![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
| Bekijk resultaten enquête: Doelsaldo of onderling resultaat? | |||
| Doelsaldo. |
|
17 | 48,57% |
| Onderling resultaat. |
|
18 | 51,43% |
| Anders, nl.. |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Het leek mij wel eens interessant om deze discussie aan te halen vóórdat mensen biased reageren omdat hun club voordeel dan wel nadeel heeft ondervonden als gevolg van de regelementen, dus bij deze..
Wat vinden jullie de meest eerlijke regeling om een competitie of poulefase te beslissen wanneer het puntenaantal tussen twee clubs gelijk is? Kies je dan voor het doelsaldo zoals hier in Nederland, zodat bijvoorbeeld PSV een groot voordeel heeft dankzij haar 10 - 0 overwinning op Feyenoord, of prefereer je een onderling resultaat zoals in Spanje, zodat bijvoorbeeld Twente meer baat heeft bij het feit dat ze uit van PSV hebben gewonnen? Ook andere invullingen zijn natuurlijk welkom. __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik heb hier gekozen voor onderling resultaat omdat het in mijn ogen niet draait om hoeveel doelpunten je kunt maken tegen flutclubjes als Willem II en Feyenoord
.Maar ik bedenk me vlak na m'n stem dat het wellicht nog wel eerlijker is om bij een gelijke stand een tweestrijd te organiseren over 3 wedstrijden. Dan weet je echt dat je om het kampioenschap strijdt met die club, wat je tijdens de competitie natuurlijk nog niet weet. Was dat in België vorig jaar niet zo? |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Op onderling resultaat... Met afstand.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Doelsaldo.
Het hele principe van een competitie is dat elke wedstrijd evenveel waard is. Met onderling resultaat ga je een soort ko-format invoeren in een competitie-element, wat wmb ongepast is. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
Hoe doen ze dat in Griekenland eigenlijk? __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Onderling resultaat. Dat is de enige eerlijke manier.
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Geeft de topwedstrijden meer gewicht waardoor confrontaties onderling een stuk spannender worden. Die flutwedstrijdjes tegen laagvliegers worden vaak maar op halve kracht afgewerkt en dan ligt het maar aan hoe de wind waait hoeveel doelpunten er vallen.
Bij de CL vind ik het prima werken in de groepsfase. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Omdat je vindt dat veel goals tegen teams die een slechte dag hebben niet zwaarder wegen dan de onderlinge duels? Of?
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Oh ja, vroeger (ik geloof dat het niet meer zo is) werd er in Italie een beslissingswedstrijd om het kampioenschap gehouden als er 2 ploegen evenveel punten hadden. Dat heeft ook wel wat.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Onderling resultaat, maar wel zo dat als beide ploegen een keer van elkaar hebben gewonnen, dat doelsaldo bij die twee duels dan niet doorslaggevend is als winnaar. Dus als Ajax thuis 4-0 van wint, en PSV thuis met 3-0 van Ajax... dan moet het over doelsaldo over het hele seizoen gaan, niet over dat Ajax dan 1 doelpunt meer heeft gemaakt en dus kampioen is...
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Doe maar doelsaldo, het gaat immers om vermaak. Je moet dus lekker een beetje scoren om dat doelsaldo hoog te krijgen.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik ben zelf een twijfelaar tussen deze twee keuzes, maar bij dit argument vraag ik me altijd af in hoeverre clubs daar echt mee bezig zijn. Volgens mij spookt zoiets zelden door het hoofd van de trainer of de spelers of zelfs de scheidsrechter. Zo floot de scheidsrechter in de beruchte 0 - 4 tijdens Feyenoord - Ajax enkele jaren geleden al in de 86e minuut af, uit sympathie voor Feyenoord. Ajax kwam uiteindelijk wel een goal te kort voor de titel.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ik vind de keuze ook een moeilijke hoor. Onderling resultaat is natuurlijk ook niet geheel eerlijk, je zal PSV maar net getroffen hebben tijdens een blessuregolf of door een gruwelijke fout van de arbitrage ga je met in de 90e minuut 3-1 onderuit ipv 2-1, terwijl je thuis 1-0 won.
