![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
| Bekijk resultaten enquête: Wie is de spits van de toekomst? | |||
| Ricky van Wolfswinkel |
|
7 | 10,45% |
| Bas Dost |
|
10 | 14,93% |
| Luuk de Jong |
|
17 | 25,37% |
| Luc Castaignos |
|
26 | 38,81% |
| Charlison Benschop |
|
1 | 1,49% |
| Anders, nl... |
|
6 | 8,96% |
| Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Interessant om te volgen. Momenteel voetbalt Huntelaar in de spits, geen meevoetballend wonder, maar wel iemand die zijn goaltjes meepakken. Daarnaast hebben we van Nistelrooy, een voetballer waarvan je niet kunt verwachten dat hij nog jaren meedraait op het hoogste niveau. Tenslotte van Persie, goede speler, maar moet hij als spits gebruikt worden? Ligt ook regelmatig in de lappenmand.
De spoeling is dus redelijk dun. Welke spits zal in de toekomst kunnen aanhaken bij het 'echte' Oranje? Ricky van Wolfswinkel (Vitesse - FC Utrecht) ![]() 21 jaar Eredivisie: 84 wedstrijden - 30 doelpunten Jong Oranje: 6 wedstrijden - 3 doelpunten Debuteerde reeds in het Nederlands Elftal, bij FC Utrecht echter niet verzekerd van een basisplaats. Lijkt zich nu op de '10' positie te moeten richten van Du Chat. Vaak doeltreffend vanaf de penaltystip. Bas Dost (Emmen - Heracles Almelo - SC Heerenveen) ![]() 21 jaar Eredivisie: 78 wedstrijden - 25 doelpunten Jong Oranje: 9 wedstrijden - 5 doelpunten Afgelopen jaren flinke stappen gemaakt. Leek de nummer 1 spits bij Heerenveen en lepelde er al 7 binnen dit seizoen, maar Jans posteert hem de laatste weken op de bank. Lui, moeilijk bereikbaar? Luuk de Jong (De Graafschap - FC Twente) ![]() 20 jaar Eredivisie: 42 wedstrijden - 11 doelpunten Jong Oranje: 7 wedstrijden - 1 doelpunten Basisspeler bij de huidige landskampioen. Maakte zijn debuut als spits en wordt door velen nog steeds als man voor die positie gezien, speelt tegenwoordig zijn wedstrijden vooral als aanvallende middenvelder. Luc Castaignos (Feyenoord) ![]() 18 jaar Eredivisie: 16 wedstrijden - 5 doelpunten Jong Oranje: - Piepjong en onder de huidige omstandigheden onbetwist de nummer 1 spits in Rotterdam. Staat al jaren te boek als groot talent en werd begeerd door internationale topclubs. Weet de laatste weken steeds vaker het net te vinden. Charlison Benschop (RKC Waalwijk - AZ Alkmaar) ![]() 21 jaar Eredivisie: 33 wedstrijden - 6 doelpunten Jong Oranje: - Beer van een vent, maar zeker nog geen killer. Wordt door velen gezien als een ruwe diamant, weet Verbeek hem te polijsten? Vandaag de dag volgens mij in de lappenmand. Hoopt ongetwijfeld op een gelukkiger 2011. Laatst gewijzigd door Blawh; 26-08-11 om 11:00 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Castaignos, heeft gewoon het meeste talent.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
De Jong en van Wolfswinkel komen te kort denk ik. Dost heeft mij verrast, maar ik zie in hem ook geen Europese topper. Benschop heb ik nog te weinig gezien om echt over te oordelen. Castaignos krijgt mijn stem. Ik denk dat hij in zijn kleine teen meer puur talent heeft dan de eerder genoemde jongens.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Benschop moet zich dan wel heel snel gaan ontwikkelen, die komt nu nog tekort voor AZ, laat staan voor het Nederlands Elftal.
Castaignos komt dat ook, maar goed, die is pas 18 jaar. Duurt nog wel een jaar of 5 voordat we daar in het Nederlands Elftal iets van kunnen verwachten. Van Wolfswinkel heeft een tijdje aardig gedaan dit seizoen, zal eerst een stapje hogerop moeten doen wil hij in aanmerking komen voor de positie van spits in Oranje. Dost heb ik dit seizoen eigenlijk nog niet zien spelen, maar vond 'm bij Heracles een 'aardig' spitsje. De Jong is wat mij betreft op het moment de man in vorm van deze vijf, maar ik weet niet hoe hij het in het systeem van Oranje zou doen. Geen Janko naast 'm zal ongetwijfeld wel in zijn voordeel werken. Beste kandidaat als je 't mij vraagt, samen met Castaignos als die zich blijft ontwikkelen. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Als het Nederlands Elftal met 1 centrumspits blijft spelen dan zie ik Dost als beste optie als hij zich door blijft ontwikkelen. Lange, sterke vent met een goede funcionele techniek. Kan prima als aanspeelpunt dienen voor de lopende creatievelingen achter zich.
