Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 03-11-11, 20:36 Standaard   #51
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Om uiteindelijk achter de decoder te komen.
Dat was het doel ja, maar ze waren al failliet voordat ze dat konden bereiken.

Oud 03-11-11, 20:38 Standaard   #52
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door rompompom Bekijk bericht
[...]
Waarom zou ik met andere landen gaan vergelijken?
Omdat daaruit blijkt dat Eredivisie Live helemaal niet duur is, dat blijkt ook wel uit dat grafiekje, De Eredivisie haalt relatief weinig geld uit media-inkomsten.

Oud 03-11-11, 20:46 smile   #53
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Omdat daaruit blijkt dat Eredivisie Live helemaal niet duur is, dat blijkt ook wel uit dat grafiekje, De Eredivisie haalt relatief weinig geld uit media-inkomsten.
Dat is waar. Alleen kan je een product nooit om die reden duurder maken, dus die omzet zie ik niet gauw stijgen.

Oud 03-11-11, 20:47 Standaard   #54
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

..
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-11, 15:10 Standaard   #55
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Morgen zijn de eredivisie cijfers te downloaden: http://www.knvbexpertise.nl/home/exp...ijfers-2010/11

Wel is er bekent dat er nog een verlies van 58,6 miljoen is.

De achttien Eredivisie-clubs hebben over het seizoen 2010/11 een verlies geleden van 58,6 miljoen euro. Dit heeft de Eredivisie CV (ECV) donderdag bekend gemaakt. Hoewel de schade beduidend lager is dan in de voorgaande jaargang (72 miljoen euro negatief) ervaren de clubs vooral nog steeds de gevolgen van de verslechterde situatie op de internationale transfermarkt.

Uit de cijfers blijkt dat 25 procent van het totale verlies, 14,4 miljoen euro, is veroorzaakt door het negatieve resultaat op de transfermarkt. De totale bedrijfslasten zijn wel gedaald, dit is te danken door een besparing van 7,1 procent op de salariskosten van contractspelers.

'Langzaam hebben we de weg naar boven gevonden', stelde directeur betaald voetbal Bert van Oostveen (foto) onlangs al tegenover Voetbal International. 'Het streven is om binnen drie jaar zwarte cijfers te schrijven.'

Het omzettotaal in de Eredivisie is 2,6 procent gestegen tot 431 miljoen euro. De toeschouwersaantallen (gemiddeld 19.285 per duel) en bezettingsgraad (gemiddeld 90 procent) van de stadions blijven hoog.

Het nettoresultaat in de Jupiler League over het seizoen 2010/11 is 5,7 miljoen euro, zo blijkt uit het overzicht van de Coöperatie Eerste Divisie. Het bedrijfsresultaat is ten opzichte van het seizoen 2009/10 verbeterd met 45 procent, dat is nu 5,9 miljoen euro negatief.

De sponsorinkomsten zijn met 11,9 procent gestegen tot gemiddeld 1,8 miljoen euro per club. Mede hierdoor is de netto omzet, gemiddeld drie miljoen euro per club, stabiel.

Oud 15-12-11, 21:32 Standaard   #56
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ajax dus naar categorie III. Nu graag verdergaan met verstandig beleid.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-11, 22:32 sad   #57
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Ajax dus naar categorie III. Nu graag verdergaan met verstandig beleid.
Zonder CL en Suarez zouden we wéér een mega verlies hebben geleden....

Oud 15-12-11, 22:37 Standaard   #58
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Zonder CL en Suarez zouden we wéér een mega verlies hebben geleden....
Ja maar dat is nu niet zo. Vanuit deze positie kan je in ieder geval weer verstandig verder gaan.
Oud 15-12-11, 22:45 arrow   #59
Mênnus Brabander

[...]

Ja maar dat is nu niet zo. Vanuit deze positie kan je in ieder geval weer verstandig verder gaan.
Als er ook daadwerkelijk wat veranderd (lees, salarissen niet meer zo hoog gaan worden als eerst).

Oud 15-12-11, 22:47 Standaard   #60
Fear the Beard!

[...]