Doelsaldo is ook afhankelijk van allerlei buitenstaande factoren inderdaad.. onderlinge beslissingswedstrijd dan maar? __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Precies. Als Real Madrid nu gewoon even met 6-0 wint van Barcelona en vervolgens evenveel punten heeft en de titel verliest op doelsaldo omdat knuppels als Preciado geen A-elftal durven op te stellen tegen Barça, das echt lelijk.
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Zit wel wat in. Lazovic tijdens PSV - Vitesse was destijds ook schandalig.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
En dat Barca daardoor gratis 3 punten krijgt vind je minder een probleem? Want voor mij is het hetzelfde principe.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dat is toch ook het probleem? Als ze dan ook nog eens een hele zooi goals zouden krijgen en daarmee dus de titel winnen is dat extreem lelijk.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Onderling resultaat, is minder fraudegevoelig.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik ben voor beide systemen.
Op doelsaldo over een competitie over een heel seizoen ( 29.04.2007 ).In Europa vind ik de keuze voor onderling resultaat in de poulefases wel gerechtvaardigd. __________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Beslissingswedstrijden.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Doelsaldo.
Onderling resultaat is een momentopname. Doelsaldo bouw je op gedurende het complete seizoen. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ik vind het onderling resultaat in Europa op zich aansluiten bij de latere knock-outsysteem.
Over een langere periode vind ik dat het doelsaldo wel een belangrijkere rol mag spelen. __________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Juist bij onderling resultaat ga je wedstrijden onderscheiden en wordt de vorm van de dag of scheidsrechterlijke bepalingen onevenredig veel belangrijk gemaakt. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Je speelt het hele seizoen om punten te pakken. Heb je er daar niet genoeg van, dan heb je pech gehad. Dan moet je kijken naar wie van de twee clubs die in punten gelijk staan het beste was. En hoe kun je dat nu beter doen dan kijken naar hoe ze tegen elkaar hebben gepresteerd? Dan ga je toch niet kijken naar het aantal goals dat ze hebben vergaard tegen Osasuna of Sporting? Dat vind ik vreemd.
Beslissingswedstrijden vind ik overigens ook geen onaardige optie. Al wordt dat in Spanje lastig daar het seizoen al zo laat eindigt. __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Eens! Kampioen word je in 34 wedstrijden, niet in 2 onderlinge duels.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
En Weebie vindt het onderlinge resultaat natuurlijk belangrijker omdat er maar 2 wedstrijden zijn in Spanje, de rest boeit geen fuck.
|
|
|
|
|
|
#30 | |
Maar ik denk dat we elkaars standpunten heel goed begrijpen, alleen het net even anders zien. |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Dan moet je in die andere 32 wedstrijden maar minimaal 1 punt meer pakken dan je directe concurrent.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
![]() Niet iedereen heeft een Mickey Mouse competitie zoals in Spanje waar je vantevoren weet dat je alles wint op 3 duels na ofzo, dan tellen alle andere wedstrijden net zo zwaar. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Wat maakt het nu uit wat voor competitie het is? Feit is dat als je in punten gelijk staat met iemand, je dus tegen de rest van de competitie niet genoeg punten hebt gehaald. Dan héb je dus al gekeken naar hoe de teams het hebben gedaan tegen de clubs in de Liga, en dan moet je nog bepalen wie nu echt de beste was. En dat kun je imo alleen doen door te kijken wie van de twee het beste was in de duels die zij tegen elkaar gespeeld hebben. Niet om te kijken wie nu toevallig acht goals kon maken tegen FC Knudde op een mooie zondagmiddag in augustus op een mooi veld, terwijl het andere team op een besneeuwd kutveld niet verder kwam dan een 1-0 zege. Dan mis je zo zeven doelpunten die doorslaggevend kunnen zijn, terwijl je er zelf weinig aan kunt doen.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hup Holland!
|
Onderling resultaat hangt af van 1 of hooguit 2 wedstrijden, doelsaldo wordt over een langere periode gemeten. Veel eerlijker imo. Daarbij stimuleer je ploegen om meer aan te vallen, wat de aantrekkelijkheid van het spel ten goede komt.
