fifa and Uefa – apparently only he or Dein could rescue English football's battered reputation in Nyon and Zurich.
We're not at home

Mansfield Town were drawn away to play their FA Trophy first-round tie against Worksop Town on Tuesday night. Except they could not because, having been evicted from Sandy Lane two years ago, Worksop are homeless and police decided their temporary home at Retford United's Cannon Park was inappropriate for segregation reasons. They could not play at Mansfield, either, because since their dispute with the landlord and former owner, Keith Haslam, they have also been itinerant.

So the game, which the Stags won 5-0, took place at Ilkeston Town's New Manor Ground, which became vacant upon the Robins' liquidation in September. Such is the state of the nation's lower-league football.
Well connected

The Premier League's incoming general secretary, Nic Coward, has strong football credentials from his time with the FA. But his chances of landing his new role cannot have been harmed by the fact that his wife, Viv, is best friends with a certain Catherine Scudamore, wife of Richard, the Premier League's chief executive.
Het voetbal gaat echt langzamerhand kapot vind ik. Nu al is de CL veel te beschermend voor de grote landen. Allereerst krijgen ze, zonder dat er een wedstrijd is gespeeld, 4 maal 4 bonuspunten voor de kwalificatie van het hoofdtoernooi. Terwijl Nederland hard moet knokken om twee keer 4 bonuspunten binnen te harken en zo te vechten voor je plaatsje op de coëffeciëntenranglijst, krijgen zij al 16 punten cadeau.
Ten tweede zijn de lotingen ontzettend voorgekookt. Je loot een keertje voor de groepsfase, een keer apart voor de 1/8ste finales, en dan zelfs nog een derde keer voor de kwartfinales en verder. Dit allemaal met seeding en opgelegd thuisvoordeel (als eerste 'uit' moeten spelen is een enorm voordeel en dat weet de UEFA). Zelfs de wedstrijdvolgorde in de groepsfase is voorgekookt om zoveel mogelijk risico te vermijden (met eveneens een duidelijke stimulans voor salonremises, mocht dat nodig zijn).
Ten derde zitten de clubs uit de mindere landen vaak opgezadeld met een enorme kaartenlast uit de kwalificatiereeks.
Ten vierde is de verdeling van het geld maar bar weinig gebaseerd op prestaties en des te meer op marktwaarde. Dit is aan het veranderen omdat diezelfde grote landen daar baat bij hebben.

Dit allemaal is voor de veelvraten niet genoeg dus overwegen ze maar een eigen Greed is Good league. Het zat er al een tijdje aan te komen, zie de bijv. de aanvallen op het interlandvoetbal zonder hun eigen doelloze trips ter discussie te stellen.
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-12-10, 10:35 thumb down   #2
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

.

Oud 17-12-10, 10:43 Standaard   #3

ErikT's Voetbal Forum schermafbeelding

Allereerst krijgen ze, zonder dat er een wedstrijd is gespeeld, 4 maal 4 bonuspunten voor de kwalificatie van het hoofdtoernooi.
Hee, hier had ik nog nooit bij stilgestaan. Dit is idd wel heel erg kut.

Oud 17-12-10, 11:04 smile   #4
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit komt nooit van de grond volgens mij. De spelers die voor deze clubs zullen spelen, zullen nooit op een UEFA EK of FIFA WK worden geaccepteerd. Dat zorgt ervoor dat eerzuchtige spelers niet meer naar die clubs willen. Verder lijkt het me een retesaaie competitie als er niet gedegradeerd kan worden (en dat zit er dik in als alleen de 'super'-clubs meedoen).

Een afscheiding heeft alleen kans van slagen als de bonden uit alle landen zelf zoiets opzetten, dát zou een revolutie kunnen ontketenen.

Oud 17-12-10, 19:28 Standaard   #5

Ik heb me een beetje ingelezen hierover en het schijnt dat de grote clubs al sinds 1998 hiermee dreigen. Ook gesteund door de Europese Commissie omdat sport een handig instrument is om een gedeelde identiteit te smeden. Wie weet is er ook geen andere weg en moeten we maar accepteren dat Nederland staat te wachten om te worden opgeslokt.
Oud 17-12-10, 19:50 Standaard   #6

Ook denk ik dat Harry van Raaij een visionair was door een rivaliserende Atlantische Liga voor te stellen die zou bestaan uit de topteams van de kleinere landen. Is de enige manier om te overleven. Eigenlijk is het nu al te laat als je ziet hoeveel 'buitenlanders' fan zijn van een club uit Engeland of Spanje.
Oud 18-12-10, 14:12 Standaard   #7
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben zeker niet op voorhand tegen een Europese competitie.