Als er ook daadwerkelijk wat veranderd (lees, salarissen niet meer zo hoog gaan worden als eerst).
Is al in werking. Laag basisloon, hoog premiestelsel.
Oud 15-12-11, 22:47 Standaard   #61
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

KNVB beloont Feyenoord met categorie II

Feyenoord staat niet langer onder curatele bij de KNVB. De Rotterdammers zijn bezig een enorme schuldenlast weg te werken en doen dat zo goed dat de club nu van categorie I naar categorie II is gepromoveerd.

Overigens is de promotie nog niet defintiief. Feyenoord heeft op dit moment voldoende punten behaald om in categorie II ingedeeld te worden, maar zal pas definitief promoveren wanneer het ook bij de volgende check genoeg punten heeft. Algemeen directeur Eric Gudde reageert desondanks verheugd op de clubsite van Feyenoord.

"Ook na de gewenste promotie moeten we de begrotingsdiscipline onverminderd handhaven. Dit omdat we nooit meer terug willen vallen naar categorie I en ook de laatste stappen naar volledige gezondmaking moeten zetten. De miljoenenwinst die we dit seizoen gegarandeerd gaan maken zal daarom, net als de reeds gedane extra storting van de VvF en eventuele extra stortingen van investeerders, worden gebruikt om onze financiële positie nog verder te verbeteren", vertelt Gudde.

Hoewel de financiële situatie van Feyenoord danig is verbeterd, hoeven de supporters niet te rekenen op grote aankopen. Gudde laat weten dat alleen transfervrije voetballers haalbaar zijn. "Martin van Geel weet dat en heeft al aangegeven ondanks die beperking voldoende mogelijkheden te zien ons team verder te versterken. Het prettige van een indeling in Categorie II is alleen dat je kunt toeslaan als je een echt buitenkansje ziet. Maar, nogmaals, dat zal niet of hooguit zeer mondjesmaat gebeuren als het financieel volledig verantwoord is."

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-11, 22:50 big smile   #62
Mênnus Brabander

[...]

Is al in werking. Laag basisloon, hoog premiestelsel.
Dat roepen we al 5 jaar volgens mij.

Oud 15-12-11, 23:07 arrow   #63

Boeman's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Dat roepen we al 5 jaar volgens mij.
Dit jaar schrijven ze toch ook wel zwarte cijfers, met de verkopen van Stekelenburg en De Zeeuw plus CL inkomsten.
Boeman is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-11, 23:37 Standaard   #64

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

In het laatste jaarverslag vond ik de loonkosten nog steeds schrikbarend hoog bij Ajax, ik weet niet of de premies voor het kampioenschap daarin verwerkt zaten.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-11, 00:13 Standaard   #65
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
[...]
Dus ze zitten nog steeds niet categorie I Pas als ze vormbehoud tonen gaan ze dus naar categorie II.

Oud 16-12-11, 00:18 big smile   #66
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoorde van de week dat Vitesse, omgerekend naar wat er binnenkomt, relatief meer uitgeeft dan City .

Oud 16-12-11, 00:18 no smile   #67
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
In het laatste jaarverslag vond ik de loonkosten nog steeds schrikbarend hoog bij Ajax, ik weet niet of de premies voor het kampioenschap daarin verwerkt zaten.
Wat ik me ervan herinner was het ook veel te hoog, zeker met het vertrek van Suarez en Urby.

Oud 16-12-11, 00:26 Standaard   #68
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Ik hoorde van de week dat Vitesse, omgerekend naar wat er binnenkomt, relatief meer uitgeeft dan City .
Een gezonde PL-club heeft natuurlijk een betere ondergrond dan het eredivisie-clubje dat aan de beademing lag. Maar het blijft een bijzonder verhaal van een buitenlandse eigenaar met verschillende geldstromen...

Oud 16-12-11, 12:40 Standaard   #69
SuperPalmboom

Salarissen hard achteruit

Het Nederlandse betaalde voetbal heeft in Europa zijn zaken samen met de Duitse profclubs financieel het best voor elkaar. Toch behaalden de eredivisieclubs gezamenlijk over het seizoen 2010/’11 een negatief bedrijfsresultaat van 35 miljoen euro. Het geeft aan hoe schokkend de financiële situatie in andere Europese voetballanden is.
De topcompetities, het is een grote wassen neus.

