![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Dit is iets waar ik al een tijd over zit te denken. Na het invoeren van de Topklasse is er door vele clubs uit de Jupiler League gezegd dat het voor hen einde verhaal zou zijn bij degradatie.
Is het niet zo dat een degradatie voor sommige clubs juist goed zou zijn? Zo'n schone start kan zorgen dat een club zijn hele club kan herstructureren en met een nieuwe basis kan beginnen. Mijn vraag is dus: Degradatie naar Topklasse: Zegen of einde verhaal? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Oss laat zien dat het geen einde verhaal hoeft te zijn.
Wisselt per ploeg. Ik denk dat Telstar in de topklasse een doodsteek is voor de club en zo is dat per club anders. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Maar Telstar gaat natuurlijk nooit degraderen.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Als het een doodsteek is, is het terecht dat ze sterven. Iedere club zou een incidentele/accidentele degradatie moeten kunnen overleven.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vaak is de huur van het stadion een grote kostenpost, die niet zal dalen bij degradatie. Recette's en sponsorinkomsten dalen wel en daardoor zullen clubs het bij degradatie erg moeilijk krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Beetje kort door de bocht, vind je niet?
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ergens wel, ergens niet. Profclubs werden iets te lang de hand boven het hoofd gehouden. Degraderen konden ze toch niet, dus zijn er in 8 van de 10 gevallen (te) grote risico's genomen. Nu de regeling een feit is, moeten die clubs ook rekening gaan houden met eventuele degradatie, zoals iedere vereniging in Nederland dat moet. Maar goed, omdat ze zo lang het hand boven het hoofd gehouden werd is het ook weer niet helemaal netjes dat de clubs aan te rekenen.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dat ben ik wel met je eens ja. En wat Maja zegt is natuurlijk een voorbeeld van de vele dingen die het niet zo zwart wit maken als pfaf het stelde.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mwoah valt wel mee. Mijn bedrijf kan een economische crisis doorstaan, m'n amateurclub kan degraderen, overal ter wereld kunnen clubs degraderen, maar in de --tot vorig jaar-- vreemdste competitie ter wereld kan het weer niet? Als je niet een jaar op een lager niveau kan rondkomen is je bedrijfvoering gebaseerd op opportunisme en korte termijn.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
In de bedijfsvoering rekening houden met degradatie is natuurlijk belangrijk. Clausules in spelerscontracten en dergelijke.
Al denk ik wel dat een degradatie naar de Topklasse grote gevolgen heeft dan degradatie van Ere naar Eerste Divisie. Toeschouwers-aantallen zullen keihard dalen en sponsorinkomsten idem dito. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
Maar inderdaad, ik vind dus ook dat met zulke mogelijkheden rekening gehouden dient te worden. |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Overigens wordt het ook tijd dat de KNVB het semi-professionalisme toe gaat staan in de JL. Hierdoor kunnen clubs ook bezuinigen. Nederland is te klein voor twee competities met full-profs. |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Maar het risico bestaat dat de komende jaren geen amateurteams willen promoveren naar de JL. Dan blijf je dus met hetzelfde probleem zitten lijkt mij toch?
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Uiteraard. Maar ik denk dat dat ook wel los gaat lopen. Aanvankelijk wilden de Hoofdklassers ook niet uit hun eigen hoofdklasse naar een landelijke Topklasse. Nu lees ik alleen maar verhalen over hoe tof het is om iedere week een topwedstrijd te hebben... En dan bestaat de topklasse nog maar een paar maanden.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vooralsnog heeft alleen Rijnsburgse Boys echt aangegeven te willen promoveren. Veel Topklasse clubs willen niet op vrijdagavond spelen en dat is logisch.
Van mij mogen ze de JL-clubs zelf laten beslissen wanneer ze spelen. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
De hele cultuur van die clubs gaat naar de klote door die vrijdagavond.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Van mij mogen alle wedstrijden wel naar zaterdagmiddag. Dat geeft toch het lekkerste gevoel. Dat BBC-match of the day gevoel. Dat zelf-voetbal gevoel. Heerlijk.
Ik ben alleen bang dat het ten koste gaat van de toeschouwersaantallen.
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Voor bezoekende clubs is het echter een drama en daardoor ga ik ook bijna nooit naar uitwedstrijden. |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Helemaal mee eens. Eerst zelf voetballen of bij de jeugd kijken en dan 's middag naar 'het eerste'. Dat moet inderdaad niet veranderd worden.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Rijnsburg en Lisse willen niet promoveren - Westonline Lijkt me niet dat Cees Driebergen nu van standpunt is gewijzigd, maar je weet het nooit. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ging dan denk ik meer over op termijn? Want het lijkt me sterk dat ze nu al willen.