Castaignos heeft denk ik het meeste aangeboren talent, maar is vrees ik niet het type spits dat als aanspeelpunt tegenover 2 centrale verdedigers overeind blijft. Zou het beste excelleren in een 4-4-2 denk ik. Van Wolfswinkel heb ik eigenlijk nooit wat in gezien, De Jong vind ik vooralsnog ook nog niet overtuigend en Benschop moet nog wel heel erg veel stappen maken voordat hij eventueel in beeld komt. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moet dan ook in een 442 spelen met een speler in zijn rug die hem weg kan sturen. Denk aan Henry - Bergkamp. Maar dan op
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Castaignos. Maakt nog prima spitsengoals in een team waarvan de moraal niet hoog zal zijn evenals het niveau.
__________________ There is only one FC Groning. #T Robert Maaskant |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Castaignos inderdaad, als je op die leeftijd 5 goals maakt uit bijna net zoveel kansen in een onthutsend zwak team als Feyenoord dan doe je het gewoon goed. Zie in hem wel een type Huntelaar met een betere techniek. Dodelijk in de 16, meevoetballend niet zo geweldig.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
opvallend dat Ricky nog geen stemmen heeft.
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik ga ook voor Castaignos. Er zit veel potentie in die jongen.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ik vind het maar vrij armoedig als je het mij vraagt, maar ja als ik toch moet kiezen ga ik voor Luc.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Te weing echt gezien van de meesten om een goed oordeel te kunnen geven.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Als Poepon (22) en Boymans (21) het momenteel al beter doen dan het meerendeel van de genoemde spitsen...
__________________ .woorden binnen niks, eenden leggen de aaier. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lol, nu je het zegt.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die 20 of ouder waren toen ze voor het eerst 10 of meer doelpunten scoorden in de Eredivisie. Van Nistelrooy was 22 (13 goals), Huntelaar was 21 (16 goals), Kuyt was ook 21 (13 goals), Vennegoor was 20 (21 goals), v. Hooijdonk was 24 (25 goals), Makaay was 20 (11 goals), Hasselbaink was 24 of 25 toen hij voor het eerst meer dan 10 goals maakte op het hoogste niveau in Portugal.
Nederlandse spitsen die voor hun 20e scoren in de Eredivisie zijn (de laatste 2 decennia) zeldzaam. Kluivert 18 op zijn 18e en Bruggink (niet een diepe spits) 12 op zijn 19e. Meer voorbeelden zou ik zo 1,2, 3 niet weten. Poepon is overigens al 23 toch? |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bas Dost. Nog anderhalf seizoen H'veen, en dan de stap naar Ajax. Dan komt dat helemaal goed.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Castaignos is een groot talent, maar laten we niet overdrijven. Heeft ook behoorlijk wat kansen verkloot
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dat is bijna onmogelijk binnen dit Feyenoord hoor.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
En het dan toch voor elkaar krijgen. Is dit nu onze toekomst?
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
NEC uit kan ik me zo snel voor de geest halen, dat was een 100% kans. Maar verder niet veel. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik vind Castaignos helemaal geen nummer 9, vind het eerder een aanvaller die om een spits heen moet spelen. Het is geen afmaker of fysiek sterke spits, ik zie hem meer als een schaduwspits. En de andere opties zie ik echt niet door ontwikkelen tot een mogelijke nummer negen voor het Nederlands elftal, het meest talentvol vind ik Van Wolfswinkel maar er moet heel wat gebeuren wil hij de nieuwe nummer negen worden.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hmm, apart. Volgens de site van de VI is het inderdaad 1988. De site van de Graafschap en Eredivisie zeggen 1987.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
De VI zit er dan ook gewoon naast.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Castaignos komt er wel....
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
V. Wolfswinkel kreeg hier nog geen stem, maar zijn naam prijkt wel op het lijstje van diverse clubs als we de media mogen geloven. Liverpool zou een kleine 10 miljoen hebben geboden en ook Napoli zou zeer geïnteresseerd zijn.
Juist nu Dost op de bank zit lijkt Heerenveen lekker te gaan draaien. De aanvaller zelf is zwaar geïrriteerd en heeft volgens de VI getwijfeld of een langer verblijf in Heerenveen verstandig is. Staat inmiddels al 2 maand droog. Twente tobt de laatste tijd een beetje in de Eredivise, hetzelfde geldt voor Luuk De Jong. Z'n productie stokt en hij is bij minder doelpunten betrokken dan in het begin van het seizoen. Blijft Janko basisspeler of krijgt De Jong voor langere tijd zijn kans als spits? Castaignos weet steeds vaker het net te vinden, van de spelers in dit lijstje is hij de meest scorende spits in de Eredivisie van de laatste 2 maanden. Zijn naam wordt in verband gebracht met grote clubs als Tottenham en met name Internazionale. Benschop is er een tijdje uitgeweest, zal na de winterstop zijn kans moeten proberen te grijpen bij het redelijk goed draaiende AZ. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Sluit me hier volledig bij aan, die man wordt teveel gehyped in mijn ogen. De toekomstige #9 is in mijn ogen Ricky van Wolfswinkel, hoe makkelijk hij die goals erin prikt is een genot om te zien.