Oud 16-12-11, 13:05 Standaard   #70
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
[...]

De topcompetities, het is een grote wassen neus.
Als alle competities even streng beoordeeld zouden worden bestond de CL vanaf de kwartfinales alleen uit Duitse teams
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-11, 15:54 Standaard   #71

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

NEC zoals verwacht ook weer in categorie 2. Belangrijke stap in de richting van uitbreiding van het stadion.
Strooper is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-11, 17:15 Standaard   #72
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Twente is door de KNVB ingedeeld in categorie 3. Dat betekent dat FC Twente financieel gezond is.

De categorisering van clubs is al jaren onderdeel van het licentiesysteem van de KNVB. De financiële situatie van de betaald voetbalorganisaties wordt aan de hand van financiële ratio’s beoordeeld. Op basis van de meest recente toets op de jaarcijfers 2010-2011 en de prognose 2011-2012 is FC Twente wederom in categorie 3 ingedeeld.

Het doel van het licentiesysteem is een eerlijk en ongestoord competitieverloop te bevorderen. Licentie-eisen zien niet alleen toe op financiën, maar ook op zaken als accommodatie en veiligheid.

FC Twente realiseerde over het boekjaar 2010-2011 een omzet van € 53,1 miljoen (2009-2010: € 37,6 miljoen) en er werd een nettowinst van € 1,5 miljoen behaald (2009-2010: € 1,2 miljoen).

Dit is voor mij eigenlijk het allerbelangrijkste nieuws wat je kunt hebben .

Oud 16-12-11, 17:19 Standaard   #73
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

137 % . van alles wat er binnekomt , dacht ik ... Men geeft dus meer uit dan er binnen komt .

Tis wel zo : In het begin verdient men niet zo veel aan de spelers , maar daar vanaf nu wel verandering in komen en dus zal Jordania er wel iets aan verdienen .

Kijk maar naar Wilfried : Voor 4 miljoen gekocht , maar zal voor zeker 10 weggaan , denk ik .

Jordania zal de begroting van Vitesse ook steeds sluitend maken en dus is er niets aan de hand .

Natuurlijk is dit niet terecht tegenover andere clubs die op een houtje moeten bijten , maar Jordania heeft het geld en er bestaat geen wet die hem verbiedt om geld uit te geven .

Laatst gewijzigd door tjekkie; 16-12-11 om 17:22

Oud 16-12-11, 17:52 Standaard   #74
SuperPalmboom

Opvallend dat er ineens zo veel clubs hoger worden in geschaald, ik dacht dat het zo slecht ging.

Oud 16-12-11, 18:03 Standaard   #75

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie Bekijk bericht
[...]

137 % . van alles wat er binnekomt , dacht ik ... Men geeft dus meer uit dan er binnen komt .
Die 137% was alleen nog maar de spelerssalarissen.

Oud 16-12-11, 18:22 Standaard   #76
SuperPalmboom

Oorspronkelijk geplaatst door Strooper Bekijk bericht
[...]

Die 137% was alleen nog maar de spelerssalarissen.
Gaat nergens over Als Jordania weg gaat is die club meteen dood, zul je zien dat ze dan weer bij de Gemeente aan moeten kloppen. Benieuwd wat die dan doen.

Oud 16-12-11, 18:24 big smile   #77
11 tegen 11, bal is rond

Zou wel grappig zijn als die ineens van de ene op de andere dag vertrekt.

Oud 16-12-11, 18:27 Standaard   #78
SuperPalmboom

Volgens mij kloppen die gegevens van Vitesse niet, als ze een begroting hebben van 26 miljoen. Hoe willen ze dan bij 137% komen als ze iets van 15 miljoen uitgeven. Ah dit is natuurlijk vorig seizoen maar met al die aankopen is het fors gestegen.

Oud 16-12-11, 18:28 Standaard   #79
11 tegen 11, bal is rond

Dit is 2010-2011.

Oud 16-12-11, 18:28 arrow   #80
Mênnus Brabander

Dus Ajax heeft iets van 42 miljoen aan salaris.