Overigens heeft de KNVB volgens mij nog wel een bepaalde financiële regeling voor degradanten, maar dat weet ik niet helemaal zeker. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Dat was een interview met Peter Freke die op zijn 30e best in de Jupiler League met RBB wilde spelen. Cees Driebergen heeft vorige week zaterdag bij TV West gezegd dat onderzocht gaat worden wat de mogelijkheden zijn. Wat Rijnsburgse Boys in ieder geval niet wil is op vrijdagavond spelen. Aangezien FC Oss ook zelf de speeldag mag bepalen (wat bijna altijd vrijdagavond is), is er veel mogelijk. Maar ik denk dat het (nog) geen goede stap is.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ik hoor wisselende verhalen, maar kan zelf niet echt een goed oordeel vellen, omdat ik die wedstrijden niet bezoek. Je zou het eigenlijk in de afzonderlijke topics aan de supporters van clubs moeten vragen, die kunnen halverwege inmiddels wel een goede mening vormen denk ik. De exposure is natuurlijk best groot, wel meer dan in de Hoofdklasse. Al moet je afwachten of dat blijvend is.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Je ziet de impact natuurlijk pas na enkele jaren zodra er verloop in de competities zit.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Precies, maar je kunt dan ook pas goed beoordelen wat de invloed van een degradatie op een BVO is. Als er niemand zou promoveren dit jaar, wat nog altijd zou kunnen, dan heb je dus nog geen verloop aan de bovenkant. Wel interessant om te zien wat er dan gebeurt met FC Oss, want volgens Bert zijn ze ten dode opgeschreven als ze nu niet direct promoveren. Al zou ik dat de club niet gunnen, maar ben toch wel benieuwd of dat nu echt zo is...
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hoe wil de KNVB het straks eigenlijk gaan doen met de club die laatste wordt in de JL? De reguliere competitie is op 6 mei afgelopen, maar het duurt dan nog diverse weken voordat bekend is wie de algeheel amateurkampioen is en of er dus een club gaat promoveren. Lijkt me niet echt praktisch voor de JL-club, die natuurlijk zo snel mogelijk moet weten of ze betaald blijven spelen of Topklasse jaar erop. Die kunnen niet weken gaan zitten wachten op een eventuele promovendus.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Dat zal de KNVB ook wel gaan veranderen denk ik. Anders krijg je zo'n probleem als met Fc Oss waar de regels aangepast moeten worden.
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Slecht? Zeg maar gerust kinderlijk amateuristisch. Zeker na de ellende rond FC Oss afgelopen seizoen, die ook wekenlang in onzekerheid verkeerden (al lag dat niet aan de amateurclubs, maar aan het welles-nietes spelletje rond Veendam).
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ik vind het in ieder geval een goede zaak dat de boel opengegooid is, weliswaar een jaar of dertig te laat, maar het is er dan eindelijk van gekomen. Over een paar jaar natuurlijk wel nog de twee topklassen samenvoegen tot één topklasse/tweede divisie.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
1 divisie met verplichte promotie zou tof zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Verplichte promotie hoort er inderdaad ook bij. 1 divisie met verplichte promotie zal ook wel de volgende stap zijn, het huidige model was even nodig om de clubs over de streep te trekken, over een jaar of drie is de tijd rijp voor verdere stappen.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
De laatste speelronde in de Topklasse staat gepland op 14 mei. Omdat clubs voor 1 februari (of 1 maart, weet ik even niet zeker meer) al aan de bond moeten laten weten of ze willen promoveren, is het dus op dat moment ook al bekend of er een club gaat promoveren. Dus dat is maar een weekje wachten. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dat is inderdaad volgens mij de enige waarvan op dit moment bekend is dat ze willen promoveren. Voor de rest zijn er vooral 'nees' bekend. Maar de lijst zal na de deadline wel gepubliceerd worden.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
Rijnsburgse Boys heeft op haar site een poll geplaatst en 72% van de supporters heeft aangegeven dat de Topklasse leuk en goed is!
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Tja, dat is natuurlijk ook niet echt vreemd. Rijnsburgse Boys draait bovenin mee, dan is het al gauw leuk. Als je zo'n poll bij Lisse, Hoek, Sparta Nijkerk of Barendrecht plaatst, krijg je natuurlijk andere reacties. Dus dat zegt me niet zoveel.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
einde oefening, lijkt mij zo.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
Dat is ook weer zo. Eigenlijk zouden alle topklassers tegelijk die poll online moeten zetten, dan krijg je een goed beeld denk ik.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Zou wel een goede zijn geweest om voor de start van dit seizoen te doen natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Sparta Nijkerk lijkt me sterk, alleen dit jaar draaien ze iets minder. Volgend jaar draaien ze gewoon weer mee in de subtop. Zelf denk ik dat het sportief gezien helemaal niet zo heel veel van elkaar vandaan licht, maar financieel gezien denk ik toch een ramp voor een Jupiler League clubje.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dat moet je nog maar zien. Zou ik op dit moment absoluut niet zo zeker van zijn. Best kans dat de spelers die het wel goed doen weggehaald worden. Bovendien moeten ze zich eerst nog maar zien te handhaven.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Klopt, Sparta heeft een erg matige ploeg dit jaar.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Profclubs die degraderen kunnen dan mooi weer met semi-profs spelen. Goed om de boekhouding weer op orde te krijgen in sommige gevallen.
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Spakenburg begint te twijfelen trouwens:
||
|
|
|
|
|
#50 | |
Gelukkig maar dat ze twijfelen. Opzich toch een vreemd iets, als je er kort en logisch over nadenkt: Niet willen promoveren naar een hogere klasse. Alleen de hele uitdaging al voor een club en zijn achterban. In organisatorisch en financieel opzicht moet promotie voor een "amateurclub" naar het betaalde voetbal mogelijk kunnen zijn. Ik vind het bijna een soort competitievervalsing, niet willen promoveren. |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Profclubs naar Topklasse: Schone start of einde verhaal?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|