Oud 18-12-10, 14:19 Standaard   #8
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Hoe doen ze dat in America met NBA enzo? Gaat dat over heel de VS? Of over de helft?

En is er ook een 2e niveau NBA?

Dat is qua schaal vergelijkbaar natuurlijk.

Oud 18-12-10, 14:19 Standaard   #9

De grote mediaconcerns en aandeelhouders van de clubs zijn het met je eens. Helaas zal er dan geen plek zijn voor Nederlandse clubs en zal het ook een systeem zijn zonder promotie/degradatie. Zoveel mogelijk stabiliteit en zoveel mogelijk voorkoken, tot de acceptatiegrens van het publiek.

Complotdenken? Welnee, het economisch liberale blad The Economist voorspelde dit 12 jaar geleden al: Winners take all | The Economist
Oud 18-12-10, 14:21 Standaard   #10
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
[...]

Hoe doen ze dat in America met NBA enzo? Gaat dat over heel de VS? Of over de helft?

Amerika en Canada. Geen degradatie, je koopt een licentie bij de NBA als die uitbreiding willen of je neemt een bestaande over van een eigenaar die er geen zin meer in heeft.

Ze hebben wel bij de NBA een east en west divisie , die winnaars van de playoffs van die divisies spelen dan om het kampioenschap.

Oud 18-12-10, 14:21 Standaard   #11
Ik niet!

[...]

De NBA bestaat uit een Western Conference en een Eastern Conference, maar die clubs spelen wel tegen elkaar.

Een tweede divisie is er niet, je kunt niet degraderen uit de NBA.

Oud 18-12-10, 14:22 Standaard   #12
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]
Helaas zal er dan geen plek zijn voor Nederlandse clubs
Dat weet ik niet, zo'n competitie zal uit een club of 30 bestaan en in principe is er dan ruimte voor 1 Nederlandse club.

Oud 18-12-10, 14:25 Standaard   #13

[...]

NBA heeft een aantal stelselwijzigingen gekend maar grofweg kun je zeggen dat ze tegen clubs in de nabijheid 4 keer per jaar spelen en tegen een team aan de andere kant van het land maar één keer per jaar.

Daarnaast kennen ze een play-offs systeem, hetgeen het vaakst is veranderd. In zijn algemeenheid gesproken is dat met de loop der jaren steeds meer gebaseerd op seeding en worden er meer wedstrijden gespeeld (van best of three, naar best of five naar best of seven) waardoor de kans op verrassingen (giant killing zoals ze dat noemen) danig is verkleind.

Nee, dat kennen ze niet. Om stabiliteit te scheppen voor franchisehouders. Ook heeft de NBA heel lang in de fase gezeten dat er meer en meer franchises bij moesten. Deze franchises hebben een opstartfase nodig en dan is het voor iedereen het beste als niet direct een groot Zwaard boven de markt hangt.
Oud 18-12-10, 14:25 Standaard   #14

en de NHL en NFL dan? Zelfde business model?

Oud 18-12-10, 14:25 Standaard   #15

[...]

De NBA bestaat uit een Western Conference en een Eastern Conference, maar die clubs spelen wel tegen elkaar.

Een tweede divisie is er niet, je kunt niet degraderen uit de NBA.
Theoretisch kan dat dacht ik wel maar dan moeten de overige franchises het daar unaniem over eens zijn als ik het goed heb.
Oud 18-12-10, 14:28 no smile   #16
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar dan kan de UEFA toch gewoon bonden uitsluiten voor EK's en zo? Dan worden die clubs wel op het matje geroepen.
Overigens ben ik voor als het betekent dat er technologische hulpmiddelen komen.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-10, 14:29 question   #17
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Dat weet ik niet, zo'n competitie zal uit een club of 30 bestaan en in principe is er dan ruimte voor 1 Nederlandse club.
Ajax en Psv zitten sowieso bij die G[insert aantal] toch?