Oud 16-12-11, 18:32 Standaard   #81

[afbeelding: link]

Volgens mij kloppen die gegevens van Vitesse niet, als ze een begroting hebben van 26 miljoen. Hoe willen ze dan bij 137% komen als ze iets van 15 miljoen uitgeven. Ah dit is natuurlijk vorig seizoen maar met al die aankopen is het fors gestegen.
Het ging ook om spelerssalarissen ten opzichte van de totale inkomsten.

Een begroting van 26 miljoen betekent trouwens niet dat er ook 26 miljoen binnenkomt.

Oud 16-12-11, 18:33 Standaard   #82
SuperPalmboom

Dus Ajax heeft iets van 42 miljoen aan salaris.
Vorig seizoen inderdaad, maar er zijn toch wel heel wat grootverdieners vertrokken.

Oud 16-12-11, 19:26 surprise   #83
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Zo, wat een afname bij Heerenveen. Veenstra is inderdaad behoorlijk aan het saneren.

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-11, 20:28 Standaard   #84
Theo, pak 'm terug

[...]

Gaat nergens over Als Jordania weg gaat is die club meteen dood, zul je zien dat ze dan weer bij de Gemeente aan moeten kloppen. Benieuwd wat die dan doen.
Als hij er niet was geweest dan was Vitesse nu al dood geweest, maar dat valt moeilijk te onthouden blijkbaar

Oud 16-12-11, 20:30 Standaard   #85
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
[...]

Als hij er niet was geweest dan was Vitesse nu al dood geweest, maar dat valt moeilijk te onthouden blijkbaar
Maar je rolt van die situatie nu wel meteen in het andere uiterste: onbeperkt belachelijk veel geld uitgeven en volledig afhankelijk zijn van één persoon.
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-11, 20:34 Standaard   #86
Theo, pak 'm terug

[...]
Maar je rolt van die situatie nu wel meteen in het andere uiterste: onbeperkt belachelijk veel geld uitgeven en volledig afhankelijk zijn van één persoon.
Zo belachelijk veel wordt er niet uitgegeven. Natuurlijk lopen ze te ver vooruit met de salarissen t.o.v. de inkomsten. Vandaag is er begonnen met het bouwen van het nieuwe trainingscomplex t.w.v. 8 miljoen.

Oud 17-12-11, 12:37 big smile   #87

groenenV's Voetbal Forum schermafbeelding

5,7 miljoen winst voor de Jupiler League.
groenenV is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-11, 14:52 Standaard   #88
Theo, pak 'm terug

Een van de redenen van het grote verlies van Vitesse:

Spoiler

Laatst gewijzigd door Hendril; 17-12-11 om 14:56

Oud 17-12-11, 15:26 Standaard   #89

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
Een van de redenen van het grote verlies van Vitesse:

Spoiler
Is dat de toekomst?

Oud 17-12-11, 16:15 thumb up   #90
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
[...]

Is dat de toekomst?
Klopt
Dat moet idd binnen een jaar klaar zijn.

Oud 17-12-11, 19:47 Standaard   #91

Hoe werkt dat straks met Vitesse eigenlijk ivm met het fair play systeem?

Op deze manier mogen ze toch niet Europees spelen?

Oud 18-12-11, 00:46 Standaard   #92
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
Hoe werkt dat straks met Vitesse eigenlijk ivm met het fair play systeem?

Op deze manier mogen ze toch niet Europees spelen?
Op het moment dat dat systeem ingevoerd wordt, zal het wel iets beter er voor staan qua financiën. Verder vraag ik me af in hoeverre dat ingevoerd gaat worden.

Oud 16-05-12, 13:14 arrow   #93
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

KNVB MAAKT CATEGORIE-INDELING CLUBS BEKEND

UITGEGEVEN: WOENSDAG, 16 MEI 2012 13:03 LAATST GEWIJZIGD: WOENSDAG, 16 MEI 2012 13:03
De nieuwe categorie-indeling van de clubs in het betaald voetbal is bekend. Op basis van de ingediende halfjaarcijfers/prognose 2011/’12, behoren zes clubs tot categorie 1 (onvoldoende), twintig clubs tot categorie 2 (voldoende) en negen clubs tot categorie 3 (goed). Voor één club (MVV) geldt, dat het besluitvormingsproces nog niet is afgerond.