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Als je als spits voetballend geen meerwaarde kunt zijn ben je bij voorbaat al geen potentieel Oranje-materiaal. Tenzij je als goalgetter van topniveau bent, en je elke wedstrijd 15 goede voorzetten of steekballen krijgt. En dat laatste is überhaupt een utopie op dat niveau.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
#33 | |
!!Haha, grapje zeker? Van Wolfswinkel mist al 3 seizoenen kansen die m'm moeder er nog inschiet. Meevoetballend vind ik hem ook niet best, ik heb het al eerder gezegd. Maar het is gewoon een slechte versie van Huntelaar. Misschien dat het er ooit uit gaat komen, maar dan mag hij eerst wel eens fysiek sterker worden en leren koppen. |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Castaignos gestemd, al vraag ik mij af of van die lijstje uberhaupt iemand wel dé spits van de toekomst wordt.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ricky van Wolfswinkel - Goed bezig bij FC Utrecht, heeft dan ook alweer 11 goals achter zijn naam staan.
Bas Dost - Vind ik nog wisselvallig bij Heerenveen Luuk de Jong - Zal het nog wel moeilijk krijgen met Janko. Geweldige speler, maar ik denk niet goed genoeg om ooit onze spits te worden. Luc Castaignos - In tegenstelling tot andere vind ik dat hij toch al wel wat heeft laten zien bij Feyenoord. Voor de rest heb ik hem ook namens Oranje in actie zien komen (jeugdteams...) en hij beviel me ontzettend goed. Charlison Benschop - Te weinig zien spelen. Ik heb niet gestemd, ik kan niet kiezen tussen van Wolfswinkel en Castaignos. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Castaignos gestemd. Als ik hem zie voetballen, dan zie ik daar het meeste talent in. Dan doe ik vooral op zijn loopacties en vooruitdenkend vermogen. De laatste weken voor de winterstop zag je ook dat hij balgevoel hebt als je bepaalde steekpasses etc. ziet.
Enige nadeel is dat Castaignos in een 4-3-3-systeem minder uit de voeten kan. Althans, ik zie dat er meer dreiging komt uit de enkele steekbal die hij door een goede loopactie kan aannemen. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Kan best, maar eer het NL elftal er war aan wil hebben moet ie daar eerst maar eens weg gaan want daar gaat hij niet beter worden.
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Luc Castaignos heeft imo nog de meeste potentie, maar ik zie op dit moment in NL nog geen potentiële topspits.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ik denk niet dat ook maar 1 van die genoemde spitsen de absolute nummer 9 gaat worden. Hoewel Castagnos wel zijn interlands zal gaan pakken...
Nee, ik denk (hoop) dat er een nu nog onbekende speler gaat opstaan en de nieuwe superspits van Oranje wordt. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
#42 |
|
alleen een neutralisatie van vleminckx kan het nederlands voetbal voor de volgende generatie nog redden.
overigens van wolfswinkel gestemd, speelt over 4 jaar bij een topclub in Italië. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nou ja, in mijn opinie is van Wolfswinkel een slechte versie van Huntelaar. Hij zal rap echt beter moeten worden, wil hij in de basis spelen van een Oranje dat bij de beste, laten we zeggen, 8 landen van de wereld hoort.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
talent genoeg, mag alleen elke dag een half uurtje na de training in het krachthonk plaats nemen. Zodra milan hem onderhanden neemt in het milan-lab komt het goed.
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
Die van de Rossoneri?
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Statistieken zeggen lang niet alles, maar ik heb de 3 prestaties in de Eredivisie van de huidige spitsen van Jong Oranje op een aantal punten vergeleken. Hoe scoren ze? Wanneer scoren ze? Tegen wie scoren ze, etc.
Ricky van Wolfswinkel Bas Dost Luuk De Jong Castaignos, Benschop en evt. hebben volgen wanneer ze meer Eredivisieminuten gemaakt hebben. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Je moet niet vergeten dat Janko onder zijn niveau presteerde. Als hij in z'n flo raakt kopt hij er per jaar zo 40 in.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
In de Eredivisie niet, in de JL/Oostenrijkse competitie incidenteel wel.
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Het is echt niet zo dat hij eerst in Oostenrijk 40 goals scoort en nu in de Eredivisie opeens 5. Volgens mij is het verschil stukken minder hoor...
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Hij gaat in NL nooit van zijn leven 40 maken in een seizoen
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Spitsen voor de toekomst: Wie is de toekomstige #9?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|