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 18-12-10, 14:32 Standaard   #18

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou zoiets kunnen werken met 1 hoofdpodium en enkele andere multi-competities waarin je dus ook promotie/degradatie hebt ? Dat kleinere clubs en topclubs uit kleinere landen in een soort van 2e divisie kampioen kunnen worden en kunnen instromen in die bovenste competitie ? Anders lijkt het toch wel een doodsteek voor vele clubs denk ik.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-10, 14:33 Standaard   #19

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
[...]

Die club is volgens mij opgeheven.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-10, 14:33 Standaard   #20

[...]

Dan heb je gewoon de slag verloren.

Ikzelf ben niet zo'n fan van zo'n grootschalige, hypercommerciele en vrij afstandelijke competitie. Ben sowieso geen fan van het scheppen van een Europese publieke ruimte en identiteit.

Zie veel meer in een samengaan met de Belgen en nog een aantal kleinere landen, incl promotie en degradatiesysteem. Had al veel eerder moeten gebeuren.

Helaas lijkt het slechts een kwestie van tijd te zijn. Het monster van de Champions League is niet meer te temmen. Het erge is dat iedereen nu belang heeft bij deze voorgekookte prut. Van de mediaconcerns tot de UEFA.
Oud 18-12-10, 14:34 Standaard   #21

Probleem van dat hoofd podium is dat er dan meerdere clubs per land zullen zijn... 4 PD, 4 PL, 3 SA, 3 BL, 2 L1, en dan een rest zootje...

Laatst gewijzigd door Conundrum; 18-12-10 om 14:36

Oud 18-12-10, 14:35 arrow   #22
I'm Ron fucking Swanson

Probleem van dat hoofd podium is dat er dan meerdere clubs per land zullen zijn... 4 PD, 4 PL, 3 SA, 3 DL, 2 L1, en dan een rest zootje...
Is nu ook zo.

Oud 18-12-10, 14:35 Standaard   #23

[...]Zie veel meer in een samengaan met de Belgen en nog een aantal kleinere landen, incl promotie en degradatiesysteem. Had al veel eerder moeten gebeuren.
.
Sowieso moet NL Vlaanderen annexeren

Oud 18-12-10, 14:36 Standaard   #24

[...]

Is nu ook zo.
Klopt, maar nu spelen de die clubs nog wel 2x per jaar tegen de kleintjes. Dan is het hoogtepunt SCH roda of Groon - NAC

Oud 18-12-10, 14:36 Standaard   #25

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
[...]

Die club is volgens mij opgeheven.
Er is een opvolger gekomen. Denk niet dat Nederland daarin veel te zeggen heeft.
Oud 18-12-10, 14:37 thumb down   #26

[...]

Sowieso moet NL Vlaanderen annexeren
Oud 18-12-10, 14:41 Standaard   #27

Maar dan kan de UEFA toch gewoon bonden uitsluiten voor EK's en zo? Dan worden die clubs wel op het matje geroepen.
Overigens ben ik voor als het betekent dat er technologische hulpmiddelen komen.
Is dat echt zo belangrijk voor jou? Dat het dan niet meer uit maakt wat ze voor de rest gaan doen?
Oud 18-12-10, 14:47 Standaard   #28

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het trouwens wel enigszins leuk om te merken hoe zenuwachtig die Europese topclubs met gigantische schulden worden van de Financial Fair Play plannen van de UEFA.

Zo'n Superleague met de dertig 'rijkste of commercieel interessantse' ploegen van Europa, ze doen maar. Volgens mij gaat het heel snel vervelen.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-10, 14:49 Standaard   #29
66-68-71-87

en de NHL en NFL dan? Zelfde business model?
NFL kent geen east-west, maar twee verschillende organisaties die samen zijn gegaan en dus heb je bijvoorbeeld 2 teams in New York die verschillende conferences spelen.

NHL kent wel east-west, maar daar heb je ook 'farm-teams' , clubs waar spelers spelen die kunnen worden opgeroepen door hun eerste team. Daarnaast kent de NHL ook een veel strengere cap, geen luxury-taxes zoals in het basketbal en honkbal.

Oud 18-12-10, 14:49 Standaard   #30

Ik vind het trouwens wel enigszins leuk om te merken hoe zenuwachtig die Europese topclubs met gigantische schulden worden van de Financial Fair Play plannen van de UEFA.
Ze worden wel van meer dingen zenuwachtig: interlandvoetbal, de gelden die de FIFA op strijkt, de 6+5 regel.