Vorig jaar augustus behoorden nog 13 clubs tot categorie 1, terwijl dat er in januari van dit jaar nog 9 waren. Nu zijn het er nog zes. Mark Boetekees (foto), bestuurssecretaris en verantwoordelijk voor de afdeling licentiezaken van de bond: ,,Er is duidelijk een stijgende lijn te zien. Clubs hebben het absoluut nog moeilijk, maar je ziet dat het besef echt is doorgedrongen dat het belangrijk is een goed en consequent financieel beleid te voeren. We kunnen de clubs als geheel dan ook een groot compliment maken en hebben vertrouwen in de toekomst."

Tot categorie 1 behoren de volgende clubs: FC Den Bosch, FC Dordrecht, FC Emmen, Helmond Sport, NAC Breda en Roda JC. Deze clubs werken binnen het kader van een plan van aanpak aan hun financieel herstel. Veelal betekent het dat ze moeten saneren. Hoe dat precies gebeurt, bepalen de clubs zelf rekening houdend met de richtlijnen van de KNVB. De clubs doen een voorstel voor het plan van aanpak, dat moet worden goedgekeurd door de licentiecommissie.

Binnen negen meetmomenten (een termijn van drie jaar) dient een club vervolgens weer structureel in minimaal categorie 2 te kunnen worden ingedeeld. Gedurende dit traject, wordt de club strikt aan de gemaakte afspraken in het plan van aanpak gehouden. Indien zonder toestemming van de licentiecommissie wordt afgeweken van de gemaakte afspraken, kunnen sancties volgen variërend van een waarschuwing tot punten in mindering.

Tot categorie 2 behoren de volgende clubs: ADO Den Haag, AGOVV, AZ, SC Cambuur Leeuwarden, FC Eindhoven, Excelsior, Feyenoord, Fortuna Sittard, De Graafschap, FC Groningen, sc Heerenveen, Heracles Almelo, RKC Waalwijk, FC Utrecht, SC Veendam, Vitesse, FC Volendam, VVV Venlo, Willem II en FC Zwolle.

Tot categorie 3 behoren de volgende clubs: Ajax, Almere City FC, Go Ahead Eagles, N.E.C., FC Oss, PSV, Sparta Rotterdam, Telstar, FC Twente.

De categorisering van clubs is al jaren onderdeel van het licentiesysteem van de KNVB. De financiële situatie van de club wordt door middel van een puntensysteem beoordeeld. Clubs worden per rapportagemoment op basis van het gescoorde puntenaantal ingedeeld in drie categorieën. Doelstelling van het systeem is het waarborgen van de continuïteit van de competities betaald voetbal en in het verlengde daarvan de continuïteit van de clubs.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-12, 13:26 Standaard   #94

Ajax krijgt dit seizoen het meeste televisiegeld uitgekeerd. De landskampioen won behalve de Eredivisie ook het zogenaamde cpm-klassement, dat de merkwaarde en het imago van de clubs meet. Mede op basis van dit onderzoek verdelen de clubs de tv-gelden.

Voor het zesde seizoen huurde de Eredivisie een extern bureau in om het imago van de clubs te meten. Alle eerdere edities werden gewonnen door Ajax, dat dit jaar alleen maar verder is uitgelopen op de concurrentie. Opmerkelijk is verder dat de positie van nummer twee PSV steeds verder onder druk wordt gezet door FC Twente.

De fans geven de PSV-directeuren Tiny Sanders en Marcel Brands een onvoldoende. Onder hun leiding daalde de waarde van PSV tot een dieptepunt. Zo blijkt FC Twente inmiddels een grotere aanhang te hebben dan PSV. De andere grote verliezers zijn SC Heerenveen en VVV-Venlo.

Oud 17-05-12, 10:37 Standaard   #95

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe lang zit Roda in categorie 1? Moeten die er binnenkort niet uit zijn?
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-12, 12:23 Standaard   #96
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Moeten die er binnenkort niet uit zijn?
Ja en dat gaat vrijwel zeker ook lukken. Je moet op twee meetmomenten achter elkaar minimaal 60 punten halen. Bij het laatste meetmoment had Roda er 84, het moet heel gek lopen wil dat bij het volgende meetmoment weer minder dan 60 zijn.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:09.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site