Doelsaldo dus
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Loting natuurlijk. Het liefst door Blatter.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bij het EK van 64 ofzo was toch de halve finale beslist door kop of munt?
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Maar het was de halve finale tussen de Sovjet Unie en Italië.
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Zou Standard of Anderlecht een wedstrijd meer gewonnen hebben dan de rivaal zou het kampioenschap via de competitie al beslist zijn. __________________ 71 White Hart Lane 89 Anfield 02 Old Trafford 04 White Hart Lane, with style (16) 13.09.11 Borussia Dortmund v Arsenal @ Champions League 1-1 (17) 15.09.11 Hannover'96 v Standard Liege @ Europa League |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Gaan er vanavond mogelijk nog Europa League poules beslist worden op onderling resultaat?
Al denk ik sowieso dat iedereen het er wel over eens is dat in een toernooi het onderling resultaat een goede graadmeter is. __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
PSG heeft aan één punt in Lviv genoeg voor de groepswinst. Sevilla kan dan enkel in punten gelijk komen, maar verloor tweemaal van de Parijzenaars. Dortmund kan alleen in punten gelijk komen als PSG verliest, maar ook dan is PSG in het voordeel. Liverpool is sowieso groepswinnaar omdat het 4 punten haalde uit de ontmoetingen met Steaua. Porto is al groepswinnaar omdat het 4 punten pakte tegen Besiktas, dat alleen in punten nog gelijk kan komen. Morgen wordt het lelijker. Als Atlético wint in Leverkusen kan het er alsnog uitvliegen als Aris wint van Rosenborg. De Madrilenen liggen er dan uit omdat ze tweemaal verloren van de Grieken. Op basis van onderling resultaat ligt Juventus er reeds uit wegens een 1-1 en een 3-3 tegen Lech. AEK heeft drie punten voorsprong op Anderlecht maar vliegt er uit als ze thuis van groepswinnaar Zenit verliezen en de Belgen thuis van Hajduk Split weten te winnen. PSV kan groepswinst alleen ontgaan als het thuis met twee goals of meer verliest van Metalist. __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Hoi
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
De eindstand van de top van de Schotse competitie in het seizoen 1952/53
De nummers staan voor (v.l.n.r.): gespeelde wedstrijden, gewonnen, gelijk, verloren, doelpunten voor, doelpunten tegen, doelsaldo, punten 1 Rangers 30 18 7 5 80 39 41 43 2 Hibernian 30 19 5 6 93 51 42 43 Onderlinge resultaten: Hibernian - Rangers 2-1 Rangers - Hibernian 1-1 Rarara waarom werd Rangers kampioen en niet Hibs? Laatst gewijzigd door Cruoninga; 19-12-10 om 20:48 __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
omdat Rangers minder vaak verloren had? of minder tegen had gekregen?
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
doelpuntgemiddelde
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
__________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Zo lang het systeem qua arbitrage is zoals op dit moment, absoluut doelsaldo.
Nu is het onderling resultaat te sterk afhankelijk van eventuele arbitrale dwalingen, en je hebt maar 2 wedstrijden om zaken te middelen. In een poule of competitie heb je veel meer wedstrijden zodat een enkele arbitrale misser veel minder snel van invloed is. (als de arbitrage gemoderniseerd wordt en makkelijk te vermijden kapitale arbitrale missers hierdoor tot een verleden zouden kunnen behoren, dan zie ik graag onderling resultaat als beslissende factor) __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Zit wat in. Wel zou je dan ook moeten afspreken / nagaan dat scheidsrechters consequent omgaan met extra tijd. Dus ook als een duel al gespeeld is en er horen volgens de geldende regels nog drie minuten bij te komen, die laten uitvoetballen. Het zou net een verschil kunnen maken.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Doelsaldo of onderling resultaat?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|