Zo'n Superleague met de dertig 'rijkste of commercieel interessantse' ploegen van Europa, ze doen maar. Volgens mij gaat het heel snel vervelen.
Uiteindelijk gaat iedereen toch wel kijken. Kijk maar eens rond op dit forum hoeveel hier een groot fan zijn van een buitenlandse topclub.
Oud 18-12-10, 14:49 thumb up   #31
I'm Ron fucking Swanson

[...]
Is dat echt zo belangrijk voor jou? Dat het dan niet meer uit maakt wat ze voor de rest gaan doen?
Yep. Wmb komen er ook een preset aantal time outs a la American Football.

Oud 18-12-10, 14:51 Standaard   #32
66-68-71-87

Inderdaad, het is nu al vrij saai de laatste jaren. Altijd dezelfde ploegen, wel een kleine verbetering dat de kampioenen uit de kleinere competities nu wel een grotere kans hebben om de kwalificeren.

Oud 18-12-10, 14:54 Standaard   #33

[...]
Yep. Wmb komen er ook een preset aantal time outs a la American Football.
Ja en dan ook nog gaan spelen in zes helften zodat de premium kanalen extra veel reclame kunnen uitzenden en de amerikanisering is compleet
Oud 18-12-10, 14:56 Standaard   #34
Ik niet!

Ik denk het niet, ik denk dat het een groot succes zou kunnen worden. In potentie is het de grootste sportcompetitie ter wereld.

Oud 18-12-10, 14:58 Standaard   #35

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

dit dus.
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-10, 14:58 Standaard   #36
66-68-71-87

[...]

Ik denk het niet, ik denk dat het een groot succes zou kunnen worden. In potentie is het de grootste sportcompetitie ter wereld.
Maar ook vrij saai, geen degradatie.

Oud 18-12-10, 14:58 Standaard   #37
Ik niet!

[...]

De G14, maar die bestaat niet meer. Maar als je een competitie van 32 clubs of zo neemt dan betekent dat ongeveer 5 Engelse, 5 Spaanse, 4 Duitse, 4 Italiaanse, 3 Franse, 2 Russische en dan nog een Nederlandse, Portugese, Turkse, Griekse, Belgische, Schotse en Poolse club of iets in die geest.

Oud 18-12-10, 14:58 Standaard   #38

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk Bekijk bericht
[...]

Inderdaad, het is nu al vrij saai de laatste jaren. Altijd dezelfde ploegen, wel een kleine verbetering dat de kampioenen uit de kleinere competities nu wel een grotere kans hebben om de kwalificeren.
Ben het helemaal met jullie eens, deze sluimerende oligopolievorming moet je doorbreken. Ooit had je 20 topclub in Europa die van elkaar konden winnen. Steau, Anderlecht, noem ze maar op. Nu nog maar een stuk of zeven à acht. Een schifting binnen die acht is nu merkbaar: niet iedereen kan meer de concurrentie bolwerken met Real Madrid, Barcelona, Manchester United en Chelsea.
Het voetbal is nog steeds prachtig om te zien hoewel de kwaliteit niet denderend vooruit is gegaan met deze concentratie van middelen, hetgeen je had kunnen verwachten.

Toch, ondanks deze klachten, zijn de begrotingen hoger dan ooit en wordt er meer geld opgehaald met tv-contracten en sponsoring dan voorheen.
Oud 18-12-10, 14:59 Standaard   #39

[...]

Ja en dan ook nog gaan spelen in zes helften zodat de premium kanalen extra veel reclame kunnen uitzenden en de amerikanisering is compleet
Dat is wel een mogelijk nadeel van de Time out ja.

Oud 18-12-10, 15:00 Standaard   #40
Ik niet!

[...]

Maar ook vrij saai, geen degradatie.
Dat kun je anders invullen, of degradatie wordt wel mogelijk. Je hoeft natuurlijk niet volledig het Amerikaanse model over te nemen.

Nee, ik denk echt dat het een succes zou worden, de argumenten er tegen zijn uiteindelijk in grote lijnen toch dezelfde als in de jaren vijftig tegen de professionalisering van het Nederlandse voetbal en de invoering van de Eredivisie in 1956.

