![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
|
Ik was er al een tijdje bang voor:
Ten tweede zijn de lotingen ontzettend voorgekookt. Je loot een keertje voor de groepsfase, een keer apart voor de 1/8ste finales, en dan zelfs nog een derde keer voor de kwartfinales en verder. Dit allemaal met seeding en opgelegd thuisvoordeel (als eerste 'uit' moeten spelen is een enorm voordeel en dat weet de UEFA). Zelfs de wedstrijdvolgorde in de groepsfase is voorgekookt om zoveel mogelijk risico te vermijden (met eveneens een duidelijke stimulans voor salonremises, mocht dat nodig zijn). Ten derde zitten de clubs uit de mindere landen vaak opgezadeld met een enorme kaartenlast uit de kwalificatiereeks. Ten vierde is de verdeling van het geld maar bar weinig gebaseerd op prestaties en des te meer op marktwaarde. Dit is aan het veranderen omdat diezelfde grote landen daar baat bij hebben. Dit allemaal is voor de veelvraten niet genoeg dus overwegen ze maar een eigen Greed is Good league. Het zat er al een tijdje aan te komen, zie de bijv. de aanvallen op het interlandvoetbal zonder hun eigen doelloze trips ter discussie te stellen. |
||
|
|
|
|
|
#2 |
.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
__________________ Lekker PSV! Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dit komt nooit van de grond volgens mij. De spelers die voor deze clubs zullen spelen, zullen nooit op een UEFA EK of FIFA WK worden geaccepteerd. Dat zorgt ervoor dat eerzuchtige spelers niet meer naar die clubs willen. Verder lijkt het me een retesaaie competitie als er niet gedegradeerd kan worden (en dat zit er dik in als alleen de 'super'-clubs meedoen).
Een afscheiding heeft alleen kans van slagen als de bonden uit alle landen zelf zoiets opzetten, dát zou een revolutie kunnen ontketenen. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik heb me een beetje ingelezen hierover en het schijnt dat de grote clubs al sinds 1998 hiermee dreigen. Ook gesteund door de Europese Commissie omdat sport een handig instrument is om een gedeelde identiteit te smeden. Wie weet is er ook geen andere weg en moeten we maar accepteren dat Nederland staat te wachten om te worden opgeslokt.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ook denk ik dat Harry van Raaij een visionair was door een rivaliserende Atlantische Liga voor te stellen die zou bestaan uit de topteams van de kleinere landen. Is de enige manier om te overleven. Eigenlijk is het nu al te laat als je ziet hoeveel 'buitenlanders' fan zijn van een club uit Engeland of Spanje.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ik ben zeker niet op voorhand tegen een Europese competitie.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hoe doen ze dat in America met NBA enzo? Gaat dat over heel de VS? Of over de helft?
En is er ook een 2e niveau NBA? Dat is qua schaal vergelijkbaar natuurlijk. __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
De grote mediaconcerns en aandeelhouders van de clubs zijn het met je eens. Helaas zal er dan geen plek zijn voor Nederlandse clubs en zal het ook een systeem zijn zonder promotie/degradatie. Zoveel mogelijk stabiliteit en zoveel mogelijk voorkoken, tot de acceptatiegrens van het publiek.
Complotdenken? Welnee, het economisch liberale blad The Economist voorspelde dit 12 jaar geleden al: Winners take all | The Economist |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Ze hebben wel bij de NBA een east en west divisie , die winnaars van de playoffs van die divisies spelen dan om het kampioenschap. __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Een tweede divisie is er niet, je kunt niet degraderen uit de NBA. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dat weet ik niet, zo'n competitie zal uit een club of 30 bestaan en in principe is er dan ruimte voor 1 Nederlandse club.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#13 | ||
|
Daarnaast kennen ze een play-offs systeem, hetgeen het vaakst is veranderd. In zijn algemeenheid gesproken is dat met de loop der jaren steeds meer gebaseerd op seeding en worden er meer wedstrijden gespeeld (van best of three, naar best of five naar best of seven) waardoor de kans op verrassingen (giant killing zoals ze dat noemen) danig is verkleind.
|
|||
|
|
|
|
|
#14 |
|
en de NHL en NFL dan? Zelfde business model?
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Theoretisch kan dat dacht ik wel maar dan moeten de overige franchises het daar unaniem over eens zijn als ik het goed heb.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Maar dan kan de UEFA toch gewoon bonden uitsluiten voor EK's en zo? Dan worden die clubs wel op het matje geroepen.
Overigens ben ik voor als het betekent dat er technologische hulpmiddelen komen. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ajax en Psv zitten sowieso bij die G[insert aantal] toch?
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Zou zoiets kunnen werken met 1 hoofdpodium en enkele andere multi-competities waarin je dus ook promotie/degradatie hebt ? Dat kleinere clubs en topclubs uit kleinere landen in een soort van 2e divisie kampioen kunnen worden en kunnen instromen in die bovenste competitie ? Anders lijkt het toch wel een doodsteek voor vele clubs denk ik.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Ikzelf ben niet zo'n fan van zo'n grootschalige, hypercommerciele en vrij afstandelijke competitie. Ben sowieso geen fan van het scheppen van een Europese publieke ruimte en identiteit. Zie veel meer in een samengaan met de Belgen en nog een aantal kleinere landen, incl promotie en degradatiesysteem. Had al veel eerder moeten gebeuren. Helaas lijkt het slechts een kwestie van tijd te zijn. Het monster van de Champions League is niet meer te temmen. Het erge is dat iedereen nu belang heeft bij deze voorgekookte prut. Van de mediaconcerns tot de UEFA. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Probleem van dat hoofd podium is dat er dan meerdere clubs per land zullen zijn... 4 PD, 4 PL, 3 SA, 3 BL, 2 L1, en dan een rest zootje...
Laatst gewijzigd door Conundrum; 18-12-10 om 14:36 __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Is nu ook zo.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Klopt, maar nu spelen de die clubs nog wel 2x per jaar tegen de kleintjes. Dan is het hoogtepunt SCH roda of Groon - NAC
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Is dat echt zo belangrijk voor jou? Dat het dan niet meer uit maakt wat ze voor de rest gaan doen?
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik vind het trouwens wel enigszins leuk om te merken hoe zenuwachtig die Europese topclubs met gigantische schulden worden van de Financial Fair Play plannen van de UEFA.
Zo'n Superleague met de dertig 'rijkste of commercieel interessantse' ploegen van Europa, ze doen maar. Volgens mij gaat het heel snel vervelen. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
NFL kent geen east-west, maar twee verschillende organisaties die samen zijn gegaan en dus heb je bijvoorbeeld 2 teams in New York die verschillende conferences spelen.
NHL kent wel east-west, maar daar heb je ook 'farm-teams' , clubs waar spelers spelen die kunnen worden opgeroepen door hun eerste team. Daarnaast kent de NHL ook een veel strengere cap, geen luxury-taxes zoals in het basketbal en honkbal. __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
|||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Yep. Wmb komen er ook een preset aantal time outs a la American Football.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ik denk het niet, ik denk dat het een groot succes zou kunnen worden. In potentie is het de grootste sportcompetitie ter wereld.
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Maar ook vrij saai, geen degradatie.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
De G14, maar die bestaat niet meer. Maar als je een competitie van 32 clubs of zo neemt dan betekent dat ongeveer 5 Engelse, 5 Spaanse, 4 Duitse, 4 Italiaanse, 3 Franse, 2 Russische en dan nog een Nederlandse, Portugese, Turkse, Griekse, Belgische, Schotse en Poolse club of iets in die geest.
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Het voetbal is nog steeds prachtig om te zien hoewel de kwaliteit niet denderend vooruit is gegaan met deze concentratie van middelen, hetgeen je had kunnen verwachten. Toch, ondanks deze klachten, zijn de begrotingen hoger dan ooit en wordt er meer geld opgehaald met tv-contracten en sponsoring dan voorheen. |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dat is wel een mogelijk nadeel van de Time out ja.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Dat kun je anders invullen, of degradatie wordt wel mogelijk. Je hoeft natuurlijk niet volledig het Amerikaanse model over te nemen.
Nee, ik denk echt dat het een succes zou worden, de argumenten er tegen zijn uiteindelijk in grote lijnen toch dezelfde als in de jaren vijftig tegen de professionalisering van het Nederlandse voetbal en de invoering van de Eredivisie in 1956. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Natuurlijk is die er wel, de grote vijf van het Spaanse voetbal zijn op dit moment sterker dan de Nederlandse top. Maar goed, het was maar een globale inschatting natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Klopt, maar de meeste kijkers blijven toch bij de nationale competities.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
Vroeger kon je met Fifa ofzo ook altijd je eigen competitie maken. Het had wel wat om elke week tegen een grote club te spelen. Eigenlijk wordt de belasting op de spelers dan ook minder groot. Gewoon 1 competitie van 24 clubs. dat is 46 weken voetballen. Die laat je elk weekend spelen. Zeg van donderdag tot maandag. Daaronder weer een competitie van 24 die je elk weekend laat spelen. Met promotie. Door de week is er rust, en nationaal beker voetbal. __________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
En wie zegt dat iets dergelijks niet kan bij een EuroLeague?
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Dezelfde EU-wetgeving die de 6+5 regel tegenhoud.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ja, al zul je daar wel iets van play offs aan toe moeten voegen, anders is er voor de middenmoot al snel niets meer aan, er is dan immers geen kwalificatie voor de CL en de EL om voor te spelen.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Guardian: topclubs overwegen eigen europese competitie
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|