Oud 18-12-10, 15:00 question   #41

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Er kijken ook nog best veel mensen naar de Champions League?
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-10, 15:02 Standaard   #42

[...]

De G14, maar die bestaat niet meer. Maar als je een competitie van 32 clubs of zo neemt dan betekent dat ongeveer 5 Engelse, 5 Spaanse, 4 Duitse, 4 Italiaanse, 3 Franse, 2 Russische en dan nog een Nederlandse, Portugese, Turkse, Griekse, Belgische, Schotse en Poolse club of iets in die geest.
Dit is toch ontzettend tragisch? Kom op man. Ik weet wel dat de engelse teams van nu ontzettend veel meer appeal hebben dan welke nederlandse clubs dan ook maar de portugezen en nederlanders hebben gewoon de slag verloren. Sowieso is er geen enkele sportieve grond om 5 spaanse teams toe te laten. Vanwege financiële overwegingen zal dat vast gebeuren en na verloop van tijd zal dat ook zijn sportieve consequenties gaan hebben, net als met de Champions League toentertijd.
Oud 18-12-10, 15:03 Standaard   #43
66-68-71-87

[...]

Dat kun je anders invullen, of degradatie wordt wel mogelijk. Je hoeft natuurlijk niet volledig het Amerikaanse model over te nemen.

Nee, ik denk echt dat het een succes zou worden, de argumenten er tegen zijn uiteindelijk in grote lijnen toch dezelfde als in de jaren vijftig tegen de professionalisering van het Nederlandse voetbal en de invoering van de Eredivisie in 1956.
In de Amerikaanse sporten is wel regulatie toegevoegd, als je laag eindigt krijg je hogere draft picks en meer kans op betere spelers voor de jaren daarop dus.

Oud 18-12-10, 15:03 Standaard   #44

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]Uiteindelijk gaat iedereen toch wel kijken. Kijk maar eens rond op dit forum hoeveel hier een groot fan zijn van een buitenlandse topclub.
Ik moest toch weer lachen .
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-10, 15:04 Standaard   #45
Ik niet!

[...]
Sowieso is er geen enkele sportieve grond om 5 spaanse teams toe te laten.
Natuurlijk is die er wel, de grote vijf van het Spaanse voetbal zijn op dit moment sterker dan de Nederlandse top. Maar goed, het was maar een globale inschatting natuurlijk.

Oud 18-12-10, 15:04 Standaard   #46
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht
[...]

Er kijken ook nog best veel mensen naar de Champions League?
Klopt, maar de meeste kijkers blijven toch bij de nationale competities.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-10, 15:04 Standaard   #47

[...]

True.

Vroeger kon je met Fifa ofzo ook altijd je eigen competitie maken. Het had wel wat om elke week tegen een grote club te spelen.

Eigenlijk wordt de belasting op de spelers dan ook minder groot. Gewoon 1 competitie van 24 clubs. dat is 46 weken voetballen. Die laat je elk weekend spelen. Zeg van donderdag tot maandag.

Daaronder weer een competitie van 24 die je elk weekend laat spelen. Met promotie.

Door de week is er rust, en nationaal beker voetbal.

Oud 18-12-10, 15:04 Standaard   #48
Ik niet!

[...]

In de Amerikaanse sporten is wel regulatie toegevoegd, als je laag eindigt krijg je hogere draft picks en meer kans op betere spelers voor de jaren daarop dus.
En wie zegt dat iets dergelijks niet kan bij een EuroLeague?

Oud 18-12-10, 15:06 Standaard   #49
66-68-71-87

[...]

En wie zegt dat iets dergelijks niet kan bij een EuroLeague?
Dezelfde EU-wetgeving die de 6+5 regel tegenhoud.

Oud 18-12-10, 15:06 Standaard   #50
Ik niet!

[...]

Eigenlijk wordt de belasting op de spelers dan ook minder groot. Gewoon 1 competitie van 24 clubs. dat is 46 weken voetballen. Die laat je elk weekend spelen. Zeg van donderdag tot maandag.
Ja, al zul je daar wel iets van play offs aan toe moeten voegen, anders is er voor de middenmoot al snel niets meer aan, er is dan immers geen kwalificatie voor de CL en de EL om voor te spelen.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